Van Donkerbruin naar bleek.

Bscw

Belezen gebruiker
Hallo mijn beste DFers!
Ik ben 15 jaar bijna 16.
Ik weet niet of 't aan me leeftijd
ligt ofso, maar als ik om de 2 maanden
en pilletje slik is 't zo van ik ben heel
donkerbruin als ik 't neem de 3 dagen
daarna ook wel(nadat ik steeds lichter word
van huid)ben ik opeens megaanders gekleurd
qua huid echt van gezond naar niet gezond.
En 't gebeurd al wanneer ik er 1tje in de maand
tot 2 maanden neem.
Is dat niet vanwege me leeftijd of ligt 't aan de
pilletjes die ik slik: Tulpjes.

Vele malen dank als jullie info hebben.

Peace :stoned:

Pikachu

Wijs gebruiker
Is het niet gewoon omdat je eerst op vakantie was geweest en dat het nu wat minder weer is? :P

Verder weet ik het ook eigenlijk niet, probeer anders eens wat langer te stoppen om te kijken of je je kleur terugkrijgt.

Het is iig geen normaal nadelig effect van X

Bscw

Belezen gebruiker
Pikachu zei:
Is het niet gewoon omdat je eerst op vakantie was geweest en dat het nu wat minder weer is? :P

Verder weet ik het ook eigenlijk niet, probeer anders eens wat langer te stoppen om te kijken of je je kleur terugkrijgt.

Het is iig geen normaal nadelig effect van X

Dus het is niet normaal dat dat gebeurt? :cry:

Funky Monkey

Badass junkie
Het kan dat je de dag erna wat minder getint bent... misschien 2 maar daarna moet het wel redelijk weg zijn... het is denk ik per persoon verschillend.

Bscw

Belezen gebruiker
Nick de Neger zei:
Het kan dat je de dag erna wat minder getint bent... misschien 2 maar daarna moet het wel redelijk weg zijn... het is denk ik per persoon verschillend.

Ik ben juist de 3 dagen daarna nog redelijk bruin
maar daarna word het steeeds minder.

cobhc

Belezen gebruiker
zou kunnen omdat je lever de extacy moet verwerken en dat dat zoveel energy kost dat je bruin/geel gaat zien..

meestal als er iets met je lever of nieren is kan je geelig uitslaan dit is dus een erg slecht teken.. ik zou stoppen of je lever of nieren laten onderzoeken .

Bscw

Belezen gebruiker
cobhc zei:
zou kunnen omdat je lever de extacy moet verwerken en dat dat zoveel energy kost dat je bruin/geel gaat zien..

meestal als er iets met je lever of nieren is kan je geelig uitslaan dit is dus een erg slecht teken.. ik zou stoppen of je lever of nieren laten onderzoeken .

Volgens mij is er niks met mijn lever aan de hand
anders had ik 't wel gemerktLol

Maar meer details graag hoe gebeurt 't ensjit.

Pikachu

Wijs gebruiker

Waarom denk je dat je dat wel merkt? Een bezoekje aan de dokter kan nooit kwaad... Als je boven de 18 bent mag hij ook nog eens niks aan je ouders vertellen ofzo.

Bscw

Belezen gebruiker
Pikachu zei:

Waarom denk je dat je dat wel merkt? Een bezoekje aan de dokter kan nooit kwaad... Als je boven de 18 bent mag hij ook nog eens niks aan je ouders vertellen ofzo.

Gelijk heb je maar the problem is dat ik nog geen 18 ben
Dus ik vrees het ergste. Ik heb wel en keer met me doctor
gesproken over wiet daar heeft ze verder nooit wat over
tegen me ouders gezegt(huisarts bedoel je?>)

Pikachu

Wijs gebruiker
Nee, maar als je er toch toevallig bent.

En ja ik heb t over je huisarts, anders kan je ook gewoon even informeren of haar doktersgeheim ook geldt voor minderjarigen.
Je kunt t zelfs gewoon vragen aan haar.

Bscw

Belezen gebruiker
Pikachu zei:
Nee, maar als je er toch toevallig bent.

En ja ik heb t over je huisarts, anders kan je ook gewoon even informeren of haar doktersgeheim ook geldt voor minderjarigen.
Je kunt t zelfs gewoon vragen aan haar.

Ja, dat zal ik zeker ff doen.
Heb net tegen me pa gezegt
dat ik(zogenaamd)last van me buik heb
en dat ik de komende dagen ff langs
me huisarts ga.

