• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Valhalla truffels bad trip report ( 11G )

Glockxix

Newbie
Omgeving: vakantiehuis met enkele vrienden.
Stemming: blij opgewonden.
Energie: moe van het rijden van 2 uur lang.
Lichaam en lengte: 5 dagen per week krachttraining en 1,73 CM (5':sunglasses: lang.
Ervaring: Ectasy, truffels, wiet en alcohol.
TL: DR: De eerste paar uur struikelde ik goed en zag alles ademen en zoemen en zoomen en uitzoomen en het was leuk en alles goed, toen voelde ik me opeens om een of andere reden slecht en had deze gedachtelussen waar mijn familie naartoe zou gaan sterven en dacht dat ik zou sterven. Maar ik wist dat ik op bad trip was en kalmeerde mezelf door te zeggen dat het voorbij zal zijn en daarna keken we naar een film (Wu Assasins) en werd ik geil door de actrice Chrstine Gavin en toen gingen we slapen.

Vraag voor de mensen die weten: Is wat ik ga zeg een egodood of gewoon een bad trip?
Vraag 2: Ik wil LSD doen, maar kunnen jullie beoordelen als ik ready bent ervoor?

(Een kort verhaal over de eerste keer zodat je wat achtergrondinformatie kunt krijgen) (je kunt dit overslaan als je niet geïnteresseerd bent)
Oké, dus de eerste keer dat ik truffels deed, was in een goede omgeving bij mijn vrienden thuis en we waren met 5 personen. 1 broer van mijn vriend die ik niet kende en we deden allemaal truffels. 2 vrienden deden de hoogste dosis truffels (Valhalla) en ik en de anderen deden gemiddelde truffels, zoals de niet zo sterke.

Mijn vriend waar we truffels deden, heeft een groot huis en we namen truffels in zijn kamer, waar we normaal onze drugs doen en relaxen. En de broer was een eerste timer, net als ik. Nadat we de truffels (8 g) binnen een uur hadden genomen, begon iedereen te trippen, maar ik ging niet tripped en was wel pissig, omdat ik er me erg naar ging verheugen maar de broer van die vriend deed nogal raar dus ik lette goed op hem. Maar een half uur ging voorbij en hij werd gebeld door zijn vriendin en hij zei tegen ons dat het super belangrijk was en dat we hem niet moesten volgen, dus we deden wat hij vroeg en niet gingen hem niet volgen, maar een half uur ging opnieuw voorbij en ik tripte eigenlijk mild en besloot hem uit te checken omdat ik het vreemde gevoel had dat de dingen niet goed gingen voor hem, dus ik checkte hem uit en hij was als bang en super boos, dus vroeg ik hem: "Bro, voel je je goed?" En hij zei: "Noo bro, ik heb ruzie met mijn vriendin" en hij liet me zijn berichten zien en de berichten waren als: "Ik ben niet goed genoeg, je verdient me niet, ik ben waardeloos" en dat was het moment Ik stapte in en probeerde hem kalm te maken.

Ik zei stiekem tegen mijn vrienden dat hij in een bad trip zat, omdat de broer me vroeg om het niet te vertellen en ze waren er cool mee. Dus we waren naar buiten en hij was gekalmeerd en shit raakt de fan. Hij begon vanuit het niets te beatboxen en zei willekeurige zinnen die niet klopten en zit echt in een oneindige lus bevonden. Iedereen was keihard aan het trippen en ik was gewoon aan het observeren en kreeg een milde trip.
Nou, dat is het kleine achtergrondverhaal dat waarom ik denk dat mijn tweede reis me een slechte reis heeft bezorgd en ik zal er nu over vertellen.

Dus de dag kwam eindelijk en ik besloot Valhalla-truffels te nemen, wat de sterkste en wildste is wat mijn vrienden en internet zeggen. Mijn vrienden zeiden dat je deze moest nemen, omdat je behoorlijk tolerant bent tegen de milde truffels, dus dat deed ik.
Ik reed van mijn huis Groningen naar Amsterdam, dat is 200 km en duurt 2,5 uur rijden. Nadat ik aankwam op de vakantie die mijn vrienden kochten, wilden ze meteen beginnen met het doen van truffels en ik vond het prima, maar was wel erg moe van het rijden. Dus gingen we naar buiten en namen de truffels en ik begon met 7 g en mijn vrienden 12 g, wat ze altijd doen. Dus namen we de truffels met brood en nutella, wat geweldig was en gewoon zo goed dat ik vergat dat ik truffels lol deed. Nadat we de truffels aten, rookten we ook een beetje wiet en na 1 uur tripte we allemaal gped goed. Ik was buiten en keek omhoog in de lucht en ze hadden allemaal patronen en hadden mooie drakenpatronen van de Chinees die ik zo leuk vond. De zonsondergang kwam naar beneden en het was ultra geweldig alsof ik me goed en chill voelde. Nadat het donker werd besloten we naar binnen te gaan en onze reis voort te zetten.

