Tripreport v/d Maand [TvdM juli '08] Datura aka hell

Tractuspuer

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
Nou hier komt het dan..
De domste en ergste drugs die ik ooit gedaan heb..

Background:

Ik studeer al enige tijd in de USA en had niet veel drugs tot mijn beschikking.
Ik woon op kamers, dus geen ouders etc die problemen kunnen geven, dus elk weekend was het wel raak met o.a. DXM, LSA en natuurlijk wiet:P
Dat was zo'n beetje het enige waar ik aan kon komen. :stoned:
Op een avond kreeg een telefoon van een vriend van mij, we noemen hem B.
B verteld mij dat hij iets heeft dat op paddo's lijkt, en dat hij het samen met mij wil proberen.
Nou ik kan je nu vertellen, het lijkt niet op paddo's...
Ik ging naar B zijn huis die avond, en was heel nieuwgierig naar deze nieuwe drugs, ik had totaal geen research gedaan, ik beschouwde mijzelf sterk, met mijn PCP ervaringen.
Eenmaal aangekomen bij zijn huis liet hij mij een zakje met zaadjes zien, en ik vroeg hem hoe hij eraan kwam.
B verteld mij dat hij het langs de kant van de snelweg had gevonden, daar zag hij een datura plant, en plukte de "pods'' met de zaadjes erin.
Ik moest lachen, want ik verwachte niet dat je hard kon trippen van spul dat langs de kant van de weg groeide, en verwachte dus ook niet veel van de trip, man wat was ik verkeerd.
Ik stond aan het begin van een nachtmerrie.
B en ik gingen voor de tv zitten, allebei met een glas water.
B deed het eerst hij werkte 50 zaadjes weg, ik volgde zijn voorbeeld.
begin: het is 21:30
00:00
ingenomen en we besluiten een film te kijken.

00:15+
Voelen niks, ik voelde me zelfs een beetje dom, ik dacht dit gaat niet werken..

00:45+
We beginnen lacherig te worden, een beetje sloom.
Ik begin ook steeds meer dorst te krijgen, en heb een hele droge mond.
B haalt een fles water, en die is binnen no time op.

1:15+
Ik kijk naar de film en begrijp niet waarover het gaat.
B staat op tegenover me en praat zacht tegen zichzelf, hij loopt naar de tafel en gaat daarop zitten.
ik voel me vreemd en slap.

1:45+
B is plotseling weg, maar ik maak me niet druk.
Ik raak de tijd kwijt en weet ook niet echt meer waar ik ben en wat ik doe.
Ik loop naar de keuken, en mijn moeder staat bij de koelkast.
Ik begin te praten tegen haar en we hebben het over van alles en nogwat ( mijn moeder woont in Nederland :P )
Ik vind er niks vreemd aan dat ze er is.
Ik loop de kamer weer binnen, en al mijn vrienden zitten daar, ik was met iedereen aan het praten, ook mensen die ik al jaren niet meer gezien had.
er waren glazen overal en iedereen dronk ( er was geen druppel alchohol in het huis ) en ik dronk gezellig mee.

2:??
Ik rook een joint met mijn vrienden in de tuin, en we praten over van alles en nogwat, dan opeens verdwijnen ze terwijl ik naar ze kijk.
Ik ben totaal niet verbaasd, maar meer boos dat ze zo weggingen en de joint meenamen.
Ik loop naar boven ( geen spoor van B, achteraf is die allang al het huis uit en wandelt over de straat.)
Ik ga naar de badkamer, en bekijk mezelf in de spiegel, tenminste ik wist niet dat het een spiegel was, en ik dacht dat er een vent stond, en ik begon ook met hem te praten, met mezelf dus.
Ik had hele gesprekken...
daarna zwart gat.

5:??
Ik loop overstraat richting het centrum, ik heb een grote hond naast mijn lopen waar ik mee praat.

6:??
Ik ben in macdonalds, en wil wat te drinken bestellen, want me keel was niet normaal droog, ik probeerde te praten, maar alles wat ik zei was gewoon gebrabbel, ik had ook moeite met lopen ( ik weet hier alleen nog maar flitsen van )
ik weet niet of ik ooit drnken heb gekregen :P

de volgende ochtend :
11:??

