Verkrijgen van ritalin

Eve

Newbie
OK, ben me bewust van de mogelijkheid op commentaar als het topic, of eigenlijk de vraag die ik wil stellen, al eerder besproken is. Heb gezocht maar vond het niet dus, het volgende...

Ik heb Adhd, zou dus eigenlijk ritalin op recept moeten kunnen krijgen. Ben ervoor vorig jaar opnieuw voor in behandeling geweest omdat het zonder medicatie niet goed ging, nouja, het werd opgestart, een paar gesprekken gehad. Toen ik me ziek meldde keerg ik te horen dat dat me €40,- zou kosten omdat je 24uur vantevoren moet afbellen. Tja, 24 uur geleden wist ik nog niet dat ik ziek wakker zou worden.

Dus, mijn behandeling daar is gestopt omdat ik weiger €40,- te betalen. Maar hoe kom ik nu aan ritalin? Heb nog geen recept uitgeschreven gehad dus kan het niet bijbestellen oid via mijn huisarts. Op dit moment ben ik eigen apothekertje aan het spelen. Krijg af en toe een strip van een vriend omdat die meer krijgt dan hij daadwerkelijk nodig heeft. Zijn dosering word binnenkort aangepast dus dan houdt dat voor mij ook op.

Weet iemand een betrouwbare site waar ik ritalin/concerta kan bestellen... Of andere mogelijkheden? Las iets over Ephedra (oid) werkt dat ook bij adhd? Is daar makkelijk aan te komen?

Laat maar horen! Thnx

pinnes

Belezen gebruiker
betaal toch gewoon die 40 euro; doe niet zo eigenwijs. En speed is veel beter dan ritalin.

Eve

Newbie
pinnes zei:
betaal toch gewoon die 40 euro; doe niet zo eigenwijs. En speed is veel beter dan ritalin.

Ja dan liever eigenwijs in dit geval. In uiterste nood zal het misschien moeten maar ik zit dan ook gelijk aan al die gesprekken met hulpverlening etc vast.

Speed werkt indd goed om je te kunnen focussen, concentreren enzovoorts maar het is echt slechte zooi. Ik vind het heerlijk om af en toe op een feestje te gebruiken en merk dan al dat ik het liefst steeds nog weer een lijntje neem. Uit eigen bescherming wil ik geen speed in m'n bezit hebben. Nadeel van speed vind ik ook dat je er echt niet van in slaap komt, hoe frustrerend is dat als je al veel te lang wakker bent.
Ritalin gebruik ik nu gwn naar eigen inschatting, als ik op het werk of in wat voor situatie dan ook het gevoel heb dat ik het nodig heb. Ik heb dan ook genoeg aan 1 pilletje. Gaat prima zo!

pinnes

Belezen gebruiker
Eve zei:
Ja dan liever eigenwijs in dit geval. In uiterste nood zal het misschien moeten maar ik zit dan ook gelijk aan al die gesprekken met hulpverlening etc vast.
van die gesprekken ga je ook niet dood. Betaal je dat geld niet omdat je het onrechtvaardig vindt?
Jonge mensen hebben een hekel aan onrecht; dat weet ik uit ervaring. Maar het is maar 40 euro
en de wereld is gewoon niet rechtvaardig.

Eve

Newbie
pinnes zei:
Eve zei:
van die gesprekken ga je ook niet dood. Betaal je dat geld niet omdat je het onrechtvaardig vindt?
Jonge mensen hebben een hekel aan onrecht; dat weet ik uit ervaring. Maar het is maar 40 euro
en de wereld is gewoon niet rechtvaardig.

Van die gesprekken ga ik inderdaad niet dood. Als ik het idee had dat ik het nodig had zou ik er ook naar toe gaan. Heb een paar jaar terug gesprekken gehad. Heeft me veel inzicht gegeven maar dat is niet waar ik nu naar op zoek ben. Ik weet wat ADHD inhoudt, en waarom ik ben wie ik ben, die fase is al achter de rug.

Het stoot mij tegen de borst dat de hulpverlening, die in dit geval zorg biedt aan ADHD'ers, zich zo vasthoudt aan de protocollen. Juist zij horen te weten hoeveel het van hun clienten vraagt om op tijd te komen en afspraken niet te vergeten. Het is haast niet haalbaar om te verwachtten dat ADHD'ers altijd (op tijd) op afspraak zullen komen (dat is juist 1 van hun problemen). Door het instellen van een boete raak je in mijn ogen je doelgroep kwijt, jaag je ze weg. Aan de andere kant is het ook niet werkbaar, als hulpverlener, om een hele agenda volgepland te hebben waarvan er maar 2 clienten komen opdagen. Maar goed, ik verwacht dat ze het per geval bekijken. In mijn geval (heb me netjes ziekgemeld) vind ik het erg onterecht.

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

pinnes

Belezen gebruiker
Ik ben 38; ik heb een keer 100en euro's moeten betalen aan dijk en duin wegens een administratiefout; ze stuurden een incassobureau op me af en alles. Niet leuk maar je verliest het toch altijd van de instanties.9 vd 10 keer komen de hulpverleners zelf niet opdagen bij een afspraak. Groetjes.

Meld dit berichtAntwoord met een citaatblowen en ritalin samen?
door djessicadjess op 27 mei 2011 19:09

goedeavond,

ik heb de mening nodig over het gebruik van ritalin en blowen...
deze week is bij mij adhd vastgesteld....dit doordat ik met iemand heb gepraat over het blow gedrag van me....
nu zitten we met het volgende....volgens mijn psychiater kan ik niet beginnen met ritalin zolang ik nog 2 gram wiet per dag rook....alles wat ik heb opgezocht over dit onderwep zegt me dat ik gewoon kan beginnen met ritalin en dat dan mijn behoefte om te roken afneemt omdat de ritalin voor de rust in mijn hoofd zorgt en ik dan dus geen jointje meer wil.....hoef...

wie heeft dit zelf meegemaakt of heeft hier ervaring mee en wil dat met me delen...

ik wil graag de mening van mensen die dit meegemaakt hebben.....of ben ik de enige adhder die veel blowt....
groetjes djessica

bomagoes

Newbie
de diagnose adhd werd vroeger niet gesteld. Nu wel dus nu kun je drugs zogenaamd op medische indicatie krijgen en als je zelf iets fout doet dan ben je verbaasd dat je betalen moet. Je betaalt toch ook voor al je andere drugs? Voor mensen die speed gebruiken doet ritalin weinig - logisch.
Je wilt een lichter werkend opkick middel en behalve ritaline zijn er nu genoeg daarvan. Je kunt ze op allerlei wijzen kopen. Maar je wilt ze cadeau krijgen.

Bovenaan