Dus 2 uur is verstreken sinds we de truffels gebruikten en iedereen was goed aan het trippen. Een vriend had het meest trippy kussen dat Onyx zwart was en het was zo super lekker zwart dat ik niet kan uitleggen hoe leuk onyx zwart was totdat ik dat kussen zag.. Toen het kussen voorbij was, ging er nog een uur voorbij en alles in de kamer ademde en zoomde in en uit, en het voelde alsof ze leefden en ik in een tekenfilm zat.

Dus 3 uur tijdens de reis en ik besloot om alleen met mijn headset naar muziek te luisteren en dat voelde heel goed, en de geluiden waren anders en ik leefde eigenlijk lol omdat mijn liefde voor muziek erg groot is. En het was geweldig and vond het de leukste moment van het trippen.

Dus na een uur stopte ik met luisteren naar muziek en legde ze neer en praatte met mijn vrienden gedurende 15 minuten, maar na het praten voelde ik me niet goed, alsof ik me slecht voelde, gewoon niet goed en kreeg een beetje hoofdpijn. Ik kalmeerde mezelf en zei tegen mezelf omdat je uitgeput bent en slaperig voelt. Maar toen ging alles slecht. Mijn lichaam voelde zwaar aan en mijn geest werd heel hard gekweld met super slechte gedachten en een oneindige lus. Ik was in de war en dacht dat wtf aan het gebeuren was, en ik was aan het uitzoeken maar ik voelde me gewoon heel slecht en alles was zwaar en niet goed.

Dus nadat ik dat hoorde, vertelde ik mijn vrienden onmiddellijk dat ik me niet goed voelde en dat ik misschien in een bad trip zat en ze waren in de war omdat ik er kalm uitzag. Maar ik kwelde heel erg en ze waren allemaal aan het trippen en konden me natuurlijk niet helpen.

Terwijl mijn geest kwelt op deze bad trip, belde mijn nicht me en ze belt me nooit, en uit het niets belt ze me.En ik dacht in gedachten, wat wil je? Waarom bel je me? en nu komt er een deel dat ik echt bang was en alles overdacht. Mijn geest vertelde me dat mijn nicht me belde om me te vertellen dat mijn ouders en mijn kleine broertje stierven en ik was zo bang en verward en boos en alles tegelijkertijd. Maar gelukkig is mijn geest behoorlijk sterk en zei ik tegen mezelf, waarom zou ze me niet vaker bellen en gek maken. Dus gelukkig kalmeerde ik mezelf maar kreeg nog steeds de gedachte in mijn hoofd dat ik niet kon beven. Dus besloot ik het gesprek te weigeren en het gewoon te negeren. (De dag nadat ze me net vertelde dat haar verjaardag eraan kwam en ze wilde dat ik erbij zou komen lol)

Na de gedachten vroegen mijn vrienden me netjes of ze bij me moesten blijven of ze naar buiten konden gaan en in het donker konden trippen en ik had zoiets van ja, ga naar buiten, Ik overleef dit wel en ze vroegen weetje zeker? We kunnen hier blijven als je het leuk vindt, maar de egoïstische persoon die ik ben zeg ga naar buiten, ik zal deze slechte reis overleven. Dus waren ze buiten en zittend bij de bank, niet ver maar buiten en ik besloot naar muziek te luisteren. Nadat ik mijn headset had opgezet, besloot ik naar mijn favoriete muziek te luisteren, maar het ding is dat mijn favoriete muziek behoorlijk triest en liefdesverdriet is en ik voelde me super verdrietig tijdens de bad trip. (Ik heb er een video van terwijl ik luister). Link:
De tijd verstrijkt en mijn vrienden komen terug en ze kijken naar deze supergekke serie terwijl ik nog steeds aan het trippen was en negatieve en gewoon slechte gedachten kreeg. Terwijl ze naar de film begonnen te kijken, raakte ik plotseling in paniek en ademde snel omdat ik dacht dat ik zou sterven en mijn vrienden zich zorgen maakten, maar ze wisten niet wat ze moesten doen, dus mijn vrienden wreven over mijn rug, maar het had geen effect op mij. Maar gelukkig heb ik dat ook overleefd lol.

