Vele vragen...

geflipt

Wijs gebruiker
Hallo. 20 jaar geleden tripte ik geregeld. Op paddenstoelen of 2CB. Ik zou stilaan terug willen herbeginnen. Probleem is dat ik door het bos de bomen niet meer zie. Ik zie alleen nog maar cijfers en letters! 😱 Kunnen jullie mij de weg wijzen naar een lekkere & veilige trip? Thx

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter

En verder: als je niet weet wat een bepaalde naam betekent, ik noem er even zomaar wat: 2CB-FLY, 1P-LSD, 4-HO-MET, 5MEO-DALT, 5MEO-DMT, kopieer dan de naam, plakken bij google, 'tripraport' of 'ervaringen' erachter zetten en zoeken maar.
Dit zijn wel Research Chemicals, dus je bent je eigen proefkonijn, meer daarover kun je hier vinden: https://drugsforum.nl/threads/research-chemicals-informatie.31801/

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Haal gewoon een portie truffels bij de smartsshop of online zou ik zeggen.

EN ga je inlezen op psychonautwiki over de nieuwe psychoactieve stoffen:

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Hallo. 20 jaar geleden tripte ik geregeld. Op paddenstoelen of 2CB. Ik zou stilaan terug willen herbeginnen. Probleem is dat ik door het bos de bomen niet meer zie. Ik zie alleen nog maar cijfers en letters! 😱 Kunnen jullie mij de weg wijzen naar een lekkere & veilige trip? Thx
Er is veel te ontdekken! Je zegt dat je al een tijd niet getript hebt. Dan lijkt het me misschien fijner om bij iets te beginnen dat je al kent.

Mocht je daarna op avontuur willen en nieuwe dingen ontdekken, zou je bijvoorbeeld naar 4-HO-MET kunnen kijken. Lijkt een beetje op paddo's, maar dan toch weer anders. Of voor een wat langere ervaring (1P-)LSD. Maar de beste tip is denk ik om je altijd goed in te lezen. Als je weer een gekke afkorting tegenkomt, gewoon Googlen en kijken op psychonautwiki, dit forum, erowid etc.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Good ol' shrooms (of truffels) kun je niet mis mee gaan. :) Geen ervaring daarmee is ook hetzelfde, elke trip brengt weer wat nieuws. Je kunt je ook richten op de andere klassiekers: LSD, DMT, mescaline.

Best lees je je wel zelf in over alles wat nieuw is. Dan leer je er ook het meest over, ipv hier alles voorgekauwd te krijgen. En als je er interesse in hebt, is dat toch ook geen straf?

geflipt

Wijs gebruiker
Bedankt voor alle info!
Het zou pas voor de winter zijn (vond ik altijd een bijzondere periode om de natuur in te gaan), maar dan heb ik tijd om me in te lezen.
(en neen @Mindless , dat is geen straf! :))
Misschien begin ik inderdaad met paddos, omdat ik die het beste ken...
Echt mooi om zien hoe dit forum werkt: niets dan eerlijkheid, en hulp waar nodig!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
allo. 20 jaar geleden tripte ik geregeld.

Hoi @geflipt kun je wat meer vertellen over de tripmiddelen (en doseringen) waar je ervaring mee hebt? En wat je precies hoopt te vinden in je trips? Dan kunnen we je misschien beter adviseren.

In een andere post gaf je aan bipolair te zijn. Voor zover ik weet is dat een significante extra risicofactor bij psychedelische middelen. Hoe ga je daar mee om en wat is jouw persoonlijke perspectief daarop?

Echt mooi om zien hoe dit forum werkt: niets dan eerlijkheid, en hulp waar nodig!
Fijn om te zien dat je ons "gekkenhuis" weet te waarderen :wink:

geflipt

Wijs gebruiker
Hoi @geflipt kun je wat meer vertellen over de tripmiddelen (en doseringen) waar je ervaring mee hebt? En wat je precies hoopt te vinden in je trips? Dan kunnen we je misschien beter adviseren.

