uit het raam springen

Tostini

Belezen gebruiker
mijn ouders weten nu dus van mijn drugsgebruik en accepteren dat niet, ik heb er over verteld en ze blijven maar roepen dat het slecht is wat ik snap, en waar ik ook niks tegenin breng.
wat mij het meest frustreerde was het feit dat mijn moeder maar bleef zeggen, van lsd spring je uit het raam.
en daar had ik geen antwoord op, hoe leg je iemand uit dat je niet uit het raam gaat springen, tuurlijk, er is een kans.. maar ík ga niet uit het raam springen! of bekijk ik het nou zo krom dat ik dat risico verwaarloos en idd bij mijn volgende trip uit het raam spring?

Angramar Temenos

Badass junkie
Uit het raam springen? Dat kan ik me onmogelijk voorstellen.. Mijn vader heeft dat ook, heel erg anti-drugs, ik krijg hem niet zover om mijn gebruik te accepteren, alleen paddo's doogt die na heel erg veel moeilijke discussies, meer tolereren dan accepteren.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zou hem gewoon uitleggen dat je het in de beste omstandigheden gebruikt waardoor de kans dat er zoiets gebeurd zo goed als 0 zijn. Uitleggen dat je het in een vertrouwde omgeving doet, met een nuchter iemand die op je past.

Al die ongelukken komen door:
- verkeerde plek
- slechte mind set (depressief, net ruzie gehad etc)
- Geen verstand van het entheogene middel
- Geen trip sitter
- Geven zich niet over aan het middel
- Het in een opwelling kopen.

Als je uitlegt dat dit bij jou niet het geval is kan je misschien een punt maken. :)

zommes

Badass junkie
Laat ze deze sketch van Bill Hicks zien:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/vX1CvW38cHA&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/vX1CvW38cHA&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik kan m niet zien Zommes... heb je een linkje?

On topic: lijkt me erg vervelend voor je dat je ouders dat nu weten en het niet accepteren. Mijn advies is om hen te blijven bestoken met goede argumenten en natuurlijk je gebruik wat af te zwakken. Zoals een paar keer mdma gedaan te hebben ipv twintig keer ofzo :P

azgaza

Badass junkie
Haha ja, dat wilde ik dus nog gaan posten als tekst, waarom dan niet van de grond op stijgen.. maar nee leg eventueel uit dat jij niet psychotisch aangelegd bent en dus ook niet zulke bizarre ideeen in je kop zal halen, omdat dat spul dat bij enigsinds normale mensen dus níet laat gebeuren? Zeg dat Albert Hofmann 102 is geworden en het vaak genoeg gedaan heeft in zen leven?

Debris

Bewuste gebruiker
Albert hofman ging trippend fietsen zonder problemen.
Daarnaast werd hij 102 jaar, dat is ouder dan rokers en alcoholgebruikers.

Spor

Wijs gebruiker
Ik ga ook fietsen als ik trip :grin: of dat heb ik wel eens gedaan beter gezegd... Heb al zó veel dingen gedaan tijdens trippen, alleen autorijden en lessen volgen in een klas lijkt me niet erg geschikt voor de rest kun je een hoop leuks doen tijdens een trip :grin:

uit het raam springen hoort daar niet bij :rolleyes:

Debris

Bewuste gebruiker
Iemand zin om mee te gaan naar de efteling onder trip?

Anders ga ik alleen. *drugs doe ik meestal alleen*

Northawke

Wijs gebruiker
Verzamel wat lectuur en laat die aan je ouders lezen. Er zijn genoeg boeken/sites waar ze zich een goed beeld kunnen vormen. Als ik een van je ouders was, had ik me zowiezo al ingelezen als ik er geen verstand van had. En dan is dat LSD fabeltje snel de wereld uit.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Zie gewoon dat je ouders je niet onder invloed zien.

Je doet ze er alleen maar pijn door om te zeggen dat je gebruikt. Als ze er tegen zijn, pech voor jouw. Toen ik nog thuis woonde en ik was 21 jaar mocht mijn pa me nog niet zien met een sigaret of ik kon ze opeten. Gewoon zeggen dat je niets gebruikt en zeker zorgen dat ze niets vinden. Eens ze het weten gaan ze toch achter dingen zoeken waardoor het moeilijker wordt om te verstoppen. Dus.... wees oplettend en laat niets rond slingeren :wink:

Pikachu

Wijs gebruiker
Hmm ik zou het als ze het eenmaal al weten iig niet gaan ontkennen of zeggen dat je stopt terwijl je gewoon lekker doorgaat. Dan gaan ze ook na feesten waarschijnlijk je ogen controleren en dat soort ongein, als ze het dan toch al weten kan je waarschijnlijk beter eerlijk met ze zijn.

