Uittreden

Rammelslakje

Belezen gebruiker
Hellooo,

In veel topics lees ik dingen over uittreden.. Nu lijkt een dergelijke ervaring mij erg interessant maar wat denken jullie dat precies de risico's zijn die hieraan verbonden zijn? Ik weet dat je het niet kan plannen, het overkomt je lijkt mij. Wie heeft zoiets ooit meegemaakt, wat zal er gebeuren als je je lichaam niet meer terugvind? Is dat het einde van je biologische functionaliteit (zoals ik de dood zie)? Heb je ooit 'paranormale' testjes gedaan zoals zeggen hoeveel vingers een medetripper achter z'n rug opsteekt? Dit kan volgens mij ook door een harde klap zoals een ongeluk komen, maar dus ook door bepaalde psychoactive stoffen..
Graag zou ik met jullie hier over discuseren en nieuwe dingen opdoen. Linkjes naar informatieve sites zijn ook welkom natuurlijk :grin:

Dus voor de duidelijkheid: Ik ga mezelf niet van de trap lazeren oid, just curious :)

Grtz

Drientje

DF-koning
Ben hier ook wel erg benieuwd naar. Las ooit een verhaal over een kerel die kon zien met zijn ogen dicht, na een jarenlange meditatie. Het verhaal was fictief maar ik moest er ineens aan denken toen je begon over het 'hoeveel vingers steek ik op' verhaal...

Oom Klaas

Badass junkie
Een zeer dierbare vriend van mij heeft als sinds zijn 6e uittredingen,
in het begin wist hij bij god niet wat hem overkwam en werd hij heel angstig...
Heeft een jaar of 2 bij een psyg gelopen om te kijken waar hij last van had,
hij kon het zelf ook niet verwoorden...Z'n therapie heeft hem alleen maar slecht gedaan en is d'r (zodra hij tot die bezinning kwam) meteen mee gekapt. Daarna is hij zich gaan storten op het uittreden, en al het spirituele wat hij als zinnig beschouwde. De uittredingen kwamen bij hem tot z'n 15e (dus dan hebben we het over 9 jaar) plotseling, wel vaak met een vaag voorteken. Zo heeft hij voor een uittreding (hij was op dat moment nuchter, 1 maand geen alcohol en 6 maanden geen wiet en als hij gebruikte was 't bizar weinig) mos op z'n garage dag zien veranderen in dansende vrouwen met prachtige groene gewaden en daarna kwam het "echte" werk. Z'n spieren begonnen té ontspannen aanvoelen en hij dacht dat hij ze zelfs niet meer voelde...arm en been bewegingen gingen door als een soort waas (zoals je dat hebt als je je kapot hebt gezopen en al 't beeld nog vertraagd gaat) maar niet als een waas in het visuele vlak maar 't voelde als zo'n waas. Al z'n energie trok naar achteren en sleurde hem mee, hij was uit zijn lichaam! Een materieloos moment, al het onbelangrijke viel van hem af en alleen het aller belangrijkste bleef over, zijn ziel. Deze uittreding kon hij nog niet helemaal sturen en hij vloog overal en nergens heen en het voelde erg onrustig. Maar na tijden oefenen kon hij z'n uittredingen wel sturen en werden het lessen, die hij aan zichzelf gaf...Zoals archeologen graven in de aarde, zo deed hij 't in zijn ziel. In het begin bracht het alleen maar positieve informatie en verbeterde het echt zijn leven...alleen hoe vaker en hoe dieper hij ging des te meer energie verbruikte hij...na 3 maanden uittredingen regelmatig oproepen zag hij eruit als een pep verslaafde die net aan z'n eerste week afkicken was begonnen...Uitgeput en bijna levenloos...Nu 6 maanden later is hij bijna compleet bij gekomen en is eigenlijk weer compleet de "oude", alleen verrijkt met dingen die velen nooit zullen zien, horen of voelen...
Maar hij ging te ver, net als je met drugs te ver kan gaan kan dat ook met je eigen geest...
Uittreden is geen spelletje.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Oom Klaas zei:
Zoals archeologen graven in de aarde, zo deed hij 't in zijn ziel. In het begin bracht het alleen maar positieve informatie en verbeterde het echt zijn leven...alleen hoe vaker en hoe dieper hij ging des te meer energie verbruikte hij...na 3 maanden uittredingen regelmatig oproepen zag hij eruit als een pep verslaafde die net aan z'n eerste week afkicken was begonnen...Uitgeput en bijna levenloos...Nu 6 maanden later is hij bijna compleet bij gekomen en is eigenlijk weer compleet de "oude", alleen verrijkt met dingen die velen nooit zullen zien, horen of voelen...
Maar hij ging te ver, net als je met drugs te ver kan gaan kan dat ook met je eigen geest...
Uittreden is geen spelletje.

