Vraagje over speed

Sjappiewappie

Experimenterende gebruiker
Hey jongens,

De laatste tijd voor mijn examens enkele weken dagelijks speed gebruikt (ben hier niet om commentaren te verzamelen over hoe onverantwoordelijk dat wel niet is..., er zijn mensen zat die dit dagelijks jarenlang gebruiken). Hoe sterk de speed al dan niet is weet ik niet meer, maar een maat van mij maakt ze zelf en versnijdt deze verder niet. Tevens nam ik gedurende deze hele periodes nooit meer dan 25mg per lijn en nooit meer dan 125mg totaal in een 24 uur tijdspanne.

Er zijn daadwerkelijk nachtjes die ik volledig heb doorgedaan maar vooral de laatste week neigde mijn gemiddelde slaapduur per nacht alsnog naar de 7 a 8 uur aan een stuk door, rust. Gedurende de hele periode heb ik nooit echt vreemde negatieve klachten gehad, behalve licht blauw uitslaande knokels toen ik een keer zo'n 36 uur wakker was.

Nu 3 dagen terug, op dezelfde speed, zwollen ineens mijn lymfeklieren aan mijn keel en ook alle spieren aan mijn keel enorm op. Ook werd mijn hartslag in rust, zowel onder invloed, als nuchter (sinds die dag) tussen de 115 en de 125. Vandaag wederom speed genomen om te kijken of het weer zou verergeren en onmiddellijk was mijn keel weer steenhard en was mijn hartslag zonder enige inspanning minstens 120. Ervaarde de laatste dagen ook soms hartkloppingen bij het opstaan uit mijn bed of opstaan uit een stoel na lang te zitten. Verder helemaal geen misselijkheid, of lichthoofdigheid tot gevolg en ook geen bizarre afwijkingen in mijn denkvermogen.

Het advies van stop onmiddellijk met speed hoef ik ook niet te krijgen in de comments, want ik ga ook niet meer gebruiken voor een behoorlijke tijd en ga indien de zwelling niet verdwijnt ook spoedig naar de huisarts. Maar vond nergens op internet iemand met dezelfde negatieve ervaring of waarom dit juist gebeurd/ wat dit is.
Ik weet dat lymfeklieren zwellen indien er een ontsteking ergens optreed, of wanneer je ziek bent. Maar wanneer ik nuchter ben en goed heb geslapen, zijn deze nog steeds steenhard maar voel ik me verder helemaal prima.... al blijft de hartslag in rust nog steeds sky-high.

Had graag geweten of er nog iemand is die iets gelijkaardigs heeft meegemaakt of iemand die weet wat dit juist is, een andere vriend van mij, die dezelfde speed dagelijks gebruikt, maar dan in veel grotere hoeveelheden en veel meer nachtjes doordoet, heeft helemaal gene last van dergelijke klachten.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Iedereen reageert anders op drugs gebruik en misbruik. Dat jou vriend geen last heeft en jij wel kan dus.
Voorbeeld:
Er zijn mensen die jaren lang mdma misbruiken en nergens last van hebben en er zijn mensen die jarenlang mdma misbruiken en helemaal naar de klote zijn.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Oja en blauwe ledematen komt door vaatvernauwing. Speed zorgt voor verkramping en vernauwing van aderen.

Baap

Belezen gebruiker
De nare bijwerkingen zullen denk ik wel verdwijnen als je stopt met speed, dan heeft het weer tijd om te herstellen. Misschien dat er in je keel een allergische reactie was op de speed die vanaf je neus in je mond viel.

Sjappiewappie

Dat ze weer verdwijnen weet ik wel hoor. Vond het alleen een aparte bijwerking in vergelijking met mijn voorgaande ervaringen, of met de ervaringen die men vrienden hebben. Blijf echt verwondert over hoe sommige mensen jarenlang elke dag grammen weten weg te werken.

