Verslaving

PyxL4

Experimenterende gebruiker
Hey. Ik heb een klein probleem denk ik.
Ik heb in de afgelopen 2 maanden 2 keer getript op lsd. Hier heb ik dus rekening gehouden met de tolerantie. Alleen zit ik met de struggle dat ik (1 week na de 2e trip) meer wil. Terwijl ik heel goed weet hoe slecht het is.
Is dit verslaving of hoe moet ik dit zien. Ik wil namelijk alles behalve het opstapje naar andere dingen maken aangezien ik niets wil verpesten

De Zandman

DF-koning
Het lijkt me nog geen verslaving na twee keer trippen, maar het is een gedrags ontwikkeling die ik wel in de gaten zou houden.
Geestelijk kun je idd verslaafd raken.
Andere middelen dan Lsd zijn wat dat betreft best wel linker, blijf daar maar vanaf....
Een Lsd verslaving, hunkeren naar een trip is mogelijk.
Maar niet na twee keer een fijne trip te hebben gehad.
Maar let wel goed op!

Hippie Langwaus

DF-koning
Hoi @PyxL4,

Waarschijnlijk ben je 'gewoon' razend enthousiast geworden door je ervaringen en ben je er nu veel mee bezig. Om het ook leuk en waardevol te laten blijven zijn voor jezelf, is het juist belangrijk om iets langer dan een week of twee weken te wachten voor een volgende trip.

Wel goed dat je het signaleert en hier een berichtje over plaatst. Doe rustig aan, stop je enthousiasme in de voorbereiding van je volgende trip i.p.v. zo snel mogelijk weer te nemen.

Opstapjes, of afstapjes naar andere middelen, beter niet doen. Liever een gezond lichaam met een ruime geest.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Inderdaad nog geen verslaving en psychedelica in de regel is niet een groep drugs waar snel verslaving optreedt, ook mede door de rap opbouwende tolerantie (waardoor dagelijks gebruik eigenlijk al uitgesloten is bij iets als LSD of psilocybine).

Maar geestelijk kun je álles tot een vlucht maken. Als je een trip beschouwt als een vakantie van je nuchtere bestaan waar je eigenlijk helemaal niet zo gelukkig mee bent, is er toch best een risico voor vluchtgedrag, zelfs met psychedelica.

Ik heb dat zelf ook meegemaakt: elke paar weken trippen, soms zelfs periodes elke week: duidelijk vluchtgedrag. Persoonlijk zou ik je aanraden om máx 1 keer per maand te trippen. Dat houdt de trips ook nog eens bijzonder. Want dat is ook nog zoiets: neem je niet genoeg tijd tussen je trips in, dan ben je er lichamelijk (na een week of zo) wel weer klaar voor (je lichamelijke tolerantie is weer afgebouwd), maar mogelijk heb je geestelijk nog niet alles verwerkt en geïntegreerd in je leven. Ik kan je vertellen dat je trips daardoor mogelijk duisterder kunnen worden. Zorg er eerst voor dat je dagelijkse leven op orde is zodat je met een goede mindset (en ook in een goede setting) aan een trip begint, dán blijft trippen leuk.

PyxL4

Experimenterende gebruiker
Hoe slecht is het dan volgens jou?
Hey, bedankt voor jouw antwoord.

Ik heb vrienden gehad met een verslaving aan verschillende soorten drugs (als in GHB,Heroine,Cocaine). Ik weet dat LSD vrijwel niet verslavend is maar de angst om daarin te komen wil ik niet. Ik wil niet mijn leven verpesten omdat ik nu nieuwsgierig ben naar psychedelica

Zweevteev

Wijs gebruiker
Hey, bedankt voor jouw antwoord.

