Verschil wiet en hasj en werking

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik heb even gezocht en vind wel wat verschillen terug in de vragen en antwoorden van anderen maar niet de verklaring waarom ik wel tegen hasj "kan". En niet tegen wiet.
Ik heb het vaak zat geprobeerd door de jaren heen, maar wiet laat me shaken en geeft me bijna een paniekerig gevoel die zelfs waangedachten (hallucineren) teweeg brengen.
Hasj doet dit niet en word ik "normaal" high. Waar komt dit verschil door?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
yes CBD remt de werking van THC. Dat is de voornaamste reden waarom de werking zo verschilt. Verder zitten er nog heel wat actieve stoffen in die elkaar beïnvloeden maar CBD is de belangrijkste.

Ik kan ook niet goed tegen wiet en prima tegen hasj, je bent niet de enige :P

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ah super duidelijk, dank je wel!
Moet ik ook rekening houden dat ik "anders" kan reageren op bijvoorbeeld XTC, of is dat totaal niet aan de orde omdat dat totaal iets anders is?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Sowieso reageert ieder persoon net iets heftiger of minder heftig op een bepaald middel. Als vrienden van jou bijvoorbeeld goed gaan op 100mg MDMA kan dat voor jou te veel of te weinig zijn.

Het heeft verder niet direct met wiet of hasj te maken. Als je niet lekker gaat op wiet betekent dat verder niet dat je ook slechter tegen XTC kan. Tenminste, ik heb nog nooit gehoord van relatie tussen beide

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Dank jullie voor de reacties! Hier kan ik wat mee. Wat ik ook altijd zo typisch vond, is dat bij wiet altijd een soort gevoel van een strakke band om mijn hoofd zat. Ook zo apart. Met hasj nog nooit gehad.

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
In de nl wiet zit bijna geen cbd meer
Waardoor nl wiet ook sterker word bevonden als in andere landen
Dus dan zal je toch echt buitenlandse wiet moeten scoren
Enkel komt er bijna tot geen wiet binnen
Hash daarin tegen wel

Ik denk gewoon lekker van je hash genieten en geen risico nemen

Bovenaan