Waar is mephedrone 2010 gebleven?

Pleuny

Bewuste gebruiker
Zoals de titel zegt , ik had ooit 2 of 3 keer mephedrone in 2010 gedaan en dat was zo erg next level machtig dat ik me afvraag of die zelfde mephedrone er nog is. Kent iemand die oude mephedrone van toen nog ? Wat een goddelijke euphorie had die toch en wil dat nog steeds een keer doen . Het is alleen nergens te verkrijgen 4mmc . Fuck mdma mega boring in verhouding tot 4mmc (de echte )

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Zoals de titel zegt , ik had ooit 2 of 3 keer mephedrone in 2010 gedaan en dat was zo erg next level machtig dat ik me afvraag of die zelfde mephedrone er nog is. Kent iemand die oude mephedrone van toen nog ? Wat een goddelijke euphorie had die toch en wil dat nog steeds een keer doen . Het is alleen nergens te verkrijgen 4mmc . Fuck mdma mega boring in verhouding tot 4mmc (de echte )

Sourcen mogen we hier sowieso niet. Dat terzijde mag je wel zeggen dat de old skool 4-mmc van de markt verdwenen is. 9 van de 10 als je het vind zal je een andere research chemical krijgen. Als je effectief 4-mmc krijgt is dat meestal een slap brouwsel.

Zanza

DF-koning
Dat terzijde mag je wel zeggen dat de old skool 4-mmc van de markt verdwenen is. Als je effectief 4-mmc krijgt is dat meestal een slap brouwsel.
Maarre.. 4mmc is toch gewoon 4mmc? Of wat bedoel je precies? Dat het meestal niet voorkomt dat je daadwerkelijk 4mmc in handen krijgt? Want dat klopt idd wel. Het wordt gewoon minder aangeboden. Heb zelf een jaar geleden een paar gram via een bekende kunnen aanschaffen en uiteraard even een sample laten testen: mephedrone. Was wel de eerste in 3 jaar tijd die bij dat testcentrum een sample mephedrone binnenbracht, wisten ze me te vertellen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Maarre.. 4mmc is toch gewoon 4mmc? Of wat bedoel je precies? Dat het meestal niet voorkomt dat je daadwerkelijk 4mmc in handen krijgt? Want dat klopt idd wel. Het wordt gewoon minder aangeboden. Heb zelf een jaar geleden een paar gram via een bekende kunnen aanschaffen en uiteraard even een sample laten testen: mephedrone. Was wel de eerste in 3 jaar tijd die bij dat testcentrum een sample mephedrone binnenbracht, wisten ze me te vertellen.

Er was een tijd lang 4-MMC die gewoon goed was, zoals TS aangeeft, vetter dan MDMA. Deze die je gewoon bij de vendors kon kopen. Topspul. Dan kwam er PRE-BAN 4-MMC en werd het verboden. Dat spul was al iets slapper dan de originele. Daarna is de markt beginnen doven en de meeste die 4-MMC konden kopen kregen totaal geen ervaring zoals de originele 1ste batches. Die werd 4-MMC puur getest maar qua effect en gevoel kwam het niet meer in de buurt van de oude. 3mmc leek voor sommige zelfs beter wat nochtans het slappe katje van de kater is. Het zal er waarschijnlijk nog zijn, maar moeilijk te vinden.

Zanza

DF-koning
Er was een tijd lang 4-MMC die gewoon goed was, zoals TS aangeeft, vetter dan MDMA. Deze die je gewoon bij de vendors kon kopen. Topspul. Dan kwam er PRE-BAN 4-MMC en werd het verboden. Dat spul was al iets slapper dan de originele. Daarna is de markt beginnen doven en de meeste die 4-MMC konden kopen kregen totaal geen ervaring zoals de originele 1ste batches. Die werd 4-MMC puur getest maar qua effect en gevoel kwam het niet meer in de buurt van de oude. 3mmc leek voor sommige zelfs beter wat nochtans het slappe katje van de kater is. Het zal er waarschijnlijk nog zijn, maar moeilijk te vinden.
Ja oké. Maar als je een sample laat testen die mephedrone aangeeft, dan is dat toch gewoon mephedrone? Ik bedoel: de stof is gewoon de stof. Dus dat kan niet anders zijn dan dat het was.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ja oké. Maar als je een sample laat testen die mephedrone aangeeft, dan is dat toch gewoon mephedrone? Ik bedoel: de stof is gewoon de stof. Dus dat kan niet anders zijn dan dat het was.

