Van plan om voor het eerst ketamine te doen

ooscaar

Wijs gebruiker
Zoals de titel al zegt, ben ik van plan om voor het eerst ketamine te gaan gebruiken. Sinds ik nieuwsgierig ben naar drugs, ben ik eigenlijk heel nieuwsgierig naar ketamine door de reports die ik erover gelezen heb. Wat mij echter nogal tegen staat, is dat iedereen die ik ken of waar ik over heb gehoord in mijn omgeving die ooit ketamine heeft gedaan, het ook veel en vaak doet. Een beetje het type persoon dat zwaar doorhaalt op stimulerende drugs en dan vervolgens op een willekeurige after ghb en ketamine gaat zitten nemen. Ik heb hier vaak genoeg naast gezeten en het enige wat ik dan kan denken is: 'wat een hopeloos gedrag'. Ja, een beetje hypocriet misschien als mede-drugsgebruiker, maar xtc, speed, keta, ghb en wiet mixen vind ik hopeloos. Vooral als dat iedere week gebeurt. Ook lees ik wel eens op internet dat ketamine 'de heroïne van deze tijd' zou zijn. Ik weet echt wel dat ik dit niet met een korreltje zout, maar met een heel zoutvaatje moet nemen, maar toch zal dit niet voor niets worden gezegd.

Zoals jullie merken ben ik dus erg nieuwsgierig naar ketamine maar dus ook min of meer afgeschrikt. Als ik ketamine ga doen, wil ik dat zeker niet op feestjes en absoluut niet op een after na het gebruik van andere drugs doen. Het liefst zou ik het eigenlijk met één of hooguit twee goede vrienden doen of zelfs alleen en dan thuis in een vertrouwde omgeving. De ketamine zal ik dan laten testen en ik heb een precisieweegschaal. Mijn intentie is om het effect te verkennen met een lage dosis en het daarna nog proberen met een wat grotere dosis om uiteindelijk één keer tot een echte diepe ervaring te gaan in het bijzijn van een sitter. Daarna hoef ik het eigenlijk niet vaker te doen, of hooguit enkele keren per jaar (denk aan eens in de drie maanden).

Wat denken jullie, werkt ketamine erg verslavend? Hou ik me aan mijn voornemen of is de drang om op een after toch een puntje ketamine te doen heel groot als je er eenmaal ervaring mee hebt? Ik zou graag horen hoe de ervaringen van jullie en de mensen in jullie omgeving zijn. Ik ben benieuwd of ik nou een te negatief beeld van ketamine heb gekregen, of dat ik er echt absoluut mee moet uitkijken.

Fool

Badass junkie
Als je een avondje niets te doen hebt en het thuis hebt liggen is een klein lijntje al snel heel verleidelijk. Ik vind het in die zin veel verslavender werken dan methoxetamine, juist omdat het zo kort werkt.

Het is en blijft een kwestie van hoe 'hoog' je ketamine in je gedachtes hebt staan, ik denk dat als jij het blijft zien als een zwaar middel waar je mee op moet passen dat je hier veel minder bang voor hoeft te zijn dan wanneer jij denkt dat het niet zoveel voorstelt. Hoeveel mensen raken er wel niet verslaafd aan zware opiaten, juist 'omdat het niet zo bijzonder is'?

Belangrijk lijkt het me ook om gewoon niet teveel in huis te hebben, wordt je gelijk een stuk minder verleidt.

Hoop dat je hier wat mee kunt! :)

ooscaar

Wijs gebruiker
Ja dankjewel, daar kan ik zeker wat mee! Alleen juist omdat je het volgende zegt:
Fool zei:
Als je een avondje niets te doen hebt en het thuis hebt liggen is een klein lijntje al snel heel verleidelijk. Ik vind het in die zin veel verslavender werken dan methoxetamine, juist omdat het zo kort werkt.
ga ik er toch nog even goed over nadenken. Ik heb mijzelf echt wel goed in de hand, althans zo zie ik dat :rolleyes: , maar ik moet zeggen dat ik toch best regelmatig op een feestje/after met mensen in aanraking kom die je een puntje ketamine (kunnen) aanbieden. Ik blijf me dus erg afvragen of, vooral onder invloed, de verleiding toch niet erg groot zal worden. Het in huis hebben lijkt me niet per se zo'n probleem, aangezien ik een middel als speed ook gewoon in huis kan hebben zonder het te nemen op random/domme/ongepaste momenten. En juist over MXE las ik dat het ook zo verslavend was. :rolleyes:

