Voorbereiding LSD trip

DVC

Experimenterende gebruiker
Hallo,
Samen met een maat van mij zou ik na de examenperiode graag nog eens trippen.
Ikzelf heb al één keer truffels gedaan, m'n maat al enkele keren. Hierbij heb ik Mexicana truffels genomen (rond de 10g dacht ik).
Helaas was deze trip niet zo goed voorbereid en was de sitter iemand die ik die avond voor de eerste keer zag. Achteraf gezien erg dom van me, maar de trip zelf was een toffe kennismaking met de wereld van de psychedelica.
Nu wil m'n maat eens LSD proberen, en na mezelf wat in te lezen, lijkt het me ook wel interessant. Of ik opnieuw truffels ga nemen of toch voor de LSD kies weet ik nog niet, maar ik wil me wel zo goed mogelijk voorbereiden omdat het volgens velen toch wel één van de heftigste ervaringen is. Ikzelf kan het niet vergelijken, vermits ik zelf alleen maar wiet rook.
De plaats is al geregeld, alsook 2 sitters (dus 1 stuk per tripper :grin: ). Nu heb ik enkele vraagjes, vermits ik hier nergens informatie over terugvind.
- Zijn er stoffen die je absoluut moet vermijden als je onder invloed bent? Dus zowel qua andere drugs als voedsel (wat bij truffels wel zo was).
- Kun je op één of andere manier de trip in sterkte doen afnemen? Liefst een huis-, tuin- en keukenmiddeltje zoals citrusvruchten die THC tegenwerken... Opnieuw, ik weet dat dit voor paddo's etc. bestaat, maar hoe zit het bij LSD?
- Raden jullie het aan om met een enkele ervaring truffel al over te schakelen op een zegeltje? Ik lees soms dat een LSD-trip minder zwaar is dan bij truffels, maar de dosering ervan is veel moeilijker.

groetjes

Fool

Badass junkie
Hey!

Nouja, het lijkt me vrij logisch dat je bij een eerste keer LSD beter andere drugs kunt laten staan. Eventueel een (paar) biertjes/jointje aan het eind van/na de piek zullen wel kunnen. Etenwaren waar je met truffels op moet passen(MAOi-bevattende voedingswaren) zullen een minder significant effect hebben op LSD (mits je LSD hebt, en geen rare DOx/NBOMe-stof op je blotter).

Paddo's/truffels kun je niet 'zomaar' stoppen met dingen als zoetstoffen of vitamine C, dat zijn fabeltjes. Paddo's/truffels kun je, net als LSD, remmen met de meeste antipsychotica, stoffen waar niet iedereen zomaar aan kan komen. Op mentaal vlak zou een benzodiazepine je wat rustiger kunnen maken, als je onrustig dreigt te worden. Maar hier komt ook de taak van een sitter in beeld, om met je te praten en je rustig te houden/krijgen.

Wisselen op LSD zou best kunnen, maar zorg dat je je LSD getest hebt. Zolang je weet hoeveel LSD er op je zegeltje zit, is het niet zo heel lastig te doseren.

reverb

Bewuste gebruiker
DVC zei:
- Zijn er stoffen die je absoluut moet vermijden als je onder invloed bent? Dus zowel qua andere drugs als voedsel (wat bij truffels wel zo was).
Alles wat je lekker vindt kun je eten, als het maar niet te zwaar te verteren is en persoonlijk drink ik geen alcohol met L of truffels. Fruit en chocola vind ik lekker.

DVC zei:
- Kun je op één of andere manier de trip in sterkte doen afnemen? Liefst een huis-, tuin- en keukenmiddeltje zoals citrusvruchten die THC tegenwerken... Opnieuw, ik weet dat dit voor paddo's etc. bestaat, maar hoe zit het bij LSD?
Men zegt dat xanax of valium helpt, de trip neemt niet af in sterkte, het is eerder zo dat je de angstsymptomen bestrijdt. Ik zou het niet doen, je hebt zitters, deze kunnen vertellen dat je tript en je je gevoelens kunt accepteren. Het is de kunst je trip te nemen zoals die komt, ga mee met de stroom gedachten, gevoelens en de geopende breindeuren.

DVC zei:
- Raden jullie het aan om met een enkele ervaring truffel al over te schakelen op een zegeltje? Ik lees soms dat een LSD-trip minder zwaar is dan bij truffels, maar de dosering ervan is veel moeilijker.
Jazeker. Dat klopt, de truffeltrip is chaotischer, lastiger in vergelijking met L. De LSD trip is in dat opzicht makkelijker te sturen, tenminste bij matige dosering. De dosering is alleen lastig als je de tabs niet hebt laten testen of geen idee hebt gekregen van de sterkte. Neem tussen de 100-200 ug en je kunt alles aan. Neem je teveel dan is er nog niets aan de hand, zolang je de juiste setting en set bevindt.

