Verslaafd aan coke

Bandoh

Newbie
Hallo allemaal

Ik wil graag mijn verhaal en situatie met jullie delen en misschien tips of reacties krijgen van personen die een soortgelijke situatie hebben of meegemaakt hebben .

Ik ben een man van 48 jaar, heb een succesvol bedrijf, maar heb in mijn jonge jaren ook erg veel drugs gebruikt (opkomst van de House scene) en daarna ook zelf afgekickt en totaal gestopt met alles op eigen kracht.
De situatie nu is dat sind vorig jaar 2 man personeel vertrokken zijn naar een baan waar beduidend meer salaris betaald werd en ik eigenlijk in de situatie terecht gekomen ben om 2 dagen in 1 dag te proppen om werk klaar te krijgen en achterstand in te lopen.
Zoals je misschien wel voor kunst stellen is dat lichamelijke niet echt lang vol te houden om 8.30 te beginnen en dan 2 in de nacht te stoppen en dit dan 5 tot 6 dagen in de week te doen .
Eerste half jaar ging het redelijk totdat de vermoeidheid zo groot werdt dat ik met behulp van coke dit ben gaan opvangen, ik heb in mijn jeugd kort een serieuze verslaving gehad aan base coke roken, en dit was best tricky om van af te kicken .
Nu heb ik coke snuiven gebruikt om deze werk situatie te proberen te overbruggen met als doelstelling dat zodra alles weer redelijk onder controle zou zijn dan te stoppen met gebruiken en weer normale tijden te werken en rust te nemen. Ondertussen zijn we nu een half jaar verder, ben nog steeds niet helemaal bij, werk aanbod wordt alleen maar groter, personeel in mijn vakgebied is bijna niet te vinden, en iemand opleiden kost momenteel teveel tijd, tijd ik dan beter zelf kam gebruiken om werk juist klaar te krijgen.
Nu is het al wel zo dat ik daardoor gemiddeld 2 gram per dag gebruik, in de weekenden probeer niet te gebruiken ( wat vaak niet lukt omdat ik dan toch nog bezig ben met de andere zakelijke dingen waar ik doordeweeks niet aan toe kom) gebruik ik weekend niet dan ben ik natuurlijk compleet uitgeput en slaap ik voornamelijk.
Ondertussen loopt de relatie prive ook niet echt soepel, mijn vrouw is er pasgeleden achter gekomen dat ik gebruik, en daar was ze niet echt happy mee .
Ik wil heel graag stoppen, en weet ook bijna zeker dat als ik bv een week weg zou kunnen compleet los van de zaak ik de dip die volgt ook kan overbruggen, helaas is dat juist nu niet mogelijk en proberen te stoppen terwijl ik werk lukt een paar dagen todat de druk van klanten etc te groot is en ik toch maar weer die 2 dagen in 1 dag stop wat alleen lukt met hulpmiddelen. Kort door de bocht is mijn coke gebruik nu gekoppeld aan mijn dagelijkse werkzaamheden en juist daardoor bijna niet te doorbreken, ik gebruik al lang niet meer omdat ik me er zo goed door voel maar puur om de situatie hier zsm weer normaal te krijgen.. visuele cirkel van heb ik jou daar ... ik ben nu wel op een punt gekomen dat er echt een halt aan moet komen alleen de situatie waar ik dagelijks in zit ( woon ook nog eens aan de zaak) is nog niet opgelost.. wat te doen .. de gebruikelijke adviezen die min of meer gelden voor gebruikers die niet in deze situatie verkeren werken niet omdat ik juist niet weg kan uit de omgeving die hoofdzaak is van mijn gebruik.. anyway tips en adviezen altijd welkom, ben eigenlijk meer benieuwd of er meer mensen zijn die soortgelijke dingen meegemaakt hebben of in soortgelijke situatie verkeren ..

heyol

Bewuste gebruiker
Dag Bandoh. Ik ken het gevoel van een (heel lichte) coke-verslaving maar al te goed. Zelf heb ik op zelfstandige basis ook een klein eenmanszaakje. Dit is ook sterk aan het groeien en gebruik daardoor ook soms coke om productief te kunnen werken (typen/denken gaat precies vanzelf onder coke, en veel sneller).
Veel super strakke deadlines waardoor je wel overdreven veel uren op een enkele dag moet kloppen (ten koste van slaap).

Maar om op jouw situatie te reageren:
2g per dag is echt wel veel, extreem veel zelfs naar mijn mening.

Het probleem is ook dat je hersenen (en vooral het beloonsysteem in je hersenenen) nu je werk gaan linken aan cocaine. Met als gevolg
dat je niet meer zou kunnen werken zonder aan coke te denken. Voorkom dit optijd door niet meer te gebruiker voor/op je werk.