In mijn ogen zijn dit je opties:
a. Je bent eerlijk en probeert ze zo goed mogelijk voor te lichten over de deugden en ondeugden van de drugs die je gebruikt. Dit heeft als voordeel dat ze je op den duur in ieder geval nog wel zullen vertrouwen. Als ze het niet accepteren ben je wel de lul want ze kunnen je leven goed zuur maken als je nog afhankelijk bent van ze.

b. Je stopt (voorlopig?) met je drugsgebruik. Ze zullen je op den duur weer gaan vertrouwen.

c. Je zegt dat je stopt maar gaat door. Kan lang goed gaan maar als ze je een keer betrappen wordt je waarschijnlijk uit huis gezet, naar de afkickkliniek gestuurd of onterfd :P Mijns inziens niet de beste oplossing.

buzzrider

Wijs gebruiker
Zeg je ouders dat dit enkel gebeurd als je teveel neemt, en dat dit al zo'n hoge dosis is dat je dat zelfs niet zou willen doen

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt alsof jouw ouders zich lekker hebben laten beinvloeden door de media en alle verhalen over de toeristen in A'dam die na paddogebruik besluiten om even zo'n dom sprongetje te maken....

Drientje

DF-koning
Marla Singer zei:
Klinkt alsof jouw ouders zich lekker hebben laten beinvloeden door de media en alle verhalen over de toeristen in A'dam die na paddogebruik besluiten om even zo'n dom sprongetje te maken....

Never underestimate the power of the media on the brainless and wiling herd.

Mensen willen dit ook geloven. Sensatie is geil. Sensatie is geld.

En wat als we werkelijk allemaal gaan denken dat LSD veilig is? Dan staat de wereld ineens compleet achterste voren en binnenste buiten te schudden op zijn grondvesten. Hetgeen waar men altijd in geloofde (drugs zijn slecht)klopt ineens niet meer. Ineens moet men gaan nadenken over wat er dan niet meer klopt, want de veilige vertrouwde ideeën voldoen niet meer aan de eisen van dezes mensch nieuwe wereld en zal men zich moeten gaan verdiepen in de onbekende en enge wereld van de waarnemingsveranderende middelen.

Soms hoop ik echt dat ik hoop een dag een mooie Turkse lamp vind(in de kringloop winkel, waarschijnlijk is hij een beetje vuil en stoffig)die tijdens het poetsen ineens een knappe geest uit spuugt, die me verteld dat ik drie wensen heb.

Mijn wens is dat iedereen toegang moet kunnen hebben tot eerlijke en betrouwbare informatie over alles! Niet alleen drugs informatie, ook medische en politieke.

En ja, dan heb ik nog twee wensen over, die houdt ik voor mezelf, dat is iets tussen de geest en mij.... :P

shokora

Wijs gebruiker
zommes zei:
Laat ze deze sketch van Bill Hicks zien:

Ik wilde exact het zelfde filmpje posten xD Ik scrollde al naar beneden voor de reply button, maar toen zag ik dat iemand me voor was.

Kijk, er bestaat natuurlijk altijd een kleine kans dat je uit het raam gaat springen. Maar als je niet totaal labiel/mongolide bent, dan zal het allemaal wel meevallen :) Er hebben miljoenen verschillende mensen LSD en andere psychedelica gedaan en een HEEL klein percentage van die mensen springt uit een raam/doet andere debiele dingen waardoor ze zichzelf verwonden.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Toevallig ken ik wel persoonlijk iemand die uit het raam is gesprongen van lsd... Ik denk dat dat te maken had met dat hij van tevoren dit verhaal in zijn hoofd had. Hij is in ieder geval niet psychotisch etc. Wel een enorme controle freak...

