van het begin, tot het stoppen...

Yoro

Bewuste gebruiker
Hoi allemaal,

Waar zal ik beginnen? bij het begin dan maar!
Ik ben bijna 28 jaar en gebruik de afgelopen 10 jaar harddrugs.
Het begon toen ik 16 jaar was met zuipen en blowen :stoned:
Toen ik 18 jaar werd begon ik met mijn eerste xtc pilletje.
Van daaruit liep het in een stroomversnelling uit naar andere harddrugs.
Pillen slikken, speed snuiven en coke snuiven.
Deze 3 drugs heb ik zo'n 3 jaar lang veelvuldig gebruikt.

In die periode had ik toch het schijt aan alles en iedereen (inclusief mezelf).
Geen sociale contacten buiten medegebruikers en dealers en totaal geen contact met mijn familie. Ik ging ook steeds meer mijn grenzen opzoeken, ook dmv andere drugs.
GHB en paddo's waren ook geen uitzonderingen meer.

Uiteindelijk heb ik met mijn 22 jaar mijn eerste folietje bruin gechineesd.
Ik had deze eerdere verleiding tot dan toe nog kunnen weerstaan.
Dit omdat het toch in mijn achterhoofd bleef hangen dat mijn oom op jonge leeftijd overleden is aan een overdosis hero. (Hij was wel een spuiter. dat heb ik er wel van geleerd...zelf nog nooit hero gespoten, alleen folietjes gerookt.)
Maar ik was het zo beu om constant stik para, hyper en aggressief rond te rennen dat ik toch bruin probeerde. Ohh man, wat was dat lekker :hearteyes:
Het voordeel voor mij:Ik was al gauw genezen van al die andere drugs.
Geen pilletjes meer, geen speed, geen paddo's, geen ghb, en geen coke meer snuiven!
Heroine gaf mij het ultieme gevoel. De rest heb ik abrupt laten vallen.
Voor mij alleen nog maar folietje bruin en een occasional basepijp :grin:

Alleen zoals jullie allen weten is drugs een erg dure hobby.
Mijn oplossing: mijn huurhuisje ombouwen tot hennepkwekerij.
Een fabriek van 450 planten. :stoned: Dit is een jaar lang goed gegaan (erg veel geluk gehad!!)
Maar dat was het stressvolste jaar tot dan toe in mijn leven!
Ik heb na een jaar alles afgebroken, apparatuur verpatst en verhuisd.
En de opbrengsten van die mooie groene oogsten, je raad het al:
alles naar de dealer gebracht :smilingimp:

Na een tijdje bij Kentron een onderhoudsdosis methadon geregeld.
Dit schommelt de laatste jaren van 75 tot 125 mg per dag met regelmatig bijgebruik.

Vandaag de dag zit ik op 50mg en heb ik bijna 1 maand geleden (1 maart) voor het laatst een keertje folietje gerookt. Sociale contact is veel beter, goed contact met mijn familie en een stabiele goedbetaalde kantoorbaan. Hoogste tijd om niet alleen met de bruin, maar ook met de methadon te stoppen! volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij de dokter van Kentron om een schema op te stellen. Over 16 weken heb ik 3 weken lang zomervakantie.
Tot die tijd ga ik met ongeveer 5mg per week afbouwen.
En dan zodra de zomervakantie begint helemaal stoppen met de meet en overstappen op Subutex en Oxazepam.
Dan is het de volle 3 weken afzien :kots:

Als ik heel eerlijk ben tegen mezelf denk ik echt dat ik de geestelijke verslaving goed kan bedwingen. Ik ben het na al die jaren gewoon echt zat. De lichamelijke verslaving is echter een ander verhaal. Dat wordt echt het moeilijkste wat ik ooit heb gedaan!
Maar ik heb de motivatie en wilskracht, dus ik ga er voor!

Wish me luck! Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen. :wave:

Jullie nu al bedankt voor de eerdere post op deze site.
Ik heb er heel veel van gelezen en daar erg veel van geleerd.
Ook veel herkenning, fijn om te lezen dat je niet de enigste bent met dit soort worstelingen.
Niet fijn voor al die anderen natuurlijk, maar je begrijpt wat ik bedoel :wink:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
fijn om te lezen :)

hoezo gaan ze je eigenlijk ceresta bij je sub voorschrijven?

ennuhh :wink: je neemt nu 50 mg ? das tien pilletjes ... in 16 zestien weken sta je op min 6 dan :wink:
uitgaande van het gunstigste geval natuurlijk :wink:

ik hoop dat je geestelijk idd zo sterk bent, want vaak zie je bij mensen de cravings weer terugkomen als ze een tijdje omlaag zijn gegaan met meet, maar one way to find out natuurlijk. Het is nu niet dat je niets hebt om voor te vechten, dus onmogelijk is het zeker niet :)

heel veel succes dus!
:wave:

speeseend

Wijs gebruiker
hmmm, Kentron is toch de regio Brabant-noord?

Hopelijk kunnen ze jou helpen aan Buprenorfine. Succes,

Eend

Sarori

Bewuste gebruiker
Helder verhaal en een heldere oplossing :)

Je komt erg vastberaden over en dat is mooi om te zien. Het lijkt haast of het de gewoonste zaak van de wereld is zoals je het allemaal opschrijft.

Nu nog de theorie in de verdomd lastige praktijk omzetten. Hoe sterker jij je op je doel kunt focussen, des te makkelijker je reis wordt.

Veel succes!

Yoro

Bewuste gebruiker
Vanadesse zei:
Goed om te lezen dat ook jij het licht hebt gezien! Volhouden, succes en ga zo door!

Thanks Vanadesse! :) Zo voelt het ook wel een beetje, of ik eindelijk het licht gezien heb!

Yoro

Bewuste gebruiker
ArieKanariE zei:
fijn om te lezen :)

hoezo gaan ze je eigenlijk ceresta bij je sub voorschrijven?

ennuhh :wink: je neemt nu 50 mg ? das tien pilletjes ... in 16 zestien weken sta je op min 6 dan :wink:
uitgaande van het gunstigste geval natuurlijk :wink:

ik hoop dat je geestelijk idd zo sterk bent, want vaak zie je bij mensen de cravings weer terugkomen als ze een tijdje omlaag zijn gegaan met meet, maar one way to find out natuurlijk. Het is nu niet dat je niets hebt om voor te vechten, dus onmogelijk is het zeker niet :)

heel veel succes dus!

Bedankt ArieKanarie,

Of ze ook daadwerkelijk oxazepam voor gaan schrijven moet ik nog afwachten.
Dat hoor ik volgende week dinsdag pas, maar als het aan mij ligt wel. :)
Dat is in mijn ogen de enige mogelijkheid om in die moeilijke tijd toch nog een paar uurtjes per nacht te kunnen slapen... of iemand moet andere tips hebben :confused:

En in het gunstigste geval zou ik inderdaad na 16 weken in de min staan met de meet, maar die illusie maak ik mezelf niet. Als ik na die 16 weken op 10 mg per dag sta mag ik al in mijn handjes klappen! :wink:
De craving is toch het geen waar ik me het minst zorgen om maak.
Ik ben nu op het punt gekomen dat ik tegen die tijd op een zwak moment mezelf heel snel weer voor de geest kan halen hoeveel moeite het kost om er weer vanaf te komen.
Dan is de beslissing wat mij betreft snel gemaakt, dat nooit meer! :smilingimp:
Ik ben geestelijk de laatste jaren veel sterker gegroeid, nu nog lichamelijk!

