Blobba

Newbie
Beste mede-forumgebruikers,

Hierbij mijn eerste topic! (Maar zeker niet de laatste :wink:)
Ik ben nu al een uur of twee aan het zoeken naar de volledige opiumlijst (1 en/of 2) maar kan het nergens vinden... Iemand hier enig idee wat daar exact allemaal op staat of waar ik deze kan vinden? Dus niet wat er op internet staat met gewoon in het algemeen "drugs, opiaten, benzo's etc", maar gewoon echt opgesomd per stuk van alle medicijnen/drugs/stoffen met doseringen etc.

Iemand die mij verder kan helpen????? :)

Blobba

Newbie

je muis heeft een wieltje. En als je naar onder scrollt kom je bij de lijst. Je kan ook op ‘end’ drukken

en op de telefoon kan je scrollen door je vinger naar boven te vegen
Kan je niet lezen? Ik zeg letterlijk dat ik uren heb gezocht op internet maar het niet kan vinden aangezien wat ik kan vinden, het er alleen in grote wegen staat en niet specifiek per stof wat ik dus graag wil weten.

Mocht je een normale reactie hebben hoor ik het graag maar een beetje volwassen persoon reageert gewoon normaal... Reageer gewoon niet als je alleen maar leuk probeert te doen...

CuriousExplorer

DF-koning
Kan je niet lezen? Ik zeg letterlijk dat ik uren heb gezocht op internet maar het niet kan vinden aangezien wat ik kan vinden, het er alleen in grote wegen staat en niet specifiek per stof wat ik dus graag wil weten.

Mocht je een normale reactie hebben hoor ik het graag maar een beetje volwassen persoon reageert gewoon normaal... Reageer gewoon niet als je alleen maar leuk probeert te doen...
Deze misschien?

Screenshot_20220203-203254_Samsung Internet.jpg

Ape

Badass junkie

Scroll gewoon naar onder, daar staat een lijst met alle stoffen. Geen exacte hoeveelheden, maar had je dat verwacht? Verboden is verboden, ongeacht de hoeveelheid. (Al word je voor gebruikershoeveelheden meestal niet vervolgt. Dus een gram speed kan wel maar een ons niet)

Blobba

Newbie
Scroll gewoon naar onder, daar staat een lijst met alle stoffen. Geen exacte hoeveelheden, maar had je dat verwacht? Verboden is verboden, ongeacht de hoeveelheid. (Al word je voor gebruikershoeveelheden meestal niet vervolgt. Dus een gram speed kan wel maar een ons niet)
Ik kreeg geen resultaten (gewoon blanco scherm) bij die link in je andere bericht als ik opiumwet intypte?

Blobba

Newbie
Oeps iets te snel op versturen geklikt net...

Dat over drugs snap ik maar eigenlijk gaat het mij voornamelijk om (zware) medicatie welke maar heel soms en heel voorzichtig voorgeschreven word. Bij sommige medicatie kan het namelijk soms nog wel verschillen of je er een recept voor nodig hebt of niet vanwege de dosering. Maar bedankt in ieder geval!

Ape

Badass junkie
Oeps iets te snel op versturen geklikt net...

Dat over drugs snap ik maar eigenlijk gaat het mij voornamelijk om (zware) medicatie welke maar heel soms en heel voorzichtig voorgeschreven word. Bij sommige medicatie kan het namelijk soms nog wel verschillen of je er een recept voor nodig hebt of niet vanwege de dosering. Maar bedankt in ieder geval!
Ah oke. Ik zou niet weten waar ik daar voor moet kijken.

Ecxuses, mijn reactie bedoelde ik niet neerbuigend ofzo. Maar had dan in ieder geval in je post gezet wat je al wèl had gevonden en welke stoffen je bedoeld. Of is dat het nou juist, dat je iets onbekends Zoekt?

Succes, misschien heeft iemand de info die je zoekt. Maar ga alsjeblieft niet voor eigen arts spelen!

Blobba

Newbie
Heel veel meer dan een paracetamolletje na een avondje zuipen neem ik niet :wink:. Ik was er gewoon nieuwsgierig naar maar vond het al raar dat ik het niet kon vinden, vandaar dat ik het hier aanhaalde met de gedachte dat iemand hier me verder kon helpen.

• Like
Waarderingen: Ape

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heel veel meer dan een paracetamolletje na een avondje zuipen neem ik niet :wink:. Ik was er gewoon nieuwsgierig naar maar vond het al raar dat ik het niet kon vinden, vandaar dat ik het hier aanhaalde met de gedachte dat iemand hier me verder kon helpen.

Haha wat een mysterieus verhaal. 🔮 Dit is je ‘eerste topic hier maar zeker niet het laatste’ en je wil specifieke informatie over zeldzame medicatie maar een paracetamolletje na een avondje zuipen is het enige wat je neemt.

