Urban

PRINCEZS_

Belezen gebruiker
ik ben een grote fan van Hardcore & Hardstyle,
ik ga ook naar veel feesten etc.
maar wat ik me nou afvraag.. D'r zijn zat mensen die ik ken
die ook naar feesten gaan die gebruiken..
Maar vrienden van me die naar urban luisteren en
naar die feesten gaan.. je kent 't publiek wel..
die gebruiken eigelijk nooit.. Die vinden het allemaal eng/raar/stom
dat ik gebruik :rolleyes: Maar wat is nou eigelijk het grote verschil..?
zijn hier mensen die wel Urban luisteren vaak en ook gebruiken?

matthijs

Badass junkie
Het urban publiek is draait toch vooral om de (sorry) afro-amerikaanse cultuur. Daar is het niet gebruikelijk om harddrugs te gebruiken... dus in de urban cultuur ook niet.
In Nederland komt daar nog eens bij dat veel urban-lui marokaans, antiliaans enz. zijn. Als je dacht dat jouw vader streng was over drugs...kijk eens naar een turkse vader.

Solidius

Badass junkie
Eminem en Missy Elliott gebruik(t)en XTC dus zo raar of cultureel verschillend is het niet. Afro Amerikanen gebruiken geen harddrugs? Nonsense. Bobby Brown, Whitney Houston, Ol' Dirty Bastard, Mobb Deep, en talloze andere etnische minderheden zitten of zaten aan de harddrugs.

Daarentegen heb ik weinig verstand van de Nederlandse 'urban' parties, maar harddrugs zal op die feestjes lang niet zoveel gebruikt worden als op die van elektronische muziek. Hiphop en RnB is sowieso geen muziek(punt. lol) om helemaal uit je stekker op te gaan, maar over smaak valt niet te twisten :rolleyes:

matthijs

Badass junkie
Solidius zei:
Eminem en Missy Elliott gebruik(t)en XTC dus zo raar of cultureel verschillend is het niet. Afro Amerikanen gebruiken geen harddrugs? Nonsense. Bobby Brown, Whitney Houston, Ol' Dirty Bastard, Mobb Deep, en talloze andere etnische minderheden zitten of zaten aan de harddrugs.

Daarentegen heb ik weinig verstand van de Nederlandse 'urban' parties, maar harddrugs zal op die feestjes lang niet zoveel gebruikt worden als op die van elektronische muziek. Hiphop en RnB is sowieso geen muziek(punt. lol) om helemaal uit je stekker op te gaan, maar over smaak valt niet te twisten :rolleyes:

Ik generaliseer dan ook.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb een hekel aan de term urban, maar ik ben een fervent hiphop luisteraar. En enkele vrienden van mij ook.. En sja, die gebruiken net als ik van alles en nog wat (hoofdzakelijk wiet/hasj, paddo's, speed, coke, xtc en mdma poeder/kristallen).. Het is wel waar dat op hiphop feesten minder harddrugs gebruikt wordt dan op een dance/hardcore/goa feest. Maar nu ik weet hoe iemand er uit ziet die iets gebruikt heeft valt het me telkens vaker op dat er genoeg mensen rondlopen met drugs oogjes en hoofden hehe.

cunt

Wijs gebruiker
Safire zei:
Ik heb een hekel aan de term urban, maar ik ben een fervent hiphop luisteraar. En enkele vrienden van mij ook.. En sja, die gebruiken net als ik van alles en nog wat (hoofdzakelijk wiet/hasj, paddo's, speed, coke, xtc en mdma poeder/kristallen).. Het is wel waar dat op hiphop feesten minder harddrugs gebruikt wordt dan op een dance/hardcore/goa feest. Maar nu ik weet hoe iemand er uit ziet die iets gebruikt heeft valt het me telkens vaker op dat er genoeg mensen rondlopen met drugs oogjes en hoofden hehe.
dit valt mij ook steeds meer op..
maar ben zelf 1 van de weinigen in mijn omgeving die hiphop luisterd en ook HD gebruikt.

Kim

Wijs gebruiker
Dat is dan ook geen muziek net als hardcore even min is allen hardcore is chill die niggermuziek niet

zommes

Badass junkie
Urban is echt 3x niks, net zoals hardcore. Maar ik ken meer mensen die naar hardcore luisteren dan naar Urban. In mijn vriendenkring zit in ieder geval niemand.

Solidius zei:

RnB niet nee, maar het gaat echt wel los op hiphop feesten hoor. Alleen hip-hop hoort absoluut niet bij de Urban-categorie, die schijten op de urban.

Verder heb je wel gelijk dat de afro-amerikaanse cultuur ook wel van wat cookin' and crackin' houdt.

Kim

Wijs gebruiker
RnB is relaxt :sunglasses: Lekker Ragge en Beukuh

Maar even seriues ik hou niet zo erg van dat soortmuziek omdat 9 van de 10 over hetzelfde gaan geld, auto's, vrouwen Leuk natuurlijk als je als arme nigger uit de ghetto's in eens zo je geld kan verdienen en dan show je ermee maar probeer dan iets meer inhoud te geven aan je miziek. overens zijn er ook rappers die ik goed vind net als rock dat net zo erg is over het algemeen vind ik daar ook bands van goed

cunt

Wijs gebruiker
Kim zei:

Maar even seriues ik hou niet zo erg van dat soortmuziek omdat 9 van de 10 over hetzelfde gaan geld, auto's, vrouwen Leuk natuurlijk als je als arme nigger uit de ghetto's in eens zo je geld kan verdienen en dan show je ermee maar probeer dan iets meer inhoud te geven aan je miziek. overens zijn er ook rappers die ik goed vind net als rock dat net zo erg is over het algemeen vind ik daar ook bands van goed
die inhoud die jij mist in de hiphop, die mis ik dan weer bij de hardcore. ik luister trouwens bijna geen amerikaanse hiphop omdat het inderdaad bijna alleen over alcohol en vrouwen gaat. vooral nederlandstalig, heeft vaak nog inhoud.

luister trouwens zelf ook hardcore/style etc. niet om het af te zeiken ofzo, maar mis het wel daarbij.

BMS

Newbie
Ik blow vaker dan dat k wat anders gebruik ..Ik vind nederlandstalige rap/hip-hop egt de bom ..Vooral Opgezwolle of THC ..alhoewel ik THC wel
minder vind de laatste tijd omdat ze alleen maar over hunzelf rappe en hoe groot hun click is ..daarom stem ik tegenwoordig voor Opgezwolle en Jawat en Kubus en Duvelduvel enzo ..die rappe tenminste nog ergens over ..

Maar k moet zegge ..als ik een pilletje op heb ..moet ik absoluut geen rap luistere ..dan moet ik gewoon hardcore hore knalle door me kop .. :wink:

Als ik paddo's of truffels op heb ..hou ik gewoon egt van Cypress Hill ..dat is dan gewoon de meest spacende muziek die er is voor je vind k .. :rolleyes:

Hype

Bewuste gebruiker
Kim zei:

wat een tering bullshit zeg, dat die shit die op tv is meestal minder chill is maakt nog niet een hele stijl kut.
Kan zo 10 hiphop artiesten noemen die echt vet zijn en niet zoals jij beschrijft alleen maar over bitches en geld rappen.

Bovenaan