Maar ik heb nog een lange tijd te gaan. Ik houd jullie komende tijd op de hoogte. :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Acetyllysergic zei:
Waarom heb ik het voorgevoel dat je een verbluffend hoog IQ hebt? :confused: :confused: :confused:

Alvast veel succes!

Dank je,

Ik ben niet oliedom, maar ook weer geen genie hoor.
Was mijn IQ maar nèt een beetje hoger geweest, dan was ik net slim genoeg geweest om er nooit aan te beginnen :wink:
Maar ja, dat stukje levenservaring dat je karakter vormt had ik dan ook misgelopen.
Je kunt nu eenmaal beslissingen of voorvallen uit de verleden tijd niet meer terugdraaien.
Maar zou ik dan zoveel dingen anders gedaan hebben?
Nee. Ik denk van niet. Natuurlijk zijn er genoeg dingen waarvan je zelf weet, dat had ik beter anders gedaan kunnen hebben! :wink:
Maar alle beslissingen die ik gemaakt heb en dingen die ik gedaan heb waren acties en reacties op mijn situatie en leefomgeving. En dat zijn juist de dingen je niet altijd zelf in de hand hebt. Acties en reacties verschillen nu eenmaal per persoonlijkheid.
Veel zou ik dus hoogstwaarschijnlijk precies hetzelfde opnieuw doen!

Yoro

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
hmmm, Kentron is toch de regio Brabant-noord?

Hopelijk kunnen ze jou helpen aan Buprenorfine. Succes,

Eend

Hoi Speeseend,

Ik heb al veel van je reacties op dit forum gelezen.
Veel van opgestoken, thanks! :wink:

Kentron is inderdaad regio Noord-Brabant.
Het is trouwens al weer een tijdje geleden gefuseerd met Novadic.
Ik moet dus eigenlijk Novadic-Kentron zeggen.

Volgens de verstrekkers daar wordt er wel Temgesic voorgeschreven.
Maar dat zijn maar 0.4mg pilletjes.
Weinig zin om (zoals ik op een andere post op dit forum gelezen heb) 20 a 30 smelttabletten per dag onder mijn tong te leggen. Met zo'n 5 a 10 minuten per tabletje, reken maar uit!
Dan heb je bijna een dagtaak alleen al aan tabletjes onder je tong versmelten, no thanks!
Met Subutex is dat veel beter te doen, maar die werden geloof ik niet vergoed ofzo.
Hoe dat precies zit krijg volgende week dinsdag te horen van de dokter.
Ik ga proberen Subutex tabletten van 2mg te krijgen. Is wat makkelijker te doseren.
Als ik ze zelf moet betalen, so be it. Die paar tientjes kunnen er dan ook nog wel bij! :wink:

Ik laat na dinsdag wel weten hoe het gesprek bij de dokter is geweest.

Yoro

Bewuste gebruiker
Sarori zei:
Helder verhaal en een heldere oplossing :)

Je komt erg vastberaden over en dat is mooi om te zien. Het lijkt haast of het de gewoonste zaak van de wereld is zoals je het allemaal opschrijft.

Nu nog de theorie in de verdomd lastige praktijk omzetten. Hoe sterker jij je op je doel kunt focussen, des te makkelijker je reis wordt.

Veel succes!

Hoi Sarori,

Dank je wel.
Vastberaden ben ik zeker, nu inderdaad nog omzetten in de praktijk.
Dat wordt echt onbeschrijflijk maximaal afzien :kots:
Maar zoals je zegt, met mijn doel helder voor ogen ga ik er voor!
Ik wil dit gewoon zo graag... ik heb echt zoiets van, al wordt het mijn dood.
Hoe dan ook, want zo wil ik echt niet meer verder...

In die 10 jaar dat ik harddrugs gebruik weet tot de dag van vandaag niemand uit mijn directe omgeving daar van. Dan tel ik natuurlijk die zogenaamde "vrienden" (medegebruikers) niet mee! Maar collega's niet en zeker mijn familie niet. Zelfs ouders of broer en zus niet.
Ligt nu eenmaal een beetje gevoelig na het overlijden van mijn oom.
En dat ik het mijn collega's niet vertel spreekt voor mij voor zich.
Het enige wat ik mijn familie wijs heb gemaakt is dat ik regelmatig wat blow.
Omdat ze me natuurlijk vaak genoeg stoned hebben gezien.
En aangezien ik altijd al best introvert ben geweest en nooit echt over mezelf praatte hebben ze dit verhaaltje geslikt. Wel vinden ze me af en toe geheimzinnig, maar ja. Dat kan ook niet anders. Sommige dingen kunnen nu eenmaal zelfs door de beste leugenaar niet verklaard worden. In die gevallen heb ik simpelweg moeten zeggen dat het ze geen flikker aan ging.
Dan maar geheimzinnig...

Ook zijn er best een aantal in mijn familie zelf erg labiel en zouden ze het simpelweg niet kunnen verwerken. Dan breekt de hel los.
Ik leef dus al 10 jaar min of meer een dubbelleven. Je liegt het ene na het andere.
Ik ben daar erg bedreven in geworden. Oefening baart kunst. :wink:
Waar ik dus het allermeest naar uitkijk, is om na 10 jaar eindelijk zonder die dagelijkse leugens 100% mezelf te kunnen zijn!! :)
Wat ik mezelf heb voorgenomen is op de dag dat ik 1 jaar clean ben ze de waarheid te vertellen.
Niet over alles natuurlijk, maar wel in grote lijnen.
Maar misschien heb ik daar tegen die tijd de behoefte niet meer aan.
Ik zal wel zien. Eerst maar eens zorgen dat ik een jaar clean ben!

Acetyllysergic

Experimenterende gebruiker
Ik neem aan dat je in België woont? daar een fabriekje van 450 planten is een hele kunst :grin:
(ik sta altijd open voor suggesties)

Ik weet niet of het wel een goed idee is om alles op te biechten achteraf :confused:
Soms denk ik dat ik in mijn geval opgelucht zijn maar toch... ergens blijven drugs in de ogen van anderen the devil himself.

speeseend

Wijs gebruiker
Wat betreft die 0,2mg. pillen laten wegsmelten onder je tong; dit is prima te doen, wanneer je geen Subutex maar Suboxone voorgeschreven krijgt. Die som van jou gaat in de praktijk niet op. Er kunnen immers meerdere tabletjes tegelijk onder je tong (net zo groot als een candarelletje). Een stuk of vijf - tien per keer is met gemak te doen. Overigens is het afbouwen met 0,2mg. pinda's!

Ik vrees voor je dat die Subutex, indien niet vergoed, eerder een paar honderd euro per maand zal kosten in plaats van een paar tientjes :wink:

Laat even weten wat die arts zegt, ik ben best wel nieuwsgierig of jij nu Suboxone of werkelijk Subutex voorgeschreven kan krijgen.

Yoro

Bewuste gebruiker
Acetyllysergic zei:
Ik neem aan dat je in België woont? daar een fabriekje van 450 planten is een hele kunst :grin:
(ik sta altijd open voor suggesties)

Ik weet niet of het wel een goed idee is om alles op te biechten achteraf :confused:
Soms denk ik dat ik in mijn geval opgelucht zijn maar toch... ergens blijven drugs in de ogen van anderen the devil himself.

Ik woon een paar km voor de Belgische grens, nog wel in Nederland dus!
In België had ik die gok niet gewaagd!
Wat betreft suggesties, doe het goed of doe het niet.
Geen half werk, goede apparatuur, en misschien wel de belangrijkste:
Vertel het tegen niemand, maar dan ook echt helemaal niemand, geen uitzonderingen!
Verders is het een flinke dosis geluk!
Erg spannend allemaal, maar dat verandert al gauw in stress om ontdekt te worden!