Veel tips kan ik je eigenlijk niet geven, maar ik snap je 100% en ken je gevoel/ervaring!

heyol

Bewuste gebruiker
En als we effe eerlijk zijn tegen onszelf... Vaak nemen we ook gewoon coke omdat dat het werk leuker maakt, niet? Want coke is niet per se altijd ideaal voor werk, toch? :wink:

Bandoh

Newbie
Werkt voor iedereen anders dus, voor mij buiten het stukje energie wat het geeft helpt het mij zeer zeker met sneller denken, nauwkeuriger en geconcentreerder werken en zorgt er helaas op dit moment voor dat ik beter en productiever presteer.

Blyatman

Badass junkie
8 jaar zeker wel flink verslaafd geweest aan cocaïne, ook tijdens het werk. Voornamelijk als ik buiten Nederland werkte op uitzending, toen was het gebruik veel hoger, of tijdens langdurige trainingen. High risk situaties en stress en cocaïne is nooit een goede combinatie, maar toch merkte ik binnen mijn werkvloer dat cocaïne vrijwel altijd werd gebruikt om scherp te blijven en sneller te kunnen reageren op situaties. Mijn verslaving werd dermate groter toen ik ook nog de verslaving aan alcohol kreeg d.m.v traumatische ervaringen (Ptsd) en liep toen volledig uit de hand. Voor alcoholisme toen onder begeleiding voor afgekickt en de cocaine verslaving vrijwel op eigen kracht zelf vanaf gekickt naarmate ik geen alcohol meer tot mij nam, en uiteindelijk ook uit de bekende omgeving was gestapt waar overmatig cocaïne werd gebruikt.
Dus ik herken het een en ander wel, maar tips en adviezen is en werkt voor iedereen anders. Jij moet helder voor jezelf krijgen wat je er mee wilt en hoe je het voor jezelf ziet. Afkicken doe je zelf, zolang je geestelijk hier 110% achter staat.

Blauweaap

Badass junkie
Ik heb zelf absoluut liever niet de verplichting van iets te moeten doen als ik onder invloed ben van zoiets als coke.

Nee dus.
Precies! Ik Merk zelf altijd dat als ik iets van drugs gebruikte (pep) ik dus echt geen zin had om bv een verslag voor school te gaan schrijven of tegaan gamen bv. De concentratie is er dan gewoon niet.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Dit is wel een serieus probleem. Ik snap dat je je zaak probeert overeind te houden, maar is het dit allemaal waard? Als er niks verandert, raak je je vriendin en zaak kwijt. En je loopt serieus risico op een hartaanval met deze mate van gebruik. Je gezondheid is je belangrijkste bezit.

Ik wil je niet de les lezen, en je zal hier zelf vast ook wel aan gedacht hebben.

Is er geen optie om hoger salaris te bieden, zodat je wel personeel vind? Dit kan zo echt niet langer, dit hou je niet vol. Als je zo doorgaat, ga je hieraan kapot. Een vriendin van mij had een eigen zaak, en is failliet gegaan, en heeft een burnout. Heeft nu een schuld, maar wel weer rust gevonden!

CuriousExplorer

DF-koning
Precies! Ik Merk zelf altijd dat als ik iets van drugs gebruikte (pep) ik dus echt geen zin had om bv een verslag voor school te gaan schrijven of tegaan gamen bv. De concentratie is er dan gewoon niet.

De zin om eraan te beginnen op pep ontbrak bij mij ook. Moet er wel bij zeggen, eenmaal begonnen bevorderde pep wel mijn motivatie tbh.

Blauweaap

Badass junkie
De zin om eraan te beginnen op pep ontbrak bij mij ook. Moet er wel bij zeggen, eenmaal begonnen bevorderde pep wel mijn motivatie tbh.
Ik heb dat totaal niet. Heb wel is ooit een lanparty gejoined waar we gingen snuiven en gamen. Nou het eerste zat erin potje ging zwaar kut wil alleen sociaal doen. Spullen gepakt naar een huisfeestje gegaan lekker sociaal doen. Lijkt me wel een valkuil tho als je door drugs beter je werk kan doen eigenlijk alleen maar beter zo.

