Verslaving GHB

Robdebob

Bewuste gebruiker
Nu komt de waarheid volgens mij een beetje aan het licht. Van heroine werd vroeger ook gedacht dat het niet schadelijk was en niet verslavend, maar de geschiedenis heeft ons het tegendeel bewezen. Ik denk dat ghb in dezelfde categorie geplaatst zou kunnen worden, ook al is dit ten nadele van mensen die het middel wel verantwoord kunnen gebruiken. Vanwege het achterblijven van een kater en het makkelijke en goedkope gebruik ervan is het simpelweg een ernstig verslavend middel. Ik heb dit zelf ook ondervonden en ik hoop dat ik er in de toekomst van af zou kunnen blijven.
Elke keer komt dat stemmetje weer naar boven dat mij verteld dat een klein beetje heus geen kwaad kan. Maar elke keer raak ik dan toch weer in een viceuze cirkel van gebruiken en gebruiken om afkicks te voorkomen. Je raakt verstrikt omdat je zonder het middel niet normaal kan functioneren in het dagelijks leven. Hierdoor geef je jezelf een excuus om het te blijven gebruiken. Hierdoor wordt de verslaving alleen maar erger en erger. In Amsterdam zijn ze bekend met bepaalde afkickmethodes, waarvan ik denk dat ze die landelijk moeten gaan invoeren.
Verder is het gewoon te makkelijk om eraan te komen. Een bestelling op internet en je hebt het de volgende dag alweer in handen. Hier zouden ook banden aan gelegd moeten worden.
Deze mening is niet gebaseerd op het feit dat ik er niet mee om kon gaan, maar omdat volgens mij veel meer mensen er niet mee om kunnen gaan. Deze mensen moeten geholpen worden. Mijns inziens moet ghb en de verslaving die het teweeg brengt een stuk hoger op de politieke agenda worden gebracht. in tegenstelling tot bijvoorbeeld paddo's.
Ik hoop dat er mensen met dit bericht tot het besef komen om te stoppen met het gebruik en hulp te zoeken. Zeker in de grote steden is het heel makkelijk om hulp te zoeken. Er bestaan verschillende instellingen die je hulp kunnen bieden ook al ben je jaren verslaafd aan GHB.

azerty1987

Belezen gebruiker
wat een onzin zeg. gebruik jij helemaal geen drugs meer dan en ga lekker aan de alcohol en sigaretten...

ik vind het vervelend voor je dat je problemen hebt met de ghb... maar ik heb altijd wel ene beetje ghb liggen en heb er geen problemen mee... en nee ik vind ook niet dat ze daar regels voor moeten gaan aanpassen omdat er mensen zijn die er moeite mee hebben...

want dan kan je het lijstje met substanties blijven aanvullen om ieder zijn eigen reden...

veel succes :wave:

K.nurft

Experimenterende gebruiker
Verslaafden proberen alles en iedereen de schuld te geven zonder het eerst bij zichzelf te zoeken.
Ook de verkrijgbaarheid speelt gewoon geen enkele rol, want de hero-junk op het station kan makkelijk aan zijn spul komen, ik zou niet weten hoe ik het zou moeten regelen.
Verder zijn er al een stuk of 23 topics over de lichamelijke verslaving van ghb. Iedereen ziet nu wel in dat dit ernstige gevolgen heeft. Maar het begint dus met een GEESTELIJKE verslaving en dat heeft toch echt met discipline en respect voor jezelf te maken. Als je dat zou hebben is ghb ideaal en tamelijk onschuldig.
Je haalt eens een keer door, nou dan moet je ook weten dat er een kater aan komt. Daar moet je gewoon doorheen en niet proberen om die kater weer te verzuipen. Want dan zit je idd snel in een negatieve spiraal.

Het lijkt nu wel of ik het constant probeer te verheerlijken maar ghb-junks mogen wat mij betreft wel iets meer zelfkritiek hebben ipv het middel op zichzelf te demoniseren.

Atropa

Bewuste gebruiker
Mensen die uiteindelijk niet uit hun verslaving komen als ze èchte volharding tonen zullen uiteindelijk ook op andere vlakken in het leven op hun bek gaan of voor anderen een last zijn.

Verslaving is hoe dan ook willen blijven zitten in de huidige wieg waarin men verkeerd.

Indien men z'n diepste gevoelens raadpleegt, weet hij of zij dat het te bewandelen pad een mogelijkheid is tot verlossing. Maar hij of zij is bang, bang voor wat komen gaat en het geloof dat het sobere leven weer passie zal schenken nadat een lange tijd verstreken is, is heel diep weggedrukt.

Uiteindelijk kan het middel weer recreatief genomen worden als het individu zicht echt geknipt en gewassen opstelt met wat die weet. Binnen de lijnen blijven en altijd de gedachten vasthouden wat zich openbaart als hij of zij over de lijn gaat, kan helpen om een voorheen problematisch middel weer voor het oorspronkelijke motief te gebruiken.

Vor de rest is een GHB verslaving goed te behandelen, als het maar met nauwe zorgzaamheid gebeurd. Het balanceren is de kunst, want te weinig levert schade aan het vatenstelsel op, en ietjes teveel draagt niet bij aan het aanpassen van de activiteit van de neurotransmitters tussen de receptoren, zodat deze weer naar het niveau kunnen zonder dat G vitale noodzaak is.

noeli

wat is dat nou weer voor onzin...... :confused:
als dat nou zijn ervaring is, hij probeerd alleen maar te helpen....
een ghb verslaving kan heel heftig zijn hoor
laat hem in zijn waarde......

Flugeltje

Wijs gebruiker
@atropa: dat is toch gewoon verslaving.

Verslaving is hoe dan ook willen blijven zitten in de huidige wieg waarin men verkeerd.

Omdat de wil niet groot genoeg is om te stoppen. Je ziet meer voordelen dan nadelen

Indien men z'n diepste gevoelens raadpleegt, weet hij of zij dat het te bewandelen pad een mogelijkheid is tot verlossing. Maar hij of zij is bang, bang voor wat komen gaat en het geloof dat het sobere leven weer passie zal schenken nadat een lange tijd verstreken is, is heel diep weggedrukt.

Verveling is een bitch als je met verslaving te maken hebt

Uiteindelijk kan het middel weer recreatief genomen worden als het individu zicht echt geknipt en gewassen opstelt met wat die weet. Binnen de lijnen blijven en altijd de gedachten vasthouden wat zich openbaart als hij of zij over de lijn gaat, kan helpen om een voorheen problematisch middel weer voor het oorspronkelijke motief te gebruiken.

Dat is net het moeilijke. Soms stop ik enkele weken, zonder probleem. Ik voel me eigenlijk wel lekker. Maar dan komt er weer zo'n weekend dat je het geplant hebt. Je rolt direct terug in de manier van gebruiken waarop je bent bezig geweest

ps: ik ben trouwens weer een goede poging aan het doen om te stoppen, en het gaat goed :sunglasses:
Maar die drang nadat je het weer geproeft hebt is de grote boosdoener

Atropa

Bewuste gebruiker
noeli zei:

Heb er zelf op die manier ingezeten. En ik weet nog dat ik vaak genoeg gedacht heb dat door het leven gaan met een onderhoudsdosis hetgeen waar ik het maar mee moest doen. Want met een GHB verslaving is het heel goed mogelijk om een maatschappelijk bestaan te hebben en je dingetje te doen zolang je maar wat neemt om rustig te blijven. Dat is zeer makkelijk ten opzichte van echt onafhankelijk worden. Echt clean worden levert grauwe en duffe maanden op.

Wat ik wil aangeven is dat wanneer je streng voor jezelf bent, en bereid bent afscheid te nemen van het geestelijke gevoel, je gewoon clean kunt worden. Want op het moment dat je na een week of 2 met voelbaar minder door het leven kunt, geeft een volle dosering weer het sprankelende geestelijke gevoel en dan is de verleiding en vooral de laksheid van 'het kan wel even een dag, heb het verdient' heel erg groot en vergooit je zo een week van het afbouwen.

Want een terugval gaat bij wat volle doseringen, neem dat van mij aan, heel erg rap op het moment dat je echt merkbaar vooruitgang had. Na 2 weken strict afkicken met vooruitgang, kan minder dan 2 dagen plezier gebruik, je weer helemaal teruggooien naar het niveau van 2 weken terug.

Dat is het probleem met een G verslaving, je strijd met man en macht om slechts een beetje uit het midden van het plakkerige spinnenweb te komen. En als je ook maar even een dagje een uitglijder hebt ligt je weer in het midden. Het is heel makkelijk om daar te blijven liggen en telkens dan maar wat te nemen. Want de nadelen zijn alleen het moeten innemen van het middel zelf, en een afsplijping van algeheel gevoel. Maar neemt van mij aan dat je die afslijping van gevoel nauwelijks merkt zolang je er nog inzit. Dat verschil merk je pas als je eruit bent.

Je huis raak je er niet door kwijt, je bankrekening merkt er nauwelijks wat van, lichamelijk zijn er geen klappen, en geestelijk drijft het spul je niet in depressiviteit. Hoogstends stevige saaiheid en passiviteit. Omgang met mensen veranderd ook niet. Er is geen nadeel dat een verslaafde met een fles G echt een schop onder z'n donder geeft zoals we dat kennen bij andere middelen die verslavend werken.

En je denkt ook makkelijk. In de zin van als een diabetes patient altijd z'n insuline bij zich moet dragen, kan ik toch gewoon hetzelfde doen met een buisje in m'n binnenzak? Het moet ècht komen van karakter zelf.

K.nurft

noeli zei:
Daar is ook niks mis mee natuurlijk, maar op een forum mag toch nog wel gediscussieerd worden? De ghb verslaving kan zeker heftig en zelfs levensgevaarlijk zijn. Dat kan ook niet genoeg worden benadrukt.

Maar er ontstaat door al die verslavingtopics zo langzamerhand het beeld dat iedereen van het een op andere moment lichamelijk afhankelijk zou kunnen worden van ghb. Mensen die er wel recreatief en verantwoord mee kunnen omgaan voelen toch de behoefte om dat te bestrijden.
Een verslaving kan niet alleen worden verweten aan de verkrijgbaarheid van het middel, naar mijn mening zijn dieper liggende persoonlijke problemen nog altijd de belangrijkste factor.

De meerderheid van de gebruikers heeft er alleen maar lol mee in het weekend en kan de brakke maandag wel nuchter doorstaan.

Elin

Newbie
Uit eigen ervaring weet ik hoe verslavend GHB kan zijn, zowel geestelijk en lichamelijk. Lichamelijk afkicken is goed te doen maar geestelijk afkicken valt nog niet mee... Om het af te bouwen heb je G nodig en je moet stevig in je schoenen staan om niet meer te gebruiken dan gepland. GHB en ik hebben nu een haat liefde verhouding. Ik weet hoeveel problemen het kán veroorzaken maar ook welk gevoel het je op korte termijn kan bezorgen. Als ik het toch gebruik (wat nog zelden voorkomt) zorg ik ervoor dat ik het spul daarna niet zelf in huis heb dus dat het niet weer een gewoonte kan worden. Blijft een kwestie van consequent zijn maar zelfkennis en kennis van middelen scheelt een hoop.

Regels aanpassen lijkt me geen optie. GHB is verboden. Stoffen gaan verbieden of moeilijker verkrijgbaar te maken lijkt mij weinig zinvol. Harddrugs waar de grondstoffen moeilijker voor te verkrijgen zijn immers ook nog steeds volop te krijgen.

Elin

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik ben het eens dat een verbod weinig zou uithalen. Maar aan de andere kant heeft het feit dat het middel zo makkelijk te verkrijgen is bij mij wel bijgedragen hoe verslavend het was.

Verder klopt het dat verslaafden meestal externe factoren gaan beschuldigen voordat ze interne factoren bekritiseren. Ik ben momenteel druk bezig om de interne factoren die hebben bijgedragen bloot te leggen, ik hoop dat dat lukt....

de_psychonaut

Of het makkelijk verkrijgen ervan veel bij zou dragen aan heel veel meer verslaafden vraag ik me af, de eerste keer dat je GHB gebruikt is dat niet ook je zelf gemaakte of bestelde GHB via internet. Je probeert wat van een ander, je vindt het lekker en besteld meer bij diegene. Na een periode van gebruik zoek je er wat over op op internet en je ziet dat je het makkelijk zelf kan maken en gaat daarmee aan de slag.

Als het niet zo makkelijk verkrijgbaar was, was de prijs voor GHB ook veel hoger en ontstaan misschien weer andere problemen, zoals serieuzere geld problemen dan nu vaak het geval is. Maar ondanks de hogere prijs, zal het gebruik niet drastisch afnemen.
Er zijn namelijk ook veel cocaïne 'verslaafden' en hun weerhoudt het ook niet de coke te laten liggen omdat het duur is.

Dit is geen harde feit, maar zou zeker over nagedacht kunnen worden.

Elin

Newbie
Robdebob zei:
Ik ben het eens dat een verbod weinig zou uithalen. Maar aan de andere kant heeft het feit dat het middel zo makkelijk te verkrijgen is bij mij wel bijgedragen hoe verslavend het was.

Verder klopt het dat verslaafden meestal externe factoren gaan beschuldigen voordat ze interne factoren bekritiseren. Ik ben momenteel druk bezig om de interne factoren die hebben bijgedragen bloot te leggen, ik hoop dat dat lukt....

Heel veel sterkte hiermee Rob! Elin

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
ik gebruik zelf nu een tijd ghb maar alleen nog in het weekend soms een weekend niet als er een ''zuip'' feest is. Maar ik snap eerlijk gezegd niet dat je het zo verslavend vind en vanaf wanneer word je gemiddeld lichamelijk verslaafd ? En de geestelijke verslaving is dat erger dan een speed verslaving dan weet ik ongeveer wat voor ''ernst'' het heeft Grtzz

3970

Wijs gebruiker
Ik moet ook zeggen dat ik me er echt niets bij voor kan stellen. In het weekend vind ik GHB wel eens lekker, net zoals ik speed, XTC, LSD, enz wel eens lekker vind. Maar ik kan er dus echt met mijn verstand niet bij dat iemand dat door de week wil pakken...tenzij je misschien niets om handen hebt, maar dan is elke drug misschien wel een potentieel verslavingsrisico.

Ik zie me al goed waus op het werk achter mijn machine staan :rolleyes: Zou zo'n verslaving dan niet veel eerder uit een verveling voortkomen, je hebt toch niets te doen, dus ach, het kan wel weer een keertje? Dan is het simpel zat te voorkomen; ga werken! :wink:

Robdebob

Bewuste gebruiker
Een verslaving ontwikkelt zich zo:
1. Je gebruikt het middel alleen met feestjes en samen met vrienden. Je moet er nog even aan wennen, maar het is wel erg gezellig.
2. Je vind het een goed middel om mee te feesten, en gebruikt het op vrijwel alle feestjes
3. Je gebruikt het een keertje doordeweeks, om te proberen. Tegen je verwachting in bevalt dit erg goed. Ik werd er zelf onwijs sociaal van, terwijl ik vroeger nogal verlegen was. Leuk.
4. Je gaat het vaker ook doordeweeks gebruiken. Om lekker ontspannen achter de computer te zitten en tot laat filmpje te kijken of iets dergelijks. Een feest is niet leuk meer zonder.
5. Je kan voor geen meter meer slapen als je het 's avonds gebruikt. Je ontdekt dat ietsje meer ghb je heerlijk doet slapen. Probleem opgelost.
6. Je ontdekt dat je telkens midden in de nacht wakker schrikt. Inmiddels gebruik je dagelijks en je slaapritme wordt goed verneukt. Je kan absoluut niet meer slapen zonder ghb.
7. Je komt tot de ontdekking dat als je sochtends als je wakker wordt uit je ghb-slaap (mede mogelijk gemaakt door een tweede dosis midden in de nacht) een beetje ghb wonderen doet en dat je daarmee de dag goed begint.
8. Je komt tot de conclusie dat de ghb wel degelijk een kater geeft. Langzamerhand merk je dat als je 1 dosis hebt genomen je je na 1,5 uur down en katerig voelt.
9. Je wilt blijven gebruiken, omdat het je op feestjes en overdag en 's nachts bij het slapen en 's ochtends en dus eigenlijk altijd goed helpt. Hierdoor raak je in een vicieuze cirkel. Het begint met een feestje, maar eindigt met dagen achter elkaar gebruiken.
10. Ondanks alle verhalen die je hebt gelezen op dit forum moet je er toch aan geloven. Na dagenlang gebruik krijg je afkickverschijnselen: trillende handjes, angstig, onzeker, ziek, ga zo maar door.

Ik denk dat mensen die verslaafd zijn (geweest) zich hier wel in herkennen. Voor de mensen die nog niet verslaafd zijn: pas op. Het is - mits je er juist mee om kan gaan- een prima recreatieve drug zeker in vergelijking met zwaardere middelen als speed, coke en heroine.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ik snap niet hoe je hier kunt aan verslaafd geraken, of hoe geraak je daar aan verslaafd, dat snap ik niet. Haha, helden

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
Zo gaat dat bij de meeste drugs... maar je weet dat als je het dagelijks gaat doen je lichamelijk verslaafd raakt. Dit weerhoud mij ervan het dagelijks te doen niet alleen ghb, je geest heeft ''rust'' nodig. En dit is tog wel iets misschien ook geleerd door mijn eerdere speed afhankelijkheid dat ik als ik bv vrijdag en zaterdag fulltime ghb heb gepakt dat ik zondag zeker een kater heb niets bijpak omdat je tog een keer je kater uit moet zitten (wat steeds erger word) en drugs maar tijdelijk is.

Helden ? Ik snap hetgeen niet dat er echte drang naar ghb ontstaat, omdat ik nu wel lang genoeg ghb gebruik, en deze drang had ik dan wel bij mijn eerdere overmatig speed gebruik...

Elin

Newbie
RE: 3970 & Extrm-Bzar

Is voor iedereen verschillend voor welke drug je verslavingsgevoelig bent. Hangt ook af van je persoonlijkheid en je situatie. Ik kan me niet indenken dat ik aan blowen of cocaine verslaafd raak, simpelweg omdat deze drugs bij mij een uitwerking heeft die mij niet aantrekt, toch zijn er genoeg anderen die daar juist verslaafd aan raken.
Ik heb in het verleden ook weleens met GHB op gewerkt, het was bij mij dan echt niet zo dat ik er waus bijliep. Kon daar nog goed op functioneren, op een gegeven moment zelfs beter dan wanneer ik helemaal niet ophad. Daar zat m t probleem, dan weet je wel dat je verslaafd bent.
Nu al lang niet meer hoor :wink:

Elin

Flugeltje

Wijs gebruiker
Juist Elin, jij snapt het.

Ik zou nooit of nooit aan speed/coke kunnen verslaafd geraken. Zelfs niet aan blowen.
Maar ik begrijp wel dat andere dat kunnen

K.nurft

Die 10punten van de ontwikkeling van de verslaving zijn wel echt treffend omschreven Robdebob. Kan me er tot op zekere hoogte zeker in herkennen, zeg maar tot punt 3.

Maar na een achterlijk weekend kan het spul ook zeker een lelijke kater geven, welke waarschijnlijk als sneeuw voor de zon zou verdwijnen door een nieuwe dosis.

Maar in feite komt het neer op steeds maar weer grenzen verleggen totdat de lichamelijke ellende begint.

Atropa

Bewuste gebruiker
De withdrawals zijn gewoon zeer ernstig. Maar het middel is opzichzelf vrij onschadelijk en zeker geen troep.

Als je enkel G op zichzelf gebruikt, ga je er niet slechter uit zien en je omgeving zal nooit aan uiterlijke kenmerken kunnen weten dat je afhankelijk bent. En het geeft zeker geen kater maar meer een koortsachtig warm gevoel wat echt merkwaardig naar is. Zeker geen hoofdpijn. Het veranderd je omgang met mensen verder ook niet. Behalve dat je wel anders aan je hoofd hebt en daardoor vaker thuis bij de fles blijft.

Maar het is dat zeer nerveuse gevoel van een hartslag die snel tekeer gaat en de enkele minuten daarop juist voelbaar vertraagt als de waardes teruglopen.

Maar met een redelijk zelfdiagnose, en te weten hoe je aftapert, kun je relatief makkelijk weer clean worden als er verder geen geestelijke verslaving aanwezig is.

Vond het altijd meer een kwestie van, 'tis leuker dan nuchter zijn. Eigenlijk nooit echt een cravingsdrang gehad. Toen ik gewoon weer eens een tijdje nuchter wou zijn kwam ik erachter dat dat lichamelijk niet ging. Toen teruggegaan naar de baseline, lang clean gebleven en nu nog eens 1 of 2 x per maand.

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
ik moet zeggen dat ik niet graag in de schoene wil staan van de 24/7 gebruikers. Ik zei eerst nog niet te begrijpen dat ghb zo verslavend kon zijn maar ik heb nu dus vanaf wo t/m gister flink aan de g gezeten. na de eerste 2 dagen kon ik nog zeggen dat ik nog zonder probleem de dag uit kon zitten maar heb voor de ''relax'' toen tog maar weer wat ghb genomen en dat weer de hele dag lang en ik word er ook niet meer moe van ik pak dan rond 2 uur maar nog een goeje dosis en een flinke joint waarbij ik dan net 3 uur slaap heb wel de nachte niet bijgenomen, maar gewoon wat liggen draaien en smorges voelde ik me tog best elendig en heb ik dus nog 2 dagen g gepakt. Dus gister rond 3 uur had om 1 uur nog 4 ml genomen begon ik me dus aardig angstig te voelen typisch gevoel van mijn eerdere psychose onverklaarbare angst. Ik ben vandaag met moeite kunnen gaan werke ik vond alle mensen weer zo raar en zo vanalles. Deze avond werd het wel alweer wat minder en na wat biertjes voel ik me weer goed en ben ik toe aan een goede nachtrust.

Dus wat ik heb gemerkt al het ''kuts'' verdwijnt op de g als sneeuw voor de zon.
En ik merk dat je ghb pakt voor de kut gevoelens wat men krijgt van ghb niet zozeer dat je er drang naar hebt om het middel te nemen wreemd om uit te leggen.

iig Respect

Flugeltje

Wijs gebruiker
Ik begrijp je volledig.

En door die slechte nachtrust ga je er belabberd bijlopen.
Ik heb een jaar dagelijks gebruikt, maar de laatste drie weken gebruik ik heel sporadisch eens een ghbtje. Van 50ml per dag naar 20 ml per week. Ik voel me er veel beter door.
Steeds ghb nodig hebben om niet angstig te worden, of normaal te functioneren maakt je veel te afhankelijk van het middel. De eerste dagen afkicken van ghb zijn een hel, maar je voelt een opmerkelijk verschil elke 6 uur die je langer kunt clean blijven

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
Heb je 1 jaar lang 24/7 gebruikt zonder pauzes? Hoe ben je hier dan vanaf gekomen ik kan me voorstellen dat als ik na 5 dagen fulltime g gebruikt heb al enige ''rare'' angst ervaar
(of ik moet aanleg hebben voor zoiets,wat ik wel denk kan namelijk niet meer rustig jointje zonder paniek of onplezierig gevoel, maaaar met G is het geweldig lekker)
dat je er dan psychisch zwaar onder te leiden hebt gehad of is dit met het rustig afbouwen redelijk te verhelpen ? Ik ga er dus fijn voor zorgen dat ik niet te vaak aan de g ga en ook met dit middel de mist in ga. Grtz :beer:

Flugeltje

Wijs gebruiker
Dagen aan een stuk gebruiken maar weten dat je ooit zal moeten afkicken, sommige dagen terug afbouwen zodat je aan 20ml per dag zit. Maar steeds weer de mist ingaan en terug meer gaan gebruiken. Nu heb ik het volledig in de hand en gebruik ik enkel in het weekend als het me uitkomt. Goddank, voorheen durfde ik het huis niet uit zonder ghb

Extrm-Bzar

Belezen gebruiker
Gelukkig dat je dat nu niet meer hebt :) Het niet het huis uit durven snap ik dan ook zeker en vooral het punt dat je weet dat je moet afkicken... Maar dat hou je dan tog maar ff een jaar vol ik zou dat niet durven.
Heb je in dat jaar lichamelijke eigenlijk gevolgen ervaart door het gebruik? en heb je het zelf gemaakt ?

Flugeltje

Wijs gebruiker
Heb wel een keer zelf gemaakt, één enkele keer omdat ik geen ghb meer kon vinden.

Ik wist als je weken ging door gaan dat de afkick gewoon te groot ging worden, dus na enkele dagen was er altijd wel een dag dat ik fors in gebruik minderde zodat mijn lichaam niet lichamelijk te afhankelijk werd.

Ik heb gisteren nog eens een potje genomen, ik voelde me even goed, maar daarna slaperig en het zal nooit meer aanvoelen zoals heel in het begin dat ik ghb kende, dus ik kan er beter volledig mee stoppen.

Lichamelijke problemen heb ik er nooit gehad. Ben nooit ziek geweest tijdens mijn ghb periode, ik sport wel veel en eet gezond.... Nu ik gestopt ben is mijn gezicht bijna vrij van acne en zie ik er veel levendiger uit.

Bovenaan