Maar, verder ben ik het met jullie eens. Ik vind LSD absoluut geweldig, al kan ik me wel voorstellen dat ouders zich bezorgd maken om dit middel. Ikzelf heb veel drugs gebruikt, maar ga met LSD nog steeds het aller voorzichtigste om. Ik heb namelijk ook de zwarte kant van LSD gezien, of nee dit zeg ik verkeerd: de zwarte kant van mijzelf, opgewekt door LSD, en dat was nog geen ander middel gelukt. Hoe dan ook, het kan heftig zijn, en daar hoef je niet gestoord voor te zijn. Het verschil ligt hem erin of je deze heftige kant kan waarderen, of dat je dit enkel als negatief beoordeeld.

Het is denk ik belangrijk dat je accepteert dat niet iedereen het eens zal zijn met je drugsgebruik. Zolang je er voor jezelf zeker van bent dat je er goed mee omgaat, zul je ook niet de behoefte voelen sterk in de verdediging te gaan.

Angramar Temenos

Badass junkie
TechNora zei:
Toevallig ken ik wel persoonlijk iemand die uit het raam is gesprongen van lsd... Ik denk dat dat te maken had met dat hij van tevoren dit verhaal in zijn hoofd had. Hij is in ieder geval niet psychotisch etc. Wel een enorme controle freak...

Maar, verder ben ik het met jullie eens. Ik vind LSD absoluut geweldig, al kan ik me wel voorstellen dat ouders zich bezorgd maken om dit middel. Ikzelf heb veel drugs gebruikt, maar ga met LSD nog steeds het aller voorzichtigste om. Ik heb namelijk ook de zwarte kant van LSD gezien, of nee dit zeg ik verkeerd: de zwarte kant van mijzelf, opgewekt door LSD, en dat was nog geen ander middel gelukt. Hoe dan ook, het kan heftig zijn, en daar hoef je niet gestoord voor te zijn. Het verschil ligt hem erin of je deze heftige kant kan waarderen, of dat je dit enkel als negatief beoordeeld.

Het is denk ik belangrijk dat je accepteert dat niet iedereen het eens zal zijn met je drugsgebruik. Zolang je er voor jezelf zeker van bent dat je er goed mee omgaat, zul je ook niet de behoefte voelen sterk in de verdediging te gaan.

Dat snap ik echt niet, echt, voor geen meter sorry... Hoe kan een normaal persoon van verantwoord psychedelicagebruik zoiets doen? Hoeveel heeft die genomen? 600mics+? Mischien speelden er andere dingen?

Angramar Temenos

Badass junkie
Inhale zei:
Omdat niet iedereen zo verschrikkelijk bang is voor de dood als jij bent AT.

En dan spring je uit het raam? Het klopt dat ik een buitenproportionele haat/angst heb voor de dood (vooral haat), maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat iemand liever sterft dan een bad trip uithoudt.. Ik bedoel, bad trip, ja en? Het is een kloteervaring maar je leert ervan. het zijn de drugs maar, hou dat in je hoofd.. het is zo wel voorbij. En ik snap best dat dat soms moeilijk is onder invloed, maar... Dan spring je toch niet zo maar even uit het raam? Wat is dat voor logica? "Ik word gek en het gaat helemaal kut, ik spring maar uit het raam, want dat is beter"

...serieus, sommige mensen..

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Inhale zei:

En dan spring je uit het raam? Het klopt dat ik een buitenproportionele haat/angst heb voor de dood (vooral haat), maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat iemand liever sterft dan een bad trip uithoudt.. Ik bedoel, bad trip, ja en? Het is een kloteervaring maar je leert ervan. het zijn de drugs maar, hou dat in je hoofd.. het is zo wel voorbij. En ik snap best dat dat soms moeilijk is onder invloed, maar... Dan spring je toch niet zo maar even uit het raam? Wat is dat voor logica? "Ik word gek en het gaat helemaal kut, ik spring maar uit het raam, want dat is beter"

Je kan bij hoge doseringen zo diep in een trip zitten dat je de realiteit heel anders ziet en vergeten bent dat je een hallucinogeen middel hebt genomen. Maar dat gebeurt inderdaad niet zo snel met die smartshop zaadjes van jou :)

Angramar Temenos

Badass junkie
tomz0r zei:
Angramar Temenos zei:
Inhale zei:

Je kan bij hoge doseringen zo diep in een trip zitten dat je de realiteit heel anders ziet en vergeten bent dat je een hallucinogeen middel hebt genomen. Maar dat gebeurt inderdaad niet zo snel met die smartshop zaadjes van jou :)