Bandoh

Newbie
Ben je niet helemaal naar de klote einde van de dag na 2 gram coke? Als ik 1 pakket naar binnen werk ben ik urenlang depressief in de comedown.
Ja maar die down die door velen gevoeld wordt heb ik eigenlijk niet eens, wat wel gebeurd als ik dus toch probeer om niet te gebruiken is dat mijn energie peil zo laag is dat ik beter helemaal niet naar de werkplek kan gaan, in de weekenden dat ik dan niet gebruik ben ik bv ook niet geïrriteerd of chagrijnig maar juist super blij dat ik even uit dat ritme weg ben ( al is het vaak maar voor 2 dagen max) wel slaap ik dan bijna de hele dag korte periodes en eet me helemaal de tering aan van alles en nog wat ( wat juist op dit moment ook wel weer positief is voor mij ) zodra de werkweek dan weer begint en ik mijzelf voorneem om die 2 dagen clean door te zetten en dus die week dan ook maar gewoon lekker rustig aan doe, 10 uur beginnen, rond lunch effe lekker eten en vaak half uurtje slapen, en dan rond 5 uur als mijn companion naar huis gaat ik zelf ook lekker de deur sluit en de boel de boel laat, vaak lig ik die dagen dan ook ruim voor 22.00 weer lekker in bed, dit gaat dan allemaal eigenlijk allemaal best goed en is er totaal geen behoefte om coke te gebruiken . Probleem is dat op een of andere manier het in zo`n week elke keer weer iets gebeurd waardoor ik weer "verplicht" wordt om die extra uren te maken en dus weer die 2 werkdagen in 1 dag moet passen.. dat is zeker op dat moment dat je door die dip heen probeert te komen niet te doen zonder weer terug te vallen op de coke .. Ik weet heel goed dat dit voor sommigen misschien heel erg vreemd overkomt, maar ik gebruikt het echt niet meer omdat ik er plezier van heb of leuk vind maar juist alleen maar om die werkdagen door te komen en mijn verplichtingen naar mijn klanten na te komen, en wat zeker helemaal niet echt helpt is het feit dat mijn ervaring in mij werk ( ruim 30 jaar nu) de bekendheid van mijn bedrijf, mijn werkzaamheden, mijn kennis etc wereldwijd bekend is en daardoor dus ook werkzaamheden verricht voor klanten uit alle hoeken, ik wordt dagelijks benaderd door mensen met van alles en nog wat vanuit de hele wereld daarvoor .. Daardoor zijn er dus vaak ook bepaalde deadlines die gehaald moeten worden zodat de klant zijn product weer kan gebruiken voor de sport waarvan enkele zelfs op redelijk hoog internationaal deelnemen.. Ik zit in de automotive branche en racen is daar een onderdeel van en helaas gaat mechanica toch nog wel eens stuk ondanks dat jou werk schijnbaar tot 1 van de beste ter wereld hoort ..( althans dat wordt mijn verteld door de klanten en div collega`s wereldwijd ) Misschien dat je dan een beetje idee kunt vormen van de enorme tweestrijd waar ik dus mee te maken heb en hoe groot de druk daardoor dan ook is . Anyway ik ben momenteel bezig met de strijd om zo snel mogelijk weer een is een normaal werkschema terecht te komen en de achterstand bijgewerkt te hebben zodat ik dan ook echt een week een break kan houden, en daarna met juiste planning door mijn companion deze situatie nooit meer mee te hoeven maken . Ik werk heel graag, mij werk is voor mijn geen werk, het is hobby, passie, levensstijl, thearpie, het is iets waar ik volledig voor en ga, dus het ligt ook wel een beetje aan mijzelf dat ik veel uren draai maar dit was voorheen altijd vrije wil en keuze ..

Goed weer een heel verhaal, maar het voelt eigenlijk best goed dat ik het kan delen en van me af kan schrijven, veranderd de situatie niet direct maar creëert zeker wel een zelfreflectie en een mogelijkheid om er over te praten ..

Thnx

Bandoh

Newbie
Ik heb dat totaal niet. Heb wel is ooit een lanparty gejoined waar we gingen snuiven en gamen. Nou het eerste zat erin potje ging zwaar kut wil alleen sociaal doen. Spullen gepakt naar een huisfeestje gegaan lekker sociaal doen. Lijkt me wel een valkuil tho als je door drugs beter je werk kan doen eigenlijk alleen maar beter zo.
Ben zelf altijd een fanatieke gamer geweest en dat herken ik vreemd genoeg dus weer wel, totaal niet bezig met gamen en meer met lullen en socializen.. maar met mijn werk is dit dus precies andersom, en helaas buiten de energie die het geeft om die uren te kunnen blijven maken gaat het schakelen in mijn hoofd een stuk sneller, efficiënter en productiever waardoor bv problemen in een project, nieuwe oplossingen bedenken voor dingen die nog nooit eerder gedaan zijn in mijn vakgebied etc veel sneller gedaan worden, mijn werk bestaat uit veel met handen werken, maar ook veel formules etc toepassen die er mee verband houden .. beiden gaan beter met coke op helaas .. inderdaad een valkuil

