Verschrikkelijke pijn

El Retro

Wijs gebruiker
Ik heb gisteren met mijn domme kop 1 llijntje gesnoven van een vriend. Nu een 5-tal minuten later begon ik pijn aan mijn rechterborst te krijgen. Ik denk, ja gaat wel weg, nu 5 minuten later werd de pijn ondraaglijk. Ik begon te zweten, kreeg het benauwd en ben uit het café gelopen. En ergens tegen een muur gaan zitten. Die pijn heeft heel de avond aangehouden. Het minderde wel, maar het deed nog heel veel pijn. Nu vandaag heb ik er nog altijd last van.

Mijn vriend had hier geen last van dus vraag ik me af waarom ik wel. Hebben mensen hier ook al last van gehad? Of weten ze wat dit kan zijn, want ik maak me wel zorgen.

FlipMeister

Bewuste gebruiker
als je lang wakker was of ben, dan kan et zijn dat de spieren op borst onwillekeurig same trekkn, ook wel ees gehad niet fijn :openmouth:

El Retro

Wijs gebruiker
Ja mijn vriend dacht ook dat het de spieren waren. Maar ik was niet lang wakker ofzo. Ik was ook kortademig omdat het zo'n pijn deed.

Wartaal

Belezen gebruiker
El Retro zei:
Ja mijn vriend dacht ook dat het de spieren waren. Maar ik was niet lang wakker ofzo. Ik was ook kortademig omdat het zo'n pijn deed.
Vriend van me heeft dit ook heel vaak gehad. Hij is hier toen mee naar de dokter gegaan en zijn conclusie kwam dat het door teveel stress kwam. Zijn hart sloeg over en spieren in zijn borst trokken samen, hij was ook kortademig omdat het ook zijn ademhaling zou verstoren.

Nu had ie idd nogal veel gezeik thuis (door coke) en het was vaak ook als hij depressief was van de coke.

Delirium

Badass junkie
Ik had laatst na pep zulke steken in mijn borst en hartkloppingen. Dat was de volgende dag wel weer over.

Als het morgen (dus dat is twee dagen na het snuiven?) nog niet over is zou ik je huisarts even een bezoekje brengen! :openmouth:

El Retro

Wijs gebruiker
Het is al geminderd maar ik kan nog steeds niet doorademen omdat het steekt. Langzaam maar zeker minderd het wel :).

maverick

Belezen gebruiker
volgende dag vaak wel pijn in mn long/borst voor mn gevoel.., kan het zijn dta met snuiven ook coke in je long komt.. en is dat schadelijk?

pepito

Bewuste gebruiker
Ja coke zorgt voor weefselbeschadiging. Denk bijv. maar eens aan neustussenschot, logische som = des te meer, des te meer schade.
Snuivers kennen m.i. allemaal wel het gevoel het soms rechtstreeks in long(en) te snuiven.

thunder-droopy

Belezen gebruiker
heb wel eens flinke pijn in m'n neus gehad na een nachtje snuiven, en had het gevoel dat ie in de fik stond.
pijn in me borst heb ik nog niet gehad.

Bollie

Bewuste gebruiker
Ik heb dit het laatste jaar...
Vroeger had ik daar nooit geen last van. Tegenwoordig bij elk lijntje ik trek.
Het begint bij het hart dat harder begint te slaan, en dan komt er een drukkend gevoel. Daarna gaat mijn hart echt tekeer en begint onregelmatig te slaan. Dan begin ik te geeuwen en het lukt niet om volledig in te ademen.
Iedereen denkt dat ik moe loop door de coke, maar dat is het dus niet...
Het lukt niet om aan genoeg zuurstof te komen door de druk die steeds harder word. Net alsof er 10 telefoonboeken op mijn borstkast zouden liggen.
Dan raak ik meestal in paniek en begint het nog slechter te gaan. Ik ben dan doodsbang om een hartaanval te krijgen en denk daar constant aan.
Ik moet rechtopzitten want anders word het nog slechter.
Na een 20 tal minuten begint het te verminderen en begint het weer te lukken af en toe eens volledig in te ademen. Dit houd meestal 2 uur aan.