Paddo's heb ik ook redelijk vaak gedaan, twee keer een bad trip (van de eerste report geschreven), had geen moment het idee "ik maak er hoe dan ook een eind aan" meer van "dit moet stoppen, ik word gek, wat kan ik doen om deze trip te stoppen, als ik maar weer normaal word" zoiets.

azgaza

Badass junkie
Mja.. ik heb veel LSD gebruikt en ik kan me er ook niks bij voorstellen, ook in keiharde alle realiteit-kwijt trips niet, althans voor mijzelf totaal niet. Ik zou het gewoon niet in mijn hoofd halen, in geen een staat van zijn, ik weet hoe hele intense harde trips voelen en ook dan heb ik nog een voorgevoel bij dingen als ´dat is gevaarlijk´, júist LSD bewaart altijd een soort vreemde helderheid bij wat je meemaakt. Bij paddo´s is het nog iets vager en de kans op een echt ongeluk lijkt me ook íets groter, maar zelfs in een egodood paddotrip, met het raam open, wist ik dat ik niet moest springen, ook al zag buiten er 2D uit en leek het bij mijn raam te beginnen ondanks dat het 12 meter hoog was, ik wist dat wel, maar niet wie ik was, of hoeveel benen ik had, dus ik denk dat als je echt levensdrang hebt de kans op zo iets zelfs in een zeer intense trip gewoon ver onder de 1% is.

Moet eerlijk zeggen dat ik me kan inbeelden dat mensen juist dóór de verhalen zo iets doen, gewoon voldoen aan hun eigen verwachtingspatroon, met name zeer onervaring mensen kan ik me dat bij voorstellen, en de meeste ongelukken lijken te gebeuren bij beginnende gebruikers die nog geen vertrouwen in zichzelf en het middel hebben.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik ken deze jongen zeer goed, en kan jullie verzekeren dat het zeker geen onervaren gebruiker is, en het had ook niks te maken met zelfdestructief gedrag. Hij nam 2 zegels, ongeveer 200mcs, dus niet overdreven veel. Ook toen hij door het raam sprong was dit geen actie omdat hij dood wilde, of de drugs niet meer trok. Hij zat in een tijdelijke psychose, waarin hij er ten volle van overtuigd was dat hij HET geheim van het leven gevonden had, en daardoor dacht hij dat niks meer uitmaakte wat hij deed. Alles was voor hem op dat moment een vooropgezette show, het hele leven, de totale wereld draaide om hem. In zijn idee ontnam het achterhalen van het alles bepalende idee achter de wereld gelijk het bestaansrecht daarvan.
Het uit het raam springen was dan ook niks meer dan een bezegeling van iets wat al ten einde was....

Ik zou precies hetzelfde als jullie gereageerd hebben, maar omdat ik dit verhaal van zo dichtbij heb meegemaakt (gelukkig ben ik er niet bij geweest), ben ik het toch iets beter gaan begrijpen...

Angramar Temenos

Badass junkie
TechNora zei:
Ik ken deze jongen zeer goed, en kan jullie verzekeren dat het zeker geen onervaren gebruiker is, en het had ook niks te maken met zelfdestructief gedrag. Hij nam 2 zegels, ongeveer 200mcs, dus niet overdreven veel. Ook toen hij door het raam sprong was dit geen actie omdat hij dood wilde, of de drugs niet meer trok. Hij zat in een tijdelijke psychose, waarin hij er ten volle van overtuigd was dat hij HET geheim van het leven gevonden had, en daardoor dacht hij dat niks meer uitmaakte wat hij deed. Alles was voor hem op dat moment een vooropgezette show, het hele leven, de totale wereld draaide om hem. In zijn idee ontnam het achterhalen van het alles bepalende idee achter de wereld gelijk het bestaansrecht daarvan.
Het uit het raam springen was dan ook niks meer dan een bezegeling van iets wat al ten einde was....

Ik zou precies hetzelfde als jullie gereageerd hebben, maar omdat ik dit verhaal van zo dichtbij heb meegemaakt (gelukkig ben ik er niet bij geweest), ben ik het toch iets beter gaan begrijpen...