Ik ga er nog even goed over nadenken en het hoeft natuurlijk ook niet nu te gebeuren, ik heb nog heel wat jaartjes te gaan mag ik hopen. :)

Fool

Badass junkie
Methoxetamine schijnt ook wel aardig verslavend te zijn ja, perfect escapisme-materiaal, maar dat kun je veel minder makkelijk 'eventjes' doen door de lange werkingsduur. Idem voor speed(dan wordt het bijna gelijk functioneel gebruik), dat is volgens mij één van de grote catches bij ketamine.

ooscaar

Wijs gebruiker
Aha, daar kan ik me wel in vinden inderdaad. Mijn nieuwsgierigheid gaat ook eigenlijk vooral uit naar een wat diepere ketamine-ervaring, en juist daarom heb ik liever niet de langere werkingsduur van MXE. Zo een diepe ervaring kan natuurlijk ook best beangstigend zijn en een kortere werkingsduur lijkt me dan uiteraard geschikter. Ik ga ook MXE overwegen, aangezien een langere werkingsduur ook bepaalde voordelen kan hebben en vanwege de hogere potentie. Voor een diepere ervaring is het ook handiger om niet 200 mg of iets in die richting weg te moeten snuiven, vooral als je ketamine nog versneden is ook.

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik heb al regelmatig ketamine gebruikt, in de groep waar ik mee omga is het redelijk normaal geworden. Meest op afters maar ook op feestjes. Ketamine in combinatie met xtc, 4fmp of 2cb is heeel fijn. Het is bijna een sociaal ding geworden. Het ligt hier nu thuis maar ik heb totaal geen neiging om het te gebruiken, ik bewaar het voor feestjes. Ik ben nog niet echt diep gegaan, ben hooguit goed misselijk geweest van een te hoge dosis. Bij ketamine is het stapeleffect het belangrijkst. Je kunt een puntje nemen en daar niet zo veel van voelen, maar als je het elke 30 min doet, voel je je steeds vager worden. Daarom is het bij mijn vriendengroep niet heel gewenst om veel te doen omdat je er niet gezelliger van wordt. Na ongeveer 45 minuten voel je je al weer scherper en dat vind ik zo fijn aan ketamine. Bij methox kan het echt wel 2 uur duren voor je weer een beetje 'land'. Ik vind ketamine en methox beiden niet verslavend maar de sociale druk op een feestje om een puntje mee te doen ligt wel hoog. Veel plezier er mee!!

ooscaar

Wijs gebruiker
Ook jij bedankt voor je reactie! Ik denk niet dat ik last zal krijgen van het stapeleffect, aangezien het enkel mijn intentie is om thuis ermee te experimenteren, en dan zal ik zeker genoeg tijd tussen de verschillende keren houden. Maar juist steeds op feestjes gebruiken wil ik eigenlijk voorkomen, dus wat denk jij dan Helenas, is de kans groot dat wanneer ik het eenmaal geprobeerd heb dat is toch die drang krijg? Een sociale druk om ketamine te gebruiken is er niet echt trouwens gelukkig bij mij.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Of het voor jou verslavend werkt hangt erg van jouw discipline af. Pas wel op met denken dat je niet verslavingsgevoelig bent omdat je lang speed in huis kunt hebben. Helaas is dat niet perse een goede graadmeter voor verslavingsgevoeligheid bij een hele andere soort drugs zoals keta. Voor het zelfde geld ligt keta jou persoonlijk veel meer en ontwikkel je daarbij wel een drang om het vaak te doen, dat blijft afwachten uiteindelijk.

Wat ik mijn directe omgeving zie is dat keta wel enigszins verslavend werkt. Ik ken gelukkig niemand met echt een keta probleem, maar ik zie wel dat veel mensen best snel door een gram heen gaan wanneer ze het hebben. Maar als die gram dan op is halen ze het vaak ook een tijdje niet meer. Persoonlijk heb ik met mijn eerste gram 2 jaar gedaan. Als jij jezelf van te voren gewoon duidelijke regels stelt over hoe vaak je wilt gebruiken, dan valt het denk ik allemaal wel mee. Of jij het op een after kunt afslaan kun je denk ik zelf het best inschatten.