Samenstelling van bepaalde grondstoffen? 4mmc zou je met verschillende grondstoffen kunnen maken net als dat met amfetamine kan. Chemie is niet mijn beste vak 😀.

CuriousExplorer

DF-koning
- Nee
- Ja

cutepool

Bewuste gebruiker
Ik heb vaker 4mmc gehad (sinds ban) en maar twee keer was het niet goed genoeg. Voor de rest altijd zoals het hoort.
Zulke verhalen dat het niet te vergelijken is vertellen meestal mensen die sinds toen heel veel van alles gebuikt hebben. Ook vergeten ze dat 10 jaar voor ons lichaam niet niks is.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik heb vaker 4mmc gehad (sinds ban) en maar twee keer was het niet goed genoeg. Voor de rest altijd zoals het hoort.
Zulke verhalen dat het niet te vergelijken is vertellen meestal mensen die sinds toen heel veel van alles gebuikt hebben. Ook vergeten ze dat 10 jaar voor ons lichaam niet niks is.

Jij ben toch diegene die leip gaat op 10 gram bagger 3mmc? Just saying...

CuriousExplorer

DF-koning
Als je wat zoekt zijn de verhalen over andere kwaliteit voornamelijk begonnen toen de productie verhuist is van China naar India.

cutepool

Bewuste gebruiker
Jij ben toch diegene die leip gaat op 10 gram bagger 3mmc? Just saying...
Was een keer gegaan* vvt
Grappig want laatste 4mmc heb ik iets van drie weken geleden gehad en was helemaal niet zo goed 😅
In het algemeen heb ik niet zoveel cathinones of zelfs mdma op. Caths misschien 50g (plus paar grammetjes 4mmc pre ban legit stuff puur van de blok) en verder vooral dissos en psychs. O ja en veel coke.

Als je wat zoekt zijn de verhalen over andere kwaliteit voornamelijk begonnen toen de productie verhuist is van China naar India.
Zou wel kunnen. Heb je wat links? Ik ben niet zo handig met dit forum.
Ik weet hier eigenlijk niks van. Zijn de Chinezen chemici verhuisd naar India of zijn hun met eigen meow meow begonnen?

Fuck ik denk dat ik manisch begin te worden, doei allemaal tot ooit.

CuriousExplorer

DF-koning
Was een keer gegaan* vvt
Grappig want laatste 4mmc heb ik iets van drie weken geleden gehad en was helemaal niet zo goed 😅
In het algemeen heb ik niet zoveel cathinones of zelfs mdma op. Caths misschien 50g (plus paar grammetjes 4mmc pre ban legit stuff puur van de blok) en verder vooral dissos en psychs. O ja en veel coke.

Zou wel kunnen. Heb je wat links? Ik ben niet zo handig met dit forum.
Ik weet hier eigenlijk niks van. Zijn de Chinezen chemici verhuisd naar India of zijn hun met eigen meow meow begonnen?

Fuck ik denk dat ik manisch begin te worden, doei allemaal tot ooit.
Moet je even op Reddit gaan zoeken. Nee, werd verboden in China.

cutepool

Bewuste gebruiker
🤷🏼‍♂️ niks op Reddit. Ik vroeg ook wie is met Indische mephedrone begonnen - hun zelf of zijn Chinezen daar verhuisd? Na de ban bedoel ik.

cutepool

Bewuste gebruiker
Ik heb het al eerder gelezen.

