Verslaafd? Kijk hier eens naar

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Was een beetje aan het rondsnuffelen en kwam opeens deze documentaire tegen "Dosed", over een zwaar verslaafd iemand die afkickt via psychedelica.. geen idee of dit al eens op het forum was gedeeld, maar vind het écht de moeite waard.

Zo'n paradox.. een forum over drugs.. de verslaving en schreeuw om hulp.. niet van drugs af kunnen blijven, najagen van plezier.. meer meer meer.. en tegelijkertijd kan de oplossing één drug van je zijn verwijderd.. één moment van inzicht..

ik hoop zo m'n passie voor de wonderenwereld van paddestoelen zo thuis te brengen bij diegene die het kunnen gebruiken. Niet voor de recreatieve nonsense, maar voor de therapeutische eigenschappen:

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik geloof zelf ook in het positieve effect van psychedelica op verslaving en het is zelfs al aangetoond in wetenschappelijke onderzoeken. Iemand die ik ken is spontaan gestopt met roken na een acid trip. Je weet wel dat het een onzinverslaving is, maar toch kan het die knop omzetten. Goed dat het je het hier post want het kan wmb niet vaak genoeg besproken worden. Ook de positieve effecten op depressie etc etc.

Persoonlijk heeft het mij bijv geholpen om de dingen waar 80% van de tijd de focus van een mens ligt in perspectief te plaatsen. Dan bedoel ik studie, werk, gezin, huis etc, de standaard samenleving dingetjes. Er is zoveel meer en dat besef krijg je als je even door een andere bril naar het geheel kan kijken

De Zandman

DF-koning
is zoveel meer en dat besef krijg je als je even door een andere bril naar het geheel kan kijken
Juist dit effect van het door een andere blik op je leven te kunnen kijken heb ik bereikt met 2fdck.
Ik krijg er een totaal ander beeld van over alledaagse zaken en het heeft mijn horizon duidelijk verbreed.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Mooi, erg benieuwd. Direct maar even de torrent opgezocht, wordt nu gedownload. Morgen direct even aanzetten.

Psychedelica heeft mij enorm geholpen in het verleden met bepaalde emoties een plek te geven. Ik worstelde best een tijdje met medelijden naar mijn ouders toe en de situatie waarin ze beide hebben gezeten in hun jeugd en de periode vooraf aan de scheiding. Ik voelde hun pijn en angsten en trauma's alsof ze mijn eigen waren maar in de trip kon ik een stap terug nemen en mijn perspectief verbreden. Ik realiseerde me dat ik niet verantwoordelijk ben voor hun geluk en keuzes en dat het niet aan mij is om hun emoties te voelen. Dat ik mijn eigen leven heb en dat ik ze juist een plezier doe door mijn leven zo gelukkig mogelijk te leiden. Hier waren twee sessie voor nodig. Ik ging er met een recreatieve mindset in maar al gauw werd het een sessie vol introspectie en inzichten.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Mooi, erg benieuwd. Direct maar even de torrent opgezocht, wordt nu gedownload. Morgen direct even aanzetten.

Psychedelica heeft mij enorm geholpen in het verleden met bepaalde emoties een plek te geven. Ik worstelde best een tijdje met medelijden naar mijn ouders toe en de situatie waarin ze beide hebben gezeten in hun jeugd en de periode vooraf aan de scheiding. Ik voelde hun pijn en angsten en trauma's alsof ze mijn eigen waren maar in de trip kon ik een stap terug nemen en mijn perspectief verbreden. Ik realiseerde me dat ik niet verantwoordelijk ben voor hun geluk en keuzes en dat het niet aan mij is om hun emoties te voelen. Dat ik mijn eigen leven heb en dat ik ze juist een plezier doe door mijn leven zo gelukkig mogelijk te leiden. Hier waren twee sessie voor nodig. Ik ging er met een recreatieve mindset in maar al gauw werd het een sessie vol introspectie en inzichten.
Ja we hebben allemaal zo onze baggage denk ik.. overigens zijn er meer docu's:
- fantastic fungi
- magic medicine
(deze beide via Netlfix bekeken, geen idee of ze er nog op staan..) echter zijn die meer gericht op depressie en angst.