Na de paniekaanval en de gedachteloop besloot ik om gewoon de film met hen te kijken en er was een meisje genaamd Chrstine Gavin, en om een of andere reden werd ik supergeil door haar gevecht te bekijken, maar ik wilde mijn vrienden niet vertellen dat ik geil werd Dus ik vertelde hen dat het meisje super heet is en dat ze allemaal heel hard begonnen te lachen en het vrolijkte me op omdat ik normaal de grapjes in de groep maak. Tijden gaan voorbij en ik zit nog steeds in de bad trip, maar mijn gedachten werden afgeleid door de film omdat het gek was, hier en daar scènes vechten, opofferingen, grappige grappen.

Uiteindelijk waren we klaar met de film en iedereen was moe en besloot te gaan slapen en ik was ook super moe maar nog steeds een beetje trip in het bed. Maar ik sliep en de dag erna voelde ik me niet raar, ik probeerde me gewoon te realiseren wat er gebeurde en te verwerken wat er gebeurde. Ik herinnerde me niet veel, maar de kritieke dingen die ik deed.

Dus dat is eigenlijk mijn bad trip over Valhalla 11g.

Korte samenvatting: ik wist dat ik in een slechte reis zat en kalmeerde mezelf door te zeggen dat het allemaal wel goed komt. Had een leuke nacht en slechte nacht, maar na de dag voelde ik me opgewonden en moest ik verwerken wat er gebeurde. Nu maanden later voel ik me niet aangetast door de slechte reis en heb ik eigenlijk geleerd dat het mijn geest mentaal sterker heeft gemaakt.

(Derde probeerstatus)
Stemming: blij.
Energie: rust en voorbereid.
Lichaam en lengte: nog steeds fitness en 173 cm lang lol.

Na deze tweede poging deed ik mijn derde poging valhalla-truffels en deze keer in thee en 10 g. Dit was een half jaar later en het was de beste reis die ik ooit heb gehad. In voelde extreme euforie, Eén met aarde en de hele groep was energiek en gelukkig. Beste reis die ik had sinds ik niet bang was voor de slechte reis.

Maar na deze ultra geweldige reis wil ik LSD 150ug proberen. Maar mijn vraag aan de professionals is: ben ik klaar voor LSD of moet ik nog steeds wachten. In de bad trip kon ik helder denken en mezelf kalm maken en ik deed veel onderzoek en veel triprapporten van slechte en goede triprapporten van LSD. Dus ik ben goed voorbereid als ik LSD neem. Maar ik wil jullie nog steeds vragen wat je denkt als ik er klaar voor ben of niet.

Bedankt voor het klaar maken van dit lange kontverhaal en hopelijk vond je het leuk omdat ik niet erg goed ben in het schrijven van een verhaal :)

( dit is trouwens vertaald van mijn reddit post dus als er domme zinnen staan, komt het puur door google vertalen, omdat ik lui ben :)

Cerberus

Wijs gebruiker
Allereerst om op je vraag te antwoorden: het klinkt niet alsof je een egodood ervaren hebt. Bij een egodood wordt je een met alles en iedereen in het universum, en voor dat punt denk je de enige te zijn in het universum. Dus het feit dat je je vrienden nog als aparte entiteiten zag betekent dat je gewoon in een negatieve gedachtenspiraal zat.
Ten tweede: het feit dat je toestond dat je vrienden buiten gingen maakt je niet egoïstisch maar net het omgekeerde :wink:
En ten derde: LSD kun je wel nemen, het is niet alsof deze drug "next level" is ofzo, ik ervaarde die wel totaal anders dan truffels. Maar ik merk dat je in zware trips raakt bij slechts 10 en 11 gram wat ik lage porties vind dus ik zou toch ozrgen dat je ofwel niet teveel LSD neemt, ofwel zorgt dat er genoeg vrienden zijn en andere prikkels zodat je minder snel in negatieve spiraal raakt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Eens met @Cerberus over ego-dood/ego-oplossing. Kenmerkend eraan is juist dat alle angst verdwijnt, omdat er niets anders dan jezelf is. Voor of na een ego-oplossing kun je wel bad gaan, het is altijd het ego die je bad laat gaan namelijk. Het klinkt overigens ook niet dat je een klassieke bad-trip ervaring had, dat gaat nog wel wat verder dan dit.

