uiteindelijk gescheiden

Bolleke

Newbie
Hallo, hier een verhaal van wat ons is overkomen.

Ik heb mijn vrouw leren kennen toen ze op afkick zat. Van heroine. die gebruikte ze soms om haar pijn van vroeger te verdoven.
We zaten in elkaars kop. Zoveel bzzzz zoals ze dat noemde was ons nog nooit overkomen.
We werden verliefd. Ik was haar hero geworden, zei ze.
Na een tijdje gingen we samenwonen. Ze kwam uit t buitenland(spreekt wel Ned.) en vond Nederland behoorlijk raar en toch ook erg assertief etc. Ze vond werk en er ging een toffe toekomst ons hallo zeggen.
Haar pijn bleef. Huilde vaak en ik vond t soms moeilijk om dat te zien zonder echt te kunnen helpen. Maar er waren zoooooooveel toffe momenten. Tot ze weleens knock out ging van GHB bv. Toen viel t mij op dat ze nog altijd dit leven niet echt aankon. Af en toe begon ze dan toch weer hero te gebruiken. kheb t ook eens geprobeerd. Mij doet t niks. ik vind dat je verandert in een persoon met 'andere' eigenwaarde. Dat beangstigde mij.
We trouwden, gingen door met ons leven vol echt intens mooie momenten maar gaande weg werd duidelijk dat ze niet altijd ok was. We gingen in de toekomst dit opstarten dan weer een kompleet ander idee. ik gegon ook steeds vaker te zien en te ruiken dat wanneer ze een paar dagen in t buitenland moest werken dat ze weer eraan zat. Ik werd er altijd boos op want elke keer stopte ze weer. dagen in bed liggen. manipulatief gedrag. Elke keer ruzie. Het lag dan wel aan mij want t probleem was ik.
Ik hou nog steeds heel veel van haar maar iemand zichzelf iedere keer zo af te zien dalen is na een tijdje te veel.
1 maand geleden was ze weer naar t buitenland voor echt mooie opdrachten; ik ben er bij geweest dus dat is allemaal waar. Maar altijd dat gebruik. Laatste keer ging ze weer afkicken bij haar broer. Ik wilde er niet meer bij zijn. Ik wilde werken aan onze toekomst. Dan een telefoontje dat ze mij niet meer wil, ze gaat scheiden en alles is voorbij. Slik. Ik heb haar niet geholpen, iemand anders wel dus.... Ze is bij me weg nu, ik hoop op betere tijden.

Wat ik wil zeggen is.
Iemand met een verslaving is zeer moeilijk te helpen
T heeft mij veel gekost. kzit nu met een totale burn-out thuis
Houden van gaat heel ver maar ze zegt dat ze er nu vanaf is.
Alleen op medicijnen geloof ik niet dat dat lukt.
De pijn van dit alles moet echt de moeite zijn want ik denk dat je er nooit mee klaar bent.

Hoop doet leven

Drientje

DF-koning
Succes man.

Misschien was het beter geweest als je (ex) vrouw hulp had gezocht bij het verwerken van de pijn uit het verleden. Alleen kun je zulke dingen bijna niet bewerkstelligen, hoe graag je iemand ook zou willen helpen.

Arizona

Bewuste gebruiker
Hey Bolleke, wat een aangrijpend verhaal. heel veel sterkte om dit verdriet weer de baas te worden, neem de tijd voor jezelf, dat heb je verdiend.

langeman

Bewuste gebruiker
Bolleke zei:
Ik heb haar niet geholpen, iemand anders wel dus....
Je hebt wel degelijk haar geholpen.... jullie hebben immers mooie momenten gehad zei je.
Uiteindelijk zal ze het echt zelf moeten doen.

Bolleke zei:
ze zegt dat ze er nu vanaf is....

...Hoop doet leven

Inderdaad, dus hopen maar.
Sterkte en denk in eerste plaats om jezelf.

