Voor Altijd Gestopt??

Beste mensen,

Ik ben nou al een tijdje aan het lezen hier en informatie aan het verzamelen maar ik ben nog niks tegen gekomen van/over mensen die daadwerkelijk helemaal gestopt zijn met de "bruin". En dan bedoel ik ook daadwerkelijk gestopt, dus geen vervanging enzo.

Het zit namelijk zo dat een goede vriendin van mij al een beste tijd een relatie heeft met een "gebruiker". Een tijd geleden kreeg hij een implantaat en is dus inderdaad een tijd van de "bruin" afgeweest. Hij ging werken en hield het bij oxazepam maar langzaam begon het toch weer met "wit", basen en slikte hij naltroxan voor eventjes en nu zijn ze weer terug bij af en is hij alweer zodanig aan de "bruin" dat hij zich er niet eens meer toe kan zetten 5 dagen te stoppen zodat hij weer kan beginnen met de naltroxan.

Is dit nou het begin van een eindeloze cirkel? Of is er een kleine kans dat het uiteindelijk toch goed kan komen.
Tegen haar vertel ik steeds dat geduld een schone zaak is tot op zekere hoogte maar als ik dan het forum hier doorlees vind ik weinig positiefs.
Dus zal al haar slopende geduld uiteindelijk wel kunnen lonen?

Groetjes mij

nicolai

Wijs gebruiker
er zijn echt wel mensen die er daadwerkelijk vanaf zijn gekomen en er vanaf zijn gebleven. maar het schijnt haast onmogelijk te zijn.

het is zoals je zelf al zegt een cirkel...en een cirkel is rond dus die stopt niet, tenzij hij breekt.

speeseend

Wijs gebruiker
Start een nieuw leven, dat is mijn motto. Wit is ook nog steeds een stuk van het ''oude'' leven.

Durf er zoveel tijd voor uit te trekken als nodig. Indien Buprenorfine, Naltrexon e.d. te zwaar blijkt, is Methadon altijd een betere optie dan de rest van je leven weg te gooien in een droomwereld. Dat is mijns inziens een uiterste optie.

Gr.,

Eend

needlefreak

Bewuste gebruiker
Goeiemorgen, vandaag is m'n eerste dag dat ik 100% clean ben. Niks van vervangmiddelen meer. Het is nu m'n 24ste dag zonder methadon en nog steeds heb ik zware benen en nog elke dag diarree. Toen ik hier postte dat ik m'n tranxene50 ging afbouwen, heb ik eigenlijk gelogen. Ik was nog ziek van de afkick van methadon en 'k ben er juist meer gaan nemen. Na een week ofzo liep het echt serieus uit de hand en heb ik me laten opnemen in een ziekenhuis om m'n benzo's af te bouwen. Sinds gisteren ben ik terug thuis. Ik maakte mezelf weer wat wijs heel de dag. 'k Had m'n laatste lage dosis tranxene's gehad en zei dat ik vanaf nu niks meer zou gebruiken. Tot ik gisterenavond in m'n appartement nog wat wiet en enkele slaappillen vond en in m'n frigo nog 3 westmalle tripel trappisten. Allemaal in m'n 1tje opgebruikt. Ik besefte pas later dat ik weer naar een roes zocht. Ik was weer aan het vluchten en dat was eigenlijk niet de bedoeling. Maar vandaag is een nieuwe dag en nu ga ik ervoor. Nu heb ik niks meer liggen. Nu kan ik er echt aan beginnen, de verhuis etc...

Ik ben en blijf een toxicomaan. De psychiaters/dokters zeggen me dat ik het moet zien als een ongeneeslijke ziekte. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen clean leven kan hebben. Het zal in het begin gewoon heel hard zijn om de verleiding te weerstaan. Het is mogelijk maar godverdomme niet gemakkelijk. Ik besef nu maar al te goed dat ik niet alleen verslaafd ben aan opiaten maar dat ik gewoon verslaafd ben aan een roes. Ik heb nog steun van enkele mensen die zien dat ik echt clean wil zijn. Ze weten ook wel dat het moeilijk is en zoiets met vallen en opstaan gebeurd. Maar nu moet ik me echt bewijzen want het is hééél lang geleden dat ik nog zover geraakt ben. Ik wil niet zwaar terugvallen! btw iedereen bedankt voor de steun en de positieve reacties in m'n vorig topic. En topicstarter, er is altijd hoop! :wave:

TrippyShit

Badass junkie
Dan zijn er wel meer toxicomanen. Ofzo :P.
Tijd dat ik alles wou proberen en vaak drugs nam deed ik dit ook vooral omdat ik gewoon onder invloed van drugs wou zijn. Blowde toen elke dag. Achteraf gezien depresieve kuttijd geweest maarja.. Afentoe drugs en dan blijft het leuk :)

needlefreak

Bewuste gebruiker
Ik bedoelde met toxicomaan ( was m'n diagnose in de psychiatrie toen ik m'n benzo's afbouwde) iemand die verslaafd is aan een roes en daarvoor alle middelen gebruikt. Alle soorten drugs, medicatie, alcohol, etc ... meestal gecombineerd. Nu m'n 4de dag dat ik 100% clean ben. Gebruik niks meer! Geen drugs, geen medicatie, zelf geen druppel alcohol. Ik kan me niet meer herinneren hoelang dat al geleden is.
Geen contact meer met het drugsmilieu en een zinvolle daginvulling doen het hem. Ik ga nu ook elke dag interval lopen. Alles kost meer moeite dan vroeger maar ik doe het gewoon, ik sleep me erdoor. Gewoon niet toegeven aan de craving, dat is het lastigste voor mij.
En wat is het koud! :openmouth: Vroeger ging ik bij dezelfde temperaturen 's nachts in m'n t-shirt naar de nightshop om de hoek, nu met een dikke pull en jas. :) Het is allemaal wennnen zowel voor m'n lichaam als m'n geest. Maar ik ben ervan overtuigd dat als ik nu vol blijf houden, ik nog een mooie toekomst heb. :wink:

eend

Belezen gebruiker
Grappig hé, dat de kou je nu te lijf kan gaan. Lichaamsbeweging doet een mens echt goed.

HDA

Bewuste gebruiker
needlefreak zei:
Ik bedoelde met toxicomaan ( was m'n diagnose in de psychiatrie toen ik m'n benzo's afbouwde) iemand die verslaafd is aan een roes en daarvoor alle middelen gebruikt. Alle soorten drugs, medicatie, alcohol, etc ... meestal gecombineerd. Nu m'n 4de dag dat ik 100% clean ben. Gebruik niks meer! Geen drugs, geen medicatie, zelf geen druppel alcohol. Ik kan me niet meer herinneren hoelang dat al geleden is.
Geen contact meer met het drugsmilieu en een zinvolle daginvulling doen het hem. Ik ga nu ook elke dag interval lopen. Alles kost meer moeite dan vroeger maar ik doe het gewoon, ik sleep me erdoor. Gewoon niet toegeven aan de craving, dat is het lastigste voor mij.
En wat is het koud! :openmouth: Vroeger ging ik bij dezelfde temperaturen 's nachts in m'n t-shirt naar de nightshop om de hoek, nu met een dikke pull en jas. :) Het is allemaal wennnen zowel voor m'n lichaam als m'n geest. Maar ik ben ervan overtuigd dat als ik nu vol blijf houden, ik nog een mooie toekomst heb. :wink:

Hey, dit is écht klasse ! Keep up the good work, en indedaad, probeer voor jezelf altijd iets positiefs te geven (jezelf te belonen) wanneer je hebt weerstaan aan de verleiding .
En met positiefs bedoel ik natuurlijk niet ee andere drug :grin:

needlefreak zei:

Echt goed bezig! Ik ben blij met je berichten, nu weet ik zeker dat iedereen het zou kunnen als die maar wil. Net zo makkelijk.(optimistisch blijven)
En hey, het is ook echt koud hoor.
Ik vind het echt goed van je en misschien zou je over een week ofzo nog eens willen laten weten hoever je weer vooruit bent gegaan. Ik wens je iig het beste. :wink:

anoniempje

Bewuste gebruiker
ik ben 6 jaar clean van all harddrugs en heb er ook geen behoefte meer aan
heb wel helemaal me levn omgegooit verhuist naar andere stad andere vrienden
enz maar het ligt altijd op de loer zo kwamen ze er achter dat ik adhd had kreeg ritalin/dexamfetamine en die durfde ik eerst niet te slikken en op ander moment slikte ik de hele maandvoor raad in drie dagen op toen heb ik aangegeven dat ik ze iiet meer wou
]uit angst omdat ik niet weer veslaafd wou worden
nu heb ik tegen pijnklachten zaldiar/tramedol gekregen megt toeval kwam ik erachter dat je er ook stoned van kan worden als je meer neemt
nu zit ik met ontwenning
het verhaal is dus dat eenmaal verslaafd altijd verslaafd zo je moet dus niks nemen of krijgen van de dokter wat sedeer en verslavingsgevoelig is want dan zit je zo weer in zelfde patroon
ik had geen probleem maar de dokters geven je weer van alles waardoor je gauw weer in zedlfde soort patroon kan komen
opassen dus met alle sooorten pijnstiller!!!!!!!!!!!

Bovenaan