Super interessant. Gevoelsmatig heb ik altijd al het idee gehad dat er ook gevaren kleven aan dit soort leuke spirituele dingen. Je raakt gemakkelijk los van het leven van alledag. En dat is heel slecht voor je gezondheid.

Met dat uittreden heb ik altijd het idee dat als je niet in je lichaam zit, dat er gemakkelijk negatieve(duistere) energie bij je naar binnen kan sluipen.
Maar 't blijft interessante materie.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
^ Die link gaat over het oplossen van het ego, erg interessant. Maar daar gaat dit 'uittreding-topic' niet over.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
-spaceman- zei:
een ego death is een uitreding uit je lichaam...
O.K. , ik dacht dat het verschijnsel waarbij iemand zijn identiteit oplost, en de persoon als het ware versmelt met zijn omgeving (soort verlichtings ervaring dus) dat, dat 'ego death' heette. Maar ik heb ook enige tijd gedacht dat het begrip 'mindfuck' naar iets heel positiefs verwees. :grin:

Northawke

Wijs gebruiker
-spaceman- zei:

Helemaal niet. Een ego death is letterlijk het oplossen van je ego. Daar is geen uittreding voor nodig. Een uittreding is letterlijk los komen van je lichaam. De beide fenomenen vinden wel eens samen plaats, maar zijn zeker niet hetzelfde.

psysurfer

Belezen gebruiker
interessant topic. Ik heb enkele maanden wel iets raars meegemaakt.
ik kon niet slapen in mijn bed (mijn vriendin lag er ook en aangezien het een 1persoonbed is had ik te weinig plaats) dus ik ben op de zetel gaan liggen. Ik deed mijn ogen toe en probeerde mijn energie uit men lichaam te laten zodat ik kon slapen. Opeens kon ik mijn armen niet meer bewegen en mijn voeten ook niet meer. maar ik was persies wakker (helder in men hoofd)
toen zag ik mezelf liggen en iemand zat gehurkt naar mij te kijken) ondertussen kon ik mijn lichaam niet bewegen hoe hard ik ook men best deed. Ik kon ook niet meer praten of mijn hoofd bewegen. toen zij de persoon iets tegen mij ( wat dat weet ik niet meer) ik kon niets zeggen. En dat was een heel raar gevoel want het ging gewoon niet. ik lag op mijn zij(mijn lichaam) en opeens kijk ik de persoon aan alsof ik in buiklig lag zodanig dat hij recht voor mij zat. ik wou terug kunnen bewegen en begon het te forceren totdat ik opeens een schok kreeg in mijn lichaam en op hetzelfde moment riep ik help papa :grin: omdat ik dacht dat mijn pa gehurkt zat. maar er was niemand. dit was iets vreemd en ik ben er zeker van dat het geen droom was. Ik besefte alles en zag mezelf liggen en ik voelde dat ik mijn lichaam niet kon bewegen. Ik wil nu zeker niet beweren dat het een uittreding was. ik vertel gewoon hoe ik het meegemaakt heb :grin: ik kan ook die onbeweeglijkheid laten terug komen. maar heb het nog niet gedaan zoals de vorige keer ik vind het maar raar
:wave:

-spaceman-

Badass junkie
Northawke zei:
-spaceman- zei:

Helemaal niet. Een ego death is letterlijk het oplossen van je ego. Daar is geen uittreding voor nodig. Een uittreding is letterlijk los komen van je lichaam. De beide fenomenen vinden wel eens samen plaats, maar zijn zeker niet hetzelfde.

ok, waar blijf je dan... als je ego er niet meer is...in je grote teen aan je rechter voet... tuurlijk niet, je bent buiten je lichaam getreden...

ik heb een ego death beleeft, ik spreek uit eigen ervaring... voor mij is een ego death een uittreding... Ik verliet me lichaam, me emoties en gedachtes... met een lach liet ik mijzelf als persoon achter, wat niets meer voorstelde in het alles omvattende... Ik geloofde zelfs dat ik nooit had bestaan... ''ik'' was in een plek van regenboogjes kleurtjes en wolkjes zonder tijd en ruimte...