Nou ja, ik trip altijd in de natuur, dus, geen raam om uit te springen :P. Ik doe in zo'n vredige weide, aan de rivier (de ijsel). Kan je mooi de stad zien in de verte!

tomz0r

Badass junkie
TechNora zei:

Ik kan me zoiets wel voorstellen. Ik ben ook van mening dat dit iedereen zou kunnen overkomen. Het verbaast me eigenlijk hoe weinig ongelukken er zijn met psychedelica. Met de juiste dosering kan je de dingen die het meest logisch zijn toch niet goed bedenken.

Inhale

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:

Ik kan het me ook moeilijk voorstellen hoor, daar niet van.
Maar sommige mensen zijn van behoorlijk impulsief in gedrag. En als ze echt flink trippen, of een belachelijk hoge dosis hebben genomen, kan ik me best voorstellen dat ze "doorslaan" en rare dingen gaan doen.

Het is bekend dat nuchtere mensen zich al zo slecht kunnen voelen dat ze besluiten zelfmoord te plegen. Dan is het denk ik ook wel aannemelijk dat iemand onder invloed van een tripmiddel zo'n besluit kan maken.

Aan de andere kant, zolang iemand nog bewust is van "dit is tijdelijk, het gaat over" moet er idd weinig fout kunnen gaan, maargoed.

Angramar Temenos

Badass junkie
Tja, ik blijf ook altijd een nuchter, afgesloten kant van m'n gedachten houden die nuchter kan denken. Soort stemmetje.. Zeg maar, zelfs als ik totaal niet weet wie/wat/waar ik ben en hem helemaal trip, heb ik altijd een stemmetje die ik op kan roepen die helemaal nuchter doet in m'n hoofd. Zal wel aan mij liggen.

Pikachu

Wijs gebruiker
Wat is je hoogste dosering aan wat voor een psychedelische middelen je dan ook gedaan hebt? T kan echt wel hoor.

Angramar Temenos

Badass junkie
Uhm, hangt ervan af welke middelen.

Paddo's: anderhalve bak equadoriaanse
Salvia: 40X

Ik heb een enkele keer DMT gedaan, wil het heel graag weer doen. LSA heb ik ook gedaan, maar dat kwam niet eens in de buurt van een echt zware trip (was heel mild, grappig effect).

L

Lid 6909

Gast
^En waarom stuur je naar mij dat je ook LSD heb gedaan, kwakzalver

Ik kan het me bij mezelf ook niet voorstellen, maar ik heb ook gewoon nog geen ervaringen met buiten de realiteit zijn. Maar het gevoel van, ik kan hier zo naar beneden springen, ken ik wel.

Maar ik was er altijd nog goed genoeg bij om met je gezonde verstand, niet te springen.
Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn, die net iets verder weg zijn dan ik, en dus wel springen.

Ik heb namelijk wel een keer een verhaal van een vriend gehoord, hij en nog wat anderen waren al 2 dagen en 2 nachten wakker op de speed, en op de ochtend van de derde dag, hebben ze allemaal 250mics aan LSD genomen.
Hij heeft mij verteld dat hij heel ver buiten de realiteit was, en niks meer normaal kon begrijpen, ook echt 24 uur van de kaart geweest, en hij was blij dat er geen gekke dingen gebeurt waren!

//ontopic
laat je ouders gewoon positieve verhalen lezen, zoek een goede map bij elkaar en laat je ouders dit eens samen met jou doornemen, zonder direct jou idee van de tafel te schuiven met het argument:

drugs zijn slecht!

Angramar Temenos

Badass junkie
Zo is het ook altijd met m'n vader. Elke keer weer als ik over paddo's begin is het drugs dit drugs dat, verslaving, etc etc etc.

Terwijl paddo's niet eens verslavend zijn, en salvia ook niet. En dat zijn de twee middelen waar ik mee bezig ben.

azgaza

Badass junkie
Ik kan het me in combinatie met dagen lang speedgebruik of andere drugs met een meer disassociatief effect tegelijk nog wel voorstellen, dergelijke waanbeelden maar in mijn trips heb ik ook altijd een kant van mezelf die weet dat het morgen over is en dat ik geen dingen moet doen waar ik de volgende dag nog nadelen van heb, waardoor ik nog nooit iets stoms heb gedaan, sterker nog, wordt vaak iets voorzichtiger, zoals besluiten toch maar te gaan lopen ipv fietsen in een trip van wege het verkeer etc.