Maar nog 1 vraagje hoe ontstaat die leverbeschadiging?

angel-devil

Experimenterende gebruiker
Opname
XTC wordt geslikt. Het maagzuur lost de XTC op waardoor de werkzame stoffen vrijkomen. De XTC wordt met de rest van de maaginhoud verwerkt en bereikt de dunne darm. Daar wordt de XTC in het bloed opgenomen. Na de dunne darm gaat het bloed (via de poortader) eerst naar de lever. Daar wordt een deel van de XTC door enzymen afgebroken.

Vervolgens gaat het bloed met de overgebleven XTC naar het hart. Het hart pompt het bloed naar de longen (om zuurstof op te nemen).
Het hart pompt het bloed vervolgens naar de rest van het lichaam en naar alle organen, onder andere naar de hersenen, lever en de nieren. Deze organen zorgen voor de effecten, de afbraak en de uitscheiding.

Effecten
Een deel van het XTC-rijke bloed komt aan in de hersenen. In de hersenen beïnvloedt XTC de manier waarop zenuwen signalen aan elkaar doorgeven. Zenuwen doen dat met behulp van bepaalde stofjes. Deze stofjes worden overdrachtstoffen genoemd. XTC beinvloedt vooral de werking van serototine. Door het verhoogde serotonine-gehalte ga je je gelukzalig voelen.

Abraak
Een deel van het XTC-rijke bloed komt ook aan in de lever. In de lever wordt de XTC verder afgebroken.

Uitscheiding
Een deel komt ook aan in de nieren. De nieren filteren XTC en de afbraakstoffen uit het bloed waarna ze door de urine uitgescheiden worden.

Bloedsomloop
Nadat het bloed de organen (waaronder hersenen, lever en nieren) gepasseerd heeft, gaat het bloed weer terug naar het hart. Het hart pompt het bloed weer naar de longen (om zuurstof op te nemen. Van de longen gaat het bloed weer terug naar het hart, waarna het hart het weer opnieuw door heel het lichaam en naar alle organen pompt. Het bloed met zuurstof en XTC (mogelijk iets minder doordat al wat afgebroken is) bereikt dan weer alle organen. Deze cyclus herhaalt zich keer op keer.

Risico's korte termijn

Oververhitting
XTC-gebruik kan tot oververhitting leiden. XTC verhoogt de lichaamstemperatuur. Door de combinatie van XTC, hitte, lang dansen en weinig water kun je uitdrogen en oververhit raken. Oververhitting is een zeer gevaarlijk ziektebeeld dat moeilijk te behandelen is. Hoge koorts, toevallen, bloedingen door het hele lichaam, spierafbraak en nierstoornissen kunnen voorkomen. Afkoeling zoeken, zo nu en dan rust nemen en voldoende drinken (ongeveer twee glazen water per uur) zijn belangrijk om oververhitting te voorkomen. Nog beter is het om isotone drankjes te drinken zoals AA of Isostar.

Lever/nieren
Er zijn enkele gevallen bekend waarbij XTC gebruik heeft geleid tot leverontsteking en het accuut falen van de lever. Waarschijnlijk speelde een individuele gevoeligheid of een herbij een rol.

Tanden
Door XTC kun je gaan knarsetanden. Dat kan schadelijk zijn voor je tanden. Ook maak je minder speeksel aan. Speeksel is de natuurlijke reiniger van je gebit.

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
DAmn :confused: Geel zien = Problemen met lever en/of nieren? Heb er al lang last van, mensen zeggen me dit ook soms.. Ik drink me wel om de week eens half naar de kloten :flushed: Maar euh wat kan er eig mis zijn met mn lever dan? En hoe doet de dokter onderzoek hiernaar? Gwn bloed trekken?
:wave:

Everio

Bewuste gebruiker
pilliewilly zei:
DAmn :confused: Geel zien = Problemen met lever en/of nieren? Heb er al lang last van, mensen zeggen me dit ook soms.. Ik drink me wel om de week eens half naar de kloten :flushed: Maar euh wat kan er eig mis zijn met mn lever dan? En hoe doet de dokter onderzoek hiernaar? Gwn bloed trekken?
:wave:

je lever die niet goed werkt bijvoorbeeld?... lever reinigt je lichaam... als dit niet gebeurt blijven de "giftige" stoffen langer of in je lichaam zitten... niet goed dus...

wat er mis kan zijn? weet niet... onsteking? ziekte? (zullen best bepaalde leverziektes zijn....) kan zoveeeel zijn

zal idd bloed afnemen

Pikachu

Wijs gebruiker
Je zou idd ook geelzucht kunnen hebben...

