water snuiven

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Ik heb de gewoonte om na speedgebruik (en ook na cokebruik) een snuifje water te nemen om alle restjes weg te spoelen en in je keel te krijgen. Zijn er nog mensen die dat doen? Weet iemand of dat kwaad kan? Bedankt!

MetaalKonijn

Badass junkie
Doe ik ook. Volgens mij is dat wel gezond, anders blijft de rotzooi d'r veel langer inzitten, zou je denken.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Is idd een gezonde manier om je neus te zuiveren. Wat ik ook wel eens doe is onder de douche warm water in mijn neus laten lopen en een paar keer goed doorniezen :)

Mara

Experimenterende gebruiker
Hillbilly bastard zei:
Ik heb de gewoonte om na speedgebruik (en ook na cokebruik) een snuifje water te nemen om alle restjes weg te spoelen en in je keel te krijgen. Zijn er nog mensen die dat doen? Weet iemand of dat kwaad kan? Bedankt!

is niet schadelijk voor je gezondheid ofzo, maar wel slechter voor je neus. Je kan dan beter met een wattenstaafje met water 't voorzichtig schoonmaken. op de 1 of andere manier maakt water namelijk je neus nog droger. Dus dan voelt het meaby ff fijn maar daarna is je neus nog erger uitgedroogt en pijnlijker, maar op jouw manier word ie ook schoon, t kan wel gewoon :wink: :mrgreen:

Frisko

Badass junkie
bij sossa doe ik ut idd ook(maar alleen als ik heb liggen doorsnuiven en op ut einde een colombiaanse verkoudheid heb gepaard met barstende hoofdpijn!!!! :rolleyes:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Psycho_Chrono zei:
Is idd een gezonde manier om je neus te zuiveren. Wat ik ook wel eens doe is onder de douche warm water in mijn neus laten lopen en een paar keer goed doorniezen :)

Ga jij altijd douchen na een snuifje :sunglasses:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
DonnieDark0 zei:
Psycho_Chrono zei:

Ga jij altijd douchen na een snuifje :sunglasses:

ik douch al jaren niet meer, is tegen me principes

domzel

Belezen gebruiker
onzin lijkt mij gewoon beter doorhalen die troep, na een tijdje moet je toch je neus snuitn

Goanaut

Bewuste gebruiker
Gewoon een aantal keer keihard doorsnuiven zodat alles goed erin zit. Ik ben te Nederlands om vervolgens m'n neus te gaan snuiten.. zonde van de speed die ik daarmee weer uit m'n nuis snuit. :P

Mara

Goanaut zei:
Gewoon een aantal keer keihard doorsnuiven zodat alles goed erin zit. Ik ben te Nederlands om vervolgens m'n neus te gaan snuiten.. zonde van de speed die ik daarmee weer uit m'n nuis snuit. :P

haha dan valt 't er vanzelf wel een x uit :wink: :P
(bovendien is alle werkzame stof er dan toch al wel uit :wink: )

psytrancer

je kunt bij de apotheker spuitbus water met zeezout kopen, in je neus spuiten, snuiten, en je bent weer klaar voor een nieuwe lijn.

MP

Newbie
als je maar oppast dat het niet in je keel blijft.. als het in je keel komt, moet je water drinken om het weg te spoelen anders krijg je blaren oid in je keel :wink:

maar verder is het niet echt functioneel, want juist het idee van snuiven is dat het via je neusslijmvlies in je bloed wordt opgenomen zodat het extra snel werkt.. als je water 'snuift' spoel je alles verder naar je maag, waardoor je het net zo goed kunt slikken.. nouja, alleen alles wat nog in je neus blijft zitten werkt dan via je neusslijmvlies (en ik denk niet dat je met beetje water alles wegspoelt..)

dus als ik jou was zou ik het gewoon slikken (in drinken gooien of bommetje maken) als je bang bent dat je neus kapot gaat..

Doodkapje

Wijs gebruiker
Mijn ervaring (niet erg groot) met speed snuiven is als je niet een beetje water opsnuift, de speed veel later doorzakt naar je keel, waardoor ik de speed enorm in mijn mond kan proeven. ik heb absoluut geen probleem met de smaak van speed (ok bitter so what effi drinken en weg), maar ik doe het nog maar korte tijd en ik heb al afgebroken tanden, gaten en zelf vullingen uitgebeten (dat komt van het strak staan).