Danny0531

Belezen gebruiker
Heb zelf van men 20ste tot 27ste elke dag gesnoven de ene dag meer dan de ander maar nooit echt negatieve effecten gehad alleen toen ik stopte toen heb ik bijna een maand geslapen. Doe het nu nog 4 keer per jaar ma dat bevalt me goed haha

Sjappiewappie

Ben ik dus deels jaloers op. Niet in die zin dat ik mijn leven afhankelijk wil hebben van een drug, maar moest ik er voor willen kiezen/ even zin hebben om een bepaalde periode met speed door te brengen, ik hier zonder te veel ellende mee weg kom.

Uiteindelijk ga ik er nu ook niet bepaald 'slecht' op, maar vanaf ik op een drug iets abnormaals/ negatiefs ervaar begin ik daar zodanig op te focussen dat het gehele 'leuke' effect genegeerd wordt. Achja ze hebben hun dienst bewezen, heb goede examens gemaakt en in die periode toch veel gewerkt om op mezelf te kunnen blijven wonen.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Zou voor de zekerheid wel langs de huisarts gaan voor een checkup. Je hebt aardige roofbouw gepleegd op je lijf. Onderschat slaaptekort ook niet.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb ook geen weegschaal. Je zou 2 lijntjes kunnen neerleggen zoals je normaal zou snuiven en die lijntjes in een capsule of vloeitje doen om slikken.
Ik snuif helemaal nooit meer maar slik speed alleen nog maar. Het duurt wat langer eer het werkt maar het heeft zeker mijn voorkeur om te slikken.
Geen vieze smaak, geen verkouden neus etc.

Laatst bewerkt:

Sjappiewappie

Zou voor de zekerheid wel langs de huisarts gaan voor een checkup. Je hebt aardige roofbouw gepleegd op je lijf. Onderschat slaaptekort ook niet.
Ga binnenkort sowiso naar de huisarts, zit met een aantal niet-drugsgerelateerde dingetjes die wat onderzocht moeten worden en zal ik me zo ook maar eens helemaal laten nakijken. Maar zal pas voor binnen een goeie week/ twee weken zijn nadat dit spul helemaal uit me lichaam verdwenen is en ik weer een gezond slaapschema heb kunnen opbouwen.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ga binnenkort sowiso naar de huisarts, zit met een aantal niet-drugsgerelateerde dingetjes die wat onderzocht moeten worden en zal ik me zo ook maar eens helemaal laten nakijken. Maar zal pas voor binnen een goeie week/ twee weken zijn nadat dit spul helemaal uit me lichaam verdwenen is en ik weer een gezond slaapschema heb kunnen opbouwen.
Goed plan, wees zuinig op jezelf!

De Zandman

DF-koning
In twee weken heb je beslist nog geen goed, of normaal slaappatroon opgebouwd, na wat jij allemaal opgesnoven hebt....helaas.
Ik denk eerder aan een twee maanden.

Daar komt bij (zonder je op de vingers te tikken, maar deze geef ik altijd mee) : mocht je weer gaan gebruiken.. Misschien goed om met je maat na te gaan hoe schoon de speed is. Als vuile speed zich bijvoorbeeld opbouwt in je neus dan kun je een nog veel lelijkere ontsteking in je hoofd opbouwen. Maar ik sluit me bij de algemene meerderheid aan: een goeie pauze zou de oplossing moeten zijn.

Sjappiewappie

In twee weken heb je beslist nog geen goed, of normaal slaappatroon opgebouwd, na wat jij allemaal opgesnoven hebt....helaas.
Ik denk eerder aan een twee maanden.
Bedoelde maar gewoon er weer routine in te krijgen. Heb er eigenlijk ook niet echt veel moeilijkheden mee, viel de laatste dagen altijd in slaap wanneer ik dat wenste en werd pas na een goeie 8-9 uur rust na een stuk door weer wakker. Forceerde mezelf verder om tijdens de middag wakker te blijven, omdat ik anders veel te lang zou rusten en mijn patroon weer zou verneuken.
Voel me al weer bijna helemaal zoals normaal, alleen zijn men lymfeklieren in men nek nog altijd lichtjes gezwollen en is mijn hartslag in rust bij uitademen 80, maar bij inademen voorbij de 120, maar een gek hartritme hebben zit bij mij in de familie.

Bovenaan