verschil tussen ayahuasca en iboga

abc

Newbie
Beste mensen,

Hierbij mijn vraag.

Weet iemand het verschil tussen een ayahuasca trip en een iboga trip?
Heb wel al een ayahuasca workshop gevolgd. Drie dgn met een sjamaan op de ayahuasca.
Vond het super mooi, heftig, bijzonder en kan het (bijna) iedereen aanraden. Zou het wel
doen onder goede begeleiding.
Nu wil ik binnenkort iboga gaan proberen om van mijn rookverslaving af te komen en misschien
bepaalde inzichten te krijgen.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!
:wave:

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Was de aya toevallig van ene Bola? Dan weet ik waar je geweest bent :)

Verder heb ik beide middelen wel eens genomen, aya een keer of 10, iboga eens.

Heel groot verschil vond ik, de Iboga deed ik niet op een hele hoge dosis maar wel stevig. Had geen visuals, veel lichamelijker, voelde meer alsof mijn hoofd leeggemaald werd. Verder voor mij helemaal niet zo diep en convronterend, kotsen deed wel pijn omdat je klein vermalen hout eet...

Ayahuasca is veel cosmischer, veel kleurrijker en voller. Iboga is to the point en that's it.

Tripper

Wijs gebruiker
Omdat het om de totale ontspanning gaat in een zo kort mogelijke tijd. Natuurlijk is het leuk om een halve gram in een joint te roken met een groepje van 6 onder invloed van LSD op een illegaal acid feest. Ik heb ook wel eens een paar pijpjes gerookt op een avond met mijn ogen open, maar dat was omdat ik ze achter elkaar kon roken, omdat ik een MAOi erbij had genomen. Normaal gesproken niet, normaal lig ik comfortable op de bank of bed met een lapje over mijn ogen om onder rust zo ver mogelijk te komen.

Tripper

Wijs gebruiker
Ivoos zei:
En totale ontspanning is niet recreatief?

Ik doe dit om zo snel mogelijk alle weerstand weg te nemen om zo nog dieper en verder te gaan. Om het liefste een breakthrough te krijgen. Ik neem DMT als spiritueel gebruik, niet als recreatief.

DutchCookie

Bewuste gebruiker
met hero spuiten kan je ook alleen maar dood op de grond liggen of heel moeilijk bewegen?
en volgens mij beginnen de meeste mensen toch met hero omdat ze het recreatief leuk lijkt. niet omdat ze mentaal wat probleempjes hebben en hero als therapie te gebruiken =)

spacelord

Wijs gebruiker
Ik snap wel dat men DMT spiritueel kan gebruiken, maar er echt levensbepalend inzichten uit halen blijft mij toch vreemd. Mijn doseringen van gerookte DMT lopen van 30-50mg maar het is zo heftig dat je er inderdaad volledig van ontspant en oplost in een andere wereld die zo ingewikkeld en perfect is dat het zo anders is dan de realiteit waar wij in leven, dat waarden of inzichten eruit halen gewoon niet praktisch is.

Bovenaan