vochtige / zware wiet > drogen

Pepnoize

Belezen gebruiker
hallo,
ik heb een 40 gram wietjes gekocht van een vriend
deze wiet is erg zwaar , een gewone top weegt al heel snel een gram, tegenover andere wietjes ...

hij zei me dan, het zou kunnen dat hij nog even moet drogen,
dus ik heb dan 20 gram in een grote platte kartonnen doos gelegd (oude doos van laptop) en verlucht deze dagelijks, nu de 3de dag.

Maar, als ik nu aan de wiet voel, voelt hij nog vochtiger en klammiger aan dan voor dat ik hem in de doos legde. bij sommige topjes zie ik zelfs het vocht er op zitten en als ik der dan op knijp hangt het aan mijn vingers...

is dit een goed teken en is het vocht uit de wiet aan het komen? en moet ik gewoon nu wachten tot het vocht dat nu op de wiet zit, verdampt in de lucht ?

of

is dit een slecht teken ?

ik vond het gewoon heel vreemd dat hij opeens zo klammig en vochtig aanvoelt. dagelijks verluchten is toch genoeg ?

grtjs!

Pepnoiiiiiize

Oom Klaas

Badass junkie
Hoezo in een doos?
Er moet constant verse lucht bij kunnen komen.

Vaak worden gewoon complete takken aan een visdraadje ofzo gehangen in een goed geventileerde ruimte.

In ieder geval niet in een doos

Pepnoize

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Hoezo in een doos?

Vaak worden gewoon complete takken aan een visdraadje ofzo gehangen in een goed geventileerde ruimte.

ik dacht gehoord te hebben dat een kartonnen doos ofzo goed was, omdat het vocht dan wat in het karton kon trekken...
gewoon hier in mn slaapkamer ofzo is geen optie, ouders weten hier niets van en moet zo blijven :) en het zijn al geknipte topjes dus in een kast ophangen ofzo is ook geen optie ...
maar toch bedankt Klaas :)

iemand dat het vochtig / klammig zijn kan verklaren en daarvoor hulp kan bieden?

gamezz

Bewuste gebruiker
let op alshij vochtig is en in een niet geventileerde ruimte ligt,
schimmeltjes houden erg van deze omstandigheden. en ik denk niet datje 40grammetjes rot wil

Oom Klaas

Badass junkie
Pepnoize zei:
Oom Klaas zei:
Hoezo in een doos?

ik dacht gehoord te hebben dat een kartonnen doos ofzo goed was, omdat het vocht dan wat in het karton kon trekken...
gewoon hier in mn slaapkamer ofzo is geen optie, ouders weten hier niets van en moet zo blijven :) en het zijn al geknipte topjes dus in een kast ophangen ofzo is ook geen optie ...
maar toch bedankt Klaas :)

iemand dat het vochtig / klammig zijn kan verklaren en daarvoor hulp kan bieden?

Ophangen dus, als je geen (zoals hierboven gezegd) rot wilt.
Zoek een maat waar je het kan ophangen, leegstaand huis als je het heel gek wilt maken.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hou dan in ieder geval de deksel er af, anders is er inderdaad grote kans op schimmel. Maar het vocht hoort er dus echt niet zomaar af te druipen, wat heeft die gast in godsnaam gedaan met dat spul?

Pizza Haze

Belezen gebruiker
Luchtvochtigheid is ook belangrijk! Zorg voor een geventileerde donkere niet te natte maar ook niet te droge plek. :tongueout: lastig ja..

Is het net geoogst van bv buitenkweek of is er misschien met de wiet gerommeld?

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Misschien heeft het net voor het oogsten in de regen gestaan ofzo, maar dan als nog zou het binnen afzienbare tijd niet meer doorweekt moeten zijn...

In het ergste geval kun je er even een haarföhn op zetten, maar over het algemeen raad ik dat soort dingen af.