Of altvleesklierkanker, daar zorgt dat ook voor... Heeft een ex dr vader gehad, niet overleeft :(

cobhc

Belezen gebruiker
hmm was mijn theorie toch niet zo heeel gek :P

trouwens ik wist niet dat je daar kanker kon krijgen :openmouth:
ik heb zelf diabetes dus zou er best veel van moeten weten :$

DreamWeaver

Badass junkie
Gehe, de enige keer dat ik geel zag had ik 12 ml ghb weggetikt. Meestal als je geel word ben je redelijk je lever naar de kanker aan het helpen. Verder niet te druk om maken, en over 20 jaar een nieuwe kopen in China :beer:

m26

Newbie
is gwn dat je lichaam er niet tege kan.. ik was 14 vollenaad en verandere niet van kleur zo erg.

Serenity

Badass junkie
Lieve schat, je bent nog geen 16, waarom blijf je nog niet even van die kankerzooi af en rook je lekker een jointje, of drink een lekker koud biertje ofzo. :)

LekkerDing

Serenity zei:
Lieve schat, je bent nog geen 16, waarom blijf je nog niet even van die kankerzooi af en rook je lekker een jointje, of drink een lekker koud biertje ofzo. :)

Das toch ook drugs?

Als je lichaam nog in de groei is: bla bla bla (help je je zo wel stukken sneller naar de kloten).

Drugs is nooit goed, ook niet voor volwassenen, maar voor kids onder de 16.... my god.

Bscw

Belezen gebruiker
Serenity zei:

Omdat ik dat niet meer doe
zit tegenwoordig aan de heroïne schaaat!

clowntje

Bscw zei:
Hallo mijn beste DFers!
Ik ben 15 jaar bijna 16.
Ik weet niet of 't aan me leeftijd
ligt ofso, maar als ik om de 2 maanden
en pilletje slik is 't zo van ik ben heel
donkerbruin als ik 't neem de 3 dagen
daarna ook wel(nadat ik steeds lichter word
van huid)ben ik opeens megaanders gekleurd
qua huid echt van gezond naar niet gezond.
En 't gebeurd al wanneer ik er 1tje in de maand
tot 2 maanden neem.
Is dat niet vanwege me leeftijd of ligt 't aan de
pilletjes die ik slik: Tulpjes.

Vele malen dank als jullie info hebben.

Het zou i.d.d wel eens aan je zuurstofvervoer/bloedtoevoer kunnen liggen.
Verslechterde bloeddoorstroom kennelijk.
Niets om je zorgen over te maken, maar houd het wel in de peiling, je kunt je bloeddoorstroming extra stimuleren door veel water te drinken(groene thee brandnetel thee) niet roken, jezelf een massage te geven wanneer je onder de douche staat of in bad ligt(je hebt diverse massageborstels of scrubhandschoenen te koop) kijk maar eens in je locale nauurvoedingswinkel.

En ga eens wat vaker naar buiten.

Supervlieg

Wijs gebruiker
Bscw zei:
-spaceman- zei:
waar doel je op joegie?

NIET op ruzie maar die
supernurd moet weer eens
een onnodige opmerking maken.

En waarom noem je me joegie?!
Ik irriteer me aan die betweterige onzin van jou. Gezien je posts (en houding) weet je allemaal nog vrij weinig tot niets over drugs, dus alsjeblieft hou je eigen onzin voor je, hoeven anderen ook niet dezelfde fouten te maken als dat jij doet.

Bscw

Belezen gebruiker
Supervlieg zei:
Bscw zei:
-spaceman- zei:
waar doel je op joegie?

NIET op ruzie maar die
supernurd moet weer eens
een onnodige opmerking maken.

En waarom noem je me joegie?!
Ik irriteer me aan die betweterige onzin van jou. Gezien je posts (en houding) weet je allemaal nog vrij weinig tot niets over drugs, dus alsjeblieft hou je eigen onzin voor je, hoeven anderen ook niet dezelfde fouten te maken als dat jij doet.

Ik ben misschien 15 maar ik weet zeker wel meer
van xtc dan en gemiddelde gebruiker.
En ik denk niet dat je daar over kan oordelen
als je me niet kent.

Bovenaan