En LSD is inderdaad niet een klasse in heftigheid hoger dan truffels/paddo's. Dat is toch een hardnekkig vooroordeel wat maar blijft leven. Op veel vlakken is LSD juist meer vergevingsgezind dat truffels/paddo's. Maar misschien kun je wel beter beginnen met 100 ug ipv 150. Wees je er ook van bewust dat een LSD trip veel langer duurt (meer dan 10 uren vaak). Het viel mij ook op dat je wel gauw negatieve gedachten had. Zorg er wel voor dat je helemaal goed in je vel zit voordat je gaat trippen. LSD is over het algemeen heel positief van aard, maar je gaat er ook heel veel door denken. Als jij op de een of andere manier een negatieve gedachte hebt en daar op door gaat denken, dan kan dat je mogelijk in een spiraal van van toenemende negativiteit brengen. Wees voorzichtig en bij twijfel: niet gaan trippen.

Glockxix

Newbie
@Cerberus Aaah thanks dat je het een beetje voor mij ophelderd. Ik denk zelf wel dat ik wel tegen truffels van hoger aankan, omdat ik toen ik het voor de tweede keer heb gebruikt, ik namelijk moe was van het rijden en daardoor denk dat ik eerder een bad trip heb gekregen. Ik heb het een weekje terug weer gedaan, maar met thee en zelfde gram en voelde enorme euphorie. Maar bedankt voor je tips en ervaringen :grin:!

Glockxix

Newbie
@SuperSilverHaze Nou, ik heb er vaker over gehoord, maar ik wil denk ik echt LSD proberen. LSD is de eerste drug die ik kende en ik keek er altijd heel erg op uit, omdat mensen met leuke verhalen kwamen en het mij heel nieuwsgierig heeft gemaakt

Glockxix

Newbie
@Mindless Aaah, maar is een ego death dan gelijk een slecht ding? Het lijkt mij meer op iets dat je dan het leven meer waardeert nadat je een ego death hebt ervaren en van bewust ben dat je elkaar nodig hebt of denk ik nou verkeerd?

En over de bad trip dat het niet klassiek is, viel het dan nog mee? Ik voelde me namelijk wel heel zwaar en bleef in een spiraal van slechte gedachtes, wat ik toch wel kon afweren. Ik sprong af en toe uit de bad trip en belande er weer in.

Mijn vooroordeel komt van LSD doordat de ene zegt dat het super heftig is en de andere zegt dat het meevalt en ik wil het natuurlijk niet onderschatten :tongueout:, En doordat het trip zolang duurt lijkt het me super tof om het te doen. En wat je zegt over voorzichtig en twijfel, zo bereid ik me altijd voor. Ik denk meestal dan, Ben ik blij, uitgerust, heb ik er zin in? Als alles daar van ja is doe ik het ! :grin:.

Kan je LSD ook trouwens enigzins testen, zoja hoe kan ik dat doen? of is het in het algemeen hier in Nederland wel betrouwbaar?

Cerberus

Wijs gebruiker
@Cerberus Aaah thanks dat je het een beetje voor mij ophelderd. Ik denk zelf wel dat ik wel tegen truffels van hoger aankan, omdat ik toen ik het voor de tweede keer heb gebruikt, ik namelijk moe was van het rijden en daardoor denk dat ik eerder een bad trip heb gekregen. Ik heb het een weekje terug weer gedaan, maar met thee en zelfde gram en voelde enorme euphorie. Maar bedankt voor je tips en ervaringen :grin:!