Trip ze :)

DVC

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Wel, zelf heb ik al enkele keren gelezen dat pistachenoten of citrusvruchten helpen als je te veel THC binnenhebt (heb dit nog niet geprobeerd, je kunt niet stoned genoeg zijn :stoned: ).
Maar vermits THC een stuk minder gevaarlijk is dan LSD, wil ik toch wel iets in huis hebben om het boeltje onder controle te houden. Ook woon ik net bij de Nederlandse grens, en in de headshop hier zijn er blockers te koop voor als je te zwaar gaat op truffels. Fabels volgens jullie?
Ik denk trouwens dat ik eerst nog wat meer ervaring ga opdoen met truffels. Vorige keer had ik wat last van misselijkheid, maar ik heb vooral meer zin om deze nog eens opnieuw te doen (vermits het nu bijna 1 jaar geleden is).

Fool

Badass junkie
Die blockers werken voornamelijk als placebo, iets dat je achter de hand hebt dat vertrouwen geeft. In mijn mening is dat iets heel slechts, want je volledige bescherming stort in als je iets te zwaar bad gaat en je 'blocker' opeens niet goed werkt.

Bijna alle middelen die je rustiger maken/trips remmen zijn op voorschrift, met uitzondering van een paar 'RC'-benzodiazepines (zoals etizolam of pyrazolam).

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zolang je niet een te hoge LSD dosering neemt, vind ik LSD op geestelijk vlak minder heftig als paddo's of truffels. Het is inderdaad makkelijker te sturen en heeft iets meer een positieve push. Maar voor beiden geldt dat het ook altijd in een minder leuke ervaring kan eindigen. Dat moet je voor lief nemen en er gewoon in mee gaan. Mijn minst leuke trips waren vaak de trips waar ik uiteindelijk het meest van geleerd heb. Die blockers zijn gewoon placebo inderdaad, maargoed placebo kan natuurlijk goed werken. Waarschijnlijk niet meer nu wij jou verteld hebben dat het onzin is...

Een ander ding is dat je zegt dit na de examenperiode te willen doen. Opzich hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn, maar stel dat je erg teleurgesteld zou zijn over het resultaat dan zou dit nog wel eens zijn uitwerking kunnen hebben op je trip. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook een goede manier zijn om even te ontspannen na een drukke periode.

Als je toch aan de LSD gaat, laat het testen in nederland. Op die manier kun je het juist beter doseren dan truffels, en voorkom je dat je misschien een hele andere stof tot je neemt dan gedacht. Een ander ding is wel belangrijk om te weten, LSD duurt bijna twee keer zolang als truffels. Houd hier ook rekening mee als jij aan de truffels zou gaan en die vriend aan de LSD.

Wat betreft combineren, beter doe je dat gewoon niet. Blowen erbij kan opzich wel, maar kan de piek iets heftiger en iets meer verwarrend maken. Ik zelf blow eigenlijk overal bij, dus ook bij psychedelica. Maar als de piek wat heftig blijkt zal je er ook geen behoefte aan hebben. Wees hier dus voorzichtig mee en voel jezelf goed aan. Daarbij weet ik natuurlijk ook niet hoe vaak je blowt en dus hoeveel tolerantie je er voor hebt. Als je er geen hoge tolerantie voor hebt kun je het tijdens de piek misschien beter even laten liggen.

Wat betreft de sitters zou ik zeggen goed idee, maar zorg dat het mensen zijn die je goed kent en vertrouwd. En bij voorkeur ook mensen die zelf ervaring hebben met trippen, zodat ze weten wat je doormaakt en je niet de hele tijd lastig vallen. Ik zelf heb nog nooit sitters erbij gehad, aangezien ik trippend nooit van pottenkijkers houd. Maar neemt niet weg dat het eigenlijk wel gewoon verstandiger is. Bovendien kan het ook heel praktisch zijn, aangezien veel dingen bijzonder lastig kunnen worden als je tript.

Lees ook eens de verschillende goede handboeken door die hier te vinden zijn:
Psychedelica algemeen: viewtopic.php?f=7&t=39631
Paddo's: viewtopic.php?f=7&t=32971
LSD: viewtopic.php?f=5&t=32467
Informatie voor Sitters: viewtopic.php?f=10&t=31766

Uiteindelijk geldt voor zowel truffels als LSD, zorg dat je goed in vel zit, doe het in een vertrouwde omgeving, met fijne mensen, heb er zin in, bereid zoveel mogelijk voor en geniet ervan!

DVC

Het is al eventjes geleden dat ik hier geweest ben, bedankt voor het uitgebreide antwoord!
Na de examens lijkt inderdaad wat riskant, misschien dat we dan beter tot de volgende vakantie wachten (vermits we dan geen examens hebben) en er ten volle van genieten.
Zoals ik in het begin gezegd heb, was m'n eerste trip geen compleet succes en met jouw tips te lezen weet ik nu waarom ik er toch weer zin in heb: ik heb er veel uit geleerd. Niet dat het slecht was, maar er waren vooral veel onbekende factoren (vreemd huis, een tripwatcher die ik niet kende,...).
Grote kans echter dat ik de volgende keer opnieuw truffel ga kopen. Gewoon om zo wat meer ervaring op te doen om dan na een tijdje eens over te schakelen op acid (vermits zo'n trip toch wel een stuk langer duurt).

Bovenaan