"In fact, almost every analysis performed on mephedrone before the ban shows a similar high purity.[3] [4] [5] However, these tests would not necessarily detect isomers, which play an important role in determining the effects of a drug."

Ik heb al eerder over geschreven. Sinds 2014 ofzo hadden ze in UK underground al dit onderzocht, twee isomers in verschillende ratio's. Niet veel verschil. Ook hier:

"Analysis of mephedrone purchased from the internet before the ban found it was racemic, a 50/50 mixture of isomers. [5] Analysis of mephedrone found at a UK festival in 2014 and in UK wastewater, as well as multi-kg seizures of the mephedrone precursor 2-bromo-4’-methylpropiophenone, indicates that post-ban mephedrone is also racemic."

"However, Dr. Zee believes that the smell does indeed have something to do with why pre-ban felt so different to some people.

"That is a psychological effect. If you read the literature about the Pepsi challenge: if you put the Coca-Cola in a blue cylinder and the Pepsi cola in a red cylinder, you'll see that people make more mistakes. They guess wrongly more often than if you put both drinks in a white cylinder. So, it shows that the priming of the mindset plays a role in the experience that you have from the drug," he says.

"With pre-ban, my customers sold it to websites and stuff, and some of them would actually ask for the pissy stuff. I was surprised to find in 2008 that I ran a batch and it was super clear and with big crystals, and people didn't want it. Because they didn't recognise it visually."

"One can witness the debate about the distinction between MDMA produced via PMK or Safrole; where old timers are saying that MDMA is not as good as it was in the late 90s and before, regardless of how much they consume; even though there should be no difference in effect. Perhaps it's human nature to view our past through rose-tinted glasses; and when our pupils were huge and dilated, those glasses get rosier still."
Of mensen die zeggen dat "Molly" beter werkt dan pillen 🤦‍♀️

Wat waren ze (drugs) vroeger goed. Toen we nog jong en niet ervaren waren. Tegenwoordig? Pfff.

Ik heb letterlijk geen verschil gemerkt tussen pre ban en post ban (goede). Nooit effecten na 30 sec ervaren behalve tintelingen in mijn hele gezicht (ketamine intramuscular werkt in een halve minuut ofzo). Tranen, vieze drip, kan gezicht niet meer voelen. Maar wat minuutjes later gaat dit alles weg en dan voel ik me WAAAUUUUUUUUW. En zo sinds de ban.

Of ik heb nooit een goede 4mmc gehad 🤷🏼‍♂️
Of verschillen in men microbiomes veroorzaakten zulke dingen, no idea.

CuriousExplorer

DF-koning

"In fact, almost every analysis performed on mephedrone before the ban shows a similar high purity.[3] [4] [5] However, these tests would not necessarily detect isomers, which play an important role in determining the effects of a drug."

Ik heb al eerder over geschreven. Sinds 2014 ofzo hadden ze in UK underground al dit onderzocht, twee isomers in verschillende ratio's. Niet veel verschil. Ook hier:

"Analysis of mephedrone purchased from the internet before the ban found it was racemic, a 50/50 mixture of isomers. [5] Analysis of mephedrone found at a UK festival in 2014 and in UK wastewater, as well as multi-kg seizures of the mephedrone precursor 2-bromo-4’-methylpropiophenone, indicates that post-ban mephedrone is also racemic."

"However, Dr. Zee believes that the smell does indeed have something to do with why pre-ban felt so different to some people.

"That is a psychological effect. If you read the literature about the Pepsi challenge: if you put the Coca-Cola in a blue cylinder and the Pepsi cola in a red cylinder, you'll see that people make more mistakes. They guess wrongly more often than if you put both drinks in a white cylinder. So, it shows that the priming of the mindset plays a role in the experience that you have from the drug," he says.

"With pre-ban, my customers sold it to websites and stuff, and some of them would actually ask for the pissy stuff. I was surprised to find in 2008 that I ran a batch and it was super clear and with big crystals, and people didn't want it. Because they didn't recognise it visually."