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Minder werken/minder klanten aannemen. Doorgaan zoals nu kost je sowieso je bedrijf vroeg of laat. Beter (op korte termijn) enkele klanten weigeren en op een gezonde en productieve manier voor minder klanten een uitstekende service bieden, dan binnen bepaalde tijd helemaal geen klanten en bedrijf meer.
Ik ben zelf ondernemer en ken het probleem maar al te goed: na enkele lijntjes coke lijkt het alsof de knop instant om gaat en je veel gestructureerder en productiever gaat denken en handelen. Maar 2 gram coke/dag is GIGANTISCH veel joh! Ik heb in een nog vrij recent verleden allerlei soorten stimulanten zodanig misbruikt (om dezelfde redenen als jij) dat mijn lichaam standaard met migraine reageert bij bepaalde middelen.

Een tip: werk er echt aan om genoeg te slapen, da's de basis. Raakt je werk dan niet af? Jammer dan! Vermijd het (samen)werken met klanten die teveel druk op je zetten. Ik spreek uit ervaring: ik ging bijna onderdoor aan een veel te veeleisende klant. De samenwerking met hem verbreken was een bevrijding. Zet ook in op gezonde voeding + minstens 2 liter water/dag drinken. Zorg dus voor een gezondere basis.
Kijk ook eens of je geen hulp kan krijgen bij je werk. Ook al is het slechts voor, op het eerste zicht, kleine taken. Mss kan je vrouw bv. helpen met de administratie. Zo'n kleine zaken uitbesteden kan je veel tijd besparen, meer dan je op het eerste zicht zou denken.

Edit: bedenk jezelf ook eens hoeveel financiële middelen/investeringskapitaal jouw bedrijf nu misloopt door jouw gebruik. Met het bedrag voor om en bij de 50gram coke/maand kom je toch al een mooi eind. Zou je eventueel kunnen gebruiken om automatiseringsprocessen in te voeren of om schaars te vinden personeel te belonen met een mooi loon en zo te werken aan een stabiel team.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Wat ik van coke weet, is met name de bijnaam ervan, eentje die de lading dekt.
Namelijk deze: De witte sloper...
Als ik jouw verhaal lees, dan komt er op een gegeven moment het punt, dat jouw lijf, Jouw lichaam, het op geeft, het op moet geven. En geloof me, dat moment komt! Gegarandeerd!
Ik denk dat je op deze manier jezelf naar de verdommenis gaat, vroeger of later.
Zie dan maar eens te herstellen!
2 gram per dag. Daarvoor kan je een man extra in dienst nemen...!
Zoek beslist een oplossing.

De Zandman

DF-koning
Ik zou er dit navolgende nog aan willen toevoegen:
Je zegt dat je door sommige gebeurtenissen " verplicht wordt " om weer te gaan gebruiken.
Als je werkelijk in dit stadium verkeert, omdat ikzelf in dit soort gevallen eerder het woord " getriggerd " zou willen zeggen, dan vind ik dat er hoe eerder, hoe beter, hulp zou moeten komen, om te bereiken dat de stress vermindert of de enorme druk naar een normale gaat brengen.
En dat moet echt s n e l !
Met deze enorme hoeveelheid sos gaat je hart eraan. Daar kan je op wachten.. en wat heb je dan?
Alles naar de kloten!
Zoek hulp, neem een goede werkkracht aan, maar doe er iets aan.
Straks is het te laat.
Voorkom dit. Jazeker.

Ik heb in een situatie gezeten, qua stress en pressie, ook zoiets, en ik bleef maar doorgaan. Omdat je niet wil falen.
Het leverde mij een zware burn out op, naast mijn werk kwijt....en dan is er ineens niemand meer die nog maar een vinger voor je uitgeeft.
En daar sta je dan.
Kalf is verzopen, en de put is nog net niet gedempt.
En dat is me een kutgevoel....wil je echt niet meemaken!

Sabotage

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal

Ik wil graag mijn verhaal en situatie met jullie delen en misschien tips of reacties krijgen van personen die een soortgelijke situatie hebben of meegemaakt hebben .

