Wanneer ben je verslaafd

Meyjunk

Newbie
Ik zie mijzelf niet als een verslaafde, maar als ik geen drugs heb dan mis ik het wel. Het is niet dat ik niet kan functioneren of iets. Ik ben ook verder benieuwd wanneer mensen zichzelf een verslaafde vinden. Ligt het aan hoevaak je gebruikt of juist hoevaak je sober bent? Of is het of je bijpakt of mixt tussen verschillende soorten drugs? Geen idee, ben benieuwd.

WAZA

Belezen gebruiker
verslaafd ben je als je slecht hersteld bent of pas net hersteld en alsnog weer gaat gebruiken

De Zandman

DF-koning
Verslaafd ben je als je zonder het betreffende middel niet meer kunt functioneren.
Het middel is de baas over je geworden, je zorgt dus dat je constant het middel in voorraad hebt....en je bent er dagelijks mee bezig.

N3K0

Badass junkie
Als je beseft dat je het middel wilt loslaten maar het middel zegt F you ik hou jou stevig vast nu ben ik je beste vriend en je grootste vijand.

De Zandman

DF-koning
Het is de verslavingsduivel die tegen je zegt: ga lekker door, je bent helemaal niet verslaafd, ik ben je grootste vriend en zo word je voor de gek gehouden!

Neo-Shulginist

Badass junkie
"Wanneer ben je verslaafd?

De 11 criteria zijn:
  1. Vaker en in grotere hoeveelheden gebruiken dan je van plan was.
  2. Mislukte pogingen om te minderen of te stoppen.
  3. Het verkrijgen of gebruiken van het middel en het herstellen van gebruik kosten veel tijd.
  4. Sterk verlangen om te gebruiken.
  5. Door gebruik tekortschieten op het werk, school of thuis.
  6. Blijven gebruiken ondanks dat het problemen meebrengt in het sociale of relationele vlak.
  7. Door gebruik opgeven of sterk verminderen van hobby’s, sociale activiteiten of werk.
  8. Voortdurend gebruik, zelfs wanneer je daardoor in gevaar komt.
  9. Voortdurend gebruik ondanks weet hebben dat het gebruik lichamelijke of psychische problemen met zich mee brengt of verergert.
  10. Grotere hoeveelheden nodig hebben om het effect nog te voelen oftewel tolerantie.
  11. Het optreden van onthoudingsverschijnselen, die minder hevig worden door meer van de stof te gebruiken."

Bovenaan