Het zou me verbazen als je bad trip van de moeheid is. Mijn allereerste trip was ik super bang ervoor, zodanig bang dat ik de nacht ervoor amper sliep (2-3 uur). En ik ging super goed. Gebrek aan slaap speelt mee maar nog zoveel meer speelt mee. Psychedelica onderdrukken je moeheid eerder. Maar he, het kan wat je zegt. Mijn intuïtie zegt echter van niet.
Je kan LSD wel proberen hoor.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless Aaah, maar is een ego death dan gelijk een slecht ding? Het lijkt mij meer op iets dat je dan het leven meer waardeert nadat je een ego death hebt ervaren en van bewust ben dat je elkaar nodig hebt of denk ik nou verkeerd?
Een ego-oplossing of ego-ontstijging is niet zozeer een goed of een slecht iets. Je ontstijgt ermee je normale ego-bewustzijn en ziet dat het allemaal een illusie is geweest. En tegelijk met het verdwijnen van je eigen ego, verdwijnen ook alle 'anderen' vanuit jouw perspectief, waardoor jij en de rest van het universum gezien worden als het geheel dat het werkelijk is. Het geheel dat wij zijn. Wat je daar na zo'n ervaring mee doet verschilt per persoon. Je kunt je zo aangetrokken voelen tot die eenheid dat je ook in je nuchtere leven daar naar op zoek gaat. Maar je ego kan ook geschrokken zijn omdat het doorheeft dat er geen plaats voor het ego is in dat "nieuwe" bewustzijn. Geen misleiding meer, geen liegen en bedriegen. Geen negeren van de waarheid.

Maar neem dat allemaal ook niet als waarheid. Alleen de ervaring zelf kan je laten zien wat het werkelijk is.

En over de bad trip dat het niet klassiek is, viel het dan nog mee? Ik voelde me namelijk wel heel zwaar en bleef in een spiraal van slechte gedachtes, wat ik toch wel kon afweren. Ik sprong af en toe uit de bad trip en belande er weer in.
Natuurlijk is het ook een spectrum van hoe "goed" of hoe "slecht" je trip is. Ik zie het liever in termen van hoezeer je weerstand biedt aan de ervaring. Zelf heb ik een paar ervaringen gehad waar ik in complete weerstand en paniek schoot. Op zo'n moment is het door de intensiteit van het tripmiddel min of meer alsof je een retourtje naar de hel maakt. Maar in jouw beleving op dat moment is het een enkeltje. Zo nu en dan moeilijke en duistere elementen tijdens je trip zie ik meer als een normale trip. Dat een trip alleen maar positief is, is denk ik ook zeldzaam. Dat soort ervaringen heb je ook eerder als je in gezelschap tript is mijn ervaring daarmee. Dan zorgt die sociale interactie er vaak voor dat de trip relatief oppervlakkig en 'leuk' blijft en minder introspectief.

Mijn vooroordeel komt van LSD doordat de ene zegt dat het super heftig is en de andere zegt dat het meevalt en ik wil het natuurlijk niet onderschatten :tongueout:, En doordat het trip zolang duurt lijkt het me super tof om het te doen. En wat je zegt over voorzichtig en twijfel, zo bereid ik me altijd voor. Ik denk meestal dan, Ben ik blij, uitgerust, heb ik er zin in? Als alles daar van ja is doe ik het ! :grin:.
Ik had dat vooroordeel eerst ook. :) Er hangt wat een stigma rond LSD. Je benadering is goed denk ik. :)

Kan je LSD ook trouwens enigzins testen, zoja hoe kan ik dat doen? of is het in het algemeen hier in Nederland wel betrouwbaar?
Je kunt het naar een testcentrum brengen, maar dan wordt het niet kwantitatief (hoeveelheid LSD op je zegel) getest. Er zijn ook thuistests, maar daarmee test je of er een LSD-achtige stof op je zegel zit. De test kan dan positief zijn, maar alsnog weet je niet of je LSD hebt of een moleculair gezien zeer vergelijkbare stof. Daarnaast test je zo de aanwezigheid van een LSD-achtige stof, maar weet je dus niet wat er nog meer voor - misschien wel gevaarlijke - stoffen op je zegel zitten. Naar een testcentrum brengen is dus wel aan te raden.

Of het over het algemeen wel betrouwbaar is in Nederland, is natuurlijk geen argument om maar niet te testen. Zelfs al zou het zeer zeldzaam zijn dat er gevaarlijke stoffen op voor LSD verkochte zegels zitten, als jij net diegene bent die een verkeerde hebt te pakken, dan maakt dat voor jou allemaal niet uit. Laten testen is dus wel echt het beste.