Flameon

Badass junkie
Drogen op tafel of inderdaad op hangen.
Karton van de doos wordt nat, vochtig en dat is dus niet bevorderlijk

Pepnoize

Belezen gebruiker
ik heb de grote kartonnen doos nu open onder mijn bed staan, en zal proberen deze zoveel mogelijk nog wat extra circulerende lucht te geven... maar ergens ophangen is geen optie, het zijn namelijk allemaal al getrimde topjes met zo goed als geen tak meer er aan ..

ik weet echt niet wat het is, de wiet lijkt wel te zweten... echt vreemd , het lijkt alsof hij vochter en natter is dan wanneer ik begon met het extra drogen.
misschien is er haarlak ofzo op gedaan ? is het hard worden van de assen hier een symptoom van ? (je kent dat wel, wanneer je de assen er niet af kan tikken maar ze er bijna af "breken")

ik ga het nog even aankijken en als het niet betert ga ik het ladingetje terug doen...

het ging dus zo ; ik zei die gast... de wiet geeft harde assen als je hem rookt.
hij gaf me dan de raad van hem nog wat te drogen... met dit dus als gevolg :) heel vreemd allemaal

in ieder geval bedankt al voor de goede raad allemaal ! :wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Aangezien je dus losse topjes hebt is ophangen geen mogelijkheid.
Wat je wel kunt doen is in een wat grotere afgesloten ruimte ( zoals bijv. een klerenkast) iets fabriceren met een net. ( vliegenhor, van dat ''vergietgaas'' enz.) En dan het liefst nog een ventilator erbij.

Maar wiet waar je het vocht uit kunt knijpen na een paar dagen?
Dan zou ik die persoon toch echt goed moeten kennen, en de plantjes waar het af komt meerdere malen moeten hebben gezien zou ik het willen roken hoor..

Het steeds natter worden kan ook al het begin van rot zijn, maar dat is wel duidelijk mocht dat zo zijn.

In een open kartonnendoos onder een bed is nog steeds niets, terug doen die handel!

Oom Klaas

Badass junkie
:tearsofjoy:

Onder je bed komt er alsnog vrij weinig verse lucht bij.
Luister nu maar gewoon en haal het UIT de doos wil je nog rookbare wiet krijgen, sowieso zou ik het allemaal weggooien zoals je het beschrijft.

Dat gaas idee is ook nog wel slim!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oom Klaas zei:
:tearsofjoy: Dat gaas idee is ook nog wel slim!

Bij ''professionele'' kwekers word alles op droogrekken gedroogd. Dus gewoon losse, geknipte topjes op zo'n groot stuk ''gaas op pootjes''.

Ik hang liever takken met blad en al op:)

Pammer

Bewuste gebruiker
In een doos zorgt ervoor dat het vocht dat in de wiet zit de lucht in gaat, maar het geraakt niet weg dus gaat het terug condenseren waardoor je het vocht OP je wiet ziet liggen -> dat maakt het juist erger...

Dus zoals iedereen zegt: ophangen die handel.

Oom Klaas

Badass junkie
PepTalk zei:
Oom Klaas zei:
:tearsofjoy: Dat gaas idee is ook nog wel slim!

Bij ''professionele'' kwekers word alles op droogrekken gedroogd. Dus gewoon losse, geknipte topjes op zo'n groot stuk ''gaas op pootjes''.

Ik hang liever takken met blad en al op:)

Ziet er veel mooier uit en schijnt toch ook nog een iets zoetere smaak te geven uiteindelijk?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Qua uiterlijk maakt het denk ik weinig verschil.
Wel schijnt de wiet er inderdaad zoeter van te worden, doordat er meer chlorofyl in de toppen kan komen. Die chlorofyl word dan tijdens het drogen weer omgezet in suikers.
Ook schijnt het de potentie ietjes ten goede te komen, aangezien een afgeknipte tak nog zo'n 2 dagen afrijpt. Topjes zelf niets.

Oom Klaas

Badass junkie
Maat van me en ik plus nog wat gasten gingen na 't uitgaan naar z'n huis, komt hij opeens naar beneden met een dikke tak. Mooi is dat als je al best zat bent :sunglasses:

Bovenaan