Helenas

Bewuste gebruiker
Als ik af en toe jouw drugservaringen lees kan ik me daar wel in vinden, in wat jij leuk vindt om te doen. Daarom denk ik dat ketamine je zeker goed zal bevallen en je het vaker zal gebruiken. Toch noem ik het niet verslavend maar gewoon fijn om te combineren. Zo gebeurt het weinig meer dat ik 2cb doe zonder ketamine. Het geeft een extra dimensie! Als je het eenmaal hebt gedaan is het wel moeilijker af te slaan op een feestje maar met ketamine is dat toch niet zo erg? :) Ik zou het zeker doen!

ooscaar

Wijs gebruiker
Bedankt voor de reacties nog beiden! Ik denk toch dat ik het binnenkort eens ga doen met een goede vriend van me. In feite ben ik van plan om inderdaad gewoon een gram te halen, die op te maken (boeit me eigenlijk niet zo gek veel hoe snel dat gaat. Duurt het enkele weken, dan is dat goed, maar ook als het twee jaar duurt vind ik dat goed), en dan geen nieuwe meer te halen. Mijn interesse in ketamine komt vooral voort uit nieuwsgierigheid. Ik ben eigenlijk gewoon heel benieuwd aan hoe zo een 'wat diepere ervaring' nou is.

Psychedelibee zei:
Of het voor jou verslavend werkt hangt erg van jouw discipline af. Pas wel op met denken dat je niet verslavingsgevoelig bent omdat je lang speed in huis kunt hebben. Helaas is dat niet perse een goede graadmeter voor verslavingsgevoeligheid bij een hele andere soort drugs zoals keta. Voor het zelfde geld ligt keta jou persoonlijk veel meer en ontwikkel je daarbij wel een drang om het vaak te doen, dat blijft afwachten uiteindelijk.
Hier heb je helemaal gelijk in, ik zal hier rekening mee houden en goed op mezelf blijven letten in de periode dat ik dus ketamine ga proberen.

Ik weet alleen niet wanneer ik het ga proberen eigenlijk, kan nog binnen een maand zijn maar ook pas veel later. Ik zal hier sowieso wel even posten wat ik er precies van vond zodra ik het geprobeerd heb!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden. Ken niemand die het in lagere doseringen niet chill vind , hoge doseringen daarentegen vind niet iedereen chill. Het is sowieso een erg interessant middel en vrij uniek als je verder nog geen dissociatieven gedaan hebt.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hmmm, ik ben benieuwd. Interessant topic. Ik wil net als jij ook een keer keta gaan proberen, thuis met 1/2 vrienden, kleine dosis, etc. Een vriendin haalt het binnenkort voor me en dan wacht ik gewoon af tot een goed moment om het te gebruiken.

Ik ken ook wel een aantal mensen die keta vaak gecombineerd gebruiken. Dan is het standaard speed en/of pillen, dan soms nog een puntje keta op de dansvloer maar vaker bij het afteren, om rustiger te worden en beter te kunnen slapen. Tja, er zijn vast momenten dat je het niet kunt afslaan in sociale kringen, en zo op zijn tijd is dat denk ik ook niet erg, geniet van het leven en spontane avonden. Maar het is op de lange termijn uiteindelijk afhankelijk van je zelfdiscipline. Als je daar zelf vertrouwen in hebt komt het goed. :)

ooscaar

Wijs gebruiker
ZERO- zei:
Ik ken ook wel een aantal mensen die keta vaak gecombineerd gebruiken. Dan is het standaard speed en/of pillen, dan soms nog een puntje keta op de dansvloer maar vaker bij het afteren, om rustiger te worden en beter te kunnen slapen. Tja, er zijn vast momenten dat je het niet kunt afslaan in sociale kringen, en zo op zijn tijd is dat denk ik ook niet erg, geniet van het leven en spontane avonden. Maar het is op de lange termijn uiteindelijk afhankelijk van je zelfdiscipline. Als je daar zelf vertrouwen in hebt komt het goed. :)
Dat is waar, niets mis met af en toe een spontane en totaal onvoorbereide avond. Als je dat af en toe doet zijn juist die avonden de leukste vaak! Wat ik wel wil voorkomen is zelf ook op een after steeds keta nemen want als ik wil zit ik er zowat iedere week ook bij. Ik weet niet hoe jullie hierover denken, maar ik vind dit een beetje onnodig allemaal. Ik ga eigenlijk alleen naar een after als het nodig is om een beetje van de strakheid uit te zitten zeg maar. :mrgreen: Om 08:00/09:00 is het eigenlijk ook wel weer mooi geweest naar mijn mening en hoef ik niet nog eens drugs gaan nemen. Als je dat wel doet, vind ik dat onverantwoordelijk gebruik. Een keertje kan, maar de mensen die ik keta zie nemen op een after of op een feestje doen dat niet maar één keertje. Zelf ben ik ook geneigd om te zeggen dat dat mij niet gebeurt, maar van tevoren is het een beetje kortzichtig om dat te zeggen. Ik kijk ermee uit in ieder geval. :)