Ik heb echter wel een keer een voorbeeld gezien van iemand die een tijdelijke ´psychotische´ staat had op LSD, was op Solstice, dat meisje voelde een paar uur lang een geweerloop in haar nek, en dacht dat ze zichzelf moest opofferen voor iedereen en dat ze heel ruigoord moest redden door iedereen LSD te geven, ze liep ook steeds van de groep weg en zei uren lang bijna niks. Zodra de zon op was en haar piek over wist ze dat het allemaal onzin was geweest, ze dacht ook nog dat de FBI achter haar aanzat. Ze zei dat het niet heel bad was, maar wel para, maar.. als achtergrond, het is een persoon die paranoia sferen opzoekt en er naar toe trekt, naar ik heb vernomen was die avond niet het enige vreemde aan haar.. was overigens helemaal goed gekomen, maar die trip van haar stond wel echt in een lijnrecht contrast met de mijne, ze had overigens geschat dezelfde dosis als ik die avond, rond de 200 ug, dus dat hij dat in een psychotische trip staat heeft kan ik aannemen omdat ik dat ook eens gezien heb, ik bedoel meer dat ik het bij mezelf en bijna iedereen die ik kén echt niet voor kan stellen, omdat je denk ik toch een bepaald type mens moet zijn om zo iets te krijgen, gewoon het karakter ervoor of aanleg, hoe het dan ook mag zijn, en daarom denk ik dat het alleen in pure uitzonderingen gebeurd, omdat heel veel mensen er geen aanleg/het karakter voor hebben.

Atropa

Bewuste gebruiker
Micheal Hofmann schreef:

De ego dood theorie stelt dat de essentie van het gebruik van visionaire planten en psychedelics is, om routineus de intense mystieke veranderde toestand te activeren, voor het produceren van losse cognitieve associatie, wat vervolgens een ervaring produceert gecontroleerd/bestuurd te worden door bevroren blok-universum determisme, met een enkele, al bestaande, en immer bestaande toekomst.

Het ervaren van dit model van controle en tijd destabiliseert in eerste instantie controle-kracht, en leidt tot de dood van het ego dat beschouwd werd als een autonoom controle-agentschap.

Zelfcontrole herstelt na een transformatie van het mentale model, waarbij rekening gehouden wordt met de afhankelijkheid van persoonlijke controle van een verborgen, gescheiden gedachtebron, zoals Noodzakelijkheid, of een goddelijk niveau dat Noodzakelijkheid overstijgt.

Alsdus deze schrijver.

-------

Niemand weet wie hij is op de normale staat van bewustzijn. Omdat we VOLLEDIG steunen op ons ego en daarmee het leven proeven en ons hele bestaan er grondslag en fundering mee geven vanaf geboorte. Je weet nooit wie je bent, wat je doet of gaat doen als je voor het eerst jezelf bent en geen beroep kan doen op agentschap.

Denk niet dat als je een gezond ego hebt, dat zonder problemen nooit negatieve lading gekend heeft en prima functioneerd in dit systeem, dat jij ZELF daarmee inherent ook gezond bent.

De matrix is een systeem waaraan iedereen bij geboorte wordt gekoppeld, en in volle overtuiging zal geloven dat dit het ZELF is. Op het moment dat ontdekt wordt dat dit niet meer is dan een controller die je ontwetend houd, is dat de meest destrastreuse integratie die de menselijke geest kent. Afhankelijk van de herintegratie en acceptatie van dit model, zal het of tot verlichting leiden, of een ware duisternis worden. Het individu met een ongezond zelf ruimt alsware zichzelf op.

Ik heb ook een kennis die zich van het leven heeft beroofd, zijn zelf is zichtbaar geweest, en hij wilde niet zijn ZELF zijn maar zijn ego. En je kunt niet meer terug als je eenmaal je ZELF bent geweest.

Wat die komedie betreft, hij verteld in feite dat we moeten vieren dat er een ongezond persoon is opgeruimd die anders had kunnen blijven voortbestaan door middel van z'n ego. :P LSD pakt de rotte appels er prima tussenuit, of beter gezegd de rotte appelpitten. :wink:

Wacky

Badass junkie
Ik ben juist TE voorzichtig op LSD...
Ben ik op een goa feest op een open plaats in een bos aan het trippen, durf ik het bos niet in omdat ik denk het feest niet meer terug te vinden (alsof het niet genoeg geluid maakt ofzo) :grin:

Bovenaan