vanaf vrijdagtrip geen sigaret :)

pieter-b

Wijs gebruiker
Vrijdag had ik een tripje genomen 1 1/2 shiva, (eerste weer sinds 12 jaar:) Die dag heb ik geen sigaret gerookt en ben zelfs zonder jointje gaan slapen.. de dag erna rookte ik 2 pure joints, zondag rookte ik er 3, gister 4, en vandaag gaan het er zon 7 worden... (ben ze wel steeds dunner gaan draaien hoor..puurpuurduurduur)
..
..
Maar ik heb nog steeds geen tabak gerookt ..en ook compleet zonder moeite..echt grappig..want ik had nu niet direct stoppen met roken in mn agenda staan.

psychedelics rule! :)

pieter-b

Wijs gebruiker
hehe..dat blowen schiet idd weer hard op.
normaal rook ik precies 2 gram per dag, op dit moment zit dat tussen de 2 en de 3.5 gram in..maar volgens mij stijgt het niet verder, en dat beetje meer blowen weegt naar mijn idee dubbel en dwars op tegen potentieel volledig moeiteloos stoppen met roken... maargoed..dit ging wel zo makkelijk dat ik volgende week vast weer rook...ik hoop van niet though :)

oeh..trouwens sinds vrijdag ook geen koffie meer gehad...en dat was ook een absoluut onmisbaar element uit mijn dag..2 bakjes koffie sochtends, smiddags en savonds.

pieter-b

Wijs gebruiker
Nick de Neger zei:
It's all in the mind! Kortom: Het blijft je eigen keus of je gestopt blijft of dat je toch weer gaat roken. :)
tja..over het algemeen is roken nou niet bepaald de makkelijkste drugs om mee te stoppen. en het is ook niet de eerste keer dat ik het probeer..
dus tja..het is realisme denk ik om te verwachten dat ik ieder moment terug zou kunnen vallen...maar goed..nogmaals..de volledige verslaving lijkt achterwege te blijven..dus ja...ben erg benieuwd waar dit strandt..het zou echt geniaal zijn als ik na zon 18 jaar, snip, stop met roken :)

-spaceman-

Badass junkie
wat toevallig, na 6 jaar roken was ik ook ineens ongepland gestopt met roken na mn eerste lsd trip... (voor anderhalve week...)

succes! :wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Morgen begin ik aan mn vijfde tabaks(+wiet+alcohol)vrije weekje, ook geen geplande stop poging, het kwam gewoon zo uit. Verbazingwekkend hoe makkelijk dat eigenlijk is, je hoort iedereen altijd zeuren hoe moeilijk het wel niet is en hoe zielig ze wel niet zijn zonder sigaretten, wat stom.
Ik moet wel zeggen dat dat meestal de mensen zijn die de psychedelica niet kennen of weten te waarderen inderdaad :þ

jcutter123 zei:
En opeens komt er veel stress op je af en gaat je ademhaling klote..
Doe je het wel rustig aan? Dood heb ik niets aan je hè (;

the.buggg

Experimenterende gebruiker
stoppen met roken is echt moeilijk, maar na een trip is het mij ook al verscheidene keren gelukt. al was het dan soms voor 1 week en soms voor enkele weken. ik ben er ook al in geslaagd om 2 a 3 keer een paar maanden te stoppen met roken, maar na enkele maanden begin je dan toch weer te roken omdat je rook in je longen wilt of omdat je beseft dat je veel te veel joints rookt anders.

exsmoker

Bewuste gebruiker
wel done!

een joint afzweren voor de rest van je leven? gaat moeilijk worden! ook voor mij. :flushed: ....

