Als ik op een zaterdag neem, dan ben ik zondag levensloos in de zin dat ik gewoon een uur nodig heb om uberhaupt rechtop aan mijn bedrand te gaan zitten, vervolgens nog een uur om op te staan. Ik voel dan nog de muziek lopen in mijn hoofd en het is net alsof xtc nog een beetje na aan het ebben is. Niets boeit echt, maar dat maakt ook niet uit voor mijn gevoel, want alles is nog een beetje aan het loopen zeg maar...
De maandag, echter, is een staat van extreme onverschilligheid. Als ik tijdens een practicum op school ben en de docent maakt een opmerking over mijn desinteresse, dan is mijn respons gewoon "Oke... ja... whatever... do what you like, man...". Dinsdag is het gevoel gewoon weer prima.
Wat echt gigantisch helpt, mocht ik even in een dip schieten, is gewoon een liveset van de muziek waarop ik hem wausde opzettten en dan schiet ik weer een half in het blije gevoel.
--
Verder zijn er slechts twee hersenstudies op mensen gedaan die langdurig XTC gebruikte. De eerste is een VS gesponsorde angst studie in opdracht van de DEA gedaan, die later door de onderzoeker zelf is ingetrokken vanwege een grote blunder. Er is ook een duitse gerespecteerde studie gedaan die aangetoont heeft dat het menselijk brein met twee tot drie maanden onthouden zich grotendeels herstelt en een gewenning van 4-5% vertoont op langetermijn gebruik. Niet zo denderend als je het mij vraagt...
Ik merk persoonlijk wel dat ik twee weken na gebruik wel het één en ander weer een beetje op een rijtje moet krijgen in mijn geheugen, alsof de info er nog wel is maar de verbinding niet meer. Na drie weken is mijn geheugen echter weer prima in orde en kan ik gewoon weer als een gek leren.
Ik gebruik eens per 1,5 maand (of minder; het moet wel een goede rave zijn waar ook andere gebruiken, want anders vindt ik er geen ruk aan) en ik haal prima cijfers op een hbo opleiding. Ook vrienden die uni doen en al vier jaar lang gebruiken behalen gewoon prima cijfers.