Wat betreft alles opbiechten, is inderdaad waarschijnlijk slecht idee!
Bedankt voor je goed advies.
Als je logisch nadenkt is dat het domste wat je kunt doen om de exacte reden die jij ook geeft.
Voor anderen zijn drugs, zeker opiaten een doodzonde.
Als ze het woord heroine horen kijken ze voor altijd anders tegen je aan!
Ik zal dan ook waarschijnlijk wijslijk mijn bek houden :wink:
Het zal alleen al een opluchting zijn om die dagelijkse leugentjes niet meer te hoeven vertellen.
De rest van het verleden zal ik dan toch maar voor mezelf houden...

Yoro

Bewuste gebruiker
Goed dat je het zegt van die 0.2mg pillen Speeseend!
Ik had me er een drastische voorstelling van gemaakt, maar dat blijkt gelukkig toch mee te vallen! En het lijkt me inderaad makkelijker (geleidelijker) afbouwen.

En die paar tientjes waren inderdaad waarschijnlijk ook wat laag ingeschat.
Ik had me wel voorgesteld dat het alles behalve goedkoop zou zijn, maar hoeveel precies had ik geen idee van. Al zou ik er indien nodig graag een paar honderd euro aan willen spenderen.
Op vakantie ga ik toch niet, want dan zit ik 3 weken ziek thuis :wink:
Ik zal het advies van de dokter afwachten en dan kan altijd nog kijken.
Ik heb nog zo'n 16 weken om te beslissen, dus laat ik me graag eerst goed informeren.
Dat is ook 1 van de redenen om op dit forum een post te plaatsen.
Advies van mensen met eigen ervaringen, en op die manier beslissen wat voor mij het beste is.

Uiteraard zal ik na mijn doktersbezoek hier uitgebreid verslag van maken :wink:

Sarori

Bewuste gebruiker
Yoro,

Wat moet het een heerlijk vooruitzicht zijn, dat er weer een moment komt dat je niet meer hoeft te liegen, dat je weer helemaal jezelf kunt zijn!

Op de lange duur is er denk ik niets slopender dan met een groot geheim te moeten rondlopen, hoe bedreven je er ook in bent geworden om het verborgen te houden. De angst voor ontdekking loopt altijd met je mee en kan je niet van je afschudden. Je wordt je eigen leugentjes langzamerhand spuugzat. Ook is er niemand om je te steunen of een beetje in de gaten te houden. Je moet het allemaal zelf uitzoeken.

Uiteindelijk ontneemt dat je de adem om vrij te zijn. De lichamelijke verslaafdheid doet er nog eens een schepje bovenop en wordt je steeds meer tot last. Het moeten roken als je wakker wordt, zwetend en misselijk of rillerig. Of zoals Loulou in haar topic schreef: kotsend. De mooie film van het begin is een nachtmerrie geworden, waarin jezelf de hoofdrol vervult.

Het is al een hele stap als je dat uiteindelijk gaat inzien, want dat opent ook de weg naar verandering. Het verleden van je afschudden is niet makkelijk met een zware verslaafdheid, maar hoe meer de vrijheid lonkt, des te makkelijker de tocht wordt.

Dat proces is heel persoonlijk en alleen voor jou van belang. En alleen als jij daarvoor de tijd rijp acht zou ik het delen (opbiechten) met anderen. Als je vrij bent bent, ben je ook vrij in de keuze om iets wel of niet met een ander te delen. Spreken is niet verplicht, zwijgen is soms beter en eerlijker. De naakte waarheid is voor sommigen in jouw familie misschien wel zo pijnlijk dat het dan wijzer is ze die waarheid dan maar te onthouden...

Yoro

Bewuste gebruiker
Wauw Sarori,

Als ik je reactie lees is het eerste wat me te binnen schiet, eindelijk iemand die me helemaal begrijpt! :) Wat je zegt klopt precies, zo voelt het inderdaad voor mij.
Gek hoor, moest nooit niets hebben van therapie of zoiets.
Sinds mijn moeder toen ik 16 was voor een jaar opgenomen is in een psychiatrische instelling heb ik eigenlijk altijd min of meer een afkeer gehad van dat soort dingen.
Maar door er na al die jaren zo eindelijk eens eerlijk met anderen over te kunnen praten doet me toch goed, :flushed:

Wat begon als een zoektocht naar zo veel mogelijk info om te stoppen op het internet heeft me geleid naar dit forum.
Heeft tegen mijn verwachting in, op een of andere manier toch een therapeutische werking.

Bedankt allemaal!

insaniac

Newbie
Ik heb precies hetzelfde gehad als jou, ik ben ook de afgelopen 10 jaar verslaafd geweest aan veel drugs, coke, speed , alcohol, ketamine , wiet, en heroine(de laatste 5 maanden)

Ik heb dat laatste gelukkig maar 5 maanden gedaan.Ben nog niet teruggevallen.
Ik heb nu wel al een methadon kuur vanaf september en ben nu 5 maanden clean.
Geen bier meer, geen sigaretten meer, niks meer.
Ik doe nu wel aan fitness en do vanalles om niet in dat "gat" te vallen dat terugvallen heet.
Het gaat nu goed met me. Ik heb dat wereldje en die nepvrienden uit mijn leven gegooid.
Ik ben begonnen met 60 mg methadon, en nu sta ik op 15. En ik heb af en toe kouwe rillingen, voor de rest niks.Ik ga met 2 omlaag iedere week tot 0.

Ik ben wel door een hel gegaan; jij ook zeker! Het ergste gevoel was om na dat 10 jarige verval met alles te kappen en je leven finaal om te gooien, dat waren opsodemieters! Zowel geestelijk als lichamelijk. Maar mijn lichaam begint eraan te wennen, maar nog is het iedere dag weer vechten!

Denk eraan als je kort bij 0 bent dan begint het pas.
Het is een levensprobleem wat je hebt, als je iedere dag dat potje gaat halen en erbij gaat zitten, dan red je het ook niet, zo verkrijg je geen basis om als je kort bij de 0 staat sterk te staan.

Het is de kunst om je leven om te gooien en zeg maar het tegenovergestelde te gaan doen, zodat je zo ver als mogelijk van dat vorig leven komt te staan.
Ik weet niet of je aan sport doet? Maar dat is de enige weg om aan jezelf te kunnen gaan werken. Bedenk, je bent vervallen, en nu is het tijd om weer op te bouwen, en dat kun je niet doen door een drankje te halen. Als dat drankje/opiaat er niet meer is dan val je weer in een leegte, en dan val je terug!

Maar als je iets hebt opgebouwd in die tijd, dan heb je een basis verkregen om sterk te staan.

En zo ga ik het redden, en jij ook
Ik wil je niks opdringen, je moet doen wat je zelf wilt.
Het is alleen een goede raad. Succes!

Yoro

Bewuste gebruiker
insaniac zei:
Ik doe nu wel aan fitness en doe vanalles om niet in dat "gat" te vallen dat terugvallen heet.

Goed bezig insaniac, klasse! :wink:
Het is je al gelukt om flink af te bouwen met de meet.
Je bent al 5 maanden op de goede weg, en nu volhouden hè!
Zoals je zegt zal dat laatste stukje van de weg het moeilijkst te bewandelen zijn.
Ik wens je heel veel sterkte en succes hiermee.
Van wat ik lees krijg ik het gevoel dat je echt vastberaden bent, en dat is net een paar goede loopschoenen die je wandeling vergemakkelijken.
Ik hoop dat het je lukt! Ik zal voor je duimen.
En houd ons op de hoogte hier van je vorderingen hè!

