Vervanger voor XTC (MDMA)

Ketamingos

Newbie
Ik ben op zoek naar iets wat de vergelijkbare effecten heeft van XTC, zonder dat ik met het gebruik hiervan mijn serotonine voorraad aantast. Ik hoop dat jullie ideeën hebben. :)

Rivalrie

Badass junkie
Las dat dat gevaarlijk kan zijn als je ook zo nu en dan XTC gebruikt, ivm serotoninesydroom. Ervaringen mee?
Ja ik gebruik heel soms kanna. Je kan het snuiven en smaakt naar thee :). Voelt een beetje als mdma gemixt met coke maar dan light....

Ketamingos

Newbie
Ja ik gebruik heel soms kanna. Je kan het snuiven en smaakt naar thee :). Voelt een beetje als mdma gemixt met coke maar dan light....
Toevallig ook ervaring met 2-CB? zo ja, wat zijn uw ervaringen hiermee en is het eventueel een goede vervanger voor XTC?

Doffert

Experimenterende gebruiker
Toevallig ook ervaring met 2-CB? zo ja, wat zijn uw ervaringen hiermee en is het eventueel een goede vervanger voor XTC?

In lage doseringen lijkt het een beetje op mdma light naar mijn mening. helemaal met een klein snuifje speed erbij om de bodyload op te vangen.

Cerberus

Wijs gebruiker
2C-B ontbreekt het zeer energetische van MDMA, maar geeft wel een euforisch gevoel, net zoals veel psychedelica op lage doseringen. Het maakt je ook gevoeliger voor prikkels omdat het psychedelisch is, in tegenstelling tot MDMA die je minder gevoelig maakt voor prikkels uit de omgeving. Een lage dosis (8 mg?) is wel je best shot denk ik om een gelijkaardig effect te hebben zonder aan je serotoninesysteem te prutsen. En zal je niet teveel overprikkelen. Meestal bij lage doseringen 2C-B is gelijk wat je doet (zitten, dansen) wel chill.
Kanna is een SSRI trouwens, prutst dus wel beetje met serotonine, en dus gevaarlijk om rond dezelfde periode als XTC te gebruiken.

Anjadebij

2C-B ontbreekt het zeer energetische van MDMA, maar geeft wel een euforisch gevoel, net zoals veel psychedelica op lage doseringen. Het maakt je ook gevoeliger voor prikkels omdat het psychedelisch is, in tegenstelling tot MDMA die je minder gevoelig maakt voor prikkels uit de omgeving. Een lage dosis (8 mg?) is wel je best shot denk ik om een gelijkaardig effect te hebben zonder aan je serotoninesysteem te prutsen. En zal je niet teveel overprikkelen. Meestal bij lage doseringen 2C-B is gelijk wat je doet (zitten, dansen) wel chill.
Kanna is een SSRI trouwens, prutst dus wel beetje met serotonine, en dus gevaarlijk om rond dezelfde periode als XTC te gebruiken.
2cb gebruikt toch geen serotonine?

Cerberus

Wijs gebruiker
Ja, dat staat er, zonder aan je serotoninesysteem te prutsen :) (het werkt wel op je serotoninereceptoren, maar dat is niet erg).
(Ps: complimenten voor je Supaplex avatar :grin:)

Chillax

Bewuste gebruiker
Vergelijkbare effecten ga je niet zo snel vinden, MDMA/XTC is daarin wel one of a kind.

Sommige dingen komen in de buurt maar zijn toch anders, desondanks ook leuk. Het is verstandig dat je naar een alternatief kijkt, want om de paar weken MDMA nemen is niet verstandig.

Psychische middelen op lage dosering zoals LSD en 2C-B zijn opties maar pas hier mee want je kunt er ook behoorlijk slecht op gaan zeker op een feest. LSD is simpel gezegd een soort kunstmatige serotonine maar net even anders. Het past dus ook in je serotonine receptor zonder je eigen serotonine voorraad aan te spreken. Maar omdat het niet 100% hetzelfde is, krijg je errors zoals het verkeerd interpreteren van beelden en geluid. Op lage dosis heb je hier geen last van en heb je zeker een mood lift en hogere waardering voor muziek... Maar verwacht geen love gevoel zoals bij MDMA.

Deze vraag is overigens al 100 keer gesteld hier, dus als je even zoekt vind je nog veel meer antwoorden en suggesties.

Megadude

bk-EBDP (etylone of zoiets) vond ik erg lijken op hele sterke XTC. Ik vond het zelfs nog veel beter dan XTC. Alleen de dip vond ik echt gruwelijk. Echt gewoon het niet waard zo'n erge dip. 6APb lijkt er ook wel op, alleen is wat liever/rustiger en niet zón dip.

heyol

Bewuste gebruiker
Ik had dezelfde vraag hier. Je gaat daar veel Research chemicals vinden met gelijkaardige effecten als MDMA (4-fa, 3-mmc,...). Probleem is dat deze allemaal kruistolerantie hebben met XTC/MDMA. Dus zijn geen optie. 2-cb is wel een optie.

Wat ik soms wel eens soort van in de buurt van MDMA vindt komen, is ofwel veel coke met heel veel alcohol (wordt cocaethyleen). dit maakt je super sociaal, ook willen praten met iedereen, gelukkig, actief, energiek, euforisch, wazig,... Maar is niet echt gezond.