Deze docu schijnt meer voor de hardcore drugsverlaafden te zijn.. sowieso was er al succes in de jaren 60 indien er een intentie was om te stoppen met roken (zonder intentie werkt het niet, immers werd er volop gepaft in het hippie tijdperk) en ook met alcoholisme. Fragmenten hiervan zie je in:
- The mind explained - psychedelics.

Maargoed.. lees ook heel veel droevige berichten op het forum van de hardcore druggebruikers.. en denk, als je dan toch persé drugs wil gebruiken, probeer dan eens psychedelica in een therapeutische setting (dus een heroic dose.. 5gr droog) Zoals dennis mckenna zij "but never expecting, just around the corner the abyz will open" (vanaf 2.23: )

Chr0nic

Bewuste gebruiker
In mijn Psychedelics expirmenteren fase heb ik enorm veel van Dennis McKenna gezien en geluisterd. Super inspirerend.
Mocht je nog mooi leesvoer willen, "Psychedelica als bron van heling" is wel nice.

Maargoed.. lees ook heel veel droevige berichten op het forum van de hardcore druggebruikers.. en denk, als je dan toch persé drugs wil gebruiken, probeer dan eens psychedelica in een therapeutische setting (dus een heroic dose.. 5gr droog) Zoals dennis mckenna zij "but never expecting, just around the corner the abyz will open" (vanaf 2.23: )

De heroic dose staat nog steeds op mijn to-do list. Ben er best wel bang voor zeg ik eerlijk, vooral met mijn huidige instabiele mentale toestand waarbij ik dagelijks worstel met me verslaving en recovery.
Ayahuasca wil ik mezelf ook heel graag aan overgeven maar ook daar heb ik nog angsten voor. Met changa heb ik veel ervaring maar het is niet vergelijken uiteraard.
Ik weet 100% zeker dat ik er veel aan ga hebben aangezien ik in het verleden ook vaak tot (permanente) inzichten ben gekomen die ik vandaag de dag nog steeds onbewust bij me draag.

De Zandman

DF-koning
Qua inzichten verkrijgen heb ik veel gehad aan 2fdck. In kleine dosis kun je heel goed nadenken over allerlei zaken, en je kunt die zaken dan ook nog eens vanuit een heel ander perspectief bezien.
Psychedelica gebruik kan je best wel veel opleveren!

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Welke psychedelica heb je hiervoor genomen?
Dit was een medium dose truffels! Pakte uiteindelijk veel sterker uit dan verwacht maar op een zeer positieve manier. Die ervaring vergeet ik nooit meer. Het gevoel van eenheid met alles in het universum, hoe cliche dat ook klinkt, heb ik toen voor het eerst ervaren! Extreme euforische introspectie, tot tranen aan toe.
Dit was trouwens een combinatie van twee trips, paar weken ertussen. De eerste kwam ik niet zo ver maar kon wel erg diep nadenken over dingen, maar de tweede deed het hem voor mij.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Qua inzichten verkrijgen heb ik veel gehad aan 2fdck. In kleine dosis kun je heel goed nadenken over allerlei zaken, en je kunt die zaken dan ook nog eens vanuit een heel ander perspectief bezien.
Psychedelica gebruik kan je best wel veel opleveren!
2fdck is een ketamine analoog toch? RC.
In het verleden wel eens uitgeprobeerd als ik me niet vergis was dat 2fdck ja..maar vond het een te kille variant van echte ketamine.

De Zandman

DF-koning
Het is een ketamine analoog ja, ik nam het omdat ik niet aan de echte ketamine kon komen.
Ik heb met deze RC echt genoten in de maand mei jl., ik ben nu met alle drugs gestopt.
2fdck heb ik de prettigste drug gevonden van alles wat ik ooit genomen heb al is het lijstje van soorten drugs welke ik genomen heb, niet zo erg groot. Eerder is dat lijstje erg klein en de soorten drugs zijn te tellen op de vingers van één hand.
De echte ketamine heb ik ooit eens in het ziekenhuis gehad als pijnstiller na een ongeval en dat hielp ontzettend goed.
Heerlijk was dat en het is misschien maar goed, dat ik het niet kon krijgen, denk ik zo...

