Wat is de beste betaalbare cognac?

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Een wat late reactie, maar toch ....

Beste is natuurlijk een heel relatief begrip vooral omdat ieders smaakvoorkeuren anders liggen. Zelf heb ik een voorkeur voor zo natuurlijk mogelijk, zo mijn mogelijk bijgekleurd, kleine producent (niet van de bekendste merken), jaartal. En spring ik eerder naar Armagnac.
Met een paar tientjes zit je aan de onderkant van de markt.
Dus ik zou kiezen voor het leukste kado, iets buiten gebaande paden. Iets wat hij hopelijk niet eerder gehad heeft.

Toevallig is bij een landelijke slijtersketen een mogelijk passende cognac in de aanbieding die daardoor hopelijk net binnen budget valt.
De cognac is afkomstig van een eiland (dus niet van het vasteland). De naam van de keten is mij gelukkig ontschoten. Heel onhandig kom ik nadenkend steeds op die detectives uit de Kuifje strip.

Natuurlijk ben ik te laat: wat is het geworden ?

buddha31

In memoriam - 24 januari 2023
Paar tientjes?

Hangt ervan af hoeveel beter het is.
Deze reactie over het hoofd gezien.
Als het nog relevant is:

Casrus

DF-koning
Natuurlijk ben ik te laat: wat is het geworden ?
Nog niks. De verjaardag is pas de 22e.

Mijn vriend is overigens geen fijnproever. Had hem zelf liever calvados uit Normandië gegeven, maar hij wist niet wat calvados was.

Deze reactie over het hoofd gezien.
Als het nog relevant is:
Dank je.

Casrus

DF-koning
Geef dan gewoon zeer betaalbare cognac, je gaat toch niet de meer exclusieve toer op, voor geen fijnproever🤣
Doe ik dat. Die Calvados is beter dan wat ik voor hem zal kopen, maar ik koop misschien ook nog een heel schattige (Sovjet-)Russische duikelaarpop voor hem en bak nog een taart en een quiche

Nihilist88

Badass junkie
Doe ik dat. Die Calvados is beter dan wat ik voor hem zal kopen, maar ik koop misschien ook nog een heel schattige (Sovjet-)Russische duikelaarpop voor hem en bak nog een taart en een quiche
Screenshot_20221016-223302_Chrome.jpg
Ook optie is Spaanse brandy, Cognac is een soort brandy. Brandy is de verzamelnaam voor elke drank die gedestilleerd is uit een hoge kwaliteit wijn. Ook prijs valt dik mee😉

Lemmy

Badass junkie
Remy Martin vond ik best te pruimen. Maar dat is al een eeuwigheid geleden dat ik dat nog gedronken heb.

Bovenaan