ooscaar
Wijs gebruiker
Zoals de titel al zegt, ben ik van plan om voor het eerst ketamine te gaan gebruiken. Sinds ik nieuwsgierig ben naar drugs, ben ik eigenlijk heel nieuwsgierig naar ketamine door de reports die ik erover gelezen heb. Wat mij echter nogal tegen staat, is dat iedereen die ik ken of waar ik over heb gehoord in mijn omgeving die ooit ketamine heeft gedaan, het ook veel en vaak doet. Een beetje het type persoon dat zwaar doorhaalt op stimulerende drugs en dan vervolgens op een willekeurige after ghb en ketamine gaat zitten nemen. Ik heb hier vaak genoeg naast gezeten en het enige wat ik dan kan denken is: 'wat een hopeloos gedrag'. Ja, een beetje hypocriet misschien als mede-drugsgebruiker, maar xtc, speed, keta, ghb en wiet mixen vind ik hopeloos. Vooral als dat iedere week gebeurt. Ook lees ik wel eens op internet dat ketamine 'de heroïne van deze tijd' zou zijn. Ik weet echt wel dat ik dit niet met een korreltje zout, maar met een heel zoutvaatje moet nemen, maar toch zal dit niet voor niets worden gezegd.
Zoals jullie merken ben ik dus erg nieuwsgierig naar ketamine maar dus ook min of meer afgeschrikt. Als ik ketamine ga doen, wil ik dat zeker niet op feestjes en absoluut niet op een after na het gebruik van andere drugs doen. Het liefst zou ik het eigenlijk met één of hooguit twee goede vrienden doen of zelfs alleen en dan thuis in een vertrouwde omgeving. De ketamine zal ik dan laten testen en ik heb een precisieweegschaal. Mijn intentie is om het effect te verkennen met een lage dosis en het daarna nog proberen met een wat grotere dosis om uiteindelijk één keer tot een echte diepe ervaring te gaan in het bijzijn van een sitter. Daarna hoef ik het eigenlijk niet vaker te doen, of hooguit enkele keren per jaar (denk aan eens in de drie maanden).
Wat denken jullie, werkt ketamine erg verslavend? Hou ik me aan mijn voornemen of is de drang om op een after toch een puntje ketamine te doen heel groot als je er eenmaal ervaring mee hebt? Ik zou graag horen hoe de ervaringen van jullie en de mensen in jullie omgeving zijn. Ik ben benieuwd of ik nou een te negatief beeld van ketamine heb gekregen, of dat ik er echt absoluut mee moet uitkijken.
Zoals jullie merken ben ik dus erg nieuwsgierig naar ketamine maar dus ook min of meer afgeschrikt. Als ik ketamine ga doen, wil ik dat zeker niet op feestjes en absoluut niet op een after na het gebruik van andere drugs doen. Het liefst zou ik het eigenlijk met één of hooguit twee goede vrienden doen of zelfs alleen en dan thuis in een vertrouwde omgeving. De ketamine zal ik dan laten testen en ik heb een precisieweegschaal. Mijn intentie is om het effect te verkennen met een lage dosis en het daarna nog proberen met een wat grotere dosis om uiteindelijk één keer tot een echte diepe ervaring te gaan in het bijzijn van een sitter. Daarna hoef ik het eigenlijk niet vaker te doen, of hooguit enkele keren per jaar (denk aan eens in de drie maanden).
Wat denken jullie, werkt ketamine erg verslavend? Hou ik me aan mijn voornemen of is de drang om op een after toch een puntje ketamine te doen heel groot als je er eenmaal ervaring mee hebt? Ik zou graag horen hoe de ervaringen van jullie en de mensen in jullie omgeving zijn. Ik ben benieuwd of ik nou een te negatief beeld van ketamine heb gekregen, of dat ik er echt absoluut mee moet uitkijken.
, maar ik moet zeggen dat ik toch best regelmatig op een feestje/after met mensen in aanraking kom die je een puntje ketamine (kunnen) aanbieden. Ik blijf me dus erg afvragen of, vooral onder invloed, de verleiding toch niet erg groot zal worden. Het in huis hebben lijkt me niet per se zo'n probleem, aangezien ik een middel als speed ook gewoon in huis kan hebben zonder het te nemen op random/domme/ongepaste momenten. En juist over MXE las ik dat het ook zo verslavend was.
Om 08:00/09:00 is het eigenlijk ook wel weer mooi geweest naar mijn mening en hoef ik niet nog eens drugs gaan nemen. Als je dat wel doet, vind ik dat onverantwoordelijk gebruik. Een keertje kan, maar de mensen die ik keta zie nemen op een after of op een feestje doen dat niet maar één keertje. Zelf ben ik ook geneigd om te zeggen dat dat mij niet gebeurt, maar van tevoren is het een beetje kortzichtig om dat te zeggen. Ik kijk ermee uit in ieder geval.