0t0lerance

Bewuste gebruiker
In mijn Psychedelics expirmenteren fase heb ik enorm veel van Dennis McKenna gezien en geluisterd. Super inspirerend.
Mocht je nog mooi leesvoer willen, "Psychedelica als bron van heling" is wel nice.

De heroic dose staat nog steeds op mijn to-do list. Ben er best wel bang voor zeg ik eerlijk, vooral met mijn huidige instabiele mentale toestand waarbij ik dagelijks worstel met me verslaving en recovery.
Ayahuasca wil ik mezelf ook heel graag aan overgeven maar ook daar heb ik nog angsten voor. Met changa heb ik veel ervaring maar het is niet vergelijken uiteraard.
Ik weet 100% zeker dat ik er veel aan ga hebben aangezien ik in het verleden ook vaak tot (permanente) inzichten ben gekomen die ik vandaag de dag nog steeds onbewust bij me draag.

Ik heb het 2x gedaan, 1e keer was echt @#$*% i.v.m slechte voorbereiding.. 2e keer was ook een uitdagende trip, maar heb wel zoiets van dat ik dit zeker nog een dunnetjes over wil doen: https://drugsforum.nl/threads/5gr-lemontek-huilen.71111/#post-1653117

Máár moet er wel bij zeggen dat de volgende keer een andere soort paddestoel ga kiezen, geen cubensis meer. Ik ga deze soort ook niet meer kweken i.v.m de nodig angst / wazigheid. De houtminnende soorten (Psilocybe Azurescens, -Cyanescens, -Subaeruginosa e.d.) en Panaeolus Cyanescens schijnen een stuk warmer te zijn.. en Panaeolus in ieder geval helderder. Dus vandaar dat ik druk bezig ben met het kweken van deze soorten.

De volgende heroic dose wordt sowieso met panaeolus cyanescens.. dan ga ik 2,5 gr droog proberen (wat gelijk staat aan 7,5 a 10gr gedroogde cubensis).. dat is 1,5 a 2x heroic dose. Johns Hopkins behandeld mensen met het 30mg psilocybine, wat gelijk staat aan c.a. 8 a 9gr cubensis.

Verder angst... ja, je zal de moed bij elkaar moeten sprokkelen en de duik moeten nemen.. leuk.. of angstaanjagend.. het schijnt dat je van de uitdagende trips het meest leert.. maargoed, ik pies ook bijna in m'n broek alleen al bij de gedachte dat ik dit ga doen, begrijp me niet verkeerd.. als het niet goed voelt.. niet doen, maar ik heb wel het gevoel voor mezelf dat de tijd rijp is.

De Zandman

DF-koning
Als je maar zorgt, dat je een goede trip killer en/of een goede tripseater hebt, kan er maar weinig gebeuren....

nausea

Wijs gebruiker
Sorry oud topic, maar wou wel wat zeggen hier over. Ik heb dit geprobeerd (1p-lsd) en had rond het eind zo'n vervelend gevoel, kon alleen maar tegen mezelf zeggen hoe erg ik m'n leven had verneukt, m'n hoofd stond gewoon op een loop. Toen het eenmaal een beetje uitgewerkt was had ik zelfmoordgedachtes voor weken lang. Was daarna zo aangedaan dat ik alleen maar meer drugs ben gaan doen omdat ik er gewoon niet tegen kon, destijds toen ik wakker werd, na een halve minuut begon ik al te janken omdat ik dacht 'gvd wat voor puinzooi heb ik mezelf in gestoken'.

