Wat is minder slecht..

gekkehenkie

Belezen gebruiker
6 liter bier op een avond of 6liter verdeeld over 3 avonden. (ja bier, en ook alleen bier geen andere troep)

Wat is slechter en waarom? Dit vroeg ik me af omdat het natuurlijk vakantie is :grin: en dan word er iets meer gedronken, gemiddeld drink ik zon 6 liter bier per keer dat ik uit ga en dan ben ik meestal wel ladderzat en niet meer aan te spreken maar dan herrinner je je meestal niet meer hoe leuk zon avond was. Het is veel fijner om een klein beetje vaag te zijn op zon 2 liter en dan ook nog meerdere dagen kan zuipen..

Dus anyone? :grin:

nicolai

Wijs gebruiker
als je 6 liter op een avond drinkt heb je de kans dat je bewusteloos neervalt en kans op uitdroging. ook is er dan een kans op alcoholvergiftiging.

dat wordt allemaal al een heel stuk minder met 2 liter per avond. en dit kunnen dan de directe gevolgen zijn...

verder maakt het niet echt heel veel uit. 6 liter per week is sowieso niet goed voor je.

Gemini

Badass junkie
Ik zou ook eigenlijk niet zo goed weten wat beter is, ik had het er toevallig gisteren nog over met iemand.
Als je op 1 avond heel veel drinkt is er idd een groter risico dat het fout gaat en krijgt je lichaam ineens veel te verwerken. Als je het verspreidt over meerdere avonden drinkt, krijgt je lichaam steeds kleine beetjes te verwerken.
Ik zou alleen echt niet weten wat nou beter voor je lichaam is..

Flameon

Badass junkie
Ik ga mee met het antwoord van Nicolai. Veel bier drinken in een keer brengt meer lichamelijke en geestelijke schade, omdat je lichaam dit moeilijker kan verwerken.
Meerdere keren per week drinken lijdt wel weer tot gewenning, en gewenning kan weer leiden tot verslaving. Dus in die zin kun je beter niet verdeeld gaan drinken, in die zin is denk ik 1x per week goed doorzakken beter.

Maar zes liter is wel erg veel.
Hoeveel glazen drinken jij dan wel niet bij een avondje stappen? :openmouth:

BADJASMAN

Belezen gebruiker
6 liter bier, moet ik dit serieus nemen ?
Natuurlijk is dit ontzettend slecht en schadelijk voor je lichaam.

Je wordt er dik, lelijk en dom van,
neem er nog 1 zou ik zeggen! :beer:

Flameon

Badass junkie
Flugeltje zei:
kleine beetjes zijn minder schadelijk voor je lichaam.

Klopt. Geestelijk niet, kans op verslaving is op deze manier groter!

BADJASMAN zei:
Je wordt er dik, lelijk en dom van

En nog veel meer binnen in je lichaam wat je niet 123 ziet.
Vaak pas als het telaat is.
Dik worden van bier valt geloof ik wel mee. Het is meer het snacken dat bij bier veelal gedaan wordt.

Bovenaan