In een andere post gaf je aan bipolair te zijn. Voor zover ik weet is dat een significante extra risicofactor bij psychedelische middelen. Hoe ga je daar mee om en wat is jouw persoonlijke perspectief daarop?
Bipolariteit is aangeboren, maar manifesteert zich doorgaans pas rond de adolescentie. Bij mij was dat een pak later - 27-28. Ik heb tot nu toe totaal geen last gehad van bv. mdma, maar ik begrijp dat dit geen psychedelicum is... Rond mijn 18e heb ik veel getript (minstens 3-4 keer per jaar, soms meer), steeds met paddos. Van doseringen weet ik niets meer, het is dan ook al meer dan 20 jaar geleden. Wij vroegen in de smartshop telkens twee porties gedroogde Mexicaantjes of zo, en dat was dat. Ik heb er toen nooit last van gehad, en ik had toch wel hetzelfde brein als nu... Maar het is iets dat ik waarschijnlijk best ook eens met mijn psychiater over praat, voor zover ze de mogelijke implicaties kennen. En wordt het mij afgeraden, dan doe ik het niet. Ik heb nu ook niet meteen de intentie om in een psychose te belanden of in een trip te blijven hangen.

Nog een klein vraagje: wij deden paddo's omdat je - als het misliep - gewoon een bus melk kon leegdrinken en dan stopte de trip. (ik herhaal: meer dan 20 jaar geleden en van België. veel info hadden we niet...). Is dit een fabeltje of is het waar dat je uit een paddo-trip kan geraken?

geflipt

Wijs gebruiker
Hoi @geflipt En wat je precies hoopt te vinden in je trips?
PS: nog vergeten... wat wil ik ermee bereiken? Wel, een andere kijk op de zaken. Het hoofd letterlijk eens openzetten en kijken wat wegvliegt, en wat er binnenkomt. Dezelfde reden waarom ik graag DMT wil proberen. Om er 'rijker' uit te komen dan ervoor... Ik herinner mij prachtige trips in de weide natuur, die ik nooit zal vergeten. Het heeft mij een ander persoon gemaakt. Open, zelfzeker en meer 'in tune' met mijn omgeving en de mensen die erin rondlopen. Dàt gevoel pakken ze mij natuurlijk nooit meer af, maar ik ben nieuwsgierig wat het zou doen met een 40-jarig brein :wink:. (oh, en yopo en 2CB heb ik ook gedaan)

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Maar het is iets dat ik waarschijnlijk best ook eens met mijn psychiater over praat, voor zover ze de mogelijke implicaties kennen. En wordt het mij afgeraden, dan doe ik het niet. Ik heb nu ook niet meteen de intentie om in een psychose te belanden of in een trip te blijven hangen.
Altijd goed om het met je psychiater te bespreken. Al vermoed ik dat de kans op een negatief advies groot is. Veel medische professionals hebben nog maar weinig kaas gegeten van psychedelica en zullen, bij gebrek aan kennis, en behoefte aan veiligheid, negatief adviseren. Zelf weet ik onvoldoende over de interactie tussen bipolariteit en psychedelica om met zekerheid te kunnen zeggen wat de impact is. Het is volgens mij wel redelijk breed aanvaard dat het een extra risico met zich meebrengt...

Nog een klein vraagje: wij deden paddo's omdat je - als het misliep - gewoon een bus melk kon leegdrinken en dan stopte de trip. (ik herhaal: meer dan 20 jaar geleden en van België. veel info hadden we niet...). Is dit een fabeltje of is het waar dat je uit een paddo-trip kan geraken?
Ben zelf van NL maar wel getrouwd met een Belgische :sunglasses:
Voor zover ik weet is dat pak-melk verhaal een fabeltje. De beste manier om een slechte/moeilijke trip te beindigen zijn volgens mij benzo's en anti-psychose middelen. De vraag is of je dat wilt omdat juist moeilijke ervaringen heel leerzaam kunnen zijn.

Om er 'rijker' uit te komen dan ervoor... Ik herinner mij prachtige trips in de weide natuur, die ik nooit zal vergeten. Het heeft mij een ander persoon gemaakt. Open, zelfzeker en meer 'in tune' met mijn omgeving en de mensen die erin rondlopen. Dàt gevoel pakken ze mij natuurlijk nooit meer af, maar ik ben nieuwsgierig wat het zou doen met een 40-jarig brein :wink:. (oh, en yopo en 2CB heb ik ook gedaan)
Mooie beschrijving van de potentiele voordelen van psychedelica. Ik ben er ook, in positieve zin, door veranderd. Yopo heb ik geen ervaring mee... maar dat is toch ook op basis van DMT? Zelf vind ik 2-cb wel een redelijk "makkelijk" psychedelicum dus misschien is dat een goede om weer eens op te pakken naar zo'n lange pauze. LSD is ook echt een favoriet van me... maar je moet wel echt rekening houden met de lange werkingsduur.