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
ik kan al vanaf kind uittreden, maar omdat ik het nog niet helemaal durf doe ik het nooit, kenmerken zijn: een ruis in je oren, een soort euforie raar gevoel inje lichaam dat steeds sterker word hoe verder je gaat, maargoed, je kan niet doodgaan eraan ofzo, want je lichaam blijft met je ''zilveren koort'' aan je geest/ziel vast zitten,,, ik weet niet of dat kan ''breken''

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
@spaceman: Je geeft dus aan dat je bij een egodeath je niet meer indentificeert met je ego en dus niet meer met je lichaam. Prima. Maar dat wil dus niet zeggen dat je perse aan het 'uittreden' bent. Dat kan wel, maar hoeft niet.

Dit topic gaat gericht over het uit je lichaam treden. en het kan best zijn dat je, je dan nog wel indentificeert met je ego (wat dat ook precies moge zijn.)
Oftewel: bij een ego death kan het voorkomen dat je uit je lichaam treedt. Maar het is dus niet zo dat als je uit je lichaam treedt, dat dit ten allen tijde een kenmerk is van een ego death.

ok, waar blijf je dan... als je ego er niet meer is...in je grote teen aan je rechter voet... tuurlijk niet, je bent buiten je lichaam getreden...
Het ego is een illusie en kan dus nergens heen gaan. Voor een ego death hoef je dus niet buiten je lichaam te treden.

Zijn we het een beetje eens? Want dat zou wel bevorderlijk zijn voor de voortgang van dit interessante topic, wat dus gericht gaat over het uittreden uit je lichaam (niks meer en niks minder)

greetz,

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
psychopsychedelic zei:
ik kan al vanaf kind uittreden, maar omdat ik het nog niet helemaal durf doe ik het nooit, kenmerken zijn: een ruis in je oren, een soort euforie raar gevoel inje lichaam dat steeds sterker word hoe verder je gaat, maargoed, je kan niet doodgaan eraan ofzo, want je lichaam blijft met je ''zilveren koort'' aan je geest/ziel vast zitten,,, ik weet niet of dat kan ''breken''

Ik heb laatst ergens gelezen van iemand die bewust dat koord doorbrak, en toen kon hij weer gewoon terugkeren naar zijn lichaam.
Ik vraag me af: kun je dan ook naar plekken gaan die je niet kent. Of is het net als in een droom, dat alles wat je ziet samengesteld is uit dingen uit je geheugen/onderbewuste.

Anders zou je dus b.v. de antwoorden van een tentamen vooraf kunnen checken.
Als dit overigens mogelijk is dan lijkt het me zeer ongezond. Ik denk niet dat je er gelukkiger van wordt als je dmv uittreding voordeeltjes probeert te halen (het wordt dan een soort zwarte magie)

essiej666

Belezen gebruiker
ik maak tijdens lsd echt hele vage dingen mee
ik ben ook wel is uitgetreden en kon vanaf een afstandje naar mezelf kijken
ik heb ook wle is schakende ridders gezien die speelden met boomstammen als schaakstuk :tongueout:
dus tja
maar iedereen heeft het anders :)

henkie84

Bewuste gebruiker
Interessant topic!

Ik heb een keer op de paddo's (truffeltjes) gehad, dat ik een paar seconde ineens tegen de achterkant van mijn hoofd aan keek, waarna m'n gezichtsveld *floep* weer op de juiste plaats terecht kwam.

Ik had ooit ergens gehoord (weet zelf ook niet wat ik er van moet denken), dat het 'vallen' wat veel mensen ervaren als ze wakker schrikken, te maken zou hebben met je ziel die terugkeert in je lichaam, na uittreden dus.