Bolleke

Newbie
tnx allemaal

ze heeft veel psychische hulp gekregen. ze zei nog wat is de nederlandse ziekenkas toch fijn
maar de hoeveelheid benzo's slaappillen etc praten met een psychiater etc was niet om voor te stellen zo veel. ik wist voorheen niet wat benzodia's etc waren. ook niet dat borderline erg moeilijk is om mee te leven. Maar ik had ja gezegd. we waren getrouwd. in voor EN tegen.
nu gaat t goed zegt ze maar ik ben bang dat t een manische bui is. maar ze is super intelligent
dus kan ze gewoon werken in deze maatschappij. ze is eigenlijk een supervrouw. alleen dat donkere stukje in haar is zo zwart, zo pijnlijk leeg.

iemand met borderline en een verslaving is niet te redden.
ze wil telkens op t laatst, elke keer geen echte hulp.
ik kan haar niet dwingen en haar ouders zijn er nu wel, maar die onderkennen t probleem niet
de familie Struisvogel noem ik ze nu.
zo triest dat ik er om moet 'lachen' van de pijn

iedereen nogmaals tnx ik ga idd voor mezelf kiezen en toch...., toch blijft een klein deurtje open

Liesette

Bewuste gebruiker
iemand anders geeft haar wel die heroine zal ze bedoelen ....
liefde is meestal niet genoeg om het bij elkaar te houden.

Borderline is een taaie tegenspeler alleen de allersterkste houden dit vol.
De allerbeste therapeuten geven vaak eerder op als de client.
Borderline is een parasiet die je langzaam opzuigt uitspuugt herkauwt en weer uitspuugt.

Bolleke je bent veel meer waard dan je denkt !
Ik had ook zo'n vrouw vol beladen met schoonheid en Borderline ADHD en een kick voor dope.
Het eerste wat ze zei op de paddos was: Ik wil dood.

Na 10 jaar stond ze plots voor me deurtje, nog mooier met een kind.
Deze keer hield ik mijn hart gesloten, de deur ging wel open en ik was heel blij dat ze nog leefde en nog steeds zo mooi was.
Maar ze kan mij emotioneel niet meer raken ze gaat nu pas de Linahen therapie doen.
Haar nieuwe vriend heb ik goed voorbereid en hem zelfs een boek gegeven + het advies wat ook voor jou geldt Booleke:

Denk ook is aan jezelf ?

Succes en onthou ... jij was er wel voor haar laat je niets aan praten.
De deal was geen heroine !!

Liesje

Mountain

Experimenterende gebruiker
Borderline kenmerkt zich oa. door personen sterk aan te trekken en dan weer af te stoten.
Kans is groot dat ze er dus terug staat na verloop van tijd met een hoop extra verhaal en miserie.
In combinatie met heroïne lijkt me dit een erg zwaar bestaan , ook voor de naaste omgeving en jezelf .
Prachtig dat je de huwelijksbeloften niet vergeten bent .. Heel liefdevol van je.
Denk ook aan je eigen persoon, dat is het enige wat er over blijft op het laaste van de rit.
Steun jezelf !
Veel sterkte..

Bolleke

Newbie
Ben ik weer fkes.

doet goed te weten dat t eigenlijk vreselijk moeilijk zal blijven.

En idd zoals Mountain zegt.

De laatste keren heeft ze gebeld, wenend omdat ze moe is maar niet omdat ze dacht aan de mooie dingen zoals de huwelijksreis. T uitstellen om haar spullen op te halen. Om samen nog toffe dingen te gaan doen. Mij haar nieuwe jurk laten zien.
een goede vriend heeft 4 jaar met een bl geleefd en ook hij waarschuwde mij voor t wederom weer aantrekken gedrag.
Tzal nog een zware tijd worden want ik ga niet meer boos zijn ofzo. Wanneer t teveel wordt probeer ik te denken hoe meer ze pijn doet hoe meer pijn zij moet hebben. Dus ik ga dan niet ook nogeens pijn toevoegen. Klinkt erg boeddhistisch... en dat is t ook
Ik leer steeds meer mededogen te hebben en dat is wat ik iedereen wil zeggen
Deze mensen hebben er meer last van dan wie dan ook, alleen jezelf erin mee laten sleuren is niet de juiste weg

Tnx allemaal

Bolleke

-tomz0r

Belezen gebruiker
Wat een vreselijk moeilijke situatie. Lijkt me heel erg om in zulke onzekerheid te leven. Toch blijkt hieruit dat je een enorm zorgzaam en lief persoon bent, je verdient sowieso beter dan zo iemand.