En oh ja, ik heb ook het idee dat de ervaring veel unieker is als je hier gewoon even een zaterdagmiddag voor uittrekt en het niet na een nacht doorhalen op de speed ofzo doet. Misschien zit ik er hiermee naast maar volgens mij niet.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ooscaar zei:
En oh ja, ik heb ook het idee dat de ervaring veel unieker is als je hier gewoon even een zaterdagmiddag voor uittrekt en het niet na een nacht doorhalen op de speed ofzo doet. Misschien zit ik er hiermee naast maar volgens mij niet.
Kan dat niet helemaal bevestigen aangezien ik het ooit een keer in combinatie met 4-fa op een feest heb gedaan, maar verder geen andere combinaties met keta heb gedaan. Die combi was wel chill, maar had van beiden niet veel op. Erg bijzonder was het niet in ieder geval.

Zeker in hoge doseringen is de ervaring van keta uniek genoeg dat het geen combinatie gebruikt behoeft als je het mij vraagt. De enige combinaties met keta die me echt interessant lijken zijn psychedelica.

ooscaar

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Zeker in hoge doseringen is de ervaring van keta uniek genoeg dat het geen combinatie gebruikt behoeft als je het mij vraagt. De enige combinaties met keta die me echt interessant lijken zijn psychedelica.
Dat lijkt mij ook inderdaad! Wat ik meer bedoelde is dat de ervaring mij unieker en beter lijkt als je het thuis, uitgerust en goed voorbereid doet en niet op een vage after op zondagmorgen. Tuurlijk kan het best een keer leuk zijn met een andere setting maar van de mensen die ik ketamine zie nemen op een after heb ik nou niet het idee dat het hun over twee maanden nog echt bij staat. :rolleyes:

Combinatie met 2c-b thuis lijkt me inderdaad voor later misschien wel leuk inderdaad als ik al met ketamine heb geëxperimenteerd. Alle andere psychedelica wil ik sowieso eerst vaak genoeg op zichzelf nog doen (ik heb verder alleen een paar keer truffels gedaan en dus 2c-b).

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het zal je waarschijnlijk meer bij blijven als je het op een goed moment thuis doet ja. Als je al helemaal naar de klote bent op een after maakt het vaak allemaal niet zo veel indruk meer.

Persoonlijk vind ik het ook altijd verstandig om een drug eerst goed te leren kennen voor je er mee gaat combineren. Goed dat jij er ook zo over denkt, want ik stoor me ook wel eens aan mensen die echt alles door elkaar gooien. Slecht voor je en ook nog eens zonde van de drugs vind ik.

ooscaar

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Slecht voor je en ook nog eens zonde van de drugs vind ik.
Ik kan het niet beter zeggen inderdaad. Het enige wat ik eigenlijk zou overwegen om te combineren zijn eigenlijk psychedelica met elk willekeurig ander middel, zo lang de combinatie leuk schijnt te zijn. Dit omdat psychedelica amper schadelijk zijn over het algemeen en ik niet het idee het dat bijvoorbeeld 2c-b met ketamine schadelijker is dan nu 2c-b en volgende week ketamine. De enige combinaties die ik heb gedaan nu ik er zo over nadenk zijn speed+alcohol enkele keren omdat het gewoon leuk is en 4-fmp met 2c-b, wat heel erg goed is bevallen! Combinaties als bijvoorbeeld speed+xtc+ghb zie ik absoluut de toegevoegde waarde niet van en het is alleen maar erg schadelijk.