"One can witness the debate about the distinction between MDMA produced via PMK or Safrole; where old timers are saying that MDMA is not as good as it was in the late 90s and before, regardless of how much they consume; even though there should be no difference in effect. Perhaps it's human nature to view our past through rose-tinted glasses; and when our pupils were huge and dilated, those glasses get rosier still."

Wat waren ze (drugs) vroeger goed. Toen we nog jong en niet ervaren waren. Tegenwoordig? Pfff.

Ik heb letterlijk geen verschil gemerkt tussen pre ban en post ban (goede). Nooit effecten na 30 sec ervaren behalve tintelingen in mijn hele gezicht (ketamine intramuscular werkt in een halve minuut ofzo). Tranen, vieze drip, kan gezicht niet meer voelen. Maar wat minuutjes later gaat dit alles weg en dan voel ik me WAAAUUUUUUUUW. En zo sinds de ban.

Ik wel. Maar goed, dit is puur persoonsgebonden.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Hoor tot geen enkele groep. Alle drugs valt al heel men leven goed als de kwaliteit puur is. Enige verschil dat een nachtje door wat zwaarder doorweegt. Maar op gebied van eten, drugs, leven,... een fijnproever.
200.gif

Er is gewoon duidelijk verschil in de begin roem van 4-mmc en het einde. Met 3mmc was er net voor de ban ook veel slapper spul op tour wat gewoon 3mmc puur teste.

cutepool

Bewuste gebruiker
Zou het dan niet aan de vendor liggen? Als ik van een goede bron bestelde was alles prima.
Of aan gebruik dat wegens grote aanbiedingen is toegenomen?

Onderzoek zegt wel duidelijk dat (puur) mephedrone pre- en postban zelfde is. Iedereen die een beetje kennis heeft zegt ook hetzelfde. Mensen die niet zoveel gebruik hebben zeggen het ook.
Ik heb preban een aantal weken gebruikt en daarna pas in 2017 ofzo uit deepweb bestelt. Tussentijds alleen af en toe mdma gebruikt, wiet, keta en psychedelica.
Zou het niet daaraan liggen? Afgelopen twee jaar heb ik wel cathinones gebruikt (3-4MMC/3-4CMC/4-EMC/pyrros/NEH/NEP) maar nooit langer dan een nachtje doorhalen (nog nooit gedaan) en altijd goed eten, drinken, vitaminen slikken. En behalve die ene keer van 10g niet veel in een nacht (max 2g). Toch laatste 3MMC dat ik had was gewoon goed. 🤷🏼‍♂️ Het kan ook dat ik niet zo gevoelig ben voor bepaalde nuances.