Ik word wakker in de bosjes met alleen me broek aan, de rest is spoorloos, ik trip hem nog harder dan eerst, en ik praat met mijn broer voor een goed uurtje voor hij verdwijnt.

13:??
Ik zit in de auto met mijn vader, hij praat engels en ik vroeg hem telkens wat hij nou zei ( bleek een agent te zijn en ik werd meegenomen )
ik werd in een cel gegooid.
Achteraf bleek dat ik met spullen gooide in een supermartk, half naakt rondliep en wartaal uit sloeg.

20:??

Ik zag lijken overal op de vloer liggen in mijn cel en ging helemaal door het lint.
Ik heb een spuitje gekregen om tot rust te komen, en werd overgeplaats naar het zieknhuis.

24:??
lag vastgebonden op mijn bed want ik wilde van mijn bed af, ik zag engelen boven mijn bed, en mijn familie stond er soms plotseling, om zomaar weer te verdwijnen.
Ik weet nog dat de doktoren mijn vragen probeerde te stellen, maar ik begreep er niet veel van.

30:??
ik zag skeletenhoofden overal op de muur en raakte compleet in de stress, ik heb de doktoren geslagen en probeerde weg te komen.
ik werd weer op het bed vastgebonden, en kreeg weer spuiten en noem het maar op.

38:??
werd wakker, en voelde mij bij vlagen nuchten.
Ik viel weer in slaap.

42:??
Werd wakker en voelde me weer een beejte normaal, ergge hoofdpijn, en ik was nog erg paranoide.

De doktoren konden nu eindelijk informatie van mij krijgen en ik vertelde ze alles, vreemd genoeg hadden hun nog nooit van deze drugs gehoord..

De volgende ochtend mocht ik pas weer naar huis.

De gevolgen voor mij is ( ik ben er nog mee bezig ) dat ik mijn visum niet kan voortzetten, omdat ik in een bepaalde graad de wet heb overtreden terwijl ik geen staatsburger was..
Kortom deze drugs heeft mijn leven veranderd.

B is uit het huisgegaan en gaan lopen, hij weet zelf niet waar hij naarote is gaan lopen, hij is een een tuin beland, en de eigenaren hadden de politie gebelt.
B was opgepakt en door de politie naar het ziekenhuis gebracht.
Ik sprak B laatst nog, en hij vertelde mij dat hij zich nooit meer normaal heeft gevoelt.

Als iemand van plan is dit te doen, raad ik aan het te doen in een vertrouwde omgeving, met een tripsitter, die ook een medische achtergrond heeft.
En neem zeker een week vrij.
Natuurlijk raad ik niemand dit vergif aan..

Be safe
T

Magic Guest

Belezen gebruiker
Re: Datura aka hell

Wow, dat is echt heftig! Heeft je vriend ook rare dingen gedaan of was het met hem wel goed gekomen? En tja, Datura is niet voor niks een delirium... een van de enigste drugs waardoor je echt shit gaat zien.

Immo

Badass junkie

Lekker dan aan Datura beginnen zonder te weten wat het is. Hoe is het met je vriend afgelopen?

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker

ge-stoord report...
ik ben nu extreem extreem scheef en dat maakt dit verhaal echt...
dit is echt ziek om eerlijk te zijn, dit is helemaal geen drug maar een vergiftiging
ik vind het wel zeer interessant maar ik weet alvast dat ik dit nooit ga proberen
het is trouwens wel uitermate goed beschreven

Atropa

Bewuste gebruiker

Ik ga ervan uit dat dit echt gebeurd is. Om een of andere vage reden zijn er over deze plant veel fake reports in omloop. Maar uit een aantal details maak ik op dat dit echt gebeurd moet zijn.

Je had dood kunnen zijn. 'Tis uberhaupt een wonder dat je niet uitgedroogd bent, want water lukt je niet om te bemachtigen als je eenmaal in een delirium zit.

In de bosjes had je kunnen stikken bij wijze van spreken in die bedwelming.

Mensen herken je niet, hun hoofden zien eruit als die van andere personen of monster en duivels. Je zicht is zo fucked up dat er geen touw aan vast te knopen valt. Je voelt je zwaar en gewichtsloos tegerlijkertijd. Je spraak wordt 'lallend' en je maak je zinnen niet af.

