"Tusibi" aka roze cocaïne (?)

Zweevteev

Wijs gebruiker
Een paar vragen:
  • Je zou het moeten uitspreken als "2C-B," maar waarom heet het zo, terwijl het letterlijk niks met 2C-B te maken heeft?
  • Klopt het dat het eigenlijk gewoon cocaïne is met kleurstof erbij, maar dan nog iets duurder? Ik lees er namelijk verschillende dingen over.
  • Sinds wanneer is dit een ding? Vandaag is de eerste keer dat ik mensen het zie verkopen.
  • Waarom de fuck zou je meer betalen voor "tusibi" dan voor normale cocaïne, terwijl het ook nog eens zo kan zijn dat het niet eens alleen maar cocaïne is, maar een combinatie van verschillende dingen, zoals: MDMA, amfetamine, research chemical stimulantia etc.? Wat is daar aantrekkelijk aan? Je kan net zo goed dan gewoon apart al die shit halen en dan zelf de verhoudingen kiezen als je dan per se zo'n cocktail in je lichaam wil werken.
Ik vind "tusibi" in hetzelfde rijtje passen als van die research chemicalcocktails waar ze dan 4 verschillende (nauwelijks onderzochte) dingen bij elkaar gooien met wat siroop erbij en dat is dan een goude deal. Letterlijk, wtf? Waarom zou je dat willen kopen of verkopen? Smh.

Laatst bewerkt:

Dirkdirk

DF-koning
Troep. Niet intrappen, volkomen kletspraat.

Laat ik maar beginnen bij het begin.

- 2cb, psychedelische phenethylamine, dosering 10-30 mg, werking 4-6 uur
- cocaïne, tropaan alkaloide, stimulerende drug, werking 30-60 minuten

en daar is eigenlijk ook de rest van de vragen mee beantwoord. Wees voorzichtig.

Zweevteev

Wijs gebruiker
Troep. Niet intrappen, volkomen kletspraat.

Laat ik maar beginnen bij het begin.

- 2cb, psychedelische phenethylamine, dosering 10-30 mg, werking 4-6 uur
- cocaïne, tropaan alkaloide, stimulerende drug, werking 30-60 minuten

en daar is eigenlijk ook de rest van de vragen mee beantwoord. Wees voorzichtig.
Mijn interesse heeft het zeker niet getrokken hoor. 't Is meer als een soort informerend topic bedoeld, gezien er 0 zoekresultaten hier zijn voor "tusibi," maar heel [naam platform, weet niet of ik die mag noemen] er helemaal vol mee staat.

CuriousExplorer

DF-koning
Als je zoekt op Pink Cocaïne krijg je wat meer uitleg via Jellinek en Trimbos.

een verdovend gevoel, euforie, duizeligheid, hallucinaties, overgeven, maar ook black outs en verlies van remmingen.

Blackouts, overgeven en duizeligheid.

No thanks. 🫣

Daffiduck

Experimenterende gebruiker
‘Tuci’ werd een tijdje geleden uitgelicht op een programma op Discovery. Dit is geenszins cocaïne maar crystal meth gemengd met fentanyl als ik het me goed herinner. De roze kleurstof zorgde voor de marketing, waardoor een deel in de VS scheef ging voor deze bagger. Niet proberen aan te komen dus!

_shikantaza

Badass junkie
@Zweevteev een post uit de 2cb subreddit:

2C-B, as most people on this sub know, is a psychedelic phenethylamine created by Alexander Shulgin in the 70’s. It has become quite popular in Europe over the last couple of years and is usually found in pill form or as powder. The two most common forms of 2C-B are 2C-B hydrochloride (HCl) and 2C-B hydrobromide (HBr), the latter being a little less potent by weight. Both salt forms should be white in their pure form, but colors can range anywhere from white to brown. Having white 2C-B doesn‘t automatically mean that you have a pure product though, just like brown 2C-B can be very strong. Never judge powder by it‘s color!
That having said, I recently noticed an increase in posts / photos of people having pink "2C-B" a.k.a. Tucibi / Tuci / pink cocaine. This pink 2C-B (this article is absolute garbage btw) that‘s going around in Middle / South American countries and parts of the US (even a few European vendors have it in stock atm) is most likely NOT REAL 2C-B, BUT A MIX OF VARIOUS CHEMICALS!
Here‘s a few test-results of the pink "2C-B":
- https://drugsdata.org/view.php?id=8105 - https://www.drugsdata.org/view.php?id=8280 - https://www.drugsdata.org/view.php?id=4787 - https://www.drugsdata.org/view.php?id=8354 - https://www.drugsdata.org/view.php?id=5266 - https://www.drugsdata.org/view.php?id=5064&mobile=1 - https://www.drugsdata.org/view.php?id=9641
As far as I know there‘s not a single test-result of this pink powder being legit 2C-B (if there is one, feel free to correct me). The cartels that manufacture this crap mix various, often unstudied, psychoactive drugs (e.g. MDMA, ketamine, caffeine, etc.) together and pass it off as a completely different substance (whether this is on purpose or not). Please be smart and don‘t buy / consume this junk! People talk about how they snort multiple, cocaine-sized lines (often 0.5g or more) in one session and you really think this is legit 2C-B?? I mean c’mon, be a bit more wary. 2C-B‘s common intranasal dose-range is 5-20mg (a tiny amount of powder) and will induce an extremely painful burning sensation in your nostrils, followed by very intense, beautiful visuals and a strong bodyload.
This is a warning to all the people consuming this stuff. Please be careful and test your drugs! Please, for the sake of your own health, have your substances tested by a testing-facility (DrugsData / EnergyControl / Wedinos / etc.) or at least test your 2C-B with the necessary reagents, which are the Marquis reagent and the Mecke reagent. These two are absolutely vital if you want to ingest 2C-B! If you want to be even safer invest in the Robadope reagent (which distinguishes between 2C-B and 25B-NBOMe for example.). For further information check out r/reagenttesting. You can order test-kits online (thehup.org / reagent-tests.uk / bunkpolice.com / etc.) and some local headshops / smartshops might sell them too.
Stay safe.
EDIT (05/06/21): https://getyourdrugstested.com/test-results-archive/?search=2C-B - Here's a series of more tested pink "2C-B" / Tucibi samples. 9/10 turned out to be a mix of various chemicals and contained no 2C-B at all! One "light pink powder" sample turned out to be legitimate 2C-B, but of unknown purity. Stay safe and avoid pink powder at all cost! Thank you u/thehupdrugtest for making me aware of these additional test-results!
EDIT 2 (04/06/22): Vice released a pretty good video about the origin, use and manufacture of Tucibi. They also talk about the mistaken identity of Tucibi and 2C-B. Here’s the link, in case you’re interested.
EDIT 3 (31/08/22): As there is an increasing number of people stating the obvious that Tucibi is not 2C-B I want you to realize that this post is over two years old at this point. At the time of creating this post there was basically no information about this pink powder so it was unclear whether it was being passed off as 2C-B or if it was just a confusion of their strikingly similar names. Either way, I still discourage people from buying or using this stuff since it’s impossible to know what’s in there without laboratory analysis and buying pre-mixed drug combinations is a good way to unknowingly take too much since you don’t know the concentrations and possible interactions of the substances involved. If you want to mix MDMA and ketamine (the two major components of most analyzed samples) just buy them individually and combine them responsibly. Stay safe.

Zweevteev

Wijs gebruiker

Manu76

Badass junkie
Tucibi/ pink cocaine... Zijn marketing benamingen voor een roze mix, met alles wat high kan maken en de dealers ter beschikking hebben. Als je die troep wilt maken, moet je eigenlijk wel een ok krijgen van het drugscartel, dat nu anders werkt als in tijden van Pablo.

_shikantaza

Badass junkie
Bekijk bijlage 55037

Thanks guys, ik weet na jullie reacties nog minder over tueszcibie dan eerst!
Dat is nou juist het hele probleem. Het enige consistente eraan is dat het een roze poeder is.

Ik snap de aantrekkingskracht eerlijk gezegd ook niet. Er is een - m.i. leuke - YT docu over van Vice.
waarin ook een producent wordt gefilmd. Het lijkt ze echt weinig te intereseeren wat ze er allemaal in gooien - wat er in de buurt ligt wordt er in gemengd.

Persoonlijk vond ik de DJs die in het begin worden gefilmd niet uit te staan en hun muziek vreselijk lelijke zeurmuziek maar smaken verschillen 🤗.

Casrus

DF-koning
‘Tuci’ werd een tijdje geleden uitgelicht op een programma op Discovery. Dit is geenszins cocaïne maar crystal meth gemengd met fentanyl als ik het me goed herinner. De roze kleurstof zorgde voor de marketing, waardoor een deel in de VS scheef ging voor deze bagger. Niet proberen aan te komen dus!
Mijn Tucibi in Amsterdam afgelopen zomer bevatte vrijwel zéker geen crystal meth of fentanyl. Dat had ik zeker gemerkt.

Zweevteev

Wijs gebruiker
Tucibi/ pink cocaine... Zijn marketing benamingen voor een roze mix, met alles wat high kan maken en de dealers ter beschikking hebben. Als je die troep wilt maken, moet je eigenlijk wel een ok krijgen van het drugscartel, dat nu anders werkt als in tijden van Pablo.
Wat is een "ok"?

Tartarus

Bewuste gebruiker
‘Ok’ staat voor groen licht.
De maffia moet dus groen licht geven voor het vervaardigen van roze coke.
Dat is wat ik van bovenstaande verhaal maak.