En toch snuif ik nog steeds coke...

timmy

Newbie
@ Bollie,ik weet precies waarover je spreekt,ik zit ook met hetzelfde probleem van die hartkloppingen en dit zoals de meeste trouwens en als daar dan nog eens bij komt dat je denkt dat je een hartaanval zal krijgen is het helemaal om zeep.Ik heb hier wel minder last van als ik met iets bezig ben maar als ik in de zetel zit denk je er constant aan en voel je je hart zeker tekeer gaan,heb zelfs al een paar keer mij moeten kalmeren met lexotan,hiervan neem ik er een stuk of 2 van en dan keert meestal de rust terug en val je nog gemakelijk in slaap ook.In feite is het te zot voor woorden dat je nog coke pakt als je weet dat het toch soms is om je eigen weer zot te maken en te denken dat je vanalles gaat krijgen,pas op er kan altijd iets gebeuren he maar denk toch dat er zich veel in het hoofdje afspeelt ook hoor.Ik nam vroeger ook van alles xtc, speed,lsd en had toen bijlange zoveel last niet van hartkloppingen.De laatse 3 jaar neem ik enkel nog coke en heb hier meer dan mijn goesting af en zeker al om het financiele plaatje ervan.De laatste 2 maand heb ik niets meer genomen na wekelijks gebruik,hiervoor was ik dan ook fier op mezelf tot deze weer een flinke deuk kreeg dit weekend,inderdaad mij dus weer laten vangen en nog eens goed lastig op mezelf de dag erna.Ik vraag me soms af of dit dan nooit zal stoppen want op den duur begin je er wanhopig van te worden. Ik moet er wel bij zeggen dat de drang ernaar altijd veel sterker is als je gedronken hebt.

Lana

Wijs gebruiker
Bollie zei:
Het begint bij het hart dat harder begint te slaan, en dan komt er een drukkend gevoel. Daarna gaat mijn hart echt tekeer en begint onregelmatig te slaan. Dan begin ik te geeuwen en het lukt niet om volledig in te ademen.
Het lukt niet om aan genoeg zuurstof te komen door de druk die steeds harder word. Net alsof er 10 telefoonboeken op mijn borstkast zouden liggen.
Dan raak ik meestal in paniek en begint het nog slechter te gaan. Ik ben dan doodsbang om een hartaanval te krijgen en denk daar constant aan.
Na een 20 tal minuten begint het te verminderen en begint het weer te lukken af en toe eens volledig in te ademen. Dit houd meestal 2 uur aan.

Ik heb precies hetzelfde gehad toen ik vaak coke snoof. Dan zaten we ergens en dan kon ik gewoon niet naar huis omdat ik bijna niet meer kon lopen of fietsen van de kortademigheid. Ook met dat geeuwen en dan lucht tekort komen, en met die druk enz, exact hetzelfde.
En het stomme is, gewoon doorgaan he :rolleyes:
Daarom hou ik ook niet meer van coke.

Valentijntje

Bewuste gebruiker
ik heb ook eke dag last van een soort van hartkloppingen. Dan voel ik soms mijn hart opeens iets harde ''kloppen'' wat vooraf word gegaan door een soort hartpauze lijkt het net. Het is niet pijnlijk, heb geen last van ademenen, kan alles gewoon doen, werken etc, maar toch voel ik soms die ''bons'' in mijn hart.. (en die bons is maar 1x dan, en dan weer een paar uur niet)

weet iemand of dit ook door sos gebruik komt? gebruikte vroeger halfje per week (rond de 3 maanden lang) en nu ong grammetje per maand.

gaan die kloppingen nog weg?

Armani7

Bewuste gebruiker
Delirium zei:
Ik had laatst na pep zulke steken in mijn borst en hartkloppingen. Dat was de volgende dag wel weer over.

Als het morgen (dus dat is twee dagen na het snuiven?) nog niet over is zou ik je huisarts even een bezoekje brengen! :openmouth:

ja heb het met pep ook wel soms maar het is draaglijk :)

ZooC

Newbie
Ik zou m'n oogkleppen maar eens een keer af doen.
Hoe kan je je dit afvragen terwijl je een regelmatig en lang gebruiker bent. Ik zou als ik jou was voorgoed kappen, hier niet meer komen om het geweten te balsmen en morgen naar een dokter gaan om in het ziekenhuis een mediastinale diagnose te laten uitvoeren. Doe je dit niet en houdt het (met vlagen in het begin) aan, dan ben je belangrijke organen aan het slopen. Dat proces is uiteraard onomkeerbaar dus repareren ho maar.

furny

Experimenterende gebruiker
Naar de dokter geweest

Vandaag naar de dokter geweest voor steken bij m'n hart na vorige week weer eens coke te hebben gebruikt.