Laatst bewerkt:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Kenmerkend eraan is juist dat alle angst verdwijnt, omdat er niets anders dan jezelf is.
De eerste keer dat ik dat ervoer was echt terror en angst zoals ik nog nooit ervaren had, ik brak uit in pure wanhoop bij de gedachte dat ik misschien alleen over zou blijven en op zou lossen in het niets. Bij het afnemen in intensiteit van die ervaring dat ik iemand tegenover mij hallucineerde die mij tot kalmeren probeerde te praten, grote angst ook dat ik er mentaal niet meer bovenop zou komen. Maar bij sommige ervaringen lijkt het mij inderdaad dat er geen twijfel mogelijk is. Ik durfde ook lang niet meer te trippen omdat ik daar wel enigszins trauma aan overgehouden had. Het combineren van psychedelica met dissociatieven was ik eveneens lange tijd zeer huiverig voor, toen ik dat wel deed dat ik ook zeer snel angstige flashbacks ervoer naar de impact van de intensiteit van enkele voorgaande ervaringen. De gedachte dat ik enkel met mijzelf aan het communiceren was heeft mij nog lange tijd rillingen bezorgd die tot op het bot merkbaar zijn.

Het ego dat inderdaad angsten uit staat die voor mijn gevoel voorbij gaan aan doodsangst, je noemde het eigenlijk al wel. Ik voelde de behoefte om mijn ervaring te delen. Mooi verwoord in ieder geval.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De eerste keer dat ik dat ervoer was echt terror en angst zoals ik nog nooit ervaren had, ik brak uit in pure wanhoop bij de gedachte dat ik misschien alleen over zou blijven en op zou lossen in het niets. Bij het afnemen in intensiteit van die ervaring dat ik iemand tegenover mij hallucineerde die mij tot kalmeren probeerde te praten, grote angst ook dat ik er mentaal niet meer bovenop zou komen. Maar bij sommige ervaringen lijkt het mij inderdaad dat er geen twijfel mogelijk is. Ik durfde ook lang niet meer te trippen omdat ik daar wel enigszins trauma aan overgehouden had. Het combineren van psychedelica met dissociatieven was ik eveneens lange tijd zeer huiverig voor, toen ik dat wel deed dat ik ook zeer snel angstige flashbacks ervoer naar de impact van de intensiteit van enkele voorgaande ervaringen. De gedachte dat ik enkel met mijzelf aan het communiceren was heeft mij nog lange tijd rillingen bezorgd die tot op het bot merkbaar zijn.
Het besef dat er enkel jezelf is, is ofwel het allermooiste dat er is, of het aller verschrikkelijkste. Perspectief is alles.

Het ego dat inderdaad angsten uit staat die voor mijn gevoel voorbij gaan aan doodsangst, je noemde het eigenlijk al wel. Ik voelde de behoefte om mijn ervaring te delen. Mooi verwoord in ieder geval.
Dankje en inderdaad, het gaat voorbij doodsangst.

Ik heb net een kwartiertje geleden 150 ug ALD-52 ingenomen. Kijken wat dat gaat brengen. :)

Cerberus

Wijs gebruiker
Klinkt alsof je een zeer gelijkaardige trip gehad hebt als mij deze week @Jmths . Maar klinkt dan ook alsof je geen echte egodood had, maar het moment vlak ervoor ervaarde?

Glockxix

Newbie
Het zou me verbazen als je bad trip van de moeheid is. Mijn allereerste trip was ik super bang ervoor, zodanig bang dat ik de nacht ervoor amper sliep (2-3 uur). En ik ging super goed. Gebrek aan slaap speelt mee maar nog zoveel meer speelt mee. Psychedelica onderdrukken je moeheid eerder. Maar he, het kan wat je zegt. Mijn intuïtie zegt echter van niet.
Je kan LSD wel proberen hoor.
Aaaah naja volgens mij had ik dat ergens gelezen op het internet en dat ik dat daarom dacht. Grappig van je eerste trip, mijn eerste trip ging namelijk heel dom. Ik at een hele pizza voordat ik truffels nam en ik voelde licht in me hoofd niks anders dus dat was saai geworden :tongueout:

Glockxix

Newbie
Een ego-oplossing of ego-ontstijging is niet zozeer een goed of een slecht iets. Je ontstijgt ermee je normale ego-bewustzijn en ziet dat het allemaal een illusie is geweest. En tegelijk met het verdwijnen van je eigen ego, verdwijnen ook alle 'anderen' vanuit jouw perspectief, waardoor jij en de rest van het universum gezien worden als het geheel dat het werkelijk is. Het geheel dat wij zijn. Wat je daar na zo'n ervaring mee doet verschilt per persoon. Je kunt je zo aangetrokken voelen tot die eenheid dat je ook in je nuchtere leven daar naar op zoek gaat. Maar je ego kan ook geschrokken zijn omdat het doorheeft dat er geen plaats voor het ego is in dat "nieuwe" bewustzijn. Geen misleiding meer, geen liegen en bedriegen. Geen negeren van de waarheid.