Ik heb trouwens nog een vraagje over ketamine: als je voor een diepe ervaring gaat, hoe groot is dan de kans op misselijkheid en braken? Ik zelf braak eigenlijk amper, alleen als iets er echt uit moet. Moet ik toch rekening houden met misselijkheid en eventueel braken als ik voor een diepe ervaring ga? Ik heb daarover wel hier en daar wat gelezen namelijk.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ooscaar zei:
Ik heb trouwens nog een vraagje over ketamine: als je voor een diepe ervaring gaat, hoe groot is dan de kans op misselijkheid en braken? Ik zelf braak eigenlijk amper, alleen als iets er echt uit moet. Moet ik toch rekening houden met misselijkheid en eventueel braken als ik voor een diepe ervaring ga? Ik heb daarover wel hier en daar wat gelezen namelijk.
Geen idee hoe groot die kans is, mij is het nooit overkomen gelukkig. Je leest er nog wel eens over inderdaad, maar persoonlijk heb ik er nog nooit iemand over gehoord. Belangrijk is wel dat je een paar uur van te voren niet eet.

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik ging er vanuit dat niet eten vooral belangrijk was als je iets ging slikken dus ik zou dit zo vergeten zijn, bedankt voor de tip dus! Persoonlijk hoef ik er dan ook niet vanuit te gaan dat ik misselijk word gelukkig. Lijkt me nogal dat het je trip enorm kan verknallen. :rolleyes:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Mwoah. Op de 2cb werd bij mij de bodyload een keer zo heftig dat de spaghetti eruit moest, maar ik voelde me daarna als herboren :grin:

ooscaar

Wijs gebruiker
ZERO- zei:
Mwoah. Op de 2cb werd bij mij de bodyload een keer zo heftig dat de spaghetti eruit moest, maar ik voelde me daarna als herboren :grin:
Dat wil ik best geloven inderdaad. :tearsofjoy: Je leest alleen ook wel eens verhalen dat iemand de halve trip boven het toilet hangt, of dat iemand zo hard tript dat het toilet niet bereikt wordt op tijd. Lijkt me nou niet echt een succes hahaha

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik heb een keer wel aardig veel ketamine gehad. Ik wilde op mijn telefoon kijken en werd zo draaierig van de letters dat ik voelde dat ik moest overgeven. Sindsdien geen hoge doseringen meer voor mij :rolleyes: . Meestal is het met een keer overgeven wel weg. Ik heb nog nooit gehad dat ik tijdens iets van drugs de hele tijd misselijk ben geweest dus ik zou me er niet te veel zorgen over maken!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het fijne aan ketamine in hoge doseringen is dat je vaak zo gedissocieerd bent van je lichaam dat alle lichamelijke handelingen toch niet aanvoelen alsof je die zelf doet. Meer alsof iemand anders het doet en jij observeert.

Fool

Badass junkie
Het fijne aan hoge doseringen ketamine vindt ik dat je niet eens in de wereld bent waar je uberhaupt nog handelingen doet. :tongueout:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Het fijne aan hoge doseringen ketamine vindt ik dat je niet eens in de wereld bent waar je uberhaupt nog handelingen doet. :tongueout:
Dan zit je al op k-hole terrein, ik bedoelde eigenlijk doseringen net daaronder. Dat je nog wel op aarde bent, maar alleen observeert.

Hoe dan ook, als je al misselijk wordt en moet overgeven zul je het niet zo onprettig ervaren als normaal. Maargoed beter een paar uur niet eten van te voren om het te voorkomen. In een k-hole overgeven zou nog wel eens heel gevaarlijk kunnen worden.

Fool

Badass junkie
Dat is inderdaad ook heel bijzonder ja, je bewust zijn van jezelf, maar niet 'voelen' dat jij het zelf bent.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Keta is inderdaad leuker om uitgerust te doen op een zaterdagmiddag ofzo dan op een after vind ik zelf. Misschien dat ik dat ook vind omdat ik keta meer waardeer in hogere dosissen dan in lagere. Dat vaag zzijn is wel geinig met elkaar, maar het gevoel hebben dat je door het universum vliegt of valt door geometrische, gekleurde patronen vind ik toch leuker/indrukwekkemder.

Alhoewel de beste trip die ik heb gehad toch net daaronder zat, zoals psychedelibee al benoemde.

Voor mij is keta wel een verleidelijke drug, als ik het thuis heb liggen is het vaak wel snel op, voor mij is het heel verleidelijk om eventjes twee uurtjes te ontsnappen van de realiteit na een dag hard gewerkt te hebben, doe ik dan wel alleen als ik dag erna vrij ben natuurlijk. Ook omdat de tolerantie maar een week of twee aanhoudt is het wel verleidelijk om het vaker te doen.
Maar dit geldt voor mij persoonlijk, zo zie je dat psychedelibee een jaar deed met zn eerste gram keta, waar het bij mij binnen twee maanden toch op was.