Manu76

Badass junkie
Precies. Groen licht van de opvolgers van Pablo Escobar. :sunglasses: (neo-narcos)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een paar vragen:
  • Je zou het moeten uitspreken als "2C-B," maar waarom heet het zo, terwijl het letterlijk niks met 2C-B te maken heeft?
  • Klopt het dat het eigenlijk gewoon cocaïne is met kleurstof erbij, maar dan nog iets duurder? Ik lees er namelijk verschillende dingen over.
  • Sinds wanneer is dit een ding? Vandaag is de eerste keer dat ik mensen het zie verkopen.
  • Waarom de fuck zou je meer betalen voor "tusibi" dan voor normale cocaïne, terwijl het ook nog eens zo kan zijn dat het niet eens alleen maar cocaïne is, maar een combinatie van verschillende dingen, zoals: MDMA, amfetamine, research chemical stimulantia etc.? Wat is daar aantrekkelijk aan? Je kan net zo goed dan gewoon apart al die shit halen en dan zelf de verhoudingen kiezen als je dan per se zo'n cocktail in je lichaam wil werken.
Ik vind "tusibi" in hetzelfde rijtje passen als van die research chemicalcocktails waar ze dan 4 verschillende (nauwelijks onderzochte) dingen bij elkaar gooien met wat siroop erbij en dat is dan een goude deal. Letterlijk, wtf? Waarom zou je dat willen kopen of verkopen? Smh.
Het is gewoon een random mengsel van drugs met een kleurstofje erbij.

Vanaf nu kan je standaard 'bullshit' roepen als iemand weer aankomt met een of ander vaag straatnaampje voor een zogenaamd nieuwe drug, of dat nou Blue'69 is, Lean, flakka, monkey dust, of tucibi.

Systematische naamgeving, or go home.

Zweevteev

Wijs gebruiker
Ze

Daar ging iets mis in mijn hoofd denk ik. Maar met ok, bedoelde ik: OK (Okay)/ mafia geeft je een licentie als het ware.
Oooooh HAHAHA ik dacht dat het afkorting was voor een scheldwoord. :sob: Maar "ok," helder. :tilttearlaugh:

Systematische naamgeving, or go home.
Dus dat, maar kennelijk denkt zeker niet iedere gebruiker er zo over, wat ik echt niet snap. Iets nemen zonder dat je er onderzoek naar gedaan hebt, vind ik al raar genoeg, maar een vage mix aan verschillende drugs naar binnen werken en niet eens zelf de verhoudingen vooraf bepaald hebben, vind ik echt heel bizar. Ik kan me niet verplaatsen in dat soort mensen.

Tartarus

Bewuste gebruiker
Iets nemen zonder dat je er onderzoek naar gedaan hebt, vind ik al raar genoeg, maar een vage mix aan verschillende drugs naar binnen werken en niet eens zelf de verhoudingen vooraf bepaald hebben, vind ik echt heel bizar. Ik kan me niet verplaatsen in dat soort mensen.
En dat is precies de reden waarom ik ben overgestapt op mdma kristallen ipv xtc.
In mijn ervaring is alle xtc troep.

Vincent A

Bewuste gebruiker
Een paar vragen:
Een tijdje terug een docu gezien waarin roze coke werd getoond
het ging om een mix van oa coke en mdma en speed en nog wat dingetjes en de kleur roze werd toegevoegd omdat roze xtc (pink molly) erg populair is in de vs

Vincent A

Bewuste gebruiker
Ik heb net 2 gram roze cocaine bestelt/ of TUSI "pink panther de dealer het noemt. Zal laten weten wat voor een rush het geeft!!
Aangezien het een mix is van verschillende drugs zou ik je waarschijnlijk niet weet wat de exacte samenstelling is, zou ik je aanraden om het te laten testen

Het komt van een dealer die ik al 5 jaar gebruik, en veel verkoopt. Ook staat dit al een jaar op de lijst. Denk als het dodelijk was ze het wel van de lijst zouden halen.. Is het toegestaan fofo's van drugs te plaatsen?
?

ljuv

DF-koningin
Het komt van een dealer die ik al 5 jaar gebruik, en veel verkoopt. Ook staat dit al een jaar op de lijst. Denk als het dodelijk was ze het wel van de lijst zouden halen.. Is het toegestaan fofo's van drugs te plaatsen?
?
Je mag het best posten maar met een foto heb je nog geen idee wat er in zit toch. Wij mogen en willen daar niet over speculeren in elk geval.
Wat denk je dat er in zit dan? Of wat is daar over gezegd?

Paranoize.

Badass junkie
Mijn Tucibi in Amsterdam afgelopen zomer bevatte vrijwel zéker geen crystal meth of fentanyl. Dat had ik zeker gemerkt.
Nee klopt, natuurlijk niet. Er is in Nederland geen cocktail van meth en fentanyl dan had het al lang lokaal wereldnieuws geweest, want elke Nederlandse drugsgebruiker zou hier aan doodgaan

Europese buurtlanden weten echt wel dat er geen fentanyl in Nederland gebruikt wordt

Dus dat gaan ze hier zeker niet verkopen.

Zweefteef zit het dichtste in de buurt

Ik heb net een lijntje genomen, en het ruikt ligt naar een soort snoep maar het ruik totaal niet drugs chemicicalien. Ben met een klein lijntje begonnen en het effect komt snel op zwz een meetje keta achtