Wantrouwen

_shikantaza

Badass junkie
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Het zal lang duren voordat het vertrouwen van jouw naasten op het oude peil is (als dat ueberhaupt al lukt). Het enige dat je kunt doen is jouw herstel serieus nemen, eerlijk blijven en de juiste acties ondernemen om clean te blijven. Heb je tegen jouw ouders gezegd dat je je aangevallen voelde?

_shikantaza

Badass junkie
Hoi Dupont,

Dank voor je snelle reactie.
Klopt wat je zegt mijn herstel staat altijd op nummer 1, Ik pak wekelijks meetings en heb om 1x in de maand gesprekken met een ervaringsdeskundige.
Mijn clean zijn is altijd in mijn achterhoofd met etentjes, feestjes, en momenten die lastig kunnen worden.
Ik heb verteld dat ik teleurgesteld was en dat niet wist hoe ik mezelf moest verdedigen.
Me broer zij dat die ertussen in stond opzich fijn maar ik wil zo graag een bewijs hebben dat ik clean ben want je voelt onbewust die wantrouwen ook al zit het tussen je oren.
Ha VJ,

Dat klinkt wel goed allemaal. Zijn jouw ouders wel eens meegeweest naar een meeting of de ervaringsdeskundige? Ik denk dat het wel zou helpen als je ze directer zou kunnen betrekken bij jouw herstel. Misschien moeten ze een keer van een ander horen dat je het goed doet...

Verder een lastige situatie, blijf nederig en clean dan zal na verloop van tijd het vertrouwen hopelijk weer terugkomen.

Dirkdirk

DF-koning
Je hoeft niets te bewijzen. Als je clean bent ben je clean, maar het is natuurlijk logisch dat er vertrouwen is geschaad bij anderen. Dat zal zich met de tijd herstellen. Trust me, ik ben ex-alcoholist en wiet verslaafde en bij mij waren mensen ook niet meteen overtuigd dat ik serieus clean was. Ik ben nog steeds clean, en het vertrouwen is langzaamaan teruggekomen.

DonkeyGonz

Bewuste gebruiker
Heftug!
Tenminste dan denk je er zo hard je best voor te doen en dan...
Maar probeer het positief te houden en probeer het positief op te pakken. Hoe moeiljk het misschien lijkt maar laat ze juist een poepie ruiken dat je het cleanen doorpakt!

Dit is een moment van de ... dagen pak hem door snap je (mega)frustraties, maar keep it UP!

:monkey:

Bovenaan