Verder kunnen die artsen injecteren wat ze willen, datura slaat alles genadeloos alles aan stukken. Atropine is zelfs sterker dan zenuwgas!! Kan daarom als tegengif worden gebruikt.

Dat je elkaars trip beinvloed is echt een welbekend effect van datura. Een groep trippende datura users, kan echt doodleuk met elkaar onbestaande joints roken, gewoon praten alsof ze allemaal in een gezellig kamer een onbestaand glas alcohol in hun handen hebben en compleet nuchter zijn.

Een nietwetend nuchter persoon zal z'n ogen niet geloven en denken dat iedereen hem in de maling neemt. Datura users zijn net acteurs die 'doen alsof' in de ogen van nuchtere mensen.

Dat is ook het vage, je voelt niet echt dat het begint te werken. Alles blijft gewoon normaal alsof je niets genomen hebt. Dat slappe gevoel is spierontspanning terwijl je hartslag fors omhoog gaat.

Verder wel erg interessant report, gewoon echt een teken dat àls je uberhaupt al datura neemt, je gewoon echt iemand moet hebben die je terug in je stoel drukt. Voor hetzelfde geld was je voor het rijdende verkeer gesprongen.

Btw, ben je veranderd na deze trip? Veel datura users zeggen dat het ze unaniem heeft veranderd, maar kunnen niet zeggen op welke manier. Is dat bij jou ook zo?

Atropa

Bewuste gebruiker

Btw, mocht er iemand hier ooit nog eens een verdwaalde datura gebruiker aantreffen waar dan ook... of als sitter fungeren, hier wat tips...

- Voel hun huid, als die warm en droog is, probeer hen met koud stromend water (ook tegen hun wil in) te verkoelen of beter nog in een badkuip met koud water. Blijf wel constant aanwezig.

- Gebruikers moeten niet lichamelijk actief worden, maar beter blijven zitten want de bloeddruk en hartslag is vaak extreem hoog. Druk ze op een stoel of laat ze staan en wat lopen.

- Zorg dat ze ijskoud water blijven drinken (geen ijsklontjes!), probeer ze te dwingen om te drinken als je ziet dat er slik problemen zijn, droge lippen of een mondhoek scheef hangt.

- Ondersteun ze, lopen gaat vaak met vallen en opstaan. Als ze gewoon kijken en praten, neem wat afstand en laat ze gaan, maar zorg dat je direct weer kunt ingrijpen als 't moet.

- Geen ruzie maken, als ze je aanspreken als hun moeder, vader of wie dan ook die je niet bent, antwoord alsof je hun bent. Probeer niet duidelijk te maken wie je bent.

- Accepteer aanvallen op jezelf, vaak hebben ze door dat hun sitter hun volgt, het ene moment wordt je gezien als vijand, het andere moment als hun grote liefde. Of ze vloeken zwaar op je.

- Geef geen sigaretten (kan fataal worden vanwege bloeddruk) of aansteker, voor je het weet staat het huis in brand. Steek je vinger naar hun uit, ze pakken de onbestaande sigaret en beginnen tevreden te roken.

- Begin niet over drugs, en vertel ze niet dat ze wat genomen hebben en dat je daarom bij hen bent. Vertel hen niet wat er werkelijk gaande is.

- Activiteiten en afleiding is goed, als ze ergens in opgaan, planten bijvoorbeeld, laat ze uitpraten, of als ze tegen jou praten, voer gewoon een gesprek alsof er niets vreemd is.

- Zorg voor een sitter die het kan overnemen, trips van 48 uur zijn geen uitzondering. Laat ze pas alleen als je minimaal 3 uur volledig nuchter bewustzijn bij ze hebt gezien.

- Als ze een hallucinatie echt niet trekken, kun je ze vastpakken of hun hoofd een andere richting op draaien, voor je het weet zijn ze het weer vergeten.

- Schakel medische hulp in indien nodig, ook als ze dat niet willen en je ze de belofte hebt gemaakt om geen alarm te slaan. Het gaat hier om leven of dood.