Ik ben benieuwd naar je report!

Ps, ik heb nog nooit enige vorm van misselijkheid ervaren.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Timmie94 zei:
Dat vaag zijn is wel geinig met elkaar, maar het gevoel hebben dat je door het universum vliegt of valt door geometrische, gekleurde patronen vind ik toch leuker/indrukwekkemder.
Kijk, dit klinkt natuurlijk wel heel erg tof.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nooit ketamine gedaan, maar als ik het zo lees lijkt het me wel wat voor mij. Ik ben fan van psychedelica en zo te lezen heeft dit aardig wat gemeen met psychedelica. Of heb ik 't mis en is 't iets totaal anders?

Het zal waarschijnlijk wel zoiets zijn dat je geprobeerd moet hebben om 't te begrijpen. :wink:

Fool

Badass junkie
Dissociatieven worden door vrij veel mensen inderdaad onder de psychedelica geschaard. Het is alleen wel een heel ander soort psychedelica, in mijn mening. Ik ben van psychedelica nog nooit zo van de kaart geweest als van Salvia, ketamine of methoxetamine dat met mij heeft gedaan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dus het is meer dan enkel een dissociatie van je lichaam en identiteit? Want dat kan op zich met gewone psychedelica ook. Ik begrijp het verschil nog steeds niet echt goed denk ik. Wel een keer een Salvia quid gedaan, maar dat was geen succes. Ik merkte er maar zeer weinig van.

Fool

Badass junkie
Het is een beetje lastig uit te leggen, het is voornamelijk dat je (afhankelijk van de dosering) je steeds minder bewust bent van je lichaam en steeds meer in je eigen gedachten(/gedachtenwereld) bevindt. Op een bepaalde manier is dit natuurlijk ook met serotonerge psychedelica te bereiken, maar mijn ervaringen daarmee lijken toch anders aan te voelen, maar ik heb mijn DMT dan ook nog niet aangeraakt.

Daarnaast wordt je over het algemeen van dissociatieven ook een heel stuk 'schever' dan van andere psychedelica.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Er zit wel een heel duidelijk verschil tussen psychedelica en dissociatieven vind ik persoonlijk, is alleen erg lastig uit te leggen. Maar ik zal een poging wagen.

Hoewel psychedelica ook voor een scheiding van lichaam en geest kunnen zorgen, is dat met dissociatieven het hoofd effect. Ik ben met een hoge dosis paddo's wel eens uit mijn lichaam getreden, maar toch voelt het anders aan als uit je lichaam treden van dissociatieven. Daarbij bieden dissociatieven ook meer de garantie voor dat soort ervaringen in hoge doseringen. Hoewel je met psychedelica behoorlijk vaag kunt worden, blijf je in verhouding tot dissociatieven behoorlijk helder denken. Verder heb ik persoonlijk met dissociatieven ook nog nooit duidelijke inzichten over het leven of mijzelf gehad, maar sommige schijnen die wel te hebben. Waar bij psychedelica emoties en zintuigen extreem versterkt worden, vind ik dissociatieven beiden juist enorm afzwakken. Ik vind ketamine altijd iets emotioneel gevoelloos hebben, maar weer op een andere manier dan apathie die je van opiaten kunt krijgen. Bij de apathie van opiaten ervaar ik de emotie maar die doet me niks en bij dissociatieven ervaar ik de emotie gewoon niet. Tot slot zijn de visuals op psychedelica extreem kleurrijk en op dissociatieven zijn de visioenen eerder kleurloos.

Beiden erg interessante hallucinogene klassen, maar wel twee hele verschillende klassen. Ik vind dat je beide tekort doet als je ze onder één noemer gaat scharen, daarbij is het ook gewoon niet logisch als je naar de totaal verschillende werking in de hersenen kijkt.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat heb je echt heel interessant omschreven. Fijn om zo helder het verschil te lezen.

