• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

valeriaan

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Volgens de beschrijving werkt valeriaan halucinerend. bij hogere dosis

aanbevolen is 120 per keer, maximaal 3 x per dag

eerste poging 720 mg ineens, bijna geen effect, lichte of verbeelde verandering in lichtwaarneming. werkte wel erg ontspannend, geen rare gedachten, concentreren op één ding word gemakkelijker (lijkt wel)

bij deze de tweede poging
zal ik morgen een completer verslag leveren (acgter de computer zitten bevordert het gevoel niet echt lijkt me)

1560 mg, een half uur geleden. tegelijk ingenomen met een reep pure chocolade. (MAO remmer)

Lichte lichtwaarneming die, lijkt op een lichte high van marijuana, op dit moment geen enkele gedachte die me afleid van de dingen waawover ik wil nadenken.

nu ongeveer drie kwartier geleden.

volgens mij begint ie te werken. Nu is het visueel te vergelijken met cannabis, maar dan zonder de overvloedige gedachtenstroom erbij..

het geeft een warm, maar niet slaperig gevoel. niet echt actiever, in elk geval geen last van hoofdpijn.

alweer een kwartiertje verder, af en toe een lichtstipje, in mijn rechter ooghoek lijtk het alsof ik even een schaduw zie. sommige toetsen van het toetsenbord zijn even lastiger te vinden dan normaal. :).

maar niet zo erg als met paddo of wiet.

op dit moment een wamte rush die steeds van beneden naar boven loopt.

---
ik ga hier morgen een compleet verslag neerzetten. zo ook geen afleiding van de computer...
---

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik noem t geen hallucineren van wiet, wel andere lichtwaarneming en enorm veel vreemde gedachten.

ik bedoelde het gedachtengoedje van wiet.

een keertje van dmt genoept, dus. :wink:

davinho

Newbie
"Valeriaan heeft geen gevaarlijke bijwerkingen, zelfs in een dosis die twintig maal te hoog is. Nog hogere doses kunnen leiden tot duizeligheid, rusteloosheid, troebel zien, misselijkheid, hoofdpijn en sufheid. "

lijkt me niet echt het middel om van te genieten :grin: :wave:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ecodrugs
Onder ecodrugs vallen alle rechtstreeks uit de natuur afkomstige produkten met bewustzijnsbeïnvloedende werking. Het gaat om planten en kruiden waarvan de hallucinogene, verdovende of stimulerende werking vaak al eeuwenlang bekend is (valeriaan, vliegezwam, ginseng, doornappel, ephedra en guarana).

veel sites met allemaal andere informatie erover, dus ik wilde zelf even kijken wie er nu gelijk had :)

---
Verder met het report.

Nu nog steeds geen echt merkbare werking, dus 420 mg olie in de mond gehouden, dit gaf wel een merkbare verandering, aslof er een trigger was, waarvoor je een bepaalde hoeveelheid nodig hebt.

Na een uur dat ik achter de computer weg was, bleek de valeriaan niet echt rustgevend te werken, ik voelde me niet moe worden, er kwam een flinke gedachtenstroom op gang.

Even op de bank gaan liggen, nu half in slaap, en half wakker. lichaamlijk ben ik al wat aaan het slapen, maar mijn hersenen draaien volop. af en toe wat van die vage geluiden, of is het net of iemand een paar woorden zegt. om dan weer te verdwijnen. het lampje van de tv leek groter te worden, af en toe wat blauwe spikkels te zien. Met ogen dicht een lichtepaarse gloed (ipv die andere dingetjes die je ziet, als je in je ogen wrijft) toen in slaap gevallen,

De hele nacht vreemd gedroomd, van de hak op de tak naar verschillende dingen, (In een auto zitten, en het raampje opendraaien, en dan ineens op een bankje zitten in het park, dat veranderde ineens in de huiskamer, waar ineens veel mensen liepen, en toen stond ik ineens in de supermarkt) en dat giong nog eventjes door.

rond een uur of 12:00 werd ik wakker, nu nog seeds een soort van "voldaan" gevoel, geen lui gevoel ofzo, maar nu erg rustig in mijn hoofd, geen zorgen, maar wel geconcentreerd.

De smaak van valeriaanolie is niet vies, lijkt een beetje op die groene zachte vierkante menthol dropjes.

Liggend had ik tot twee maal het gevoel dat er een soort "rush" aan zat te komen, maar toen ik ergens van werd afgeleid zakte het weer weg.

Binnekort weer proberen, met licht verhoogde hoeveelheid. Ik weet niet of er (tijdelijke) tolerantie optreed, of dat die er helemaal niet is.

In elk geval, Ik voelde me er wel lekkerder door, maar het is niet iets om een flinke trip mee te maken, hoe dit met een hogere dosis is, is nog uit te proberen.

edwin__

Belezen gebruiker
mm. wat is dit voor een genees middel dan ?
wat moet de werkzame stof zijn? kun je de stof dan niet isoleren ofzo ?
en hoe is het in combinatie met verdovende drugs ?

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
valeriaan is een kruid, de wortel hiervan word hoofdzakelijk gebruikt, voor de ontstressende werkin, waarbij je nog wel helder blijft. Vroeger veel gebruikt in tincturen, nu te krijgen als valeriaanolie in capsules of druppelaar.

Ik weet niet zeker of de werkzame stof in valeriaanolie te concentreren valt. het schijn t een combinatiewerking te zijn van diverse stoffen, die de valeriaan de positiefe effecten geeft. (maakt je helder, en ontspant je lichaam)

in combinatie met verdovende drug, is het handig om valeriaan te nemen als de drugs begint uit te werken. de "cooldown" lijkt minder te zijn.
In combinatie met ervaren hoeveelheden stimulerende middelen, zoals speed of coke, heeft het een tegenwerkend effect. je merkt niet dat je valeriaan hebt gehad, of de speed werkt minder geweldig.

De combinatie met hajs of wiet is wel prettig, Ik heb er geen negatieve effecten van kunnen merken.(alweer een tijdje geleden)

Ik gebruikte het eerst tesamen, en op den duur steeds minder hasj. tot op den duur ik alleen nog maar valeriaan innam, ( nu één of twee tabletjes een uur voor het slapen) en af en toe wat meer( als de behoefte er is)

In elk geval geen behoefte meer gehad aan hasj, alsof de valeriaan het heeft overgenomen ( in elk geval niet meer duf wakker worden)

Spoorsel

Newbie
Heb wel is omgerekend 4 gram valeriaan in een sessie van 2 uur genomen. dat waren pillen van het merk Valdispert. Daar zaten ook nog wat andere stoffen bij als melatonine. Bijna niks van gevoeld btw. 'K vond er geen zak aan om eerlijk te zijn.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
melatonine, heeft een licht effect op de slaap, 3 mg is de dosis die je lichaam dagelijks zelf aanmaakt, tot aan 6 gram zelf consumeren geeft het bijna tot geen effect, je lichaam kan maar een bepaalde hoevelheid gebruiken, de rest word ongebruikt afgebroken, je zal je er moe door voelen, en lekker slapen.

dit gaat om valeriaanolie, ongeveer 10 gram valeriaanwortel zit 5 mg valeriaanolie.

Moker

Bewuste gebruiker
de keren dat ik valeriaan heb gebruikt begon ik ook meer te dromen. Ik kon wel goed merken dat ik er ook stukken rustiger van werd, vind het wel een fijn kruid voor wat stress volle momenten. ik had ook de tabletten.

Bovenaan