Mirrorball

Bewuste gebruiker

Teringzeg, alle krankzinnigheid op een stokje
Heeeeeeele bizarre drug..
Wss de meest mind altering drug die er bestaat ;p

Vraag me af of mensen ook wellis positief terugkijken op hun datura gebruik en of ze het naar hun zin hebben gehad

Shroomfan

Belezen gebruiker

Was heel interessant om te lezen , maar dit wil ik echt nooit meemaken.
Die levensechte hallucinaties spreken me wel aan , maar als je dit zonder tripsitter doet , kan je van geluk spreken dat je het overleeft.
Aangezien dit is de USA was , heeft dit gerechtelijke gevolgen voor je gehad?
Wat is er met je vriend gebeurd?
En ga je het nog eens doen? :tearsofjoy:

dain

Bewuste gebruiker

Klinkt echt als een horrorverhaal :openmouth:

*zweert bij zichzelf nooit iets te pakken waar vrienden mee afkomen maar altijd research te doen*

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Ik dacht dat je met dature compleet de tijd kwijtwas? Kon je dat dan zo goed herinneren van uur tot uur?

TheAgeOfMen

Belezen gebruiker

Zou het met begeleiding van een professioneel iemand wel een keer willen gebruiken, zolang deze mij goed in het gereel kan houden (bv professionele hulpverlener), klinkt opzich best wel maf vooral omdat je alles beleefd en denkt dat het echt is, dat met andere drugs tegen te houden is (kan je altijd bewust worden van het feit dat het van de drugs komt).

Klinkt trwns wel verdacht veel op een engels report op een ander forum, maargoed :grin:

Tractuspuer

Tripreporter

vode zei:
Ik dacht dat je met dature compleet de tijd kwijtwas? Kon je dat dan zo goed herinneren van uur tot uur?

Mijn avond nagelopen, en gegevens gekregen van politie en ziekenhuis etc

Tractuspuer

Tripreporter

Mindgamer zei:
Dit is te vet!! Ik ga dit ook een keer nemen. Vet geschreven, dude!

Ik raad je het echt heeel sterk af, dit is geen drugs meer, het is spelen met je leven....

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

Ik bied me alvast aan als sitter als iemand dit overweegt te doen, ik vind het vet interessant maar heb er zelf de kloten niet voor

Valentijntje

Bewuste gebruiker

intressant report, zou van te voren meer informatie hebben ingewonnen oid

kan zo verkeerd aflopen

Tractuspuer

Tripreporter

Valentijntje zei:
intressant report, zou van te voren meer informatie hebben ingewonnen oid

kan zo verkeerd aflopen

Ja ik weet het, ik was dom.
Ik was naive, en dacht niet dat er zo'n sterke drugs, zo makkelijk te verkrijgen is.
Ik heb er veel van geleerd, en probeer nu zoveel mogelijk informatie te krijgen als ik iets nieuws doe.

Adrenochroom

Wijs gebruiker

Heftig!
Echt'typisch' Datura allemaal, dingen roken die er niet zijn, met vrienden en familie praten die er niet zijn en uiteindelijk pure horror shit!

Maar goed, bedankt voor het delen :wave:

gekkehenkie

Belezen gebruiker

Lijkt erg veel op een droom dit hele avontuur, vooral het denken dat dingen normaal zijn.
Verschrikkelijk stofje in ieder geval (in dit geval dan).

Atropa

Bewuste gebruiker

Mindgamer zei:
Dit is te vet!! Ik ga dit ook een keer nemen. Vet geschreven, dude!

Ja, als je nu even wacht kunnen we hier op DF een poule maken waar gewed kan worden op 2 opties. Jij mag raden welke 2. :grin:

Voor hetzelfde geldt was dit het allerlaatste geweest dat Tractus had genomen. Desalniettemin respect, alleen had er ook een andere trommel in de revolver kunnen afgaan, eentje die wèl gevuld zat met een kogel.

