Wat is Trippen?

GabberFreak17

Belezen gebruiker
Hej..
net vriendin van me hadden wat dingen op.. later begon ze beetje te wiebelen..en kauwen... ze zij kut gedoe ik blijf in de trip hangen..kan iemand mij een uitleg geven..? wat trippen precies inhoud..?

limb_leg

Newbie
Ik denk dat dit eerder van XTC kwam dan van speed. Trippen is, naar mijn mening, dat je de dingen anders ervaart dan ze er zijn. Het moet daarom niet hallucineren zijn, gewoon het gevoel die het "product" met zich meebrengt. Sommige mensen vinden dit niet leuk en beginnen dan meestal te panikeren en denken dat ze in de trip "blijven hangen" en nooit meer terugkeren. Anderen aanvaarden de trip zoals hij is en besparen zichzelf veel moeite en paniek.
Maar dat is natuurlijk mijn mening :confused: :grin:

GabberFreak17

Belezen gebruiker
hallow

houd dit dus niej in dat j blijf hangen in het wereldje als je waus bent?? waar muziek en alluhs... super mooi zijn..en je er alleen maah btr op wor?

Bal0n

Badass junkie
Je kan ONMOGELIJK in een trip blijven hangen, tenzij je (wat met speed nogal eens gebeurt) onderliggende psychoses opwekt, maar dat is meer te wijten aan kwantiteit van het gebruik.

limb_leg

Newbie
Re: hallow

GabberFreak17 zei:
houd dit dus niej in dat j blijf hangen in het wereldje als je waus bent?? waar muziek en alluhs... super mooi zijn..en je er alleen maah btr op wor?

Tuurlijk is hetzelfde

Mac...

Badass junkie
De enigste trip met hang gevaar is eigenlijk LSD,
Als je wazige gevoel lekker lang aanhoudt heb je alleen maar meer waar voor je geld.

Bal0n

Badass junkie
Mac... zei:
Als je wazige gevoel lekker lang aanhoudt heb je alleen maar meer waar voor je geld.

Nee, dat gevaar is er niet. Je kan met geen enkele mogelijkheid blijven hangen. Wat wel mogelijk is, is dat je je een dusdanig slechte ervaring heb dat je er een psychose aan overhoudt, maar deze kans is zo immens klein dat je je er alleen zorgen over hoeft te maken als er psychische klachten bekend zijn in de familie..

limb_leg

Newbie
Bal0n zei:
Mac... zei:

Nee, dat gevaar is er niet. Je kan met geen enkele mogelijkheid blijven hangen. Wat wel mogelijk is, is dat je je een dusdanig slechte ervaring heb dat je er een psychose aan overhoudt, maar deze kans is zo immens klein dat je je er alleen zorgen over hoeft te maken als er psychische klachten bekend zijn in de familie..

Idd, middelen als speed en lsd wekken meestal psychose op als jij of iemand in je familie er aanleg voor hebt

Mac...

Badass junkie
Hmm, ik schijn toch al vaker en van meer mensen te hebben gehoord dat er een gevaar bestaat dat je van LSD in de trip zou kunnen blijven hangen, maar dat zal dan wel een fabeltje zijn. Maar denk wel dat LSD één van de gevaarlijkste drugs is die bestaat, omdat je ook wel in een zware trip hele rare dingen zou kunnen gaan doen en dat je zelfs een aantal jaar na dato nog flashbacks kunt krijgen. (Dit weet ik van iemand met ervaring in LSD e.d.) Nee als ik wil trippen pak ik lever wat paddos

Bal0n

Badass junkie
Mac... zei:
Hmm, ik schijn toch al vaker en van meer mensen te hebben gehoord dat er een gevaar bestaat dat je van LSD in de trip zou kunnen blijven hangen, maar dat zal dan wel een fabeltje zijn. Maar denk wel dat LSD één van de gevaarlijkste drugs is die bestaat, omdat je ook wel in een zware trip hele rare dingen zou kunnen gaan doen en dat je zelfs een aantal jaar na dato nog flashbacks kunt krijgen. (Dit weet ik van iemand met ervaring in LSD e.d.) Nee als ik wil trippen pak ik lever wat paddos

PTSD.. Post Traumatic Stress Disorder. Sommige mensen hebben er erg veel last van en sommige weer helemaal niets. Het kan voorkomen bij elke hevige emotionele ervaring (bijvoorbeeld iemand doodrijden met een rode jas, en je jaren laten te pletter schrikken als er iemand met een rode jas oversteekt).

De kans dat het optreedt bij LSD gebruik is net zo groot als bij paddo gebruik, het ligt alleen geheel aan de persoon.

GabberFreak17

Belezen gebruiker
??

Dus lama zegge een handschoen zien die zich omdraait enzo? terwijl een normaal persoon niks anders ziet.. maah echt alles gaat bewegen en lopen en j bent er raar genoeg bang voor:confused: zeker begin van een psychose of dat niet?

laterSS

trouwens drugs tast je receptoren aan.. maah j bent dan ongelukkig zonder het? maah wrom worden angstaan valle en dergenlijken dan altijd opgewekt bij meeste drugs bij veelmatig gebruik?

Mac...

Badass junkie
Omdat je bij meervuldig gebruik van drugs steeds meer onderdelen in je hersenen kapot maakt. Je kunt het het beste zien als eerst gaan wat "onbelangrijke" gebieden in je hersenen kapot, daarna bij steeds meer gebruiken worden ook steeds belangrijkere gebieden aangetast die vaan ook dieper in je hersenen liggen. Daarom is bij veelvuldig gebruik en ook bij zwaardere doses de kans op psychoses groter.

Bovenaan