vrienden vinden na afkicken

GroenRook

Experimenterende gebruiker
Al een tijdje heb ik zo ongeveer 0 vrienden om mij heen.
Dit doordat ik verhuisd ben maar ook mede door mijn verslavingsgedrag.

Ik ben benieuwd of anderen dit hebben meegemaakt/meemaken & wat je hebt gedaan in deze situatie.

Ook met de vraag vertel je nieuwe contacten bijv. over je verslaving?
Ik heb bijv. een groot litteken ontstaan tijdens gebruik, lieg je hierover ? wil je het niet vertellen of ga je eerlijk zijn.

Ook ben ik gewoon benieuwd naar hoe heb je nieuwe contacten opgedaan??
:grimacing::grimacing:

Don Draper

Badass junkie
Op de kortere termijn heeft vrijwilligerswerk me geholpen. Vaak hebben mensen die, vaak voor andere redenen, in hetzelfde schuitje zitten. Geeft voldoening, kan helpen bij de afkick en veel vrijwilligerswerk krijg je leuke extra's waaronder een vrijwillers middag.

Voor de rest. Google en zoek de lokale initiatieven in de buurt of lees de lokale krant. Ik doe mee met een wandelgroep op die manier. Zijn niet vergelijkbaar met hoe ik ben maar wel gezellig en houd je uit het sociale isolement.

Mensen die drugs doen heb ik het over mijn drugsgebruik. Anders niet. Maar wordt je dag en nacht chat buddies dan breng ik het wel naar boven dat ik een blowtje of een drankje nuchtig. (Meer drugs doe ik niet)

Op de korte termijn mocht je gewoon een praatje willen maken of eenzaam voelen kan je gebruik maken van De Luisterlijn. Kan je gewoon zeggen dat je zin hebt in een praatje. Daar maak je niet vrienden maar kan wel helpen nu je zelf zegt 0 vrienden te hebben en eenzaam bent.

Verder heb je Reddit pagina's waar je vrienden kan maken. Dating apps kan leuk zijn om nieuwe mensen te ontmoeten. Verder is Discord account maken en in een leuke server zitten ook een leuke manier. Heb er leuke meets ermee gemaakt.

_shikantaza

Badass junkie
Ga naar een CA/NA/AA meeting. Cleane nieuwe vrienden voor het oprapen!

https://nieuwemensenlerenkennen.nl kun je ook prima mensen mee ontmoeten.

Bovenaan