Ik heb vrienden gehad met een verslaving aan verschillende soorten drugs (als in GHB,Heroine,Cocaine). Ik weet dat LSD vrijwel niet verslavend is maar de angst om daarin te komen wil ik niet. Ik wil niet mijn leven verpesten omdat ik nu nieuwsgierig ben naar psychedelica
Ik snap de angst voor een verslaving wel als je ervaring hebt met mensen die aan dergelijke middelen verslaafd zijn geweest, maar een psychedelicaverslaving is daar echt niet mee te vergelijken. Een fysieke afhankelijkheid is bij LSD al geen sprake van en als je op een gegeven moment meermaals per week hard wil trippen op psychedelica, dan ga je tegen de volgende dingen aanlopen die het heel onaantrekkelijk maken om het gebruik dan nog voort te zetten:
  1. Je tolerantie wordt extreem hoog. Dit zorgt ervoor dat je iedere keer dat je gebruikt een hogere dosis moet nemen dan de keer ervoor om hetzelfde effect te ervaren, al helemaal als je nog harder wil gaan trippen. Dit is niet alleen heel duur, maar ook maakt het 't trippen minder speciaal, waardoor je dus minder voldoening haalt uit het trippen en je dan eigenlijk gewoon een draak aan het najagen bent die je nooit gaat vangen. Op een gegeven moment ben je er dan wel klaar mee (denk ik), aangezien het gewenste effect er dan al lang niet meer is.
  2. Zo vaak trippen vergt heel veel van je brein. Ik kan me voorstellen dat jezelf heel vaak blootstellen aan LSD ervoor kan zorgen dat je op een gegeven moment zo overgestimuleerd wordt, dat trippen heel onaangenaam kan worden. Hierdoor en tevens los hiervan kan dit je mentale staat heel erg ontregelen, aangezien je jezelf niet genoeg tijd biedt om daadwerkelijk bij te komen en alles goed verwerkt te hebben.
  3. Ik weet niet hoe ingevuld jouw weken zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat zo vaak heel hard trippen simpelweg niet te doen is, aangezien je wellicht verantwoordelijkheden hebt waar je adequaat naar moet handelen. Dat is niet haalbaar als je heel hard tript of mentaal heel kwetsbaar/ontregeld bent doordat je veel en kort ervoor nog hard getript hebt.
Zelf denk ik niet dat je verslaafd bent en dat je je zorgen hoeft te maken over dat je dat mogelijk wel zou worden. Mensen microdoseren psychedelica ook en dat kan in principe ook dagelijks (wel met stopperiodes ertussen).

Lang verhaal kort: de schadelijkheid van drugs zoals cocaïne, GHB en heroïne zijn geenzins te vergelijken met LSD, zowel fysiek als mentaal niet.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik snap de angst voor een verslaving wel als je ervaring hebt met mensen die aan dergelijke middelen verslaafd zijn geweest, maar een psychedelicaverslaving is daar echt niet mee te vergelijken. Een fysieke afhankelijkheid is bij LSD al geen sprake van en als je op een gegeven moment meermaals per week hard wil trippen op psychedelica, dan ga je tegen de volgende dingen aanlopen die het heel onaantrekkelijk maken om het gebruik dan nog voort te zetten:
  1. Je tolerantie wordt extreem hoog. Dit zorgt ervoor dat je iedere keer dat je gebruikt een hogere dosis moet nemen dan de keer ervoor om hetzelfde effect te ervaren, al helemaal als je nog harder wil gaan trippen. Dit is niet alleen heel duur, maar ook maakt het 't trippen minder speciaal, waardoor je dus minder voldoening haalt uit het trippen en je dan eigenlijk gewoon een draak aan het najagen bent die je nooit gaat vangen. Op een gegeven moment ben je er dan wel klaar mee (denk ik), aangezien het gewenste effect er dan al lang niet meer is.
  2. Zo vaak trippen vergt heel veel van je brein. Ik kan me voorstellen dat jezelf heel vaak blootstellen aan LSD ervoor kan zorgen dat je op een gegeven moment zo overgestimuleerd wordt, dat trippen heel onaangenaam kan worden. Hierdoor en tevens los hiervan kan dit je mentale staat heel erg ontregelen, aangezien je jezelf niet genoeg tijd biedt om daadwerkelijk bij te komen en alles goed verwerkt te hebben.
  3. Ik weet niet hoe ingevuld jouw weken zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat zo vaak heel hard trippen simpelweg niet te doen is, aangezien je wellicht verantwoordelijkheden hebt waar je adequaat naar moet handelen. Dat is niet haalbaar als je heel hard tript of mentaal heel kwetsbaar/ontregeld bent doordat je veel en kort ervoor nog hard getript hebt.
Zelf denk ik niet dat je verslaafd bent en dat je je zorgen hoeft te maken over dat je dat mogelijk wel zou worden. Mensen microdoseren psychedelica ook en dat kan in principe ook dagelijks (wel met stopperiodes ertussen).

Lang verhaal kort: de schadelijkheid van drugs zoals cocaïne, GHB en heroïne zijn geenzins te vergelijken met LSD, zowel fysiek als mentaal niet.
Heroïne is niet super schadelijk dacht ik. Meer de levensstijl en de ontwenning.

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Vaak krijg je van zelf wel een moment dat je op een moment komt dat je niet meer zo vaak wilt trippen.
Respect voor de middelen want vroeg of laat krijg je een trip dat je de telefoon ophangt voor een tijd.

Voor de rest is het gewoon geluk hebben dat je oud word in het leven.
Er zijn zat gebruikers die oud zijn geworden en zat die niet oud zijn geworden maar dat is het zelfde met gezond levende mensen en vice versa.

Bovenaan