(veel) slechtere tolerantie

ellington

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Ik had een vraagje over een probleem waar ik al enkele maanden mee zit.
Ik rook regelmatig wel eens een joint, met regelmatig bedoel ik dan gemiddeld om de week. Soms 2 weken niet, soms meerdere op één avond tijdens feestjes, enkel een 'gelegenheidsroker' dus.

Telkens ik vroeger eens wat rookte, was ik wel vaak lekker stoned, maar niet bepaald 'wauw!'... een rustig, soms moe, maar chill en aangenaam gevoel. Sinds enkele maanden kan ik er vreemd genoeg echt niet meer tegen. Op een avond enkele weken geleden, probeerde ik nog eens een bong, waarna ik totaal out ging. Een tamelijk misselijk gevoel, doodmoe, rare gedachtengang, en een zeer benauwd gevoel. Zo kon ik het daar binnen niet uithouden, en moest ik per se buiten een wandeling maken om mij ietwat beter te gaan voelen. Sindsdien kan ik na 3 trekjes van een joint alwweer hetzelfde gevoel naar boven halen. Zelfs gisteren, rookte ik één joint met twee personen, en ben thuis in slaap gevallen, wat totaal niet van mijn gewoonte is. Ik voelde ook alles draaien, en dat tot misschien zelfs 6 uur later. Normaal gesproken hou ik wel van zo'n spacend gevoel, maar dit lijkt iets meer op het gevoel van véél te véél gezopen te hebben, en dan zo'n rollercoastereffect na een avond in je bed.

Ik vind het enorm jammer, want vroeger kon ik wel vaak genieten van een joint, maar nu ben ik er zelfs een beetje bang voor aan het worden...

Heeft iemand een idee hoe dit komt, of hoe het te verhelpen is? Iemand hetzelfde meegemaakt?

Alvast bedankt!

Suntablet

Bewuste gebruiker
mss kan je best even stoppen met wiet, maar ik vind het toch raar omdat je schrijft dat je niet veel blowt

Mss is er iets anders verandert in je leven? Ben je moe?...?

Nirvana_646

Experimenterende gebruiker
Of misschien is het eerder psychologisch? Dat je terug dat denkt dat het weer zo zal zijn, soort placebo dus? :confused:

TrippyShit

Badass junkie
Ja denk het zelf wel. Ik had dit ook een tijd dat ik niet echt meer tegen wiet kon omdat het steeds zo was en dan verwacht je ook een soort van zoiets.. Afgelopen vrijdag voor het eerst (wel met klein slokje op) wat geblowt.. helemaal overgegeven en was hardstikke leuk gewoon uit je hoofd praten proberen..

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Ik heb een soortgelijk iets... Ik blow ook eigelijk alleen op gelegenheden.. Minimaal 1 keer per week en soms gewoon een maandje niet en soms meerdere op een avond.. Maar sinds kort zie ik er echt ontiegelijk stoned uit.. Vroeger alleen kleine oogjes maar nu echt rode ogen en het hele gebied rondom m'n oog ook rood. Geen idee hoe dit komt eigelijk

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Probeer anders eens puur te roken, ikzelf ben veel helderder als ik zonder tabak rook. Of ga hasj roken in plaats van wiet, dan word je high ipv stoned. Ik word veel minder moe, eerder actiever eigenlijk...

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Dumpy zei:
Probeer anders eens puur te roken, ikzelf ben veel helderder als ik zonder tabak rook. Of ga hasj roken in plaats van wiet, dan word je high ipv stoned. Ik word veel minder moe, eerder actiever eigenlijk...

Idd.. van wiet word ik lam (maar zeer tevreden :wink: ), van hasj krijg ik inspiratie en zin om dingen te doen, en een heerlijk ontspannen gevoel zonder minder actief te worden.

Bovenaan