Wat je zegt over dat sporten klopt voor mij ook helemaal.
Vind ik een goed advies.
2 jaar geleden ben ik bij een (helaas mislukte) poging om te stoppen ook gaan fitnessen.
Dat werkte echt perfect voor mij. Helaas stond ik echter nog niet echt sterk in mijn schoenen en ben ik na wat persoonlijke ellende toch weer teruggevallen. :(
Nadat ik toch weer ben gaan gebruiken heb ik de fitness nog wel een maandje volgehouden maar ben er toen mee gestopt.

Ik ben wel weer van plan om op korte termijn opnieuw naar de sportschool te gaan.
Zoals je zegt is het goed om een bezigheid te hebben.
Als je iedere avond maar thuis zit slaat de verveling snel toe,
met het bekende gevolg van dien!
Welke bezigheid is voor een ieder verschillend, maar voor mij is dat net als jou fitness.

insaniac

Newbie
Yoro zei:
insaniac zei:
Ik doe nu wel aan fitness en doe vanalles om niet in dat "gat" te vallen dat terugvallen heet.

Goed bezig insaniac, klasse! :wink:
Het is je al gelukt om flink af te bouwen met de meet.
Je bent al 5 maanden op de goede weg, en nu volhouden hè!
Zoals je zegt zal dat laatste stukje van de weg het moeilijkst te bewandelen zijn.
Ik wens je heel veel sterkte en succes hiermee.
Van wat ik lees krijg ik het gevoel dat je echt vastberaden bent, en dat is net een paar goede loopschoenen die je wandeling vergemakkelijken.
Ik hoop dat het je lukt! Ik zal voor je duimen.
En houd ons op de hoogte hier van je vorderingen hè!

Wat je zegt over dat sporten klopt voor mij ook helemaal.
Vind ik een goed advies.
2 jaar geleden ben ik bij een (helaas mislukte) poging om te stoppen ook gaan fitnessen.
Dat werkte echt perfect voor mij. Helaas stond ik echter nog niet echt sterk in mijn schoenen en ben ik na wat persoonlijke ellende toch weer teruggevallen. :(
Nadat ik toch weer ben gaan gebruiken heb ik de fitness nog wel een maandje volgehouden maar ben er toen mee gestopt.

Ik ben wel weer van plan om op korte termijn opnieuw naar de sportschool te gaan.
Zoals je zegt is het goed om een bezigheid te hebben.
Als je iedere avond maar thuis zit slaat de verveling snel toe,
met het bekende gevolg van dien!
Welke bezigheid is voor een ieder verschillend, maar voor mij is dat net als jou fitness.

Dank je! :wink:
Ikvecht er ook iedere dag voor.

Het enigste waar ik nu tegenoploop, en daar waarschuw ik jou ook alvast voor;
Ik ben nu bij een osteopaat vanwege blessures etc.
Dit komt omdat ik eigenlijk al te snel ben begonnen met fitnessen.
Mijn osteopaat zei; Als een mens zoals mij zijn leven 10 jaar kapot heeft gemaakt en daarbij behorend passief gedrag heeft vertoond(niet alleen de drugs maar de hele levensstijl,) dan duurt het het 10e deel(1jaar bij mij))

Dat is zijn zowel de botten als de spieren( en de lever en organen natuurlijk)
Als jij gaat fitnessen dan ga je de spieren versterken maar de botten blijven dan zeg maar nog in hevige achterstand achter, want die moeten nog 1 jaar.
Dan heb jebinnen de kortste keren te kampen met hevige blessures en botpijnen(letsel)
Ik heb mijn lichaam dus geen tijd gegeven om volledig te herstellen.

En nog eens daarbij, het draait zich allemaal om het "center" van het lichaam: De buik.
Als die niet in evenwicht en in gezonde conditie is, dan is het met de rest ook niet goed, want van daaruit wordt alles verwerkt.
En aangezien wij nou niet echtzacht zijn omgesprongen met de buik, is het aangeraden om die ook hersteltijd te geven en goed te eten, te bevorderen door zink(lever herstellen), multi's en omega3 te nemen.

Afin om een lang verhaal kort te maken: Oftewel HEEL rustig beginnen met fitnessen!,
Of eerst herstellen door te gaan fietsen, lopen, of zwemmen etc.

Het is jou leven, maar ik waarschuw je alleen maar, omdat het door die blessures wel eens tegen kan gaan zitten en dan; je raad het al........ :(

Succes ermee! Ik hoor t wel

Btw...Ik weet hoe moeilijk het is om toch op te staan uit die misere, en wat te gaan fietsen of te gaan doen, maar je moet!! Anders realiseer je dat......... dan ga je weer gebruiken.
In het begin moet je jezelf gaan verbijten om wat te gaan doen, en zodoende merk je dat het je goed doet.
En dat uit die verveling moeten opstaan is moeilijk, maar hoe langer je wacht, hoe moeilijker het word!

Mijn motto is opstaan of doodgaan!

Yoro

Bewuste gebruiker
Thanks voor de tip! Ik zal er aan denken voordat ik inderdaad te snel wil gaan.
Dat zit toch al wel een beetje in mijn karakter. Als ik iets doe , Dan wil ik het goed doen.
Daar kan ik dan wel eens in doordraven.
Ik zal je tip zeer zeker in het achterhoofd houden wanneer ik te fanatiek wordt.
Want zoals je zegt is het natuurlijk niet de bedoeling om geblesseeerd te raken met alle gevolgen van dien. veel sterkte met je blessures.
Hopelijk kom je weer snel terug in je ritme en kun je weer snel lekker verder sporten!

Yoro

Bewuste gebruiker
Zoals afgesproken hierbij verslag van mijn bezoek vandaag aan de verslavingsarts van Novadic-Kentron.

Ik zit nu op 50mg p/dag en ga de komende 5 weken met 5mg p/week afbouwen.
Dan zit ik over 5 weken op een dosis van 25mg p/dag.
op 7 mei heb ik een nieuwe afspraak om de rest van de afbouw af te spreken.

We hebben al wel het laatste deel van het schema besproken.
Uiteindelijk moet ik over 14 weken op 10 mg p/dag zitten.
Dan zou ik tijdens mijn zomervakantie naar de nul toe kunnen gaan.
Deze dosis van 10 mg moet ik minimaal een week lang ingenomen hebben.
Dan stop ik ineens helemaal met de methadon, en dan stap ik over.

Waarop is nog niet zeker. Ik heb de dokter gevraagd naar subutex.
Dit is al wel (moeilijk) verkrijgbaar, maar wordt nog niet vergoed.
Ze zijn daar echter wel al heel druk mee bezig en de dokter verwacht op zeer korte termijn subutex voor te kunnen schrijven. Hij dacht zelfs dat ik over 14 weken dit misschien al zou kunnen krijgen. Ze zijn nu met een leverancier daarover in onderhandeling, en het zag er volgens hem erg hoopvol uit. Hij zei zelf ook dat dit in België al is, dus dat het hier in Nederland een kwestie van tijd was.

misschien dat ik dus de overstap met subutex ga maken, maar voorlopig reken ik er niet op.
Op dit moment zijn we dus nog uitgegaan van het middel Temgesic (Buprenorfine) wat al wel voor te schrijven is. Hiermee had deze arts goede ervaringen. Hij zei dat hijzelf al vaak dit middel had voorgeschreven in opnameklinieken.
Maar nog niet zo vaak ambulant (zonder opname, dus thuis).
Hij gaat dit in mijn geval toch wel doen. Ik moet dan die eerste dagen / weken wel bijna iedere dag op controle voor o.a mijn bloeddruk te meten en de hoogte van de dosering met mij af te stemmen. Het gebruikelijke schema voor wanneer ik dus tegen die tijd op 10 mg p/dag zit is als volgt:

4x per dag 2 tabletten van 0,2mg temgesic.
Dan iedere volgende dag 1 tabletje van 0,2 mg minder slikken.
Dan zou ik na 9 dagen op 0 zitten met zowel de methadon als de temgesic.

