Verschillen tussen coke

• Onderwerp starter Lid 153090
  • Startdatum
L

Lid 153090

Gast
In onze streken is het, omwille van de cuts, moeilijker geworden de verschillen van de soorten coke te ervaren - doch niet onmogelijk, zeker niet bij coke van een 76% tot 84% zuiverheid (en die is te vinden).

Coke behoort namelijk tot de alkaloïden, welke in de plant aangemaakt worden, in de Erythroxilum Coca, en nog steeds aanwezig zijn in het eindproduct. Die alkaloïden zijn dan ook de werkzame elementen ergo bepalen de effecten.

Colombiaanse coke is vrij stimulerend met een vrij sterke euforie.

Peruaanse coke is veel minder stimulerend en veel chiller dan Colombiaanse maar geeft wel een merkbaar sterkere euforie af.

Boliviaanse coke is nog meer stimulerend dan Colombiaanse maar met minder euforie.

Bij deze 3 ga ik het houden. Maar hoe komen die verschillen er nou?

Wel, van belang is de soort grond waarin de coca-plant groeit, de altitude en weersomstandigheden. Deze 3 soorten groeien dus onder andere omstandigheden en nu juist daarom maken ze meer, minder, of zelfs verschillende soorten alkaloïden aan.

Met als gevolg, coke variatie.

Ook uniek is dat het in Bolivia soms zo kan regenen dat het coke eindproduct geel ziet en is dan zeer gegeerd. Of dit laatste nu komt door alkaloïden, de gele kleur of puur mystificatie is laat ik in het midden.

Cheers en hopelijk wordt dit wat interessant om te lezen...

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Of hij 78% is of 81% dat maakt zo veel uit die paar procent en alle coke die puur puur is zo rond de 81+ word je snel opgefocked.
Chemestry is wel interessant als je gaat kijken naar een paar procent die zoveel verschil kan maken. Eentje van 73% vind ik waardeloos en proef dat ook meteen.
Grappig is dat.

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Wel, van belang is de soort grond waarin de coca-plant groeit, de altitude en weersomstandigheden. Deze 3 soorten groeien dus onder andere omstandigheden en nu juist daarom maken ze meer, minder, of zelfs verschillende soorten alkaloïden aan.

Met als gevolg, coke variatie.

Ook uniek is dat het in Bolivia soms zo kan regenen dat het coke eindproduct geel ziet en is dan zeer gegeerd. Of dit laatste nu komt door alkaloïden, de gele kleur of puur mystificatie is laat ik in het midden.

Cheers en hopelijk wordt dit wat interessant om te lezen...
Proost! En goddomme het is net wijn.

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik hou van mijn coke mooi glanzend, maar niet té, wat schilferig, maar niet plakkerig. Dus eenmaal fijngemaakt plakt het niet weer helemaal tegen elkaar aan terug in het sealtje. Het effect is vaak ook lekker mellow en paranoia blijft afwezig. En het hart blijft bescheiden doortikken.

Kan iemand op basis hiervan zeggen van welke van de drie soorten ik dan het meeste hou?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik hou van mijn coke mooi glanzend, maar niet té, wat schilferig, maar niet plakkerig. Dus eenmaal fijngemaakt plakt het niet weer helemaal tegen elkaar aan terug in het sealtje. Het effect is vaak ook lekker mellow en paranoia blijft afwezig. En het hart blijft bescheiden doortikken.

Kan iemand op basis hiervan zeggen van welke van de drie soorten ik dan het meeste hou?

Volgens de effecten zou ik zeggen ik zeggen peruaanse, voor structuur colombiaanse.

Bovenaan