vervuilde/"versneden" wiet

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Hey allemaal,

Ik volg al even het forum, ik heb ook even gezocht, maar ik vind niets over dit onderwerp.

Het is me al een keer of 3 overkomen met wiet te kopen, en ik vraag me af of iemand al hetzelfde heeft meegemaakt. Aan de wiet zelf is niks te zien, ruikt normaal,hij ziet er zelfs heel goed uit, maar van zodra je 'm begint te roken, merk je dat er iets mis is met de smaak, veel zwaarder in je keel en een "stofsmaakje". Heel kenmerkend is ook dat als je er een takje ofzo van proeft, dat je erna precies zand tussen je kiezen hebt zitten. Hij is dus vervuild met iets om m zwaarder te maken, maar met wat? Gewoon heel fijn zand, stof, glasvezel? Mijn vrienden beginnen dit ook vaker tegen te komen. Waar gaat het naartoe als ze zelfs wiet beginnen te versnijden =/

Heeft iemand meer info?

matthijs

Badass junkie
Was laatst nog in het nieuws inderdaad.
Wat ook wel kan is dat de coffeeshop houder wat extra THC kristallen op de buitenkant spuit om het er betere uit te laten zien. Misschien proef je die...

Jaimie

Belezen gebruiker
Snuifdoos zei:
Hey allemaal,

Ik volg al even het forum, ik heb ook even gezocht, maar ik vind niets over dit onderwerp.

Het is me al een keer of 3 overkomen met wiet te kopen, en ik vraag me af of iemand al hetzelfde heeft meegemaakt. Aan de wiet zelf is niks te zien, ruikt normaal,hij ziet er zelfs heel goed uit, maar van zodra je 'm begint te roken, merk je dat er iets mis is met de smaak, veel zwaarder in je keel en een "stofsmaakje". Heel kenmerkend is ook dat als je er een takje ofzo van proeft, dat je erna precies zand tussen je kiezen hebt zitten. Hij is dus vervuild met iets om m zwaarder te maken, maar met wat? Gewoon heel fijn zand, stof, glasvezel? Mijn vrienden beginnen dit ook vaker tegen te komen. Waar gaat het naartoe als ze zelfs wiet beginnen te versnijden =/

Heeft iemand meer info?

Zand en suiker kom je soms wel al eens tegen

Bij zand zult ge de korrels meestal aan uw handen zien plakken en het smaakt ook anders

Suiker kun ge proeven door eens aan uw wiet te likken,teven zal uw wiet precies veel meer plakken aan uw handen wanneer deze warm hebben(door wrijving dus)

Midway

Wijs gebruiker
vraagje; ik heb hier nog een zakje met de helft knipafval in, valt dit te roken in een joint? of is dat vrij nutteloos

Midway

Wijs gebruiker
Ja het zijn zo allemaal stukjes wietblaadjes met af en toe nog een klein brokje wiet, en wat takjes

dat zat een keer onder heel goeie wiet, beetje afgeript :)

Dissonant

Bewuste gebruiker
Enkel als ge nu aant stressen zijt omdat ge geen wiet hebt, zou ik het rollen. Bladafval is beter dan niets, dus dat helpt uw cravings wel een beetje te minderen.

Maar stoned ga je er niet van worden.

Midway

Wijs gebruiker
Ben niet aant craven (ok toch wel een beetje:tongueout: )

maar als ik er niet stoned van ga worden laat ik het maar zo :)

Wacky

Badass junkie
Ik heb al zon hekel aan blaadjes en takjes in mn wiet, en dan zou je alleen maar blaadjes en takjes gaan roken :openmouth:

Snuifdoos

Belezen gebruiker
bedankt voor de antwoorden. 'k vind het echt triest dat ze op deze manier wiet liggen te verkloten. Ik zou willen weten wat ik rook. zand? glas? ok, wiet roken is niet heel gezond, maar zand of glas erbij... Ik wil geen instant longkanker krijgen. het smaakt alleszins echt niet gezond.

misschien moet ik maar eens zelf beginnen kweken...

jasper

Wijs gebruiker
je krijgt geen longkanker door het zand he.
volgens mij kan het zelfs niet zoveel kwaad

edit:
het is idd wel rot ja

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Midway zei:
vraagje; ik heb hier nog een zakje met de helft knipafval in, valt dit te roken in een joint? of is dat vrij nutteloos

maak er n spacecake of wietpannekoeke of wietthee mee... dan is t toch nog nuttig :)

Heb nu momenteel ook vieze zandwiet.
Kan eigenlijk niet dat zand door t te roken glas worden??? want dan is da toch echt wel gevaarlçijke wiet imo

azgaza

Badass junkie
Ik rook vooral hasj maar ik merkte dat ik steeds duurdere soorten moest gaan roken omdat de goedkopere nu (die vroeger heerlijk waren trouwens) slecht roken, vreemd smaken en gewoon niet het zelfde zijn.
Zand moet je volgensmij op hogere temperaturen smelten wil het gevaarlijk zijn, toen ik op he strand een joint had waar veel zand in zat brandde die niet echt.

Maar ze doen ooke cht glas over de wiet, en andere troep.

Dissonant

Bewuste gebruiker
Gooi die zandwiet weg en klaag tegen je dealer/ vraag je geld terug.