Tevens krijg ik dan oxazepam voorgeschreven voor die laatste dagen.
Om zo toch te proberen een paar uurtjes slaap op een nacht te kunnen pakken.
Hoeveel mg p/dag kon hij nog niet zeggen, Dat zouden we volgende keer wel verder bespreken.

Volgende update van het bezoek bij de arts: 7 mei.

insaniac

Newbie
Yoro zei:
Zoals afgesproken hierbij verslag van mijn bezoek vandaag aan de verslavingsarts van Novadic-Kentron.

Ik zit nu op 50mg p/dag en ga de komende 5 weken met 5mg p/week afbouwen.
Dan zit ik over 5 weken op een dosis van 25mg p/dag.
op 7 mei heb ik een nieuwe afspraak om de rest van de afbouw af te spreken.

We hebben al wel het laatste deel van het schema besproken.
Uiteindelijk moet ik over 14 weken op 10 mg p/dag zitten.
Dan zou ik tijdens mijn zomervakantie naar de nul toe kunnen gaan.
Deze dosis van 10 mg moet ik minimaal een week lang ingenomen hebben.
Dan stop ik ineens helemaal met de methadon, en dan stap ik over.

Waarop is nog niet zeker. Ik heb de dokter gevraagd naar subutex.
Dit is al wel (moeilijk) verkrijgbaar, maar wordt nog niet vergoed.
Ze zijn daar echter wel al heel druk mee bezig en de dokter verwacht op zeer korte termijn subutex voor te kunnen schrijven. Hij dacht zelfs dat ik over 14 weken dit misschien al zou kunnen krijgen. Ze zijn nu met een leverancier daarover in onderhandeling, en het zag er volgens hem erg hoopvol uit. Hij zei zelf ook dat dit in België al is, dus dat het hier in Nederland een kwestie van tijd was.

misschien dat ik dus de overstap met subutex ga maken, maar voorlopig reken ik er niet op.
Op dit moment zijn we dus nog uitgegaan van het middel Temgesic (Buprenorfine) wat al wel voor te schrijven is. Hiermee had deze arts goede ervaringen. Hij zei dat hijzelf al vaak dit middel had voorgeschreven in opnameklinieken.
Maar nog niet zo vaak ambulant (zonder opname, dus thuis).
Hij gaat dit in mijn geval toch wel doen. Ik moet dan die eerste dagen / weken wel bijna iedere dag op controle voor o.a mijn bloeddruk te meten en de hoogte van de dosering met mij af te stemmen. Het gebruikelijke schema voor wanneer ik dus tegen die tijd op 10 mg p/dag zit is als volgt:

4x per dag 2 tabletten van 0,2mg temgesic.
Dan iedere volgende dag 1 tabletje van 0,2 mg minder slikken.
Dan zou ik na 9 dagen op 0 zitten met zowel de methadon als de temgesic.

Tevens krijg ik dan oxazepam voorgeschreven voor die laatste dagen.
Om zo toch te proberen een paar uurtjes slaap op een nacht te kunnen pakken.
Hoeveel mg p/dag kon hij nog niet zeggen, Dat zouden we volgende keer wel verder bespreken.

Volgende update van het bezoek bij de arts: 7 mei.

Hey Yoro, leuk om jou progressie te volgen.

Weet je zeker dat je met 5 wil afbouwen?

Ik heb 5 maanden gebruikt,(wel heftig), en ben daarvan 3 maanden verslaafd geweest.
Ik ben nu ook tevens al 5 maanden aan de methadon, in het begin heb ik enkele maanden op 60/50 gestaan, en toen ben ik met 2 per week gaan afbouwen waardoor ik nu op de 15 sta.Ik heb ook het geluk dat een ervaringsdeskundige die wat 20 jaar gebruikt heeft en nu clean is mij adviseert.

Ik krijg maandag de methadon voor de hele week, die dag merk ik nog niet veel ervan dat ik 2 omlaag ben gegaan maar de dag daarna heb ik koude rillingen om 10 uur, want om 12 uur is mijn lichaam ingesteld op innemen.

Dan woensdag begint het lichaam zich aan te passen, en dat gaat vlekkeloos omdat het maar 2 mg is.
Donderdag gaat het weer beter, en vrijdag zijn de rillingen etc. weg, klaar om na het weekend weer 2 omlaag te gaan.

Die mensen waarbij ik zit die gaan allemaal met 5 omlaag omdat ze geen geduld hebben, en ze vallen allemaal stuk voor stuk terug, Behalve ik.
Ik doe liever rustig aan daarmee, ik heb hier een jaar de tijd voor gekregen, en ik ben op 20 mei klaar daarmee.

Dus ik wil je niet demotiveren maar als je aanvoelt dat het te veel is wat je bent af aan het bouwen, zet dan de afbouw terug naar -2, dat zal je echt helpen.
Voor de rest moet je doen wat jij wilt, ik probeer je alleen te helpen.Ik weet dat ik nog een groentje ben in het vak, maar ik heb heel veel geleerd over mijzelf nu!

Succes en Denk goed na. :wink:

P.s. keep us posted

Sarori

Bewuste gebruiker
De tweede stap van je voetreis is gezet....

Je hebt een afbouwschema en gaat daar volgende week mee beginnen.

Ik begin maar om je daarbij heel veel succes te wensen, want dat zul je vast nodig hebben. Van wat ik hier lees is afbouw van bruin geen sinecure. Het pad is niet geëffend en kent de nodige hobbels. Insaniac wijst je daar op. Ik neem aan dat je met je verslavingsarts ook uitvoerig hebt gesproken over de haalbaarheid van je plan?

Alles valt of staat uiteindelijk met je motivatie om - ook wanneer het tegenzit - de blik toch vooruit gericht te houden. Daar ligt immers je einddoel: een leven vrij van dope en zonder leugens....zodat je op een dag weer met gepaste trots naar jezelf in de spiegel kunt kijken. Niet dat je dat nu ook al niet kan, maar dan anders :)

Het zou mooi zijn als het met de Subutex snel in orde komt, want afgezien van de lichamelijke ongemakken van het afbouwen van meet (dat is gewoon flink de kiezen op elkaar zetten) lijken mij de cravings nog wel de lastigste om mee om te gaan. Als je die beheersbaar kunt maken dan heb je denk ik al meer dan de helft gewonnen.
En als die Subutex niet snel geregeld kan worden dan is er altijd nog de Temgesic, dus dan is er ook geen man over boord.

En als het allemaal toch te snel blijkt te gaan, dan kun je het tempo altijd nog een tandje lager zetten. Dat voel je zelf het beste aan.

Toi toi :wave:

insaniac

Newbie
Sarori zei:
De tweede stap van je voetreis is gezet....

Je hebt een afbouwschema en gaat daar volgende week mee beginnen.

Ik begin maar om je daarbij heel veel succes te wensen, want dat zul je vast nodig hebben. Van wat ik hier lees is afbouw van bruin geen sinecure. Het pad is niet geëffend en kent de nodige hobbels. Insaniac wijst je daar op. Ik neem aan dat je met je verslavingsarts ook uitvoerig hebt gesproken over de haalbaarheid van je plan?