IMO is dit een verantwoorde manier van tropane alkaloide gebruik:

http://www.youtube.com/watch?v=DH2ioiyC8kk

Vanaf 2 minuten exact.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter

Klinkt enorm heftig! Ooit zie ik mezelf dit ook wel doen, enkel onder toezicht van verantwoorde sitters die weten wat ze moeten doen. Bedankt trouwens aan Atropa voor de goeie sitter tips. Voor ik mezelf aan zo'n ervaring onderwerp zou ik zelf ook wel eens sitter willen zijn.
Anyway, Datura is het laatste dat op mijn to do lijstje staat hoor :)

Bedankt voor het delen!

psychopsychedelic

Wijs gebruiker

Argulas zei:
Klinkt enorm heftig! Ooit zie ik mezelf dit ook wel doen, enkel onder toezicht van verantwoorde sitters die weten wat ze moeten doen. Bedankt trouwens aan Atropa voor de goeie sitter tips. Voor ik mezelf aan zo'n ervaring onderwerp zou ik zelf ook wel eens sitter willen zijn.
Anyway, Datura is het laatste dat op mijn to do lijstje staat hoor :)

Bedankt voor het delen!

bij mij staat het niet eens op mn to do lijstje,, never nooit, heb de meest zieke trips gehoord, lijkt me zieker dan dark dmt(hoewel ik dat niet met zekerheid kan zeggen want ik heb allebij de middelen nooit benutigd maargoed.. ziek reportje man!! maar je vriend voelt zich nu nog steeds niet nrmaal?

bas410

RosettA_StoneD zei:
Vraag me af of mensen ook wellis positief terugkijken op hun datura gebruik en of ze het naar hun zin hebben gehad

ja, maar met een zeer lage dosis. begon hetzelfde als dit: duurde een paar uur voordat het opkwam, had ook familie etc om me heen en ik praatte ook tegen ze etc. was een boek aan het lezen, toen ik in mn handen keek was het verdwenen. dat soort dingetjes, maar nothing too heavy doen. vond het vooral heel frustrerend dus zou het niet snel 'serieus' doen. en tsja, volgende dag blurry eyes van de atropine

shokora

Wijs gebruiker

Zo zie je maar weer, Datura is echt niet iets wat je wil doen. Ik ken ook iemand uit Australië die nu officieel als schizofreen geregistereerd staat omdat hij tijdens een datura trip naakt op straat stond te schreeuwen. Hij werd ook gearresteerd en omdat hij niet kon praten kon hij ze niet vertellen dat hij tripte (voor zover hij dat zelf nog wist ._.').

Dus laat dit een les zijn voor de mensen die op DF zeggen dat ze datura willen proberen. Imho is het echt onverantwoordelijk.

bas410

shokora zei:
Zo zie je maar weer, Datura is echt niet iets wat je wil doen. Ik ken ook iemand uit Australië die nu officieel als schizofreen geregistereerd staat omdat hij tijdens een datura trip naakt op straat stond te schreeuwen. Hij werd ook gearresteerd en omdat hij niet kon praten kon hij ze niet vertellen dat hij tripte (voor zover hij dat zelf nog wist ._.').

Dus laat dit een les zijn voor de mensen die op DF zeggen dat ze datura willen proberen. Imho is het echt onverantwoordelijk.

zo ken ik er ook wel tien die blowen. dat soort dingen heb je toch ook al wel in je denk ik. zo'n trip/delerium zal het wel triggeren denk ik. Nogmaals, heb zelf een aardige normale trip gehad, wij hadden dan de brugmansia (aanverwant datura), maargoed, echt heel voorzichtig geweest met de dosis.

shokora

Wijs gebruiker

Hij is niet echt schizofreen, hij heeft alleen die diagnose gehad omdat hij die paar dagen in een datura dilerium zat en hij dus opgepakt was.

A.M.S.G

Newbie

Dit soort reports lees je zo vaak over Datura... En toch blijft het kriebelen sinds ik er voor de eerste keer over las. Ik heb echter teveel om gezond voor te blijven :) (wel, op dit moment in ieder geval).

Ik las op erowid overigens ooit een heel mooi rapport van een Indiaanse (native american) die de doornappel zelf had gekweekt en er ook bij mediteerde etc. (bij zijn stam/volk was Datura gebruik niet uitzonderlijk). Deze persoon beweerde het 'geregeld' te gebruiken en dat dit ook goed ging omdat hij een soort spirituele binding met de Doornappel had.