Sterkte ermee iig!

yxes

Bewuste gebruiker
damn, klinkt zwaar klote, sterkte ermee. 's mam heeft ook borderline, ik woon nu al sinds 4 jaar niet meer thuis en dat heeft me erg goed gedaan, gelukkig is m'n moeder niet verslaafd aan heroine, wel aan alcohol. Lastig om met zo'n persoon te leven. Ik wens je heel veel sterkte verder met je leven en het weder oppakken ervan

babalonia

Experimenterende gebruiker
Sterkte, maar uiteindelijk krijg jij je leven weer terug.
Het klinkt zo bekend.... slechte jeugd, verdoven... beloftes... uiteindelijk moest ze het zelf doen! En jij nu ook weer, vergeet niet, een verslaafde heeft ook jou in je macht, want jij hebt haar toch allerlei grenzen laten overschrijden..... diep in je hart wist je dat heroinegebruik niet zomaar voorbij is, ze moet eerst daarvan gaan scheiden, dan een relatie met haarzelf aangaan...en dan ... kan ze het pas met iemand anders. Dat kan nog lang gaan duren.
Ze heeft je gebruikt, nou ja... niet zij... maar de verslaafde.... Je komt er wel!!!!!!

Bolleke

Newbie
update

vandaag naar de scheidingsadvokaat.

Op de tram ernaar toe allerlei blabla over hoe mooi ze gevonden wordt nu en dat ik er eigenlijk ook goe uitzie. kleine steken onder water om mij te testen denk ik dan. ik blijf rustig en glimlach alleen maar. naar het kantoor begon ze mij te strelen over mijn arm etc.
Toen had ik haar wel keihard willen omhelzen want er is nog steeds van mijn kant bzzzzzzz.

Tijdens t gesprek weer die berekenende beschuldigende kleinerende opmerkingen waar BL ers goed in zijn, ik bleef kalm en glimlachte.
Er is een overeenkomst gekomen en we gingen terug naar t station. alles komt goed tussen ons zegt ze, ze wil een kind???maar nie met mij, en nu ze wil een schooltje starten in de 3e wereld en meer van die mij ontregelende opmerkingen. En ik dacht alleen maar. nog even vol houden en ik ben ervan af.

Krijg ik nog een kus? je ziet er keigoe uit, je bent zo rustig en stabiel nu blablabla. ik geloof wel da er een stukje echt in haar zit maar die donkere leegte in haar. je ziet t in haar ogen. maar ze is clean zegt ze..............

Thuis gekomen sms: ik zie je graag, uren later al mijn telefoons gaan over, zelfs op skype. en dan weer op mijn gsm
dan weer op de vaste lijn
Als ik haar om middernacht zou beln dan respecteer ik haar nachtrust niet...........

Mensen dit wordt de moeilijkste tijd en ik wil iedereen waarschuwen en ook mijzelf. aantrekken, afstoten,aantrekken, afstoten .....tot er niks meer over is en dan is er iemand anders.
tot hey mijn schat is weer ok en is stabiel
aantrekken, afstoten,aantrekken, afstoten .....tot er niks meer over is en dan is er iemand anders
aantrekken, afstoten,aantrekken, afstoten .....tot er niks meer over is en dan is er iemand anders
tot hey mijn schat is er niet meer (voor haar)

ik ben gekke Henkie zeker..........

Drientje

DF-koning
Gast, wat moeilijk zeg!

Probeer vol te houden want het is duidelijk dat ze je weer probeert te paaien met mooie woordjes.

Succes!

Bolleke

Newbie
Ja idd,

we hebben nog geskyped gisteren avond om te zeggen dat ik van die 'lieve' aandacht in de war raak maar zij heeft geen bijbedoelingen bij dat strelen. ook al duurde dat net zolang tot ik haar in haar haar streelde en haar nek.
tis gewoon affectie zegt ze. niks meer. maar ze weet dat een man ervan in de war kan raken.
Ook haar opmerkingen over hoe aantrekkelijk ze gevonden wordt nu. ik vroeg nog of dat is om mij te stangen. o nee sorry(altijd sorry na t pijn doen, herkent iemand dat?)