Dit is niet om het af te schrijven want voor heel veel mensen werkt het, maar als je voorheen al mentale problemen hebt gehad en nogal gevoelig bent pas alsjeblieft een beetje op. Het geeft je een ander perspectief maar kan leiden tot een hele hoop zelfhaat, ik heb nog geluk dat het niet heel lang duurde en ik snel genoeg er bovenop was (soort van). Nogmaals, voor heel veel mensen helpt dit enorm maar vind dat bij dit onderwerp de gevaren niet genoeg worden besproken. Ik was al beide depressief en impulsief (hele slechte combi) voordat ik gebruikte, laat staan nadat ik ben begonnen en lsd (ook al houdt het altijd een plek in m'n hart vanwege m'n eerste +/- 5 trips) heeft me toen echt in een dal gezet, of eerder me laten zien hoe erg ik mezelf in een dal geholpen heb. Als je weet dat je zelfvertrouwen/gesteldheid niet helemaal top is denk alsjeblieft 2 keer na voordat je dit probeert. De realiteit wordt echt in je gezicht gedrukt, vraag jezelf af of je er klaar voor bent. M'n eerste trip was het mooiste wat me ooit is overkomen maar heeft ook een hoop onzekerheden losgemaakt waar ik een klein jaartje dagelijks last van heb gehad (veel te jong begonnen, stond helemaal niet sterk in m'n schoenen).

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Sorry oud topic, maar wou wel wat zeggen hier over. Ik heb dit geprobeerd (1p-lsd) en had rond het eind zo'n vervelend gevoel, kon alleen maar tegen mezelf zeggen hoe erg ik m'n leven had verneukt, m'n hoofd stond gewoon op een loop. Toen het eenmaal een beetje uitgewerkt was had ik zelfmoordgedachtes voor weken lang. Was daarna zo aangedaan dat ik alleen maar meer drugs ben gaan doen omdat ik er gewoon niet tegen kon, destijds toen ik wakker werd, na een halve minuut begon ik al te janken omdat ik dacht 'gvd wat voor puinzooi heb ik mezelf in gestoken'.

Dit is niet om het af te schrijven want voor heel veel mensen werkt het, maar als je voorheen al mentale problemen hebt gehad en nogal gevoelig bent pas alsjeblieft een beetje op. Het geeft je een ander perspectief maar kan leiden tot een hele hoop zelfhaat, ik heb nog geluk dat het niet heel lang duurde en ik snel genoeg er bovenop was (soort van). Nogmaals, voor heel veel mensen helpt dit enorm maar vind dat bij dit onderwerp de gevaren niet genoeg worden besproken. Ik was al beide depressief en impulsief (hele slechte combi) voordat ik gebruikte, laat staan nadat ik ben begonnen en lsd (ook al houdt het altijd een plek in m'n hart vanwege m'n eerste +/- 5 trips) heeft me toen echt in een dal gezet, of eerder me laten zien hoe erg ik mezelf in een dal geholpen heb. Als je weet dat je zelfvertrouwen/gesteldheid niet helemaal top is denk alsjeblieft 2 keer na voordat je dit probeert. De realiteit wordt echt in je gezicht gedrukt, vraag jezelf af of je er klaar voor bent. M'n eerste trip was het mooiste wat me ooit is overkomen maar heeft ook een hoop onzekerheden losgemaakt waar ik een klein jaartje dagelijks last van heb gehad (veel te jong begonnen, stond helemaal niet sterk in m'n schoenen).
Ja, psychedelica straffen misbruik af; set en setting is alles. Zitten niet voor niets 2 therapeuten aanweerzijde tijdens een trip waar diegene (die niet goed in zn vel zit) die dit ondergaat eerst een vertrouwensband mee op bouwt, gaan dagen aan voorbereiding en gesprekken aan vooraf. doe je dit solo dan zal je heel voorzichtig en bedachtzaam onderzoek moeten doen om het beste eruit te halen. Impulsiviteit is dan inderdaad het ergste wat je jezelf aan kan doen, psychedelica kennen geen genade. Kijk eens naar microdoseren; james fadiman, ayelet waldman (youtube).. wel de voordelen (neurogenese) zonder het risico om te flippen.. héél naar om te lezen dat je dit is overkomen.

Ann Shulgin heeft hier een vrij duidelijke boodschap over. En wellicht geeft het troost dat ieder van ons de mindere aspecten van onszelf vroeg of laat onder ogen komen

Laatst bewerkt:
Bovenaan