maar met tabak ben ik echt klaar

pieter-b

Wijs gebruiker
om eerlijk te zijn begin ik er al een beetje gek van te worden.
doordat er geen tabak in mn joints zit, werkt de wiet ook een stuk minder, en ben ik eigenlijk de hele dag vrij nuchter.
als ik mn gang ga, rook ik gerust 7 gram per dag. een slank/normaal jointje is namelijk direct al een volle gram...een normaal/dik jointje is 2 gram. Die benodigde gram per joint is ondertussen een afgewogen 1/3 gram per joint geworden...dat is dus zo breed als een gasfornuis luciferstokje.
maargoed..kzit dus nu rond 2 2/3 gram pd en een budget voor 2 gram pd terwijl ik er alles aan doe om niet meer te roken :( :(

tomz0r

Badass junkie
pipoxyz zei:
om eerlijk te zijn begin ik er al een beetje gek van te worden.
doordat er geen tabak in mn joints zit, werkt de wiet ook een stuk minder, en ben ik eigenlijk de hele dag vrij nuchter.
als ik mn gang ga, rook ik gerust 7 gram per dag. een slank/normaal jointje is namelijk direct al een volle gram...een normaal/dik jointje is 2 gram. Die benodigde gram per joint is ondertussen een afgewogen 1/3 gram per joint geworden...dat is dus zo breed als een gasfornuis luciferstokje.
maargoed..kzit dus nu rond 2 2/3 gram pd en een budget voor 2 gram pd terwijl ik er alles aan doe om niet meer te roken :( :(

In de coffeeshop hier hebben ze van die synthetische dingen die je kan mengen met wiet. Niet schadelijk voor je longen, maar je hebt wel het gevoel alsof je wat meer rookt. Ik raad dat je aan, succes mits je er wat mee doet :P

Hans

Wijs gebruiker
Ik meende laatst op dit forum te lezen dat je tabak kon uitpersen met water en laten drogen. Zo zou alle nicotine en teer er uit geperst worden. Ik heb de post helaas niet kunnen vinden :(.

pieter-b

Wijs gebruiker
hans zei:
Ik meende laatst op dit forum te lezen dat je tabak kon uitpersen met water en laten drogen. Zo zou alle nicotine en teer er uit geperst worden. Ik heb de post helaas niet kunnen vinden :(.
klopt, die post was van mij :)
het probleem daarbij is dat de tabak redelijk scheef gaat branden als je alle prut eruit haalt..minstens 25% moet er in blijven.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
je kan tabak in kokend water gooien, dan met een zakdoek uitwringen en weer laten drogen, nu heb je nicotine arm vulmiddel die je "veilig" kan roken.

Hans

Wijs gebruiker
Heb je geen vappertje? Zou toch denken dat je wel flink knetter wordt.

En anders vreet je het toch gewoon op :)

pieter-b

Wijs gebruiker
tlijkt al te zijn opgelost inmiddels..
0.25gram jointjes verschillen niet zo van die van 0.33..en daar rook ik nu zon 9 van.. dus dat vind ik close enough bij de gewenste 2 g/pd.
Op zich heb ik wel een vaporizer, maar das lekker voor erbij..het geeft zegmaar geen Rook voldoening..de handeling is er te verschillend voor en de lucht is erg droog, zeker nu ik niet meer rook lijkt het me verstandig mn wiet nog niet te gaan vappen..dan maak ik het mezelf onnodig lastig denk ik zo ..en ik moet eerlijk zeggen dat die vreemde letterlijke stickies best lekker zijn..en ze gaan nog best lang mee ook..maar het was wel ff wennen :)

pieter-b

Wijs gebruiker
yups..ik rook nog steeds niet.. de week erna een mini tripje geprobeert van 50mics, maar daar ging ik zelfs bij blowen die dag, dus dat werkte niet echt.. die week daarop 200 mics gehad, en toen dropte mijn gebruik die dagen erop van 9 naar 7 joints pd, ..die ik overigens inmiddels van 25mg draai ipv 33.. heel even draaide ik ze van 20 mg, maar toen begon ik direct iets van 13 jointjes te roken..dus dat leek me niet geschikt :wink:

Verder heb ik het er dus geen dag moeilijk mee gehad..als in..ik heb de tabak niet gemist..zonder die dagelijkse stroom van jointjes zou het me echter denk ik wel iets lastiger afgaan...en zonder die wekelijkse tripjes al helemaal ..die zijn gewoon geniaal wat dat betreft :)
lsd is echt een gezondheidsdrugs :)