Resultaat:
- hartslag OK
- hartkleppen OK
- bloeddruk OK
- zuurstofgehalte in bloed 99%

Dus hart helemaal in orde.

De dokter zegt dat het door onregelmatige spiersamentrekkingen komt van ribben vlakbij je hart. Syndroom van Tietze ofzo. Niets aan de hand aldus de dokter.

Maar juist dat denken dat je wat aan je hart mankeert maakt je helemaal gek.. maar nu ik dus vanmiddag naar de dokter ben geweest ben ik weer helemaal gerustgesteld.

Bij twijfel dus gewoon effe naar de dokter gaan!!

Frisko

Badass junkie
Re: Naar de dokter geweest

furny zei:
Vandaag naar de dokter geweest voor steken bij m'n hart na vorige week weer eens coke te hebben gebruikt.

Resultaat:
- hartslag OK
- hartkleppen OK
- bloeddruk OK
- zuurstofgehalte in bloed 99%

Dus hart helemaal in orde.

De dokter zegt dat het door onregelmatige spiersamentrekkingen komt van ribben vlakbij je hart. Syndroom van Tietze ofzo. Niets aan de hand aldus de dokter.

Maar juist dat denken dat je wat aan je hart mankeert maakt je helemaal gek.. maar nu ik dus vanmiddag naar de dokter ben geweest ben ik weer helemaal gerustgesteld.

Bij twijfel dus gewoon effe naar de dokter gaan!!
hebt ge tegen uwe dokter gezegd dat ge coke snuift???
nee zeker???
da komt gewoon doordat u bloedvaten vernauwd zijn...
heb ik ook meestal last van maar alleen als ik door snuif...
soms lijkt het net of ik een hartaanval ga krijgen :)

Djo

Badass junkie
In elk geval veel beterschap, El Retro. :)
Dat zal wel schrikken geweest zijn, ja.

Ik ken het alleen bij lang wakker zijn en doorgaan.
Maar heb ik niet vaak bij sos gehad, bij pep kan het bij mij ook eerder voorkomen dan bij sos.

Serenity

Badass junkie
@ Frisko, door het snuiven van drugs verwijden je bloedvaten zich toch? Of heb ik het nou verkeerd.. Of was dat alleen bij speed..?

poe

Newbie
klopt dat van coke je bloedvaten vernauwen. omdat het ook een stimulerend middel is, en dat dus ook op de hart stimulerend werkt probeert je hart dus nog sneller het bloed door de juist vernauwde vaten te pompen. Hiervan raakttie gefrustreerd en ontregeld. Vervolgens heb je bij coke en speedgebruik sneller last van spasme in de spieren, Zeker als er als slcecht voor de spiern is gezorgd. (uitdroging, intensief gebruik en geen voeding)de borstspier ontkomt daar ook niet aan. bij speed geld in grote mate hetzelfde verhaal.
daarbij word er vaak versneden met medicatie tegen hartritmestoornissen. Deze zorgen ervoor dat het hard blijft kloppen. Al met al een ideale combinatie voor een flinke workout van het hart.

ZooC

Newbie
Eén woord: slijtage vh hart. Langdurig gebruik van coke laat micro littekens achter op de spieren en vernauwd de bloedvaten aanzienlijk. Weder geberuik stimuleert het hart om harder tekeer te gaan maar het kampt met een hydraulisch probleem; de leidingen zijn te dun...

Na dit stadium nog een jaartje doorgaan en je krijgt onomkeerbare zaken voor je kiezen.

De grootste slachtoffers worden zij die lang door hebben kunnen gaan omdat ze er normaal goed tegen konden of simpelweg zoals jij kennelijk verslaafd zijn.
De coke heeft hierdoor een veel grotere (stille sloper) uitwerking kunnen verrichten die opeens, zomaar op een dag of avond toeslaat.

The clock is operating.

Bounty

Ik zit hier ook wel een beetje verbaasd te lezen hoor.. het is toch algemeen bekend dat coke (net zoals wel meer drugs) slecht voor het hart is?

En ervan schrikken dat je hart sneller gaat kloppen van coke? :rolleyes:

Anyway, Syndroom van Tietze is ook wel nasty hoor. Heb ik ook een keer gehad, stond ik zomaar 's ochtends mee op en ben bijna 2 weken uit de running geweest omdat ik bijna niet eens kon lopen. Het is een ontsteking van het borstbeen en iedereen kan het krijgen. Ik heb nu jaren later nog een soort bult op m'n borstbeen (nee grappenmakers). Krijg er last van met stress. Dus sterkte daarmee!