-spaceman-

Badass junkie
kapitein-x zei:
@spaceman: Je geeft dus aan dat je bij een egodeath je niet meer indentificeert met je ego en dus niet meer met je lichaam. Prima. Maar dat wil dus niet zeggen dat je perse aan het 'uittreden' bent. Dat kan wel, maar hoeft niet.

Dit topic gaat gericht over het uit je lichaam treden. en het kan best zijn dat je, je dan nog wel indentificeert met je ego (wat dat ook precies moge zijn.)
Oftewel: bij een ego death kan het voorkomen dat je uit je lichaam treedt. Maar het is dus niet zo dat als je uit je lichaam treedt, dat dit ten allen tijde een kenmerk is van een ego death.

Het ego is een illusie en kan dus nergens heen gaan. Voor een ego death hoef je dus niet buiten je lichaam te treden.

Zijn we het een beetje eens? Want dat zou wel bevorderlijk zijn voor de voortgang van dit interessante topic, wat dus gericht gaat over het uittreden uit je lichaam (niks meer en niks minder)

greetz,

nee sorry, IK ben het er totaal niet mee eens... IK spreek vanuit mijn eigen ervaringen en heb het dus helemaal niet over het algemeen...

IK kan me niet voor stellen dat ik met een egodeath wel nog macht over mijn lichaam heb... dat lijkt me zeer tegenstrijdig... IK geloof daar dus ook niet in...

ego een illusie? sorry hoor, een beetje zelfrespect mag wel hoor... je ego is je alles... alles wat jouw als persoon maakt, omdat nou tot een illusie te bombarderen...

IKZELF heb nog nooit mijn lichaam kunnen verlaten (uittreding) zonder ook echt alles achter me te laten... IK kan me dat ook niet voorstellen... als IK uittreed laat IK alles achter me, niet een deel...

henkie84

Bewuste gebruiker
-spaceman- zei:
nee sorry, IK ben het er totaal niet mee eens... IK spreek vanuit mijn eigen ervaringen en heb het dus helemaal niet over het algemeen...

IK kan me niet voor stellen dat ik met een egodeath wel nog macht over mijn lichaam heb... dat lijkt me zeer tegenstrijdig... IK geloof daar dus ook niet in...

ego een illusie? sorry hoor, een beetje zelfrespect mag wel hoor... je ego is je alles... alles wat jouw als persoon maakt, omdat nou tot een illusie te bombarderen...

IKZELF heb nog nooit mijn lichaam kunnen verlaten (uittreding) zonder ook echt alles achter me te laten... IK kan me dat ook niet voorstellen... als IK uittreed laat IK alles achter me, niet een deel...

Hehe, en JIJ had een egodeath gehad? :P (just kidding)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
@spaceman:
^Ik respecteer jouw persoonlijke mening. :grin:

edit: tekstje weggehaald - want laten we het vooral over lichamelijke uittreding hebben, zonder al te veel offtopic discussie te voeren.

Drientje

DF-koning
-spaceman- zei:

Heel simpel, bij een uittreding verlaat je bewustzijn je lichaam en kun je naar jezelf kijken(letterlijk) en bij een ego death wordt je bestaande ego(dus hetgeen jou jou maakt) gedood en daarna op nieuw herboren(vandaar de naam ego death)

http://en.wikipedia.org/wiki/Ego_death

http://nl.wikipedia.org/wiki/Uittreding ... sychologie)

Denk dat het nu wel duidelijk is!

Northawke

Wijs gebruiker
-spaceman- zei:

ik heb een ego death beleeft, ik spreek uit eigen ervaring... voor mij is een ego death een uittreding... Ik verliet me lichaam, me emoties en gedachtes... met een lach liet ik mijzelf als persoon achter, wat niets meer voorstelde in het alles omvattende... Ik geloofde zelfs dat ik nooit had bestaan... ''ik'' was in een plek van regenboogjes kleurtjes en wolkjes zonder tijd en ruimte...

Ik heb vaak genoeg ego death gehad waarbij ik gewoon in m'n eigen lichaam bleef. Je ziet alles heel objectief en niet meer met die bril van je ego die normaal gesproken alles kleurt. En ik heb ook een aantal keren een uittreding meegemaakt waarbij soms m'n ego gewoon 'heel' bleef en het soms oploste.

