vrijdag paddo's

Melanie1

Belezen gebruiker
Halloo!

Misschien gaan we vrijdag paddo's doen. Voor het eerst. Er is een bob bij. Maar, ik weet niet zeker of ik het wel wil nemen. Alcohol voel ik ontzettend snel. (Ik heb een eetstoornis gehad, boulimia. Mijn hele maag, keel, slokdarm etc zijn naar de knoppen. Ik ben snel dronken en van een biertje voel ik al wat)
Denk je dat de tripmiddelen in paddo's ook zo hard aankomen als bij alcohol bij mij?

thankss

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Melanie1 zei:
Halloo!

Misschien gaan we vrijdag paddo's doen. Voor het eerst. Er is een bob bij. Maar, ik weet niet zeker of ik het wel wil nemen. Alcohol voel ik ontzettend snel. (Ik heb een eetstoornis gehad, boulimia. Mijn hele maag, keel, slokdarm etc zijn naar de knoppen. Ik ben snel dronken en van een biertje voel ik al wat)
Denk je dat de tripmiddelen in paddo's ook zo hard aankomen als bij alcohol bij mij?

thankss
Die kans bestaat, daarom zou ik als ik jou was met een half portie beginnen. Je zal er indien ze hard aanslaan niet ziek ofzo van worden, er is geen gevaar op overdosering. Zorg dat je in een ontspannen omgeving bent waar je lekker kunt hangen enzo, dan komt het zeker goed. En er zeker geen alcohol bij drinken.

Moker

Bewuste gebruiker
jij weet het beste of het verstandig is om voor jou paddo,s te gebruiken. De enigste tips die ik kan geven zijn goed inlezen van tevoren met een halve portie beginnen en als je er geen goed gevoel bij hebt gewoon niet doen(of er gewoon even mee wachten).

Moker,

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Dat is zo, Bouhlimia is toch een psychische ziekte, maar wel precies zo'n ziekte dat ik denk dat je misschien wel baad kan hebben bij paddo's. Inzichten in jezelf en de rest van de wereld die je mogelijk doen beseffen dat het zinloos is zo een obsessie te hebben voor je figuur. Dat je dan zeg maar inziet dat de mensen waarvoor je zo slank wil blijven het helemaal niet waard zijn om jezelf zo tekort te verwaarlozen (als ik het zo mag zeggen).

Maar je kan niet in iemands hoofd kijken, ik heb zelf geen Bouhlimia ofzo gehad. Weet ook niet hoe oud je bent.

Melanie1

Belezen gebruiker
ik ben 15 :wink:
Nee, maar ik ben ook 'genezen' als je dat zo kan zeggen. Genezen doe je nooit helemaal maar eten gaat goed.
We gaan het bij mij thuis doen, dus qua locatie zit het goed. De mensen met wie zijn vrienden van school. Ik heb er wel onwijs zin in.
Ik denk dat ik het wel ga doen, ik heb me goed genoeg ingelezen denk ik :P

Maar ik zie het vrijdag wel.
Toch bedankt voor jullie informatie :grin:

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Melanie1 zei:
ik ben 15 :wink:
Nee, maar ik ben ook 'genezen' als je dat zo kan zeggen. Genezen doe je nooit helemaal maar eten gaat goed.
We gaan het bij mij thuis doen, dus qua locatie zit het goed. De mensen met wie zijn vrienden van school. Ik heb er wel onwijs zin in.
Ik denk dat ik het wel ga doen, ik heb me goed genoeg ingelezen denk ik :P

Maar ik zie het vrijdag wel.
Toch bedankt voor jullie informatie :grin:
Als je er echt zin in hebt, en je voelt je helemaal goed is het niet rampzalig als de paddo's harder aanslaan dan normaal. Dan trip je heftiger, maar het zal een erg leuke en mooie ervaring worden.
15 is wel jong, maar dat zegt niet alles over de persoon, als jij zo'n nare eetziekte hebt overwonnen ben je vast volwassen genoeg ervoor.

Veel plezier!

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
15 is zeer jong, ik zou je eigelijk moeten aanraden om nog een een paar jaar te wachten met paddo's.ahoewel, ik deed het op mijn 16é en heb daar nooit spijt van gehad.

Dat je iets voelt van één bier is compleet normaal, dat heb ik zelf nog na jaren uitgaan en zuipen dat ik zelf nu nog altijd van één pintje 'iets' voel.

vooral door je lage leeftijd raad ik je aan te beginnen met een zeer kleine dosis. neem bevoorbeeld een kwart of één derde portie. Verwacht geen hallucinaties maar een gezellig inwijding in de wereld van de psychedelica. Bij dergerlijke porties zal je niet echt slecht gaan, muziek zal wel mooier klinken, een wandeling iets interessanter. maar verwacht er verder niet teveel van. Je hebt nog vele vele jaren om de dosis langzaam op te drijven.

Dit is een tip die niet specifiek op jou van toepassing is maar eigelijk voor elke beginnende psychonaut, ik erger mij gewoon enorm aan mensen die zeggen dat paddo's niets voor hun is omdat ze ooit eens een keer een gans bakje hebben opgevreten zonder enige voorbereiding.