Alles valt of staat uiteindelijk met je motivatie om - ook wanneer het tegenzit - de blik toch vooruit gericht te houden. Daar ligt immers je einddoel: een leven vrij van dope en zonder leugens....zodat je op een dag weer met gepaste trots naar jezelf in de spiegel kunt kijken. Niet dat je dat nu ook al niet kan, maar dan anders :)

Het zou mooi zijn als het met de Subutex snel in orde komt, want afgezien van de lichamelijke ongemakken van het afbouwen van meet (dat is gewoon flink de kiezen op elkaar zetten) lijken mij de cravings nog wel de lastigste om mee om te gaan. Als je die beheersbaar kunt maken dan heb je denk ik al meer dan de helft gewonnen.
En als die Subutex niet snel geregeld kan worden dan is er altijd nog de Temgesic, dus dan is er ook geen man over boord.

En als het allemaal toch te snel blijkt te gaan, dan kun je het tempo altijd nog een tandje lager zetten. Dat voel je zelf het beste aan.

Toi toi :wave:

wijs gesproken.

Yoro

Bewuste gebruiker
Bedankt allebei, Zeer zeker goed advies!

Ik heb best een lang en goed gesprek gehad met mijn arts.
Hij kent me nu al een jaar of 3 en weet wat ik gebruikte en hoeveel.
Hij weet dat ik een jaar geleden nog 125mg p/dag methadon slikte en daar ook nog eens bijna dagelijks bijgebruikte. Dit heb ik zelf het afgelopen jaar naar beneden afgebouwd naar 75mg met bijgebruik. Een maand geleden heb ik voor het laatst een folietje bruin gerookt.
In de afgelopen maand heb ik ook zelf afgebouwd naar 50 mg p/dag.
Dus al dit niet door een schema ofzo, puur door zelf minder in te nemen steeds weer een beetje minder.

Hij vroeg me of ik hier niet te veel last van had ondervonden.
Nu ben ik eerlijk geweest tegen hem, en heb hem gezegd dat het niet makkelijk was.
Veel nachten weinig geslapen, en maandenlang non-stop niet echt lekker.
Maar ook weer niet superziek ofzo.
Zeg maar niet lekker, maar toch wel houdbaar.

Dit alles in acht genomen leek hem het plan zeker niet onhaalbaar.
Ik had laten zien dat ik niet meteen terug zou vallen naar de bruin zodra ik me ziekjes begon te voelen, en dat ik het dus echt graag wil. Ook omdat ik de afgelopen maand(en) best flink heb afgebouwd zonder extreme afkickverschijnselen wil hij dat ik probeer de komende weken met 5mg per week afbouwen. als me dit toch te zwaar wordt kan ik naar eigen inzicht een stapje terug doen. (wat makkelijk kan omdat ik thuis een klein voorraadje methadon heb liggen, just in case. Dit voorraadje heb ik aan kunnen leggen door zelf af te bouwen door minder in te nemen, maar nog wel 125 mg per dag voorgeschreven te krijgen.)

Volgens de arts zijn vooral de laatste mg afbouwen het allerzwaarst.
Daarom probeer ik nu 5mg p/week zodat ik over 5 weken van 25mg naar 10 mg veel rustiger kan afbouwen, wat het over het geheel minder zwaar zou moeten maken.
En op die manier hebben we ook een beetje speling in die laatste weken naar de 10 mg p/dag.

Zoals jullie weten wil ik met mijn zomervakantie de stap naar nul maken.
Dit omdat ik dit nooit zou kunnen wanneer ik ook nog eens zou moeten werken.
En bij het werk wat ik nu doe kan ik onmogelijk voor lange tijd achter elkaar vrij krijgen.
Behalve de zomervakantie. Dus voor mij is het echt belangrijk om het binnen dit tijdsbestek te doen. (Anders is mijn volgende aaneensluitende vakantie van 3 weken pas volgend jaar...)
Ik zal het dus mezelf zo pijnloos mogelijk te maken, maar als het betekent dat ik wat meer op mijn tanden moet bijten om het toch binnen die tijd te doen, so be it.
Ik heb er goed en lang over nagedacht allemaal, nu nog het moeilijkste: in de praktijk brengen :wink: Ik ga er in ieder geval voor de volle 100% voor!

Sarori

Bewuste gebruiker
Het komt allemaal op een strikte timing aan dan.

Je weet inmiddels wat lijden is lees ik, dus nu zaak om er leiden van te maken.

100% inzet lijkt mij wel genoeg :)

insaniac

Newbie
Goed dat je het zo overlegd hebt, ik had niet door dat je het zo in details overwogen had.
Denk er aan als het te moeilijk word om dan rustiger af te gaan bouwen!
Maar ik heb wel vertrouwen in je.

Mijn lijdensweg moet nog komen, ik sta over 2 weken op 10. :(
Maar ik ben een ijzervreter :rock: Ha ha ha!

Satisfaction is the death of desire

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
voor mij werkte het de laatste keer heel erg om standaardafbouw hoeveelheden los te laten en gewoon per dag bekijken of ik gelijk blijf of om laag ga. gewoon uit de losse pols. Lekker weer? veel omlaag, rotweer iets minder dan, al die kou :wink:
Had ook gewoon zelf meet op straat gekocht dus dat scheelt dan ook natuurlijk.

Ging ik bijvoorbeeld de ene dag met 10 mg omlaag en dat was net te doen ( wat jij al zei yoro, dat je net niet ziek bent) dan merkte ik dat ik de volgende dag wat pijn kon voorkomen door mn dosis een paar uur eerder in te nemen en dan pas weer omlaag te gaan als ik op de oude tijdsinname zat. Zo kon ik dus sneller afbouwen zonder ziek te worden...

In het begin merkte ik dat ik op een dosis van 60 mg best 3 of 4 pillen kon laten staan, door een dag later die verminderde dosis eerder te nemen. en weer een dag later dezelfde dosis maar dan weer ietsje later dan de dag ervoor.
1 keer was ik echt te fanatiek en was ik gewoon teveel omlaag gegaan, maar voor ik echt ziek ging worden had ik het al aangevuld naar mn vorige dosis (ik had altijd een extraatje meet bij me omdat ik wist dat ik opeens ziek zou kunnen worden door het te snel omlaag gaan )
en ben ik twee dagen later met iets minder omlaag gegaan. Elke keer als ik omlaag ging gaf ik mezelf enkele dagen om eraan te wennen ..

mijn gedachte was hoe korter ik op een dosis zit, des te eerder zal mn lichaam wennen aan een dosis die steeds net niet genoeg is.

ben in een maand van 10-15 pillen per dag naar 4 gegaan en in nog een maand die laatste 4 ook naar nul gebouwd zonder te hoeven lijden, gewoon door op het randje te lopen. Enige wat ik deed was blowen en zuipen als ik cravings kreeg. (dat is in het half jaar na stoppen 4 keer hevig gebeurd .. Ook alweer tijden nie gehad nu ik eraan denk :) )

het langste heb ik gedaan over de laatste halve pil. Wilde zelfs nog afbouwen met kwartjes, maar vergat ze gewoon te nemen een paar keer omdat ik vet lag te draaien in bed van de drank, omdat ik die dag zo'n last van trek had en na die paar dagen vond ik het niet nuttig om ze nog te gaan nemen.

Daarna nog 1 keer een hele hevige craving gehad, staat hier geloof ik zelfs nog ergens tussen, dat topic en daarna nooit meer :)

het kan dus zeker wel yoro. Al had ik de laatste keer dat ik verslaafd raakte niet zo heel lang weer gebruikt, dat speelt ook mee natuurlijk.