Ik ben een man van 48 jaar, heb een succesvol bedrijf, maar heb in mijn jonge jaren ook erg veel drugs gebruikt (opkomst van de House scene) en daarna ook zelf afgekickt en totaal gestopt met alles op eigen kracht.
De situatie nu is dat sind vorig jaar 2 man personeel vertrokken zijn naar een baan waar beduidend meer salaris betaald werd en ik eigenlijk in de situatie terecht gekomen ben om 2 dagen in 1 dag te proppen om werk klaar te krijgen en achterstand in te lopen.
Zoals je misschien wel voor kunst stellen is dat lichamelijke niet echt lang vol te houden om 8.30 te beginnen en dan 2 in de nacht te stoppen en dit dan 5 tot 6 dagen in de week te doen .
Eerste half jaar ging het redelijk totdat de vermoeidheid zo groot werdt dat ik met behulp van coke dit ben gaan opvangen, ik heb in mijn jeugd kort een serieuze verslaving gehad aan base coke roken, en dit was best tricky om van af te kicken .
Nu heb ik coke snuiven gebruikt om deze werk situatie te proberen te overbruggen met als doelstelling dat zodra alles weer redelijk onder controle zou zijn dan te stoppen met gebruiken en weer normale tijden te werken en rust te nemen. Ondertussen zijn we nu een half jaar verder, ben nog steeds niet helemaal bij, werk aanbod wordt alleen maar groter, personeel in mijn vakgebied is bijna niet te vinden, en iemand opleiden kost momenteel teveel tijd, tijd ik dan beter zelf kam gebruiken om werk juist klaar te krijgen.
Nu is het al wel zo dat ik daardoor gemiddeld 2 gram per dag gebruik, in de weekenden probeer niet te gebruiken ( wat vaak niet lukt omdat ik dan toch nog bezig ben met de andere zakelijke dingen waar ik doordeweeks niet aan toe kom) gebruik ik weekend niet dan ben ik natuurlijk compleet uitgeput en slaap ik voornamelijk.
Ondertussen loopt de relatie prive ook niet echt soepel, mijn vrouw is er pasgeleden achter gekomen dat ik gebruik, en daar was ze niet echt happy mee .
Ik wil heel graag stoppen, en weet ook bijna zeker dat als ik bv een week weg zou kunnen compleet los van de zaak ik de dip die volgt ook kan overbruggen, helaas is dat juist nu niet mogelijk en proberen te stoppen terwijl ik werk lukt een paar dagen todat de druk van klanten etc te groot is en ik toch maar weer die 2 dagen in 1 dag stop wat alleen lukt met hulpmiddelen. Kort door de bocht is mijn coke gebruik nu gekoppeld aan mijn dagelijkse werkzaamheden en juist daardoor bijna niet te doorbreken, ik gebruik al lang niet meer omdat ik me er zo goed door voel maar puur om de situatie hier zsm weer normaal te krijgen.. visuele cirkel van heb ik jou daar ... ik ben nu wel op een punt gekomen dat er echt een halt aan moet komen alleen de situatie waar ik dagelijks in zit ( woon ook nog eens aan de zaak) is nog niet opgelost.. wat te doen .. de gebruikelijke adviezen die min of meer gelden voor gebruikers die niet in deze situatie verkeren werken niet omdat ik juist niet weg kan uit de omgeving die hoofdzaak is van mijn gebruik.. anyway tips en adviezen altijd welkom, ben eigenlijk meer benieuwd of er meer mensen zijn die soortgelijke dingen meegemaakt hebben of in soortgelijke situatie verkeren ..
Joo , het komt mij bekend voor , werkdruk en gebruik.
Ik kom ook uit de house tijd en ben na 13 jaar clean zijn terug gevallen.
Ik denk dat ‘verslaving’ zoekt naar een rede om dit een soort van te rechtvaardigen .
In jou geval werk gerelateerd .
Ik geloof echt dat het een rede is geweest om je heil te zoeken in een middel .
Echter weet je dat het profeteren hier van maar kortdurend is.
Ik heb het ervaren ‘metaforische ‘
gezien als drijfzand .
Beetje bij beetje zak je verder weg in de verstikking .
O.a Coke heeft mij iig zo doen veranderen en niet in het positieve .
Ik gebruikte werkdruk ook als rede en soms nog .
Echter denk ik dat het veel meer is dan werk.

Achteraf denk ik dat mijn terugval te herlijden is aan privé , werk en gezondheid .
Als ex gebruiker geeft je brein o.a als oplossing het vluchten in middelen voor deze tal van problemen .
Zou het bij jou miss ook veel meer zijn dan werk wat maakt dat je bent gaan vluchten. Miss niet gelukkig zijn in je relatie ect

De Zandman

DF-koning
We zijn maanden verder.
Hoe is het met onze ondernemer gesteld?
Niets meer horen is heel vaak een heel slecht teken.
Wie weet er meer over?
Reageer dan graag!

Bovenaan