Als ik speed snuif dan doe ik een heel klein beetje water in het kuiltje van men handpalm en snuif dit met beide neusgaten tegelijk op (ik snuif speed ook altijd langs beide zijden). heb je net genoeg water om de speed door te spoelen naar je keel zonder dat het in je mond komt en je er toch nog vol plezier van hebt in plaats van uit rochelen of snuiten. das pure zonde (ik betaal ook 10 euro/ gram in belgië). en ook ik lees hier verhalen van stukjes kraakbeen uitsnuiten - gaten in verhemeltes enzo, dat lijkt me nu absoluut verschrikkelijk vies!!! kan het al aan men neus voelen hihi ... Dus ik snuif lekker een beetje water achterop als ik in de mogelijkheid ben!!!

Serenity

Badass junkie
Water snuiven is idd een goede manier, maar het wordt dan ook zeer droog in de neus. Als je echt diehard bent kan je wat vasaline op een wattenstokje smeren en daarmee je neus in om het wat vettig te houden. :wave:

Doodkapje

Wijs gebruiker
Nou ik ben niet diehard... en bovendien nog veel haar in men neus ook en ik haat vaseline!!! Ik wil het gewoon absoluut niet in men mond krijgen... maar als je nog andere tips om die goeie oude snifferd te beschermen hebt... ik kijk er naar uit guys & dolls

sjoerd101

Belezen gebruiker
Eej ik heb een vraag,
ik hoor wel eens dat water met een beetje zout na het snuiven de schade aan je neus beperkt.
Nou gebruik ik na het snuiven vaak neusspray, om de zelfde reden dus om "restjes" weg te spoelen, hierdoor lost snot en dergelijken in me neus ook op, ik vroeg me af of dat ook werkt voor na het snuiven?....

Dacht vraag het ff want misschien maakt die neusspray(Xylometazoline) door reactie i.c.m. die speed het alleen maar erger.. Zo ja dan kan ik dat spray-flesje beter vullen met water met zout. :) (handige tip trouwens :P, kan je na elke snuif ff doorspoelen ) :confused: :wave:

*Sjoerd..*

(plaatjes zijn alleen voor de sfeer :hearteyes: ) Zommes: Geen behoefte aan, sorry, plaatjes verwijderd.

zommes

Badass junkie
Bovenstaande tip is wel de beste oplossing, water met een beetje zout gebruiken om de neus te spoelen. Dat reinigt ook meteen het geheel.

MetaalKonijn

Badass junkie
boterkoek17 zei:
of gewoon lekkerje neus leeg pulleke en opeten! hahaha :grin:

Om daar even direct op in te gaan, heb na 't niffen van schnell, niet zozeer het gevoel dat er nog veel schnott in m'n neus is overgebleven. :P

tails

Belezen gebruiker
zommes zei:
Bovenstaande tip is wel de beste oplossing, water met een beetje zout gebruiken om de neus te spoelen. Dat reinigt ook meteen het geheel.

maar wat als die zoutsmaak dan in je keel komt?
dan nog liever coke of speed in mn kee!

jakkes, zout :(

Fishhead07

Wijs gebruiker
Het lijkt me zeker een goede oplossing doormideln van neusspray met water en zout je neus te reinigen. Alleen neits voor mij. Ik hoef inderdaad geen vieze zout troep in me neus of keel :( Ik maak meestal de dag daarna met een zakdoekje ofzo me neus wel schoon en reinig me neus gewoon.

Voor wie het werkt en het doet lijkt me zeker goed idee!!1

Een simpel zakdoekje door je neus is ook goed om je neus te reinigen en de restjes eruit te halen :P

Kijk nu zeker altijd in me neus. Omdat ik een keer zover heen was van me pep dat ik de hele nacht een witte neus heb gelopen volgens mij pfff :P haha Komt toch dat je snuif spiegeltje van pas meteen ff controleren je neus, nog ff een paar keer goed snuiven en klaar :sunglasses:

Bovenaan