Btw. Keith Richards heeft pas geleden gezegd dat drugs van tegenwoordig slaap zijn, niet zo goed als vroeger :/ - 'The drugs are so bland these days' - Keith Richards talks sobriety, and how the Rolling Stones won't quit until somebody 'keels over' - Independent.ie
Btw 2. Ik denk dat het tijd is om naar India te gaan en wat "excellent quality mephedrone" snuiven 🤤
btw3. Wat leuke links voor jullie:
1.The new psychoactive substance 3-methylmethcathinone (3-MMC or metaphedrone) induces oxidative stress, apoptosis, and autophagy in primary rat hepatocytes at human-relevant concentrations - PubMed (nih.gov)
2.Differential effects of synthetic psychoactive cathinones and amphetamine stimulants on the gut microbiome in mice - PubMed (nih.gov)(PDF)
3. Hyperthermia Increases Neurotoxicity Associated with Novel Methcathinones (researchgate.net)
4.Effects of Mephedrone and Amphetamine Exposure during Adolescence on Spatial Memory in Adulthood: Behavioral and Neurochemical Analysis - PubMed (nih.gov)
5.Antioxidants | Free Full-Text | Psychoactive Drugs—From Chemical Structure to Oxidative Stress Related to Dopaminergic Neurotransmission. A Review | HTML (mdpi.com)
Hier ook meteen een leuke citaat:
"Animal studies suggest that mephedrone stimulates motor functions and chronic use causes a progressive loss of 5-HT and DA neurons in the hippocampal and striatal area [111,112,113]. The cause of this massive damage of DA neurons has not been elucidated yet, but it has been hypothesized that oxidative stress caused by ROS and RNS could be a major contributor. The origin of these reactive species are the neurotransmitters, especially DA and the influence of psychoactive agents on the mitochondrial ETC [111,114,115,116,117,118,119]. In spite of antioxidant systems, free radicals accumulate causing immediate molecular damage (e.g., protein carbonylation, lipid peroxidation) [17] and degradation of cellular organs playing an important role in the development and progression of neurodegenerative diseases [111]. In adolescents, oxidative stress generated by abuse of psychoactive drugs affects both cortical neurons and transmission to subcortical structures, with consequences on cognitive function [120,121]. In general, the consumption of psychostimulant drugs exerts pro-oxidative effect and, in the hippocampus and prefrontal cortex [113], it decreases the total antioxidant capacity, the activity of antioxidant enzymes and it also increases the concentration of malondialdehyde (MDA) [122,123], as the brain contains considerable amounts of lipids and transition metals, resulting in alteration of interneuronal transmission [121,122]. Among the clinical manifestations, which appear after the consumption of substances with β-keto-amphetamine structure, are hypokinesia and dystonia, suggesting modifications of the extrapyramidal system, similar to Parkinson’s disease [124], with the remark that the use of mephedrone does not produce tremor-at-rest [79]. A possible cause of these symptoms is the accumulation of manganese [125] used in the synthesis of the drug [126], in the internal globus pallidus [127], and in the pars compacta of substantia nigra [128], where it exerts various cytotoxic effects including generation of free radicals and apoptosis in the corpus striatum [129,130]. There is no antidote for manganese or mephedrone intoxication and the classic antiparkinsonian medications are not effective in this syndrome [79,131]."

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Van een plug met goeie connecties heb ik vrij laat kennis gemaakt met goeie 4-MMC. De rush was heel bijzonder lekker inderdaad. Het deed denken aan de rush die je hebt van MDMA als je ogen wat trillen, maar dan lekkerder met meer euforie en wat minder liefdevolle uitbarstingen richting anderen.

Via het darkweb heb ik ook wel eens 4-MMC gekocht. Dat heb ik laten testen, en het was ook gewoon 4-MMC. Met een weegschaal heb ik de dosis hetzelfde gehouden als voorheen (200 milligram oraal). En totaal geen lekkere rush.

Mijn vermoeden is dat de lekkere mephedrone mogelijk geïsomeriseerd was. Net als met (meth)amfetamine kan je van 4-MMC een linksdraaiende en een rechtsdraaiende versie hebben. Dus mogelijk was de mephedrone vroeger vrij zuivere dex-mephedrone, en wordt er nu soms nog een racemisch mengsel verkocht.

Maar weten doe ik het niet natuurlijk.

Zanza

DF-koning
Van een plug met goeie connecties heb ik vrij laat kennis gemaakt met goeie 4-MMC. De rush was heel bijzonder lekker inderdaad. Het deed denken aan de rush die je hebt van MDMA als je ogen wat trillen, maar dan lekkerder met meer euforie en wat minder liefdevolle uitbarstingen richting anderen.

Via het darkweb heb ik ook wel eens 4-MMC gekocht. Dat heb ik laten testen, en het was ook gewoon 4-MMC. Met een weegschaal heb ik de dosis hetzelfde gehouden als voorheen (200 milligram oraal). En totaal geen lekkere rush.

