Verslaafd?

Anoon

Newbie
Ongeveer 3 jaar geleden ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met coke. In het begin was het geen probleem, maar uiteindelijk moest ik het elk weekend hebben.. ik gebruikte het stiekem, zelfs overdag. Mijn vriend waar ik mee samen woon wist er niks van.

Sinds een paar maanden gaat het een stuk beter. Ik haal het niet meer stiekem en kan mezelf dwingen om naar bed te gaan als ik alcohol heb gehad. Ik denk er overigens wel altijd aan, maar ben de volgende ochtend blij als ik fris opsta.

Ik ben denk ik altijd verslavings gevoelig geweest.. als ik drugs gebruik dan kan het nooit genoeg zijn.

Gister heb ik weer is gehaald, omdat ik dit weekend naar een feestje zou gaan. Ik had mezelf overtuigd dat ik er niet aan zou komen totdat ik naar het feestje zou gaan. Helaas kon ik mezelf niet weerhouden. Soms lijkt het zelfs fijn om helemaal in mijn eigen wereld te zitten en alleen maar drugs te gebruiken

Ik weet natuurlijk dat het enige antwoord is dat ik moet stoppen. Maar ik heb het gevoel dat ik dan met alles moet stoppen inclusief alcohol omdat de kans dat het fout gaat dan gewoon te groot is.

ik vraag me alleen af of er nog meer mensen zijn die zichzelf soms gewoon niet in bedwang kunnen houden. En als je het dan in huis hebt, dat dat het enige is waar je aan kunt denken..

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Verslaving is een breed begrip natuurlijk.
Check es de site v. Jellinek en lees de 11 criteria van verslaving door:
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wanneer-ben-je-verslaafd-aan-cocaine/

Cocaine is een verraderlijke drug, dus het is beter van té voorzichtig te zijn dan niet voorzichtig genoeg. En als je in het verleden gewend was om het samen met alcohol te gebruiken, kan alcohol trek triggeren.

Zelf heb ik geen probleem om mezelf in bedwang te houden als ik coke of andere drugs in huis heb. Zelfs niet na een periode van misbruik. Sport is voor mij een wondermiddel om makkelijk te kunnen weerstaan aan elk middel eigenlijk. Mss ook iets voor jou?

Je bent je alvast bewust van een mogelijk probleem en da's al een mooie stap.

Succes!

Anoon

Newbie
Thanks voor je reactie!
Het lijkt er op dat niks echt helpt om het te weerstaan. Ik boks 3 keer in de week en heb een goede baan.
Het liefst zou ik er helemaal mee kappen.. maar toch val ik er soms toch weer in. Het gaat veel beter dan een jaar geleden maar toch ben ik niet tevreden. Het frustreert enorm en ik weet gewoon echt niet hoe ik ervoor kan zorgen die terugval te vermijden.

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Graag gedaan :).

Je lijkt me gefocust op niet falen, niet terugvallen. Terwijl je zelf zegt dat je je gebruik al beter in de hand hebt dan een jaar geleden. Hoe komt het, dat het al beter gaat nu? Analyseer die vooruitgang.

Coke is je leven ingeslopen. Da’s zo typisch aan deze drug. En da’s niet van vandaag op morgen gebeurd.
Nu is het je systeem aan het uitsluipen. Dat heeft ook tijd nodig. Erger je niet aan die terugvallen. Zo blijf je die gedachten aan coke extra voeden. Ga gewoon verder op jouw ingeslagen weg en die cravings zullen minderen.

An0uk

Newbie
Thanks voor je reactie!
Het lijkt er op dat niks echt helpt om het te weerstaan. Ik boks 3 keer in de week en heb een goede baan.
Het liefst zou ik er helemaal mee kappen.. maar toch val ik er soms toch weer in. Het gaat veel beter dan een jaar geleden maar toch ben ik niet tevreden. Het frustreert enorm en ik weet gewoon echt niet hoe ik ervoor kan zorgen die terugval te vermijden.

Hi Anoon,

Uit de tekst hierboven begrijp ik dat je het nog steeds lastig vindt om te stoppen met het gebruiken van cocaïne. Ondertussen zijn we weer een paar maanden verder en ben ik benieuwd of het al gelukt is om te stoppen.

Voor een nieuw televisieprogramma zijn wij op zoek naar mensen met een bijzondere verhalen. In het programma gaat een BN'er jonge mensen volgen die een probleem hebben waar de BN'er zelf eerder voor heeft gestaan en heeft overwonnen. Ik ben op zoek naar jongeren (16-35) die verslaafd zijn aan cocaïne en daar openhartig over durft te praten.

Graag hoor ik je verhaal. Je kunt je verhaal mailen naar [email protected] of bel naar 035-6773433. (uiteraard zijn de verhalen en gegevens die je met ons deelt vertrouwelijk)

Ik hoor graag van je.

Hartelijke groet,

Anouk

Bovenaan