Maar neem dat allemaal ook niet als waarheid. Alleen de ervaring zelf kan je laten zien wat het werkelijk is.

Natuurlijk is het ook een spectrum van hoe "goed" of hoe "slecht" je trip is. Ik zie het liever in termen van hoezeer je weerstand biedt aan de ervaring. Zelf heb ik een paar ervaringen gehad waar ik in complete weerstand en paniek schoot. Op zo'n moment is het door de intensiteit van het tripmiddel min of meer alsof je een retourtje naar de hel maakt. Maar in jouw beleving op dat moment is het een enkeltje. Zo nu en dan moeilijke en duistere elementen tijdens je trip zie ik meer als een normale trip. Dat een trip alleen maar positief is, is denk ik ook zeldzaam. Dat soort ervaringen heb je ook eerder als je in gezelschap tript is mijn ervaring daarmee. Dan zorgt die sociale interactie er vaak voor dat de trip relatief oppervlakkig en 'leuk' blijft en minder introspectief.

Ik had dat vooroordeel eerst ook. :) Er hangt wat een stigma rond LSD. Je benadering is goed denk ik. :)

Je kunt het naar een testcentrum brengen, maar dan wordt het niet kwantitatief (hoeveelheid LSD op je zegel) getest. Er zijn ook thuistests, maar daarmee test je of er een LSD-achtige stof op je zegel zit. De test kan dan positief zijn, maar alsnog weet je niet of je LSD hebt of een moleculair gezien zeer vergelijkbare stof. Daarnaast test je zo de aanwezigheid van een LSD-achtige stof, maar weet je dus niet wat er nog meer voor - misschien wel gevaarlijke - stoffen op je zegel zitten. Naar een testcentrum brengen is dus wel aan te raden.

Of het over het algemeen wel betrouwbaar is in Nederland, is natuurlijk geen argument om maar niet te testen. Zelfs al zou het zeer zeldzaam zijn dat er gevaarlijke stoffen op voor LSD verkochte zegels zitten, als jij net diegene bent die een verkeerde hebt te pakken, dan maakt dat voor jou allemaal niet uit. Laten testen is dus wel echt het beste.
Dankje voor je wijsheid! Nu ben ik opgehelderd en ga ik met een beter gevoel in LSD. Ik heb veel gelezen over tripreports over bad en goeie trips en besluit toch van 150ug naar 100ug te gaan, voor toch de zekerheid. Ik ben op het punt dat ik het nu wil ga doen, maar ik heb bijna mijn opleiding afgerond en wil niet dat als ik een bad trip krijg van LSD, dat het op mijn gedachten zit :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dankje voor je wijsheid! Nu ben ik opgehelderd en ga ik met een beter gevoel in LSD. Ik heb veel gelezen over tripreports over bad en goeie trips en besluit toch van 150ug naar 100ug te gaan, voor toch de zekerheid. Ik ben op het punt dat ik het nu wil ga doen, maar ik heb bijna mijn opleiding afgerond en wil niet dat als ik een bad trip krijg van LSD, dat het op mijn gedachten zit :)
Heb zelf 150 ug gedaan van het weekend (ALD-52, maar dat is praktisch hetzelfde als LSD). Dat is toch nog wel een redelijke dosering. Goed dat je nu 100 ug wilt doen, imo een geschikte dosering om mee te beginnen voor een eerste keer. Niet teveel maar waarschijnlijk ook niet te weinig. Veel plezier als het zover is en ben benieuwd hoe het je gaat bevallen!

Glockxix

Newbie
Hoe is je LSD trip verlopen?
lol! Ik heb hem gisteren voor het eerste x gedaan 1P-LSD ( 120ug ) en het beviel me echt super tof, heb veel inzicht gekregen in mijn leven en heb het leven zegmaar meer gewardeerd. Het ging wel bijna slecht doordat ik een VR bril op had en keek naar een muziek video die vastliep en ineens die mensen in duivels veranderde, maar dat heb ik gelukkig vermeden. Ik ga binnenkort wel een kleine tripreport schrijven, of sterker nog, zal ik nu doen :wink:

Bovenaan