verhouding droge/natte truffels

teonanacatl

Belezen gebruiker
howdy

ik wou ff vragen of iemand juist weet hoe de verhouding ligt met droge/natte truffels.
swim heeft 150g natte stones en zal ze laten drogen. nu .. hoeveel gram droge stones zou hij moeten bekomen en wat is dan 1 'normale' portie (niet te sterk niet te zacht :P ) in gedroogde staat ?

alvast bedankt voor de hulp :wave:

TrippyShit

Badass junkie
Dan hou je 15gram gedroogde truffels over. Of zit ik nou verkeerd te rekenen? Nee, volgensmij klopt ie.. 15gram gedroogde truffels houd je over dan.. UHmm ik weet niet wat een portie truffels is, hoeveel gram. Volgensmij 30gr ofzo toch? Dat is dus nu 3gram gedroogde :wave:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Je hebt verschillende maten. Een beetje verwarrend.
Bij azarius is het 10 gram. Wel veilig idee, hoewel sommige mensen dan tot de ontdekking zullen komen dat ze 1,5 a 2 porties nodig hebben. Ze zeggen op hun site: 10 gram voor een normale trip en 15 voor een zware trip.

edit; oh, ik snap de verwarring nu ook. De 'truffel' zijn twee soorten, de psilocybe tampanensis (meest voorkomende) en de psilocybe mexicana-a (ofzoiets.) En op die laatste soort doelde de ts denk ik. Hij had het dus niet over de Mexicaanse (psilocybe cubensis.)
Volgens mij is de mexicana-a trouwens iets lichter dan de tampanensis. De tampanensis is doorgaans de standaard philosopher's stone.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
TrippyShit zei:
Dan hou je 15gram gedroogde truffels over. Of zit ik nou verkeerd te rekenen? Nee, volgensmij klopt ie.. 15gram gedroogde truffels houd je over dan.. UHmm ik weet niet wat een portie truffels is, hoeveel gram. Volgensmij 30gr ofzo toch? Dat is dus nu 3gram gedroogde :wave:

De verhouding van truffels licht anders, die bevatten minder vocht dan paddestoelen. Van 30 gram vers hou ik zelf 5 a 6 gram over.

Trouwens was een portie in de smart shop vroeger 15 gram vers bij mijn weten.

teonanacatl

Belezen gebruiker
jaja ik was over de verhouding bezig niet over de hoeveelheid :tongueout: jeep kben er uit nu klaat jullie wel even weten hoeveel gram gedroogde swim er overhoud. :P

:wave:

teonanacatl

Belezen gebruiker
TrippyShit zei:
teonanacatl zei:
Rupsol zei:
Portie truffels is 15 gram in de smartshop.
ik dacht 10g :) dus het is tzelfde als bij gewone mexicana b's ivm het drogen .. :)
mexicaanse 10gram? :confused: De porties die ik haalde waren altijd 30gram hoor.. Maarja, als ze 10gram zijn dan zijn ze dus gedroogd 1gram ..
ja mexicaantjes zijn idd 30g per portie hoor maar ik was dus over de verhouding bezig dus 1/10 bij allebij :)

dfssdfde

Badass junkie
Aangezien ik hetzelfde wil weten, en er 2 verschillende antwoorden op gegeven zijn, bump ik het even :tongueout:

Is de verhouding ver:droog nu 10:1 of 5:1? Wel handig om te weten voor ik ze opeet...

poison drink

Belezen gebruiker
Ik heb eens ergens gelezen dat droge paddo's nog 1/10e van het oorspronkelijke gewicht bewaren, terwijl truffels 3/10e van het oorspronkelijke gewicht.

Echter geen idee waar ik dit gelezen heb, dus pin me er niet op vast. Toch kan ik goed geloven dat truffels minder water verliezen aangezien ze er minder 'sappig' (haha) uitzien. :grin:

Bovenaan