Melanie1

Belezen gebruiker
daarom vraag ik ook om zulk soort advies.
ik ga er niet veel van eten, nee.

De mensen waarmee ik het ga doen zeiden ook dat je van die wanideeën krijgt als met LSD (dat je kan vliegen etc.). Dat is toch helemaal niet zo?

Morgen!
Ik heb er zin in :sunglasses:

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je manier van denken kan wel heel erg veranderen. Maar dat je je ineens bedenkt dat je kan vliegen is voor zover ik weet niet echt een heel vaak voorkomende gedachte, laat staan dat je het dan ook uit gaat proberen.

Ik zou inderdaad ook niet zo veel nemen voor de eerste keer.

Veel plezier!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Melanie1 zei:
De mensen waarmee ik het ga doen zeiden ook dat je van die wanideeën krijgt als met LSD (dat je kan vliegen etc.). Dat is toch helemaal niet zo?
Je krijgt zeker geen waanideeën (met LSD ook niet!), je ziet de realiteit zoals ze echt is.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Melanie1 zei:
Je krijgt zeker geen waanideeën (met LSD ook niet!), je ziet de realiteit zoals ze echt is.
Precies, nou kan je niet weten wat zo iemand die van een dak springt denkt, maar het zal eerder een zelfmoordpoging zijn dat iemand die denkt dat hij kan vliegen. Je kan misschien wel wat waanideën krijgen, maar niet dat je kan vliegen denk ik. Ligt er ook aan wat je onder en waanidee verstaat.

Maar deze dag ga je in ieder geval nog lang herrinneren, de eerste blijft toch meestal het mooist. Het zal je niet tegen gaan vallen.

Mayan

Bewuste gebruiker
Dit heb ik van een dokter, nooit zelf ervaren, nooit zelf gezien, nooit echt iets van gelezen.
Wel veel van gehoord.

Bij LSD kunt ge na zoveel jaren nog een trip krijgen. En dit is wat de dokter mij zei:

Als je aan het rijden bent, en die lsd komt na zoveel jaren terug (had een speciale naam hoor) dan kan de bestuurder wel eens waanideeën krijgen en denken dat ie over ander -rijdende- auto's kan springen, en er zodus frontaal oprijdt.

Ik herhaal ter stelligste, dat is niet mijn ervaring. Ik heb één maal lsd gedaan en vond het gevoel TE chemisch in mijn hoofd. Geef mij maar liever die "stoned/euforie" dat paddo's geven :)
Maarja dat is voor iedereen anders zeker?
Mijn eerste en laatste LSD trip was een double hofman (of hoe je da ook schrijft)
NOOIT MEER LOL... Echtig waar, nooit meer haha

azgaza

Badass junkie
Mayan zei:
Bij LSD kunt ge na zoveel jaren nog een trip krijgen. En dit is wat de dokter mij zei:

Als je aan het rijden bent, en die lsd komt na zoveel jaren terug (had een speciale naam hoor) dan kan de bestuurder wel eens waanideeën krijgen en denken dat ie over ander -rijdende- auto's kan springen, en er zodus frontaal oprijdt.

Dat noemt men een flashback, en hoewel ze wél bestaan zijn ze absoluut niet zoals men vaak doet alsof ze zouden moeten zijn. Meestal krijg je na jaren geen flashbacks meer, vooral in de eerste weken na een trip is de kans groot dat je er een krijgt. Van paddo's kan je ook een flashback krijgen. Het werkt eigenlijk hetzelfde als bv het gevoel dat je krijgt als je een nummer hoort dat je in een bepaalde periode veel hoorde, dat komt dan helemaal terug. Zo triggert ook iets de trip om even terug te komen. Dan ga je geen dingen denken die je in je trip ook niet zou denken, en ik zou zelfs in een sterke LSD trip niet zo iets debiels denken, je wordt heus geen mongool die de wetten van de natuurkunde vergeet op LSD dus ik geloof het verhaal niet.

Een aan de topic starter; van paddo's ga je - zeker bij een lage dosis - helemaal geen al te rare dingen denken. Je zal misschien alles wel raar vinden, maar rare gedachtes komen vooral terug op een filosofische manier, realiteitsbesef op een lage dosis is er nog wel en je weet dan nog heel goed wat gevaarlijk is en wat niet.

Mayan

Bewuste gebruiker
Nouja chemie is niet mijn ding, en checkte het maar even bij de huisarts.
Thanks for clearing up Azgaza.
Wist zelfs niet dat je van paddo's een flashback kan krijgen? Laat maar komen...

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
flashback vind ik niet het juiste woord. je kan soms hebben, dat je perceptie plots een beetje veranderd, ik heb dit enkel als ik stoned ben en ervaar dit als heel aangenaam. Het is de indruk die je op een belaald moment hebt die wat anders is als je bvb even aan het staren bent, of op de bus zit naar buiten te gapen met muziek op.

verder heb je zeker nog controle over je gedachten, het begint zo langzaam te werken dat je alle tijd hebt om er aan te wennen, en direct na de eerste kriebels zal je wel zien dat het allemaal wel meevalt

Bovenaan