Maar maakt niet uit! Kan gewoon!

Welkom op het forum in ieder geval. 😊:handwaving2:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dus een gram speed kan wel maar een ons niet)

Voor poeders geld 0,5g.
Voor pillen slechts 1 pil, vloeistoffen (GHB) 5ml en cannabis 5g.

Alles boven deze hoeveelheden zou je voor vervolgd kunnen worden. Al hangt het misschien ook aan wie je treft als agent.

Wat ze doen met RC's zou ik eigenlijk niet weten. Dan zou eigenlijk vastgesteld moeten worden of je echt geen stof van de opiumlijst op zak had. Maar geen idee hoe ze daarmee om gaan.

@Blobba de wetgeving hierin kan nogal apart zijn. De meeste geneesmiddelen vallen onder de geneesmiddelenwet. Voor vrijwel al deze middelen heb je een recept nodig, tenzij het een zelfzorg medicijn is (bijv. Paracetamol of xylometazoline).
Een aantal kromme zaken zijn bijvoorbeeld dat voorgeschreven medicijnen zoals benzos soms wel onder de Opiumwet vallen (lijst 2).
Terwijl anderzijds ketamine nergens in de Opiumwet voorkomt. Enkel in de geneesmiddelenwet.

Het hangt heel erg af van het type middel of medicijn waar je iets over wilt weten.

Laatst bewerkt:

Blobba

Newbie
Haha wat een mysterieus verhaal. 🔮 Dit is je ‘eerste topic hier maar zeker niet het laatste’ en je wil specifieke informatie over zeldzame medicatie maar een paracetamolletje na een avondje zuipen is het enige wat je neemt.

Maar maakt niet uit! Kan gewoon!

Welkom op het forum in ieder geval. 😊:handwaving2:
Haha ik moet toegeven dat als ik het nu weer lees dat het inderdaad zo kan overkomen. Dat van dat paracetamolletje was meer als een soort uitdrukking bedoelt omdat ik eigenlijk "niks" qua medicatie gebruik en daar bedoel ik dan mee dat ik niks regelmatig neem of iets voorgeschreven heb. Er is zeker wel eens een pammetje in gegaan na een heerlijk avondje spacen maar dat is ook op 1 hand te tellen hoe vaak dat is gebeurd :). Ik ben gewoon een heel nieuwsgierig persoon, zeker ook naar het proberen van drugs/bepaalde medicatie maar misschien nog wel meer naar wat het nou eigenlijk precies is/doet. Het stelt mij (en vrienden/mede-gebruikers) altijd wel gerust dat ik aardig wat kennis heb m.b.t. het zo veilig mogelijk gebruiken, wat het nou precies is, in en met je lichaam doet, adviezen, do's&don't vooraf/tijdens/achteraf en wat te doen stel het gaat een keertje fout. Excuses voor de misschien wat mysterieuze binnenkomst op het forum. Was niet zo bedoelt.:sweatsmile: Hopelijk is het nu wat duidelijker waarom ik deze vraag stelde en wat mijn daadwerkelijke intenties zijn :)

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Wat ze doen met RC's zou ik eigenlijk niet weten. Dan zou eigenlijk vastgesteld moeten worden of je echt geen stof van de opiumlijst op zak had. Maar geen idee hoe ze daarmee om gaan.
Uit ervaring kan ik je mededelen dat dat in beslag wordt genomen (ook afhankelijk van type agent dat je treft).

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Uit ervaring kan ik je mededelen dat dat in beslag wordt genomen (ook afhankelijk van type agent dat je treft).

En stel nou dat je een PV opgesteld krijgt. Maar je maakt bezwaar omdat je ingenomen middel niet op de opiumlijst staat. Hoe gaat dat dan in z'n werk?

Als het dan blijkt dat het bijv. a-pihp of 2-fdck is. Wordt je dan vrijgesproken?

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Goede vraag, kan ik niet beantwoorden.
Ik heb het slechts 1 maal meegemaakt, er was een behoorlijke stash RC materiaal en een hoeveelheid verboden middelen die voor eigen gebruik hoeveelheid door kon gaan.

Geen PV, wel alles in beslag genomen. Zogenaamd om te onderzoeken wat het was en als we gelijk hadden dat het legaal was kregen we terug.