Ik geef toe dat ze door het gebruik bij mij een soort afwijzing liet hebben maar de keren dat we samen waren was omdat ze knetterstoned was, zei ze. Hup weer een klap. Vorig jaar op haar verjaardag zei ze nog dat ze niet kan vrijen met iemend waar ze van houdt. Keihard om te horen natuurlijk.
Wel eerlijk maar niet echt ok.
Ik vroeg haar dan waarom zijn we dan getrouwd. Ook dat was een fout. Ik begrijp haar pijn niet want ik heb geen klotejeugd gehad.... ???? Behalve de huwelijksreis er vlak achter naar Madeira. Dat was een van de veeeeele mooie dingen. Ze wilde een kind met mij toen. Maar iemand met zoveel medicijnen, heroine gebruik(ook al loog en liegt ze over de frequentie) leek het mij niet verstandig om een kind te maken. eerst aan jezelf hard werken en clean worden
En nu altijd dat blabla over een nieuwe partner die er nog niet is waar ze een kind mee wil en ook nog samen met die partner met mij trips met 'onze' boot gaan maken
Dat moet toch kunnen?
Tuurlijk, als die partner dat ook ok vind want wij zijn een heel goed team als t op varen komt maar daar had ze nog niet over nagedacht......... Elke keer die kleine pijnlijke dingen zeggen.

Tis duidelijk, hoe meer je over je eigen gevoel praat en je tot dat persoon aangetrokken voelt en ook laat zien hoe meer ze je afstoten met de opmerkingen zoals net beschreven. Wanneer t echt pijnlijk wordt voor haar; afstand nemen. een nieuwe partner vinden etc (ze wil dat ik daarom zo snel mogelijk een lieve partner ga vinden, ze zou dat niet erg vinden. Ze heeft zelfs al voorstellen gedaan...??? kdenk dat ze daar niet mee om kan gaan....) dan hangen ze weer aan de bel

Ze laten je niet met rust
Ik denk dat alles wat ze zegt meer een zelfreflectie is.
Dus afstand is dichterbij willen komen
dichtbij zijn is afstand veroorzaken

Iedereen die dit herkent
Veel sterkte
Ik ga door met deze strijd
Pijn is nodig om te groeien zoals spieren sterker worden door elke keer een stukje verder te gaan.

Dit forum helpt mij om te praten over wat ik nu meemaak
maar ik hoop ook dat anderen zich gesterkt voelen dat
je niet aan jezelf moet twijfelen
alles wat je doet om goed te doen is dik ok
Tis alleen jammer dat niet iedereen er mee om kan gaan

Maar ik zal altijd lief en zorgzaam blijven voor deze vrouw
Ze heeft een grote behoefte aan liefde etc
ook al kan ze er niet goed mee omgaan
t helpt haar wel
en om met boeddhistische wijsheid te eindigen
mededogen, compassie staan echt boven 'Ik, begeerte, eigen' want deze mensen hebben dat nodig
Maar!!! vanop een afstand

trippelh

Bewuste gebruiker
Diep diep maar dan ook diep respect hoe jij met de situatie omgaat.
Mijn vrouw heeft ook bordeline en ik had met haar afgesproken ik trouw pas als jij met succes de linehan therapie volgd en niet meer je zelf geestelijk en lichaamlijk beschadigd.
Zo gezegd zo gedaan en nu ben ik alweer 4,5 jaar getrouwd.
Verslaving heeft ze gelukkig niet gehad in mijn tijd en zij heeft altijd gevochten .

Maar wat je zelf al zegd ze trekken je aan en stoten je af .
Bij ons is alles bespreekbaar en delen we onze gevoelens openlijk

Maar als ik ik jou verhaal zo lees vind ik jou een kanjer hoe je er mee omgaat en ondanks je verdriet toch nog zo goed en helder kan nadenken .
Hou vol en besef de zon zal ook voor jou weer schijnen

Bovenaan