Valentijntje

Bewuste gebruiker
Ben nu een week gestopt na mijn 1e x LSD, ben na mn 1e trip gestopt en het gaat super :grin:

So your not the only one

suc6 nog iig

jcutter

Badass junkie
Stoppen met roken na lsd. Jullie zetten je zelf voor gek! Zo kun je zelf toch wel nagaan dat roken puur psychisch is? En dat het heel makkelijk te door breken valt als je aan je discipline gaat werken?

pieter-b

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Stoppen met roken na lsd. Jullie zetten je zelf voor gek! Zo kun je zelf toch wel nagaan dat roken puur psychisch is? En dat het heel makkelijk te door breken valt als je aan je discipline gaat werken?
wat een onzin...als ik nu al jaaaaaaren probeer te stoppen met roken, en het één na het ander heb geprobeerd, dan ja... dan zouden sommige mensen zo onwijs kunnen hopen dat een intense ervaring hen kan doen geloven dat het helpt bij het stoppen van roken.

maargoed..dat was voor mij dus niet het geval..tuurlijk..ik besef dat roken niet echt veel opbrengt wbt effect, en dat het schadelijk is en duur enzo.. maar stoppen...die hoop had ik al lang opgegeven.. ik had er volledige vrede mee dat ik lekker door blijf roken.
er was gewoon niets geplanned..ik zat die avond ook niet aan stoppen te denken..er is niets versterkt op dat gebied..ik heb gewoon op 150mics lopen bankhangen,..en blowen wou ik niet omdat ik al zo lang geen lsd meer had gehad dat ik het effect puur wou ervaren..en zin in roken had ik niet echt..... en die dag erna eigenlijk nog niet.. toen had ik tijdens een etentje nog 1 sigaretje gerookt,..en dat was het.

niets geplanned. Puur te danken aan de LSD.. geen andere verklaring mogelijk...en zeer zeker geen placebo onzin.

en trouwens,..dicipline zou je nodig hebben als je behoefte hebt en jezelf daarin moet tegenhouden... bij mij was die behoefte dus gewoon poof...de behoefte weg. (jammergenoeg werkt dat vooralsnog nog niet zo bij mij bij wiet)

(tof dat het voor jou ook zo werkte Valentijntje!:) )

Drientje

DF-koning
Een vriend van mij haalt bij de coffeshop in Utrecht altijd rommel voor in zijn joint, hij wilde ook geen tabak meer roken, en hij zegt dat het gedroogd brandnetelblad is. Volgens mij kun je dat bij Sarsani halen. Misschien verkopen ze het elders ook wel...

X

Valentijntje

Bewuste gebruiker
Sarasani is allaaang uit de buisness helaas..

Was een mooie shop..

Maar ik had met mijn LSD trip dat ik gewoon erachter kwam dat een sigaret een zinloze drugs is en dat ik sterker ben dan gewoon zinloos blijven doorroken. Dit wist ik natuurlijk ook van te voren, maar door mijn trip ben ik even op de feiten gedrukt en ben ik gaan stoppen. Wss had ik er eerst ook geen zin in of boeide me het niet..

Gaat nogsteeds goed nu :wink:

hallotje

Bewuste gebruiker
Had ik dit maar een keer een trip.... zoveel geld als het me kost :(

Trouwens knap van je pipo dat je het goed volhoudt! :wave:

pieter-b

Wijs gebruiker
thnx:)
heb er echt nogsteeds geen enkel probleem mee..
maargoed..ik blow natuurlijk nog wel gewoon (pure jointjes dan), maar dat helpt ook een boel :stoned:

pieter-b

Wijs gebruiker
Inmiddels nog steeds zonder moeite niet gerookt. Vooralsnog compleet zonder nostalgie of verleiding
Mijn wiet gebruik is ook gedaalt naar een inmiddels constante 3-4 jointjes per dag van 270 mg.

(das 1 week wiet in 270mg zakjes)

Valentijntje en exceptional ook nogsteeds droog?

Bovenaan