Ik denk dat je je niet zozeer moet focussen op het vinden van een drugs die op MDMA lijkt, maar op een andere drug die je ook fijn vindt! Dan kan je deze gebruiken in je MDMA-pauze/serontine heropbouw. C

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
2C-B is erg leuk spul voor wie open staat voor de effecten die het faciliteert, maar 2C-B is toch wel echt een psychedelica waar andere randvoorwaarden bij komen kijken. Er is in ieder geval niets zo euforisch als MDMA tenzij je al drugs gaat combineren, je kunt de effecten van MDMA echter wel erg effectief versterken met 2C-B waar de laatste het serotonine huishouden dus niet uit balans brengt.

wapboy

Wijs gebruiker
Als alles volgens plan verloopt wou ik vanavond 6apb liquid proberen ter vervanging van mdma

Neo-Shulginist

Badass junkie
Mescaline vond ik verbazingwekkend genoeg heel erg op MDMA lijken, maar dan wel helemaal op zijn eigen manier. Het was een soort serene en liefdevolle trip.

Neo-Shulginist

Badass junkie
zonder dat ik met het gebruik hiervan mijn serotonine voorraad aantast.
Het 'leeglopen' van de voorraad serotonine is eigenlijk een oversimplificatie van wat er eigenlijk gebeurd in je brein door MDMA. Er zijn zeker drie manieren waarop MDMA de activiteit van serotonine-neuronen vermindert: terugtrekken van receptoren in de cel, beschadigen van receptoren en beschadigen van dendrieten. Daarvan zijn een aantal typen schade blijvend.

Het is dus niet zo dat als je even 6 weken geen MDMA neemt dat je dan helemaal hersteld bent, dat dan de voorraad is aangevuld, en je weer helemaal los kunt gaan. Het is meer zo dat die 6 weken (of soms 3 maanden) regel in het leven is geroepen om mensen ervan bewust te maken dat je MDMA zeker niet elke week moet gebruiken.
Als je dus pauze hebt en even geen MDMA gebruikt, dan is het niet zo dat het opeens een goed idee is om een ander middel te gebruiken. Daar wordt het natuurlijk niet gezonder op :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychische middelen op lage dosering zoals LSD en 2C-B zijn opties maar pas hier mee want je kunt er ook behoorlijk slecht op gaan zeker op een feest. LSD is simpel gezegd een soort kunstmatige serotonine maar net even anders. Het past dus ook in je serotonine receptor zonder je eigen serotonine voorraad aan te spreken. Maar omdat het niet 100% hetzelfde is, krijg je errors zoals het verkeerd interpreteren van beelden en geluid. Op lage dosis heb je hier geen last van en heb je zeker een mood lift en hogere waardering voor muziek... Maar verwacht geen love gevoel zoals bij MDMA.
Het anders interpreteren van je werkelijkheid zou ik eerder zeggen. Je kan denk ik zelfs zeggen dat je soms een meer correcte interpretatie hebt, omdat iemand die bijvoorbeeld normaal veel neurotische of compulsieve gedachten heeft, deze tijdens het gebruik van psychedelica even niet heeft. Het is ook aangetoond dat de verschillende delen van het brein veel meer met elkaar samenwerken onder invloed van psychedelica.

Mescaline vond ik verbazingwekkend genoeg heel erg op MDMA lijken, maar dan wel helemaal op zijn eigen manier. Het was een soort serene en liefdevolle trip.
Heb je pure mescaline gedaan, of San Pedro bijvoorbeeld?

Klinkt erg mooi, al zie ik op tegen het eten van zo'n ding, de intense misselijkheid en de grote kans dat de trip niet sterk genoeg zal zijn. Het is toch wel een van de dingen die ik nog eens wil proberen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Klinkt erg mooi, al zie ik op tegen het eten van zo'n ding, de intense misselijkheid en de grote kans dat de trip niet sterk genoeg zal zijn. Het is toch wel een van de dingen die ik nog eens wil proberen.
Ja hier keek ik ook tegenop. De hoeveelheid mescaline in cactussen kan enorm verschillen en helaas is daar maar weinig onderzoek over beschikbaar. Je kunt aannemen dat het gedroogde vruchtvlees van san pedro ergens tussen de 0 en 3 procent mescaline uitkomt, met een mediaan op 2 procent.

Een goede dosis gedroogd mescalinepoeder is dus 15 gram. Dan kun je in ieder geval geen overdosis nemen. Maar het is dan nog wel een gok. Je kunt dan ook hebben dat je een dag hebt gereserveerd voor een zeer milde of zelfs een afwezige trip. Maarja, better safe than sorry.

Ik had inderdaad de mazzel dat een vriend in staat was een zuur-base-extractie te doen voor onszelf. Zo konden wij gewoon de mescaline.HCl afwegen. We hebben toen 400 milligram genomen.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik vond (pure) mescaline helemaal niet op XTC lijken, verre van.
Ja het is natuurlijk net waarmee je het vergelijkt.

Wat ik heel erg overeen vond komen was de kalmerende euforie die je ervan krijgt. Het is een serene rust die het gevolg is van totale emotionele ontspanning. Dat leidt tot een enorme openheid over jezelf ten opzichte van emotioneel beladen onderwerpen.

Wel is MDMA veel dwingender wat dat betreft. Je hebt ineens een opwelling van emoties, een nieuwe realisatie dat je die emoties hebt, en je MOET het dan vertellen aan iemand. Mescaline heeft niet dat dwingende aspect.

Sowieso zit MDMA meer aan de kant van de empathogenen en mescaline meer aan de kant van de tripmiddelen. Maar van empathogeen naar psychedelisch middel is een soort glijdende schaal en mescaline zit daar ongeveer halverwege.

Dus als je XTC verwacht en mescaline neemt, ja, dan kom je er bekaaid van af. Maar ik merkte ook grote overeenkomsten op het emotionele vlak qua kalmerende euforie.

Ik zou mescaline niet aanraden als partydrug, maar zo gebruik ik MDMA ook het liefst niet.

soorten-drugs.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan