Hoi Yaizer,
Dat je schrikt van je gebruik is op zich een goed teken, dat betekend dat je kritisch naar jezelf bent en dat is bij drugs wel een goede eigenschap. Van een keer iets gebruiken heb je natuurlijk niet meteen een probleem, zelfs voor heroine geldt dit. Dat je met opiaten moet oppassen is echter wel een feit, dat geldt voor alle opiaten.
Wat mij echter in meerdere posts opvalt is dat je zegt verantwoord te gebruiken, maar bij verantwoord gebruik komt ook rationaliteit en kennis vergaren kijken. Uit meerdere posts van je maak ik op dat het hier af en toe nog aan ontbreekt. Zie dit niet als een aanval, maar als een manier om je aan het denken te zetten. Waarom heb ik dan het idee dat je niet altijd voldoende kennis vergaart en rationeel met drugs omgaat? Allereerst gebruik je eerder oxycodon terwijl je van plan was nooit een opiaat te gebruiken. Een kort kijkje op wikipedia had je geleerd dat oxycodon een opiaat is, iets meer zoeken op google had je geleerd dat het behoorlijk verslavend kan zijn. Nog wat verder zoeken had je geleerd dat je niet meteen na 1 keer verslaafd bent. Ten tweede zie ik je hier xtc en mdma als twee verschillende drugs benoemen, terwijl het gewoon hetzelfde is. Met een klein beetje research had je dat ook makkelijk kunnen vinden. Ten derde noem je wat drugs op die je gebruikt hebt, maar ik mis in de rijtje nog alcohol en cannabis. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je die niet gebruikt hebt eigenlijk. Als je zonder gevoel of vooroordelen kijkt zijn dit natuurlijk ook gewoon drugs. Tot slot iets wat ik in een andere post over 2C-B las, dat jij met vrienden de regel hebt dat je altijd allemaal hetzelfde gebruikt. Dit is totaal niet rationeel aangezien ieder persoon anders is en zodanig ook anders reageert op drugs.
Nogmaals, zie deze punten niet als een aanval maar een manier om je aan het denken te zetten. Als je het hebt over kennis vergaren omtrent drugs dan zul je altijd op wikipedia of iets dergelijks moeten starten. Hier vind je de basics en die zijn met bronvermeldingen onderbouwd. Pas nadat je zelf de basics hebt opgezocht over iets kun je pas goede vragen op een forum gaan stellen. Hier op het forum staan gelukkig een hoop goede informatieve posts, maar bedenk je dat iedereen hier iets kan posten dus dat er ook gewoon een bullshit of slecht onderbouwde dingen tussen staan. Als je jezelf eerst in de basics hebt verdiept kun je de goede posts makkelijker van de slechte onderscheiden.