Mijn vermoeden is dat de lekkere mephedrone mogelijk geïsomeriseerd was. Net als met (meth)amfetamine kan je van 4-MMC een linksdraaiende en een rechtsdraaiende versie hebben. Dus mogelijk was de mephedrone vroeger vrij zuivere dex-mephedrone, en wordt er nu soms nog een racemisch mengsel verkocht.

Maar weten doe ik het niet natuurlijk.
Ah thanks voor deze opheldering! Zou een verklaring kunnen zijn idd.

Neo-Shulginist

Badass junkie

Ah thanks voor deze opheldering! Zou een verklaring kunnen zijn idd.
Ik lees hierboven dat pre-ban 4-MMC ook racemisch zou zijn. Sorry die reactie las ik pas later. Als dat zo is dan heb ik er verder geen verklaring voor. Wel is het ook mijn ervaring inderdaad.

cutepool

Bewuste gebruiker
Had jij de meph naar een testcentrum gestuurd of met reagents getest? Want purity speel ook een belangrijke rol, andere caths die tijdens synthesis worden gemaakt ook.
Heb ooit een research gezien over neurotransmitters. die tijdens gebruikt worden vrijgelaten. Door gebruik van mephedrone (andere beta ketones ook) werden ze enorm hoog. Hoe langer je gebruikt hoe hoger de "drempel" wordt tot je iets kan voelen of de gewenste effecten bereiken. Tolerantie kan wel jarenlang zelfde blijven als je niks aan upregulation of bepaalde receptoren doet.
Ik hoop dat het te lezen is, heb eigenlijk nooit lange zinnen in nederlands gebouwed, vooral niet als het om drugs gaat.
Hier is het ook een leuke tabel: PubMed Central, Table 1: Curr Neuropharmacol. 2017 Jul; 15(5): 738–749. Published online 2017 Jul. doi: 10.2174/1570159X14666161130130718 (nih.gov)
En de actuele research:
Neurotoxicity Induced by Mephedrone: An up-to-date Review (nih.gov)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Had jij de meph naar een testcentrum gestuurd of met reagents getest? Want purity speel ook een belangrijke rol, andere caths die tijdens synthesis worden gemaakt ook.
Heb ooit een research gezien over neurotransmitters. die tijdens gebruikt worden vrijgelaten. Door gebruik van mephedrone (andere beta ketones ook) werden ze enorm hoog. Hoe langer je gebruikt hoe hoger de "drempel" wordt tot je iets kan voelen of de gewenste effecten bereiken. Tolerantie kan wel jarenlang zelfde blijven als je niks aan upregulation of bepaalde receptoren doet.
Ik hoop dat het te lezen is, heb eigenlijk nooit lange zinnen in nederlands gebouwed, vooral niet als het om drugs gaat.
Hier is het ook een leuke tabel: PubMed Central, Table 1: Curr Neuropharmacol. 2017 Jul; 15(5): 738–749. Published online 2017 Jul. doi: 10.2174/1570159X14666161130130718 (nih.gov)
En de actuele research:
Neurotoxicity Induced by Mephedrone: An up-to-date Review (nih.gov)
Ja het was getest en 4-MMC was de enige stof. Maar zuiverheid was wel een ding want het was een beetje grijsachtig poeder terwijl de 'oude' mephedrone die ik kende echt heel mooie lichtgele kristallen waren.
Maar die zuiverheid kan maar iets van 10-20% schelen ofzo en dat zou je dan met de dosering weer moeten kunnen rechttrekken; en dat was dus niet zo.

CuriousExplorer

DF-koning
Ja het was getest en 4-MMC was de enige stof. Maar zuiverheid was wel een ding want het was een beetje grijsachtig poeder terwijl de 'oude' mephedrone die ik kende echt heel mooie lichtgele kristallen waren.
Maar die zuiverheid kan maar iets van 10-20% schelen ofzo en dat zou je dan met de dosering weer moeten kunnen rechttrekken; en dat was dus niet zo.
En uw zweet stonk naar kattenpis. Dat is wat mij vooral bijgebleven is als groot verschil.

Bovenaan