Die laatste paar milligrammen zijn denk ik het zwaarst door twee dingen ... puur mentaal, laatste loodjes wegen het zwaarst en je bent nu al zo lang gewend dat je iets moet nemen om niet ziek te worden, dat je geest eraan moet wennen om niets meer nodig te hebben.

En natuurlijk gewoon percentages. neem jij 50 mg en bouw je 5 mg af dan is dat tien % daling van dosis.
neem je 5 mg en je bouwt af naar een halve pil, dan daal je met 50% .. dat is nogal een verschil natuurlijk en voor je lichaam gaat het om percentages lijkt me, om de verhoudingen in je lichaam. En ook al ga je 'maar' met 2.5 omlaag met die laatste pil, je lichaam merkt opeens dat de helft van wat je normaal kreeg, nu niet komt.

succes!

insaniac

Newbie
ArieKanariE zei:
het kan dus zeker wel yoro. Al had ik de laatste keer dat ik verslaafd raakte niet zo heel lang weer gebruikt, dat speelt ook mee natuurlijk.

Knap van je!! Heb een paar vragen, daar zou je me erg mee helpen.

-Hoelang had je dan de laatste keer gebruikt? Alleen bruin of ook wit?

-Ik ben bijna bij de 10 mg methadon, en bouw met 2 af.
Zou het verstandiger zijn om gezien jouw info bij 10 mg met 1 af te gaan bouwen dan?

-Als je met de methadon op 0 staat, hoelang duurt het dan eer dat je je goed/normaal voelt?
Want een ervaringsdeskundige die ik ken zei dat je je dan nog een paar weken kut voelt.

Bedankt alvast,

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
bruin is altijd mn ding geweest, maar als ik wit kon dempen met bruin erna, dan lustte ik wel een baseje of tien zeg maar :wink: en ik moest erbij blowen anders merkte ik weinig van die bruin.

eigenlijk nam ik alles wat ik te pakken kon krijgen, maar bruin moest per se :)

de laatste terugval heeft tussen de 10 en 16 maanden ongeveer geduurd, nadat ik zo'n 5 jaar clean was geweest.
op het laatst gebruikte ik wel eens methadon, maar meer om de dagen door te komen dat ik niet minimaal een of twee gram bruin kon kopen. ( gebeurde zelden, ik kon tot zo'n 120 rood staan bij mn dealers .. goeie naam met betalen zorgt er alleen maar voor dat je langer verslaafd blijft, dus gewoon je dealers niet terugbetalen :wink: )

ik zou niet durven zeggen wat voor jou verstandig is insaniac. Maar wat ik wel weet is dat je eigen geest vaak de beperkende factor is. Als jij denkt dat je nu nog steeds twee eraf kan trekken, zou ik het blijven doen. En vooral zo gezond mogelijk blijven eten en drinken, af en toe een zonnebankje. Hoe je je voelt is heel belangrijk en dat scheelt heel veel in het doorzetten.

Misschien kun je als failsafe die twee mg in 1 of andere vorm bij je houden. Dat als je omlaag bent gegaan naar 8 en je denkt aan het eind van de dag van sjit das toch te veel, dan kun je die twee er gewoon alsnog bijmikken en de volgende dag verder gaan met het minderen per 1.
als je nu minder neemt, merk je dat toch vaak pas na de volgende keer minder nemen.

ik had gewoon maar 1 ding in mn hoofd .. als ik te lang aan de meet zit, word ik overmoedig en ben ik sneller geneigd om toch nog ff snel een keertje te gebruiken en die dagdosis dan gewoon overslaan.... Zo verging het me bij eerdere keren ook en verviel ik uiteindelijk toch weer geheel. dus ik moest en zou zsm van de meet af.

ik ben zelf toen van tien (sochtends en savonds 5) steeds een halve pil omlaag gegaan( ene dag sochtends een halve pil ervanaf en de dag erna smiddags een halve pil ervanaf) .. een pil is 5 mg

na 3 dagen zat ik op vijf (sochtends en savonds een halve) en dat was even teveel, bleek later in de nacht. dus heb ik de volgende dag sochtends weer 7.5 genomen. in 1 keer. en de volgende ochtend weer 7.5 en de ochtend erna 5 mg. Dat was te doen voor me, al moest ik een dag later mn dosis een paar uur eerder nemen. twee dagen later nam ik mn dosis weer op de normale tijd without breaking a sweat en dus ben ik toen kwartjes omlaag gegaan.

Dat laatste beetje was wel zwaarder, maar als ik heel eerlijk ben zat dat meer in mn hoofd dan dat het echt zwaar was, denk ik.

Voor mij hielp het om een paar dagen flink te blowen en te zuipen en zo ben ik die laatste 2.5 mg een paar keer letterlijk vergeten en daarna nooit meer genomen dus.

Binnen twee weken daarna had ik geen buikpijn meer na eten, sliep ik weer enigszins en had ik mn buik vol van blowen en kon ik het dus prima zonder.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor jou ook zo geld insaniac. Ik heb getracht zo goed mogelijk te luisteren naar de signalen die mn lichaam en geest me gaven. En ik had steun van familie en inmiddels ex-echtgenote ( zelfs als je al jaren clean bent, kan drugs nog steeds meer kapot maken dan je lief is :wink: )

Wat voor mij wel heel erg goed gewerkt heeft, is het spelen met inname tijden en hoeveelheden geweest. Ipv hetgeen je minder nam als nog te nemen als het teveel was, nam ik liever mn volgende dosis een paar uur eerder in en hield ik dat vast.
Maar volgens verslavingsartsen schijnt dat wel een recept voor terugval te zijn, dus geen idee of het bij meer mensen zou werken ... ik ben eigenlijk nooit direct na stoppen of trjidens stoppen truggevallen, als ik de eerste 4 dagen doorkwam, kickte ik af.

Maar uiteindelijk ben ik steeds toch na jaren clean te zijn teruggevallen .. tot twee keer toe. Dus ik kan nu nog even voor ik mn oude 'record' kan evenaren :wink:

Wat ik overigens wel een tijdje gedaan heb ( ik had nog wat meet over ) is soms een halve nemen. Ik had sinds het afkicken heel erg last van rusteloze benen snachts ( nog niet zo erg als toen bij cold turkey, maar het was irritant) en als ik dan een halfje nam was dat een paar nachten weg. Uiteindelijk heb ik die rusteloze benen nog steeds, maar de meet s op en om daarvoor nieuwe te halen zou onzin zijn natuurlijk.
vroeger voor ik dope ging gebruiken had ik dat ook al, dus komt niet daardoor.

Echt kut heb ik me niet gevoeld eigenlijk, ook niet nadat ik totaal geen meet meer nam.
Blij zijn is een keuze en ik had de mazzel dat die keuze makkelijk te maken was, omdat ik me niet echt rot voelde ( en ik ben snel tevreden, geef me een computer, internet en een huisdier en ik ben tevreden) . Het was meer mn ego dat kapot was door schaamte en dat soort dingen.