Jij hebt gewoon beide tegelijk gehad. Vandaar dat je dat als hetzelfde ziet. Het is het gewoon niet, however. Maar goed, laten we nu inderdaad maar on topic blijven. :tongueout:

space scientist

Wijs gebruiker
ego death en uittreden heeft vrij weinig met elkaar te maken, zeg maar eigenlijk niks. Heb beide al meegemaakt namelijk. Met uittreden ben ik al meerdere jaren bezig, en weet nu wel hoe het ongeveer "moet", hoewel ik het nog zeker niet op commando kan doen. Er is zeker genoeg over te vinden op het internet.

Ook even een tip, wil je echt uittreden, oefen dan ook lucide. Via lucide kan je ook uittreden hoewel het meer gericht is op bewust dromen.

http://www.ld4all.com wordt alles uitgelegd of lucide dromen en is ook in het nederlands beschikbaar. Praat alleen op het forum niet over drugs, ookal is het lucide gerelateerd want daar houden ze daar niet zo van

zo ff veranderd @ drientje :wink:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
space scientist zei:
Ook even een tip, wil je echt uittreden, oefen dan ook lucide. Via lucide kan je ook uittreden hoewel het meer gericht is op bewust dromen.

Ik heb vorige week voor het eerste een lucide droom(pje) gehad. En toen heb ik gedaan wat naar het schijnt praktisch alle lucide-newbies doen: ik heb gevlogen. En daarna maakte ik een mooie duikvlucht, maar toen werd ik te opgewonden(hartslag omhoog['want ik kan alles doen wat ik wil!!'), en kon ik niet meer in de droom blijven. Dus het heeft 15 seconden geduurd, hooguit.

Ik hoop het nog vaker mee te maken, en dat ik mezelf dan een beetje rustig kan houden, zodat de droom langer aanhoudt. Want er er zijn talloze super interessante dingen die je kunt doen, tijdens zo'n lucide droom. Het kan zelfs therapeutisch werken, hoewel ik niet precies weet wat ik me daar bij voor moet stellen.

-spaceman-

Badass junkie
henkie84 zei:
-spaceman- zei:

Hehe, en JIJ had een egodeath gehad? :P (just kidding)

WIJS! :grin:

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
kapitein-x zei:
psychopsychedelic zei:

Ik heb laatst ergens gelezen van iemand die bewust dat koord doorbrak, en toen kon hij weer gewoon terugkeren naar zijn lichaam.
Ik vraag me af: kun je dan ook naar plekken gaan die je niet kent. Of is het net als in een droom, dat alles wat je ziet samengesteld is uit dingen uit je geheugen/onderbewuste.

Anders zou je dus b.v. de antwoorden van een tentamen vooraf kunnen checken.
Als dit overigens mogelijk is dan lijkt het me zeer ongezond. Ik denk niet dat je er gelukkiger van wordt als je dmv uittreding voordeeltjes probeert te halen (het wordt dan een soort zwarte magie)

ik heb verhalen gehoord van mensen die egt naar andere plekken konden reizen, op onze wereld, maar ook op de zogenaamde ''astrale wereld'' waar je naar mijn idee ook terecht komt onder invloed van bijv: dmt, salvia,
het is overigens niet makkelijk om uittetreden, ik zelf heb het nooit helemaal gedurft maar ben het nog wel eens van plan om het door te zetten, je lichaam treed zoizo uit waneer je gaat slapen, dus ongezond zou het niet zijn,,.. zoals jij het al noemt ''zwarte magie'' dat word het na mijn idee pas als je er misbruik van gaat maken zoals jij al benoemd: tentamen checken enzo,, maar ik denk dat het jarenlange training vereist om werkelijk zo ver te gaan dat je in je schoolgebouw komt,, :wink:

gamezz

Bewuste gebruiker
dit wil ik wel eens proberen.
liefst met iemand die het kent en weet wat het is.
wil iemand me helpen of vertelen hoe ik het beste zou doen?

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
wat? uittreden?? wil je dat een keer gaan doen??
lijkt me een erg moeilijke opgave omdat bewust wakker en nuchter te doen,, gaat je moeilijk lukken man,, tenzij je weet wat voor een soort gevoel je in je lichaam moet losmaken,, en zelfs dan ist nog moeilijk :wink:

Bovenaan