Heb laatst toevallig ketamine kunnen scoren, maar geen concrete plannen om 't te gaan gebruiken. Misschien volgende maand ergens een keer.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik krijg er al wat een beeld van. Dankje. :) Je wordt dus zeg maar een psychopaat van dissociatieven (geen emoties kunnen voelen). :P

Als ik 't zo lees, spreekt 't me wel minder aan eerlijk gezegd. Dingen als scherp blijven, inzichten krijgen in mezelf en ook kleurrijke visuals zijn juist de dingen die psychedelica voor mij m'n favoriete soort drugs maken. Maar goed, het lijkt me nog steeds wel hartstikke interessant. Zoiets als Salvia ook trouwens. Ik zie wel of 't op m'n pad komt.

Narayani

Bewuste gebruiker
Ik heb een beetje hetzelfde als jij, ooscaar. Ik word de laatste tijd steeds meer nieuwsgierig om eens keta te proberen, en ben niet van plan dit vaker te gaan doen dan een keer of 2, 3. En wil het plannen en een sitter fiksen domweg omdat het me niet chill lijkt een nieuwe drug te proberen op een begaaide after waar mensen lelijk zitten te wezen en om 10 uur 's ochtends nog bijpakken omdat ze de avond nog niet los kunnen laten :P

Voor mij is hetgeen wat me nog een beetje afschrikt de handeling, snuiven. Ik heb dat nog nooit gedaan en heb helaas negatieve associaties ermee, omdat ik vriendschappen en mensen kapot heb zien gaan om allerhande drugs die gemeenschappelijk hebben dat ze meestal gesnoven worden. Die negatieve associatie, hoewel ik me ervan bewust ben dat die vooral tussen m'n oren zit, houdt me op dit moment tegen. Ik ben ook bang dat angst en schuldgevoel me op dat moment in een bad trip slingeren. Ook daarom prefereer ik een gecontroleerde omgeving en keurig afgemeten dosis.

Stond op een bosfeestje te bespreken met een evenzeer geïnteresseerde vriend en vriendje laatst, hoe onze nieuwsgierigheid naar keta was gewekt. Gingen we na dat gesprek naarstig op zoek naar iemand die ons nog lachgas kon slijten, eindelijk iemand gevonden. Zegt de jongen naast me; oeh ballonnen, wacht ik pak nog een puntje keta en dan doe ik gezellig mee!
Dat is dus wat ik hoop niet te bereiken :confused:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Keta heeft ook wel psychonautische toepassingen hoor, maar anders dan psychedelica. Je moet het eens geprobeerd hebben om er voor jouzelf en duidelijk beeld over te kunnen vormen eigenlijk.

Fool

Badass junkie
Methoxetamine werkt trouwens prima oraal, i.t.t. zijn broertje ketamine. :wink:

Salvia is wel een stuk kleurrijker dan de meeste NMDA-dissociatieven, maar het nadeel is dat hierbij niet echt een goede tussenstaat van effecten zit. Je voelt je ófwel nuchter, ófwel raar, ófwel je bent helemaal van de kaart.

ooscaar

Wijs gebruiker
Eerste gram is binnen, het zijn mooie zuiver ogende kristallen, die qua uiterlijk exact overeen komen met afbeeldingen van zuivere S-kristallen die op internet te vinden zijn. Zoals eerder aangegeven ga ik voor de diepe ervaring. Ik vroeg me alleen af hoe slecht ketamine voor je neus is. Ik kan niet zo goed tegen snuiven, vrij snel weken lang een verstopte neus en zo, en ik snuif dan ook niet, speed slik ik altijd om die reden. Het enige vergelijkingsmateriaal is speed. Hoe belastend voor je neus is het om 200 a 300 mg S-ketamine kristallen op een avond te snuiven, eenmalig?

Als het erg belastend is ga ik toch liever voor keta slikken, ook al verspil je dan een hoop keta.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind keta vaak ook wel enigszins branden in mijn neus, maar niet zo erg als met speed. Alleen je snuift al snel wel wat meer keta op een avond dan speed. Persoonlijk heb ik ook altijd wel een beetje een verstopte neus na een avondje snuiven, ook van keta. Goed je neus uitspoelen naderhand doet vaak ook al wonderen.

Ik zou toch echt voor snuiven gaan, keta slikken is echt veels te inefficient. Daarbij hoef je echt niet meteen 200 a 300 mg op een avond weg te snuiven als je zuivere keta hebt. Zeker de eerste keer zou ik rustig beginnen. Probeer eens 50 tot 100mg en snuif later nog eens 50mg bij, dan zul je met zuivere keta al best een diepe ervaring hebben. Zeker de eerste keer.

Bovenaan