P.S. Hier ook een 40-er. Wat is jouw bouwjaar?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hier hebben we dus het suiker fabeltje en daar in België dus het melk fabeltje om een trip mee te stoppen haha.

Hoe komen dat soort dingen de wereld in vraag je je dan af. :tonguewink:

geflipt

Wijs gebruiker
Altijd goed om het met je psychiater te bespreken. Al vermoed ik dat de kans op een negatief advies groot is. Veel medische professionals hebben nog maar weinig kaas gegeten van psychedelica en zullen, bij gebrek aan kennis, en behoefte aan veiligheid, negatief adviseren. Zelf weet ik onvoldoende over de interactie tussen bipolariteit en psychedelica om met zekerheid te kunnen zeggen wat de impact is. Het is volgens mij wel redelijk breed aanvaard dat het een extra risico met zich meebrengt...

De vraag is of je dat wilt omdat juist moeilijke ervaringen heel leerzaam kunnen zijn.

Mooie beschrijving van de potentiele voordelen van psychedelica. Yopo heb ik geen ervaring mee... maar dat is toch ook op basis van DMT? Zelf vind ik 2-cb wel een redelijk "makkelijk" psychedelicum dus misschien is dat een goede om weer eens op te pakken naar zo'n lange pauze.

P.S. Hier ook een 40-er. Wat is jouw bouwjaar?
Inderdaad een extra risico... Daarom twijfel ik nog een beetje en zal er nog wat speurwerk aan voorafgaan!

En inderdaad, het schrikt me niet af om uit een moeilijkere trip te leren. Maar LSD schrikt me wel wat af, tenzij ik zachtjes kan opbouwen.

Yopo is inderdaad een bestanddeel van DMT. Als je het nog vindt, zeker de moeite waard. Ik heb er mijn eerste out-of-body experience bij gehad. Ik twijfel tussen paddos en 2CB. Paddos vond ik wel wat chiller. Werkte voor mij ook beter in de natuur. Maar beide zijn makkelijk doseer aar, dus we zien wel.

En oh, deze machine is 40!

Rivalrie

Badass junkie
Haal gewoon een portie truffels bij de smartsshop of online zou ik zeggen.

EN ga je inlezen op psychonautwiki over de nieuwe psychoactieve stoffen:
Bij shop betaal je alleen wel toeristenprijzen 😁

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Maar LSD schrikt me wel wat af, tenzij ik zachtjes kan opbouwen.
Waarom precies? Vanwege de reputatie? Zelf vind ik LSD in het algemeen iets minder bedreigend en oncontroleerbaar dan psilocybine op vergelijkbare doseringen. Voorzichtig beginnen is sowieso altijd een goed idee!

Als je het nog vindt, zeker de moeite waard. Ik heb er mijn eerste out-of-body experience bij gehad.
Dat klinkt wel heftig ja!

En oh, deze machine is 40!
Broekie! :wink:
(ik ben van '7:sunglasses:

geflipt

Wijs gebruiker
Waarom precies? Vanwege de reputatie? Zelf vind ik LSD in het algemeen iets minder bedreigend en oncontroleerbaar dan psilocybine op vergelijkbare doseringen. Voorzichtig beginnen is sowieso altijd een goed idee!
Nee, niet de reputatie. Ik denk dat het de gewoonte is (paddos was ik gewoon vroeger).
Maar dus met LSD valt ook te doseren lees ik? Dan is het gewoon zegeltjes knippen???
Ik ben toch van het opbouwen, dus zou beginnen met een zeer lage dosis en opbouwen.
Ik lees hier over 100 mics voor een lsd-newbee als ik?
Moet ik die dan laten testen? En zoja, dat moet waarschijnlijk weer bij jullie...?
(Zucht... wanneer gaan ze bij ons eens eindelijk snappen dat het zoveel veiliger is!?)