Door het op te roken moedig je het vervuilen van wiet aan, en je verkloot er je gezondheid mee.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
juistem en zoek een dealer die liefde heeft voor het vak ....

iemand met passie voor de wiet !!

:hearteyes:

Armani7

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Ik rook vooral hasj maar ik merkte dat ik steeds duurdere soorten moest gaan roken omdat de goedkopere nu (die vroeger heerlijk waren trouwens) slecht roken, vreemd smaken en gewoon niet het zelfde zijn.
Zand moet je volgensmij op hogere temperaturen smelten wil het gevaarlijk zijn, toen ik op he strand een joint had waar veel zand in zat brandde die niet echt.

Maar ze doen ooke cht glas over de wiet, en andere troep.

nja op hele hoge temperatuur word het dan glas he dat zand :grin:

pepito

Bewuste gebruiker
matthijs zei:
Wat ook wel kan is dat de coffeeshop houder wat extra THC kristallen op de buitenkant spuit om het er betere uit te laten zien. Misschien proef je die...

Wat een ontzettend gelul: "THC kristallen spuiten"O ja? hoe doet ie dat? en waar haalt ie dan zijn winst vandaan? BROODJE AAP!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
mooie he, THC spritzen .....

Inderdaad weer bullshit van de hoogste plank.

Zoek een wietboer met passie en koop je wiet direct van hen, das de beste oplossing voor je zekerheid en je portemenee.

:hearteyes:

matthijs

Badass junkie
pepito zei:
matthijs zei:

Wat een ontzettend gelul: "THC kristallen spuiten"O ja? hoe doet ie dat? en waar haalt ie dan zijn winst vandaan? BROODJE AAP!

Die THC kristallen kan je gewoon van de blaadjes afschrapen. Dat weet je hopelijk ook wel.
En kijk voortaan even op google voordat je begint te schreeuwen...
http://www.google.nl/search?q="thc+...&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Matthijs,

Ben je nou serieus ?

Alle THC die men eraf schraapt en dan verzamelt om opnieuw erop te spuiten ?

nee dat gaat te furrrrrrrr is een hoax.

Stonie

Dissonant

Bewuste gebruiker
matthijs zei:
Die THC kristallen kan je gewoon van de blaadjes afschrapen. Dat weet je hopelijk ook wel.
En kijk voortaan even op google voordat je begint te schreeuwen...
http://www.google.nl/search?q="thc+...&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official

Hoe gaat dat dan in z'n werk volgens jou? Ze 'schrapen' THC'kristallen' van wiet om die daarna op andere wiet te 'spuiten'? ...

Voor de rest alles nog in orde ja? Geen overige klachten?

Lees eerst je eigen links eens voor je hier onzin komt verkopen.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
die link gaat over een vervanger voor de wiet ...

een thc spray ipv van wiet zoals hasjolie ipv van wiet

:wink:

jasper

Wijs gebruiker
sjaartrol zei:
Midway zei:

maak er n spacecake of wietpannekoeke of wietthee mee... dan is t toch nog nuttig :)

Heb nu momenteel ook vieze zandwiet.
Kan eigenlijk niet dat zand door t te roken glas worden??? want dan is da toch echt wel gevaarlçijke wiet imo

van zand alleen maakt m'n geen glas (heb vandaag herexamen materialenleer gehad :sunglasses: )
maar wat volgens mij wel is is dat dat zand in je longen blijft zitten en je longen daardoor gaan ontsteken of je in ieder geval pijnlijke longen krijgt omdat het schuurt
of lul ik nou apekool?

zommes

Badass junkie
Er is ook wiet met lood gevonden. Dat was inderdaad in het nieuws. Mensen moesten opgenomen worden met ademhalingsproblemen.

Dat zijn de risico's van een gedoogbeleid.

azgaza

Badass junkie
zommes zei:
Er is ook wiet met lood gevonden. Dat was inderdaad in het nieuws. Mensen moesten opgenomen worden met ademhalingsproblemen.

Dat risico heb je ook als het geheel illegaal is, slechts bij legaliseren in het geheel zou dat niet meer kunnen gebeuren.

acidboy

Badass junkie
azgaza zei:
zommes zei:

Dat risico heb je ook als het geheel illegaal is, slechts bij legaliseren in het geheel zou dat niet meer kunnen gebeuren.

Ik denk dat hij dat ook bedoelt.

azgaza

Badass junkie
acidboy zei:
azgaza zei:
zommes zei:

Ik denk dat hij dat ook bedoelt.

Ja maar het is niet specefiek dat het komt omdat we gedogen, maar gewoon op dat het illegaal is, dus ik specifieerde iets bij de bredere verwoording dat wellicht ook gewoon zo bedoelt was.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
zommes zei:

Lood!? Ik vraag mij af hoe zo een gram eruitzag. Zware jointen, speciaal smaakje =)
Met die zandwiet lijkt een gram al akelig weinig.
What's next? Asbest? Cyanide? Radioactief afval?

boterkoek17

Bewuste gebruiker
zelf kweken is nog altijd de beste optie en anders toch maar een betrouwbare kweker cq huisdealer opzoeken.

de shops lopen zowiezo te kloten, vanwege de hoge wietprijzen. als het geen zand of suiker is dan rook je wel de grote hoeveelheid bestrijdingsmiddelen die er op zit.

Bovenaan