Oh ja, dat gapen komt door vaatvernauwing idd. Migraine kondigt zich ook meestal aan met gapen en de hoofdpijn die je krijgt bij een migraineaanval is het directe gevolg van de aders die versmallen.

atbboy

Bewuste gebruiker
Heb ook altijd steken , ben gisteren nog naar de doktor geweest maar die zegt er is niks aan de hand met je hart wel een extra slag maar dit hebben wel meer mensen. Ik kreeg zo`n ding die me hartslag opmeet om me vingers,

81 hartslag met coke op , netjest?
Zuurstofgehalte 99%, 100% kon niet?

Bounty

atbboy zei:
Heb ook altijd steken , ben gisteren nog naar de doktor geweest maar die zegt er is niks aan de hand met je hart wel een extra slag maar dit hebben wel meer mensen. Ik kreeg zo`n ding die me hartslag opmeet om me vingers,

Heb je je huisarts verteld dat je sos op had?
En dat er niks aan de hand is met je hart is niet zo heel vreemd gezien je leeftijd.

atbboy

Bewuste gebruiker
Bounty zei:
atbboy zei:

En dat er niks aan de hand is met je hart is niet zo heel vreemd gezien je leeftijd.

Ja , maar 81 hartslag is best laag toch met sos op??

Bounty

atbboy zei:
Bounty zei:
atbboy zei:

Ja , maar 81 hartslag is best laag toch met sos op??

Je hartslag is een momentopname. Zeker met coke op. Als je een trap oploopt schiet ie zo weer omhoog. Daarnaast weet ik niet wat je normale hartslag is. Waarvoor was je eigenlijk bij de dokter? Om de problemen te bespreken die je in het andere topic noemde of voor wat anders? Niet dat het me verder wat aangaat hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

atbboy

Bewuste gebruiker
Je hartslag is een momentopname. Zeker met coke op. Als je een trap oploopt schiet ie zo weer omhoog. Daarnaast weet ik niet wat je normale hartslag is. Waarvoor was je eigenlijk bij de dokter? Om de problemen te bespreken die je in het andere topic noemde of voor wat anders? Niet dat het me verder wat aangaat hoor, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

Ja ook maar ook omdat ik me zorgemaakte want soms heb ik pijn op me borst.

Bounty

Maar de huisarts zei: "Niks aan het handje, snuif gewoon maar verder, je hebt een jong hart dus je kunt er wel een tijdje tegen aan?"

atbboy

Bewuste gebruiker
Bounty zei:
Maar de huisarts zei: "Niks aan het handje, snuif gewoon maar verder, je hebt een jong hart dus je kunt er wel een tijdje tegen aan?"

Nee de huisharts zij je moet stoppen met drugs want dat is helemaal slecht voor je hart, maar er is nisk aan de hand met je hart. En ze vroeg of ik geholpen wilde worde met stoppen maar ik heb gezecht dat ik ga kijken of het mezelf lukt.

Tony Montana

Belezen gebruiker
El Retro zei:
Ik heb gisteren met mijn domme kop 1 llijntje gesnoven van een vriend. Nu een 5-tal minuten later begon ik pijn aan mijn rechterborst te krijgen. Ik denk, ja gaat wel weg, nu 5 minuten later werd de pijn ondraaglijk. Ik begon te zweten, kreeg het benauwd en ben uit het café gelopen. En ergens tegen een muur gaan zitten. Die pijn heeft heel de avond aangehouden. Het minderde wel, maar het deed nog heel veel pijn. Nu vandaag heb ik er nog altijd last van.

Mijn vriend had hier geen last van dus vraag ik me af waarom ik wel. Hebben mensen hier ook al last van gehad? Of weten ze wat dit kan zijn, want ik maak me wel zorgen.

Ik heb voor een week of 2/3 geleden ook pijn gehad op de borst en ik was benauwd. Maar ik had ongeveer 1,5gr gesnoven, bier gedronken en 1 pakje sigaretten gerookt. Dit duurde bij mij ook meer dan 5 uur. Heb een arts thuis gehad en die heeft me oxazepam gegeven. En dat hielp. Nu heb ik dat gewoon op recept van mijn huisarts.

Re:

Bollie zei:

herken mezelf hier helemaal in

Bovenaan