WEED addiction

_Merven

Newbie
heya,

kzoek handige tips om verder te stoppe met mijn weed gebruik

kben 20jaar en kblow al vn mn 14de,
vn mijn 17 jaar elke dag...
25gram per week
kheb al een paar keer proberen stoppen en dat 2weken kunne volhoude,

kben nu 5dagen ver en kvoel dat me deze keer wel eens zou kunne lukke:)

het niet kunne slapen is voor mij het ergste van heel het stop gedoe.

mn girlfriend dumpte me om mn gebruik en da heeft me doen inzien datk heel slecht bezig bn...

als er mensen zijn die een weed verslaving hadde en der met succes af zijn kunne blijve.

gelieve dn wat tips te geven voor de moeilijke momenten door te kome:)

mvg

_Merven

Tigg

Belezen gebruiker
Tripper zei:
Ga lekker sporten!

Probeer eens een paar uur voor dat je naar bed gaan een kilometerje of 5-6 (of meer als je een goede conditie hebt) hard te lopen. Als je dan een paar uur later je bed in stapt voel je je goed en van je wat sneller in slaap.

knolselderij

Wijs gebruiker
Tigg zei:
Tripper zei:
Ga lekker sporten!

Probeer eens een paar uur voor dat je naar bed gaan een kilometerje of 5-6 (of meer als je een goede conditie hebt) hard te lopen. Als je dan een paar uur later je bed in stapt voel je je goed en van je wat sneller in slaap.

dat zal wel vies tegen vallen met al dat smoken

_Merven

Newbie
hoelang duurt t fijtelijk tot alles uit je lichaam is ( de thc ) khoop datk na een maand weer een gwn leve kan lijden...

azgaza

Badass junkie
_Merven zei:
hoelang duurt t fijtelijk tot alles uit je lichaam is ( de thc ) khoop datk na een maand weer een gwn leve kan lijden...

Afhankelijk van hoe veel je blowde 4 tot 6 weken; binnen die tijd zal je je waarschijnlijk al weer vrij gewoon voelen; wat kleine geheugen oefeningetjes doen kan het herstel daarvan wat versnellen.

iSmokex

Bewuste gebruiker
Zorg in ieder geval voor veel afleiding, veel actieve dingen doen. Hardlopen, schoonmaken, opruimen, zwemmen. Alles wat een beetje uitputtend is. Dat zorgt er misschien voor dat je in ieder geval wat makkelijker kan slapen. Zou ook proberen niet te lang uit te slapen, anders kom je ook waarschijnlijk moeilijker in slaap.
Het slaap gebeuren en sociale gelegenheden vind ik het lastigste als ik niet blow. Voor het slapen zou je ook Melatonine aan je dokter kunnen vragen. Als je veel vrienden hebt die blowen, stel hun dan op de hoogte zodat ze er wellicht een beetje rekening mee kunnen houden.
Je zou ook iets kunnen zoeken wat als vervanging voor blowen dient (niet iets waar je ook makkelijk aan verslaafd kan raken, liefst ook iets dat onschadelijk is), zou zelf ook niet weten wat. Hier denk ik ook nog over na.
Ook zou je je aan kunnen melden voor verslavingszorg, zodat die een plan met je kunnen maken. Ik zit hier zelf ook, eerst vond ik het maar onzin enzo. Maar toch heeft het me wat bewuster over mijn gebruik gemaakt.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, veel succes toegewenst! :grin:

Elohtibbar

Badass junkie
Om te slapen: melatonine, 5-HTP, valeriaan(thee/capsules), iedere avond om dezelfde tijd naar bed, boekje lezen voor het slapen gaan, proberen je hoofd leeg te maken voor het slapen gaan. Slaap ook niet te lang uit: zet je wekker op tijd (liefst iets te vroeg dan te laat) zodat je iedere avond weer moe bent als je naar bed gaat. Ik zou in ieder geval wegblijven van de benzo's als ik jou was. Succes!

_Merven

Newbie
kmoet zeggen mensen , morgen zittek aan 2 weken , en t begint al aardig mooi te lukke nu:)

kga al veel sneller naar dromeland en dat heeft me veel meer moed de dag door te komen

thx to all voor de reactie en de hulp

theeft me al aardig gehlope

mvg stijn

Bovenaan