Waar ik nog het meest benieuwd naar ben is het verschil tussen LSD en psilocybine op je brein. Iets om te onderzoeken, voor ik ermee ga experimenteren. Maar het risico dat gepaard gaat met mijn stoornis blijft me wel dwars zitten, al heb ik er vroeger nooit last van gehad... (meer last gehad van alle medicijnencocktails die ik al heb moeten slikken!) Ik weet uit ervaring dat ik een hoge tolerantie heb, maar LSD is toch nog iets anders dan een jointje, speed of kristallen, niet? Daar heb ik alvast totaal geen problemen mee. Mijn psych ziet letterlijk de vooruitgang na een mdma sessie.

Sorry voor al de vragen, het moest eruit...

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Maar dus met LSD valt ook te doseren lees ik? Dan is het gewoon zegeltjes knippen???
Hangt er vanaf hoeveel (microgram/mcg/µg) LSD er op je zegel/blotter zit.

Als je LSD van straat koopt is het heel lastig te achterhalen hoeveel er op je zegel/blotter zit, niet alle testcentra kunnen dit testen ook.

Je kunt online ook LSD pro drugs kopen, deze laten zich in het lichaam omzetten naar LSD en hiervan zijn de effecten (dubbelblind) niet te onderscheiden. Zo heb je bijvoorbeeld ALD-52 ('acetyl-LSD') en 1P-LSD ('propyl-LSD') welke je online kunt bestellen welke zeer populair zijn als LSD alternatief.

Een voordeel met online bestellen is dat als het product niet (exact) is zoals geadverteerd dit nieuws rond gaat als een vuurtje en deze verkoper vrij snel kan inpakken. Als je een ALD-52 of 1P-LSD blotter online besteld bij een bekende vendor is de kans vrij nihil dat deze niet is zoals geadverteerd. Op dat moment heb je ook een zeer grote zekerheid op hoe sterk een ALD-52 of 1P-LSD blotter/zegel gedoseerd is. Dit is meestal 100mcg/µg per blotter/zegel, de exacte hoeveelheid staat er sowieso bij vermeld op de site.

geflipt

Wijs gebruiker
Hangt er vanaf hoeveel (microgram/mcg/µg) LSD er op je zegel/blotter zit.

Als je LSD van straat koopt is het heel lastig te achterhalen hoeveel er op je zegel/blotter zit, niet alle testcentra kunnen dit testen ook.

Je kunt online ook LSD pro drugs kopen, deze laten zich in het lichaam omzetten naar LSD en hiervan zijn de effecten (dubbelblind) niet te onderscheiden. Zo heb je bijvoorbeeld ALD-52 ('acetyl-LSD') en 1P-LSD ('propyl-LSD') welke je online kunt bestellen welke zeer populair zijn als LSD alternatief.

Een voordeel met online bestellen is dat als het product niet (exact) is zoals geadverteerd dit nieuws rond gaat als een vuurtje en deze verkoper vrij snel kan inpakken. Als je een ALD-52 of 1P-LSD blotter online besteld bij een bekende vendor is de kans vrij nihil dat deze niet is zoals geadverteerd. Op dat moment heb je ook een zeer grote zekerheid op hoe sterk een ALD-52 of 1P-LSD blotter/zegel gedoseerd is. Dit is meestal 100mcg/µg per blotter/zegel, de exacte hoeveelheid staat er sowieso bij vermeld op de site.
Super, dat was nu eens glasheldere info!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Waar ik nog het meest benieuwd naar ben is het verschil tussen LSD en psilocybine op je brein.
Het verschil in werking op je brein weet ik zo niet, maar ik meen me te herinneren dat mensen LSD weleens omschreven hebben als meer risicovol voor mensen met een mentale stoornis. Ik weet het, dat klinkt heel vaag en kun je niet echt iets uit concluderen. Maar gevoelsmatig kan ik me er best wel wat bij voorstellen. LSD is veel meer dan psilocybine, een mentaal tripmiddel. Denken, denken, denken... Gedachte objecten analyseren en ontleden, enzovoort. En dat gaat maar door en door. Ik kan mij goed voorstellen dat dat er in bepaalde zin meer op aan zou kunnen komen voor iemand met een mentale stoornis dan iets als psilocybine, wat voor veel mensen toch eerder een ervaring geeft die minder mentaal is en meer emotioneel en visueel. Iets als DMT/changa bijvoorbeeld leek hierin ook veel meer op psilocybine voor mij, dan op LSD. Weinig gedachten, maar heel sterke gevoelens en heel erg gericht op het visuele.