Misschien is het allemaal lulkoek/fake, maar als het echt waar is dan is datura veel meer dan een natuurlijk tripmiddel en is het een soort 'poort' naar het spirituele. Ik geloof zelf wel in dit soort dingen.. (voor anderen is het waarschijnlijk de grootst mogelijke onzin).

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter

Ik weet het niet.

Het lijkt me behoorlijk gevaarlijk voor iemand die het niet kent.
Maar ik heb wel een filmpje van een soort onderzoek gezien waarin ze met henbane gingen experimenteren, wat ook een deliriant is, en dat ging gewoon goed. Geen gestoorde delirium wat ze meemaakten.
Dus het zou goed kunnen dat het door sommigen als spiritueel middel gebruikt wordt.

Jaapje

Enorm gevaarlijk, wel heel goed geschreven. Er moet meer aandacht besteekt worden aan deze drug. Op school weet ik heel goed hoeveel hersencellen eraan doodgaan door wat wiet te roken (wat overigens niet echt waar is) maar had nog nooit van datura gehoord.
Goed report!

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker

Zieke trip :grin:
je zag je moeder en je vader en je had niks door :openmouth: helemaal van de kaart :stoned:
zou het wel een keer willen proberen maar neem dan denk 20 zaden niet 50 :kots:
groeit datura ook in nederland ?

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter

Ik snap het niet waarom je dit zou willen proberen.
Op zich was ik eerst ook wel een beetje nieuwsgierig, maar later lag ik er echt wakker van. Het lijkt me echt eng en gestoord.
Bovendien ook verder niet interessant, aangezien je, zodra de effecten opkomen, gewoon vergeet dat je aan het trippen bent en je vervolgens alles wat je ziet gewoon normaal vind.

Ik zou het opnieuw weer interessant vinden als ik iemand leer kennen die hier serieuze ervaring mee heeft en het dus wél op een spirituele manier kan gebruiken.

omfg

Belezen gebruiker

Sorry dat ik een topic zover omhoog kick, maar hier moet ik wel even op reageren.

Fuck gek.. wat een report. Zotehoren heeft het wel wat gelijkenissen met salvia alleen duurt salvia veel korter. Je bent iig ook wel geheel gedesorienteerd en niets is meer wat het lijkt. Maarja 48 uur daarin zitten lijkt me ook niet echt prettig.

Kan je je de dingen nog wel helder herinneren, zoals met je moeder in de keuken staan enzo?

Dit is tot nu toe nog wel het ergste report wat ik gelezen heb, wat the fuck man.

azgaza

Badass junkie

Datura heeft een trek op veel mensen, meerderen vinden het fascinerend maar willen de enorme risico's niet nemen. Zag al meer mensen gepost hebben dat ze wel iemand zouden willen tripsitten die dat doet maar het niet zelf willen doen, zo een ben ik er dus ook. Fascinerend, maar veel te riskant.

Kigh

Bewuste gebruiker

Heel erg heftig report, gelukkig is 't goed voor je afgelopen.

Het staat bij mij zeker op mijn to-do lijst, maar dan ook echt onderaan, gedaan hebben wil ik het zeker eens, met goede voorbereiding en een geschikte plaats.

Ik weet alleen niet hoe het zit met het confronteren van innnerlijke barrieres, is dat meer richting ayahuasca of merk je daar vrij weinig van en ziet gewoon allerlei shit die op zich nergens mee te maken hoeft te hebben?

J0rrit

Badass junkie

Kigh zei:
Heel erg heftig report, gelukkig is 't goed voor je afgelopen.

Het staat bij mij zeker op mijn to-do lijst, maar dan ook echt onderaan, gedaan hebben wil ik het zeker eens, met goede voorbereiding en een geschikte plaats.

Ik weet alleen niet hoe het zit met het confronteren van innnerlijke barrieres, is dat meer richting ayahuasca of merk je daar vrij weinig van en ziet gewoon allerlei shit die op zich nergens mee te maken hoeft te hebben?

Het si een delerium. Waarschijnlijk is het gewoon een fokking rare ervaring, en erna betekent het helemaal niks.

azgaza

Badass junkie

Klopt, het is waarschijnlijk betekenisloos, en bovendien in de regel erg duister, maar daarom blijft het natuurlijk fascineren.

Bovenaan