Ze moeten nog bellen

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Haha ik moet toegeven dat als ik het nu weer lees dat het inderdaad zo kan overkomen. Dat van dat paracetamolletje was meer als een soort uitdrukking bedoelt omdat ik eigenlijk "niks" qua medicatie gebruik en daar bedoel ik dan mee dat ik niks regelmatig neem of iets voorgeschreven heb. Er is zeker wel eens een pammetje in gegaan na een heerlijk avondje spacen maar dat is ook op 1 hand te tellen hoe vaak dat is gebeurd :). Ik ben gewoon een heel nieuwsgierig persoon, zeker ook naar het proberen van drugs/bepaalde medicatie maar misschien nog wel meer naar wat het nou eigenlijk precies is/doet. Het stelt mij (en vrienden/mede-gebruikers) altijd wel gerust dat ik aardig wat kennis heb m.b.t. het zo veilig mogelijk gebruiken, wat het nou precies is, in en met je lichaam doet, adviezen, do's&don't vooraf/tijdens/achteraf en wat te doen stel het gaat een keertje fout. Excuses voor de misschien wat mysterieuze binnenkomst op het forum. Was niet zo bedoelt.:sweatsmile: Hopelijk is het nu wat duidelijker waarom ik deze vraag stelde en wat mijn daadwerkelijke intenties zijn :)

Zeker een stuk duidelijker! En herkenbaar. :) Hier ook een nieuwsgierige nerd, willen weten wat middelen exact doen (zowel op papier qua psychofarmacologisch oogpunt, wat gewoon uit boeken gehaald kan worden, ėn op het vlak van eigen ervaring) uitleg is ook altijd mijn reden geweest om te experimenteren, dus die fascinatie snap ik volledig!

Nogmaals welkom. ^^

Ape

Badass junkie
Voor poeders geld 0,5g.
Voor pillen slechts 1 pil, vloeistoffen (GHB) 5ml en cannabis 5g.

Alles boven deze hoeveelheden zou je voor vervolgd kunnen worden. Al hangt het misschien ook aan wie je treft als agent.
Dan had ik een hele chille agent,
Want ik was gepakt met ~3 gram speed 😮 alleen ingenomen

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
In België worden rcs gewoon in beslag genomen als het geen dealer hoeveelheden zijn zonder grote consequenties.

• Like
Waarderingen: Kota

Paranoize.

Badass junkie
In België worden rcs gewoon in beslag genomen als het geen dealer hoeveelheden zijn zonder grote consequenties.
Daarom zijn alle mensen die uit België komen gewoon sukkels, inclusief het land zelf... Geef nou maar gewoon toe stelletje droeftoeters, een neger uit Nigeria is nog meer waard dan heel jullie landje bij elkaar!!!

De Apotheker

Badass junkie
Beste mede-forumgebruikers,

Hierbij mijn eerste topic! (Maar zeker niet de laatste :wink:)
Ik ben nu al een uur of twee aan het zoeken naar de volledige opiumlijst (1 en/of 2) maar kan het nergens vinden... Iemand hier enig idee wat daar exact allemaal op staat of waar ik deze kan vinden? Dus niet wat er op internet staat met gewoon in het algemeen "drugs, opiaten, benzo's etc", maar gewoon echt opgesomd per stuk van alle medicijnen/drugs/stoffen met doseringen etc.

Iemand die mij verder kan helpen????? :)
wacht ff een topic zoeken

Kota

Belezen gebruiker
Daarom zijn alle mensen die uit België komen gewoon sukkels, inclusief het land zelf... Geef nou maar gewoon toe stelletje droeftoeters, een neger uit Nigeria is nog meer waard dan heel jullie landje bij elkaar!!!
Rustig kerel waarom zo opgefokt 😂 verderscrollen en doorgaan met je dag is een stuk minder moeite dat kan ik je garanderen.
Xoxo
Je droeftoetertje

Paranoize.

Badass junkie
Rustig kerel waarom zo opgefokt 😂 verderscrollen en doorgaan met je dag is een stuk minder moeite dat kan ik je garanderen.
Xoxo
Je droeftoetertje
Wat is een Kota? Is dat een pre drug van ebola ofzo? Vuile ziekte dat je der rondversprijd🤢

Kota

Belezen gebruiker
Wat is een Kota? Is dat een pre drug van ebola ofzo? Vuile ziekte dat je der rondversprijd🤢
Hahaha oke ik zie hoe het in elkaar zit, kota is een japanse naam als het je echt moest intereseren. Wel echt laag vindje niet? Blijven zoeken naar onderwerpen om je nutteloze commentaar op te geven.

Dirkdirk

DF-koning
En hier zien we de gorilla. Weggerukt uit zijn natuurlijke habitat. Hij is in de war, dus probeert met beledigende kreten een vrouwtje te vinden voor het paringsritueel, maar raakt gefrustreerd als dat niet lukt. Ik ga proberen dichterbij te komen.

En dan ziet hij Dirkjan en ramt ie hem helemaal de tyfus in.

Eve's drop

Badass junkie
En hier zien we de gorilla. Weggerukt uit zijn natuurlijke habitat. Hij is in de war, dus probeert met beledigende kreten een vrouwtje te vinden voor het paringsritueel, maar raakt gefrustreerd als dat niet lukt. Ik ga proberen dichterbij te komen.

En dan ziet hij Dirkjan en ramt ie hem helemaal de tyfus in.

I read this in the voice of sir Attenborough

Bovenaan