Maar ongeveer twee weken zonder meet, merkte ik wel dat ik blijer was dan voorheen, zonder duidelijke reden.
Ik denk dat je mentale gesteldheid erg veel te maken heeft met hoe rot je je gaat voelen. En normaal gesproken was ik mentaal altijd vrij sterk, behalve als het om dope ging :wink:

Het grote probeem met ervaringsdeskundigen is gewoon dat diegenen puur en alleen hun eigen situatie kennen en vanuit die eigen beleving zie je vaak dat ze ervanuit gaat dat dat voor iedereen geldt. Mijn ervaring is geheel anders wat dat betreft. Ik weet dat mensen allemaal verschillend reageren op bruin en wit en dus ook met het afkicken ervan. De kunst is voor elk mens om uit te vinden wat voor hen werkt.
En dat doe je door de ervaringen van anderen te weten te komen en daarbij te kijken wat voor jezelf handig lijkt .. of totale onzin lijkt. Van daaruit ga je uitproberen en bouw je dus je eigen ervaringsveld.

succes

Yoro

Bewuste gebruiker
ArieKanariE zei:
als ik te lang aan de meet zit, word ik overmoedig en ben ik sneller geneigd om toch nog ff snel een keertje te gebruiken en die dagdosis dan gewoon overslaan.... :

Dat is nou precies hetgene wat mij de vorige keren de kop heeft gekost!
Die paar keren dat ik probeerde te stoppen is het iedere keer met dit soort redeneringen de mist in gegaan, erg herkenbaar :wink:

insaniac

Newbie
dank je voor de reactie ArieKanarie!
Weer wat info rijker! Je moet idd kijken wat voor jou het beste werkt, voor iedereen is dat anders.

Ik ben begonnen met coke snuiven(8 jaar) En daarna nog eventjes bruin.
Toen ik Meet kreeg toen had ik ook geen zin meer in coke????
Dus ik was supergelukkig! Hier snap ik nog steeds niks van

Ik denk nooit meer aan bruin, ik denk wel nog supervaak aan coke.
Maar als ik coke neem nu dan verminder ik de werking van de meet heb ik gemerkt, en dan word ik ziek.

Ik droom nu iedere nacht ervan datik ben aan t snuiven en aan t zuipen en sigaretten ben aan t roken(ben ik ook met gestopt sinds 2 maanden)
Ik raad trouwens niemand aan om te stoppen met roken als je aan t afkicken bent van de coke en bruin, want dan kun je niet meer blowen of zuipen(want dan krijg je meestal weer zin in een peuk)

En toen zat ik ook nog eens op dat punt datmijn weerstand laag was en toen kreeg ik de griep er nog eens erbij, Lache!! :(

Maar ik weet niet of die dromen aan de afbouw van de meet ligt of aan de stress wat ik nu momenteel heb???

Maar ik ga idd wat experimenteren met de afbouw als ik ziek word.

Sarori

Bewuste gebruiker
insaniac zei:
Maar ik weet niet of die dromen aan de afbouw van de meet ligt of aan de stress wat ik nu momenteel heb???
Allebei. Je zit middenin je afkickproces en dat is niet alleen een lichamelijk proces, maar vooral ook een geestelijk proces. Je geest geeft zich niet zo snel gewonnen en is nog geobsedeerd door de drugs die je nam. Je hebt niet alleen je lichaam, maar vooral je geest langdurig (jarenlang!) aan die stoffen laten wennen en er mee beloond. En nu het die stoffen niet meer krijgt (of steeds minder zoals bij de meet) gaat je geest protesteren, zo van: "Hey, heb ik ook nog iets te vertellen? Ik ben er ook nog potverdriedubbeltjes!"

Als ik met roken stop, dan zie ik zelfs op klaarlichte dag achter het stuur van de auto op de snelweg soms gewoon de sigaretten 'in mijn hoofd' voorbij vliegen. Creapy vind ik dat. Ben net vandaag gestopt, dus ik ben weer voorbereid op die irritante mindtricks :)

Het zal vanzelf minder worden, het hoort bij het afkicken. De één heeft er meer last van dan de ander.

Yoro

Bewuste gebruiker
Even een vaagje tussendoor: Methadon, vloeibaar of pillen :confused:

Ik heb al die jaren altijd vloeibare methadon geslikt.
Alleen wanneer ik op vakantie ging kreeg ik mijn methadon in de vorm van pillen.
Ik heb er qua werking geen verschil in gemerkt, alleen had ik wel het gevoel dat de pillen minder snel uitgewerkt waren dan de vloeibare vorm?
Dit kan natuurlijk ook gewoon bedrog geweest zijn door mijn eigen zieke geest :wink:
Maar toch leek dat echt zo.

Nu lees ik in de verschillende topics dat er toch ook best veel methadon pillen krijgen.
Is dit als onderhoudsdosis voorgeschreven? of alleen bij de afbouw?!
Het lijkt mij makkelijker doseren met pilletjes, dan met vloeibare meet.
Volgens de verstrekkers zijn er echter maar heel weinig die pillen voorgekregen schrijven.
Maar welke reden? dat weet ik dus niet.

Weet iemand wat het verschil is tussen de pil en de vloeibare meet?
En wat de ervaringen zijn, en eventuele adviezen wat beter zou zijn om mee af te bouwen?

insaniac

Newbie
met de meet kun je efficienter (in ml afbouwen lijkt mij makkelijker dan 1 gram van zo'n pil te nemen) afbouwen lijkt me.

Voor de rest heb ik geen ervaringen met pillen, alhoewel ik op vakantie wel pillen ga nemen

insaniac

Newbie
Sarori zei:
insaniac zei:
Allebei. Je zit middenin je afkickproces en dat is niet alleen een lichamelijk proces, maar vooral ook een geestelijk proces. Je geest geeft zich niet zo snel gewonnen en is nog geobsedeerd door de drugs die je nam. Je hebt niet alleen je lichaam, maar vooral je geest langdurig (jarenlang!) aan die stoffen laten wennen en er mee beloond. En nu het die stoffen niet meer krijgt (of steeds minder zoals bij de meet) gaat je geest protesteren, zo van: "Hey, heb ik ook nog iets te vertellen? Ik ben er ook nog potverdriedubbeltjes!"

Als ik met roken stop, dan zie ik zelfs op klaarlichte dag achter het stuur van de auto op de snelweg soms gewoon de sigaretten 'in mijn hoofd' voorbij vliegen. Creapy vind ik dat. Ben net vandaag gestopt, dus ik ben weer voorbereid op die irritante mindtricks :)

Het zal vanzelf minder worden, het hoort bij het afkicken. De één heeft er meer last van dan de ander.

ok, thanx. k dacht al dat ik iets vreemds had.
Nu weet ik tenminste waar het van is.

Alhoewel als ik vroeger veel stres had dan verdrong ik de stress met een snuif of een blow, en nu ik in de verhuizing zit, openbaart die stress zich in dromen s'nachts.

Het zal er allebei wel mee te maken hebben

speeseend

Wijs gebruiker
Stressvolle situaties, zoals bijvoorbeeld een verhuizing, kan ervoor zorgen dat je terugvalt in een ''basic'' denk / droom-patroon. Dat kan knap kloten zijn!

insaniac

Newbie
speeseend zei:
Stressvolle situaties, zoals bijvoorbeeld een verhuizing, kan ervoor zorgen dat je terugvalt in een ''basic'' denk / droom-patroon. Dat kan knap kloten zijn!

Ja maar het voordeel van die verhuizing is nu wel, dat ik dan wel het hele oude leventje afsluit.
Ik heb in die woning veel te veel kutdingen meegemaakt.
Daar zijn mensen doorgeflipt omdat ze te lang door waren gegaan op de combo's (speed, coke en xtc) En daar is ook de hele tijd vet veel gebruikt!

Het leven wat ik nu ben aan het leven is het omgedraaide leven van wat ik geleefd heb de afgel. 6 mnd.
Vroeger boeide mij echt niks en deed ik wat ik wilde.
En nu ben ik gestopt met roken blowen alcohol en drugs, doe iedere dag aan sport en eet ik super-gezond, en dat huis past daar gewoon niet in.

Time to move on! :)

Bovenaan