Valeriaan

Gabber39

Experimenterende gebruiker
Laatste tijd voel ik steeds een onrust in mijn lichaam, soort van spanning kan je wel zeggen.. met name op mijn werk bijvoorbeeld tussen de pauze's. Thuis kan ik ook nooit helemaal ontspannen.. Altijd maar gespannen....Pff heel irritant allemaal. En dan heb ik ook nog eens een minderwaardigheidscomplex.. denk zelf dat dit een grote invloed heeft op al die spanningen in mijn lichaam, ben hier zowiezo mee aan het werk (Cognitieve gedragstherapie)
Wat ik nu dus eigenlijk wil weten is of de Valeriaan mij een beetje kan steunen bij mijn weg naar ''verlichting'' (zo mag ik het toch wel noemen denk ik) voor mijn gevoel dan..
Is valeriaan trouwens schadelijk op lange duur?

Hoop wat te horen

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het kan zeker een klein steuntje in de rug zijn, of het schadelijk is weet ik niet zeker maar het lijkt me dat het niet/ nauwelijks schadelijk is.

Sint janskruid kan ook nog een oplossing zijn, dit is een lichte antidepresiva en kan je wat helpen bij je minderwaardigheidscomplex en het houd je ook wat rustiger.

Je kan natuurlijk altijd een arts raadplegen, die weet het waarschijnlijk veel beter dan wij drugsgebruikertjes.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
ik heb het vaak geprobeerd in verschillende doseringen maar resultaat 0,0. wel een vervelende bijwerking in hoge dosis hoofdpijn en levensechte dromen/nachtmerries.

zonde van je geld iff u ask me.

Gabber39

Experimenterende gebruiker
Heb het Valeriaan nu enkele malen ingenomen, en ik moet zeggen dat het wel een redelijke positiefe uitwerking op me heeft. Wat ik merk van het middel is dat het ongeveer na plus/minus een goede 30 minuten begint te werken, ik wordt er heel rustig van, en ik voel me gewoon dus wel goed op mijn gemak.. Omdat ik natuurlijk geen Valeriaan ''Junk'' wil worden heb ik voor mezelf besloten om het alleen te gebruiken wanneer ik dit echt nodig acht, ik moet werken aan mijn problemen en niet wegslikken.. Pilletje blijft een pilletje in mijn opzicht.

SpeedJunkie: Je had het over levensechte dromen, jouw ervaring. Mijn ervaring was dat ik die avond een lucide droom had van ongeveer 20 seconden. Lijkt dus wel enige werking op de droomfactor te hebben..

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Je zou je nog verbazen over wat voor een junkie's er bestaan...

OT: Als valeriaan jou helpt, is het een goede keuze hier. Ik zou het toch even overleggen met jouw eigen arts, die kent jou beter als wij. Gewoon voor de zekerheid :wink:

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je had mijn potje Valeriaan wel mogen hebben.
Ik merkte zeker wel effect, maar het effect bevalt me totaal niet.

kaasbaas

Badass junkie
Ik heb ook valeriaan zo af en toe genomen, ik vond 't effect minimaal maar niet onprettig. Overigens krijg ik wel de volgende dag diarree als ik zo'n 700 á 1000 mg op een dag nam. Maar als het helpt zou ik zeggen: Gebruik 't!

Buiten een beetje dunne poep heb ik er nooit problemen mee gehad, ze zijn goedkoop, makkelijk en zwakken geen positieve gevoelens af of maken je de hele dag lam. Voor de rest kun je niet verslaafd worden aan valeriaan. Lichamelijk althans niet, in theorie kun je voor alles een mentale verslaving vormen.

Pillen duren altijd wel 20 á 30 minuten voordat ze aankomen, 't moet eerst nog door je maag heen wat wel even duurt :).

Bovenaan