Wat OTC in Turkije?

milfhunter

Experimenterende gebruiker
Hoi

Binnen enkele weken ga ik op reis naar Turkije. Ik ben nogal into opiaten en opioiden, daarom vroeg ik me af of je in Turkije gemakkelijk aan zulke producten geraakt. Kun je daar bijvoorbeeld zwaardere dingen zoals tramadol en morfine zonder voorschrift kopen bij de apotheker?

Alvast bedankt!

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Je kan het altijd proberen, verstandig is niets mee te nemen zonder dokters recept uit Nederland.

Waar toeristen zijn, zij dealers. Let wel op. In turkije zijn er zware straffen op harddrugs bezit.

Maar waarom zou je op vakantie aan de drug gaan?

CHIASME

Belezen gebruiker
loadrunner zei:
Je kan het altijd proberen, verstandig is niets mee te nemen zonder dokters recept uit Nederland.

Waar toeristen zijn, zij dealers. Let wel op. In turkije zijn er zware straffen op harddrugs bezit.

Maar waarom zou je op vakantie aan de drug gaan?

Misschien moet je zn post even lezen. :wink:

milfhunter

Experimenterende gebruiker
Nog even voor de duidelijkheid:

Ik neem zeker geen drugs/medicijnen mee op het vliegtuig. Ik weet maar al te goed dat je in Turkije beter niet met dope gepakt wordt, daarom wil ik ook niets doen wat illegaal is.
Mocht tramadol, morfine oid legaal en vrij te verkrijgen zijn bij een apotheker, dan pas zou ik het kopen.

Dus vandaar mijn vraag: zijn tramadol of morfine oid vrij verkrijgbaar of is de wetgeving rond medicijnen en voorschriften daar niet anders dan hier?

J0rrit

Badass junkie
Ik denk niet dat je die stoffen daar zo kan krijgen hoor. Vooral morfine wordt streng gecontroleerd ( denk over de hele wereld ) omdat het zwaar verslavend is natuurlijk. Morfine is niet voor niets zo streng gecontroleerd, heroïne bijvoorbeeld wordt zodra het voorbij de bloed-hersenbarriere is omgezet in morfine, wat je vast al wist.

Ik denk sowieso dat je geen enkele opiaat zomaar kan kopen, behalve hoestdrank met codeine erin bijvoorbeeld, maar denk niet dat dat echt is waar je naar zoekt.

Bovenaan