Maar dit is dus meer mijn gevoel erover, als ik mijn ervaringen ermee vergelijk. En ik hoor het weleens vaker, dat LSD mentaal best met je kan fucken als je mentaal wat minder sterk bent of een stoornis hebt. Psychedelica worden inderdaad al gauw helemaal afgeraden bij een stoornis, maar met name LSD geloof ik.

Misschien dat iemand anders hier meer feitelijke informatie over heeft. Of dit wellicht kan bevestigen/ontkrachten.

geflipt

Wijs gebruiker
Het verschil in werking op je brein weet ik zo niet, maar ik meen me te herinneren dat mensen LSD weleens omschreven hebben als meer risicovol voor mensen met een mentale stoornis. Ik weet het, dat klinkt heel vaag en kun je niet echt iets uit concluderen. Maar gevoelsmatig kan ik me er best wel wat bij voorstellen. LSD is veel meer dan psilocybine, een mentaal tripmiddel. Denken, denken, denken... Gedachte objecten analyseren en ontleden, enzovoort. En dat gaat maar door en door. Ik kan mij goed voorstellen dat dat er in bepaalde zin meer op aan zou kunnen komen voor iemand met een mentale stoornis dan iets als psilocybine, wat voor veel mensen toch eerder een ervaring geeft die minder mentaal is en meer emotioneel en visueel. Iets als DMT/changa bijvoorbeeld leek hierin ook veel meer op psilocybine voor mij, dan op LSD. Weinig gedachten, maar heel sterke gevoelens en heel erg gericht op het visuele.

Maar dit is dus meer mijn gevoel erover, als ik mijn ervaringen ermee vergelijk. En ik hoor het weleens vaker, dat LSD mentaal best met je kan fucken als je mentaal wat minder sterk bent of een stoornis hebt. Psychedelica worden inderdaad al gauw helemaal afgeraden bij een stoornis, maar met name LSD geloof ik.

Misschien dat iemand anders hier meer feitelijke informatie over heeft. Of dit wellicht kan bevestigen/ontkrachten.
Bedankt voor alweer een mooie waaier aan info en tips! Ik heb een topic aangemaakt ivm drugs en psychische kwetsbaarheid, maar voorlopig geen reactie. Ach, ik ben ook nieuw hier, moet het wat uitzoeken. Voorlopig verdiep ik mij morgen in het bipolaire brein en diens impact op psychedelica! (of was het andersom 🙃)

geflipt

Wijs gebruiker
Beste @Mindless, hier stopt het sprookje voor deze bipolaire kikker. Heb gisteren nog uren gegoogled, en alle lampjes staan op rood. Alle vormen van psychedelica kunnen zware stuipen en coma veroorzaken bij Lithium en een bipolair brein... :( Over micro doseren wel niks gevonden. Ook niet over bv DMT, al vermoed ik dat dat op quasi dezelfde manier zal werken... Wat wel nog kan is keta (en MDMA en cannabis mits gecontroleerd) maar ik weet niet of dat mijn ding wordt. Ach ja, life goes on - zelfs zonder psychedelica. Wel spijtig, want ik weet hoeveel je er van kan leren. Dan maar mediteren!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Beste @Mindless, hier stopt het sprookje voor deze bipolaire kikker. Heb gisteren nog uren gegoogled, en alle lampjes staan op rood. Alle vormen van psychedelica kunnen zware stuipen en coma veroorzaken bij Lithium en een bipolair brein... :( Over micro doseren wel niks gevonden. Ook niet over bv DMT, al vermoed ik dat dat op quasi dezelfde manier zal werken... Wat wel nog kan is keta (en MDMA en cannabis mits gecontroleerd) maar ik weet niet of dat mijn ding wordt. Ach ja, life goes on - zelfs zonder psychedelica. Wel spijtig, want ik weet hoeveel je er van kan leren. Dan maar mediteren!
Had ik eigenlijk wel verwacht. Goed dat je wel echt luistert naar het advies geen psychedelica te gebruiken.

DMT is zeer gerelateerd aan psilocybine, dus dat zal inderdaad op een heel soortgelijke manier werken. Op dezelfde receptoren in ieder geval.

Het is spijtig, want trippen is fascinerend, maar als het voldoening, introspectie, spiritualiteit is die je zoekt, dan kan dat allemaal middels meditatie/mindfulness. Ik zou zelfs zeggen dat trippen je makkelijk kan afleiden van je spirituele zoektocht en ontwikkeling. Toch is het jammer dat de optie nu zeg maar wegvalt. Maar wederom, verstandig dat je gehoor geeft aan het advies bij deze middelen weg te blijven.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hey man dat is balen! Zoals ik al eerder aangaf verbaasd het me niet... het is helaas met een bipolaire stoornis echt wel een serieus risico. Wel jammer want ik gun iedereen de schoonheid en liefde van een mooie psychedelische ervaring.

Ik denk wel echt dat je ook op een andere manier op dezelfde plek kunt uitkomen maar dat vergt een hoop discipline en inzet op het gebied van meditatie/spiritualiteit.

Goed in ieder geval dat je het zo grondig hebt uitgezocht en geen onnodige risico’s hebt genomen.

geflipt

Wijs gebruiker
Beste @Eik , dat is inderdaad balen. Ik had echt gehoopt verder te gaan, waar ik 20 jaar geleden gestopt was. Met een meer volwassen blik op de zaken... Ik zal nooit de ervaringen van mijn eerste trips vergeten, en al zeker niet wat ze mij geleerd hebben. Die draag ik gewoon voor altijd mee. Maar het is wat het is, en ik ben blij dat ik - mede door jullie hulp - de juiste beslissing heb genomen en ben gaan opzoeken. Anders was ik er zelf gewoon mee begonnen, met mogelijks desastreuze gevolgen. Het is voornamelijk de Lithium die ik neem die me de das heeft omgedaan. Hoe dan ook, bedankt voor jullie hulp, goede tips en waarschuwingen. Zonder jullie was ik nooit zeker geweest en dat doet me echt deugd. Nogmaals niets dan dank aan het team en alle leden die me hier geholpen hebben. Veel liefs, geflipt...

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Beste @Eik , dat is inderdaad balen. Ik had echt gehoopt verder te gaan, waar ik 20 jaar geleden gestopt was. Met een meer volwassen blik op de zaken... Ik zal nooit de ervaringen van mijn eerste trips vergeten, en al zeker niet wat ze mij geleerd hebben. Die draag ik gewoon voor altijd mee. Maar het is wat het is, en ik ben blij dat ik - mede door jullie hulp - de juiste beslissing heb genomen en ben gaan opzoeken. Anders was ik er zelf gewoon mee begonnen, met mogelijks desastreuze gevolgen. Het is voornamelijk de Lithium die ik neem die me de das heeft omgedaan. Hoe dan ook, bedankt voor jullie hulp, goede tips en waarschuwingen. Zonder jullie was ik nooit zeker geweest en dat doet me echt deugd. Nogmaals niets dan dank aan het team en alle leden die me hier geholpen hebben. Veel liefs, geflipt...

Lithium is inderdaad een serieus risico. Wordt echt afgeraden. Wel heel erg balen, maar super verstandige keuze!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Bedankt voor deze hartverwarmende reactie. Dat doet me echt goed!

Zoals ik het zie is dit forum er om mensen te voorzien van goede informatie over drugs en drugsgebruik, niet om drugsgebruik te promoten. Ik geloof dat het belangrijk is dat we in onze samenleving op een volwassen manier omgaan met drugs. Dit in contrast met de, in mijn ogen, vaak onvolwassen manier waarop het publieke debat hierover gevoerd wordt door een groot deel van de samenleving en politieke partijen.

Ik geloof dat er een onterecht stigma rust op veel drugs, en dan met name de psychedelische drugs. Toch betekent dat niet dat (psychedelische)drugs voor iedereen goed is om te gebruiken. Helaas hoor jij bij de groep waarbij het risico waarschijnlijk echt te groot is.

Bovenaan