Verslaving de baas dankzij hasj

Sambal

Newbie
Hallo forumleden,

Heb net een account aangemaakt en hier mijn eerste post...
Ik heb lange tijd last gehad van heftige verslavingsproblematiek wat compleet de spuigaten uitliep.
Met name alcohol, ketamine en ether raakte ik de controle over kwijt en hebben mij lang in de greep gehad met alle gevolgen van dien.
Ik bleef het jarenlang ontkennen en wegdrukken van het komt allemaal wel weer goed maar dat was een grote illusie om maar door te kunnen gaan met destructief gebruik.
Nu ouder en wijzer gewordene en veel ellende meegemaakt te hebben door die middellen ben ik op een punt gekomen dat het gewoon echt niet langer kan en ben dus aan het knokken tegen de verslaving die erg overheersend kan zijn en me vaak weer onderuit heeft gehaald.
Nou heb ik een hele tijd niks gehad met wiet of hasj en liet dat altijd links liggen gebruikte vanalles behalve dat en ben daar weer wat mee gaan experimenteren in lage doseringen en kwam erachter dat de juiste dosis hasj van de juiste strain (sativa dominant) mij zeer effectief helpt tegen de overheersende hunkering naar bovengenoemde middelen.
Ik rook het enkel in de avond en ben zelfs al wat aan het afbouwen door avonden niet te roken maar merk gewoon dat het echt de gevecht tegen al die verslavingen veel dragelijker maakt, als ik nu langs een slijter loop kan ik veel beter relativeren en is de zucht veel minder overheersend dan ervoor en vaak verneem ik helemaal geen zucht meer en kan ik gewoon weer vrij nadenken over allerdaagse dingen zonder gestoord te worden door die ellendige gedachten en emoties die verslaving met zich meebrengt.
Ik voel me echt veel meer bevrijd en me leven krijgt weer kleur.
Ik vraag me dan ook af of hier meer mensen ervaring mee hebben bij de NA kan ik namelijk moeilijk terecht met deze controversiële methode alleen me verslavingsarts staat wel achter me en staat me toe om gematigd hasj te roken.
Vraag me namelijk wel af hoe dit op langer termijn uitpakt en hoe groot de kans is dat de hasj er langszaam insluipt als nieuwe verslaving... persoonlijk denk ik het erg goed in de hand te hebben maarja dat dacht ik aan het begin ook met alcohol en ketamine.
Enige verschil is dat ik hiermee nooit de intentie heb om hard te gaan wat ik met die andere middelen wel had en ben dus ook een stuk voorzichtiger dan ik was met die andere middelen.
En vraag me ook af is hasj verdampen in kleine hoeveelheden enigsinds schadelijk?
Goed dat was het wel zo beetje ik hoor graag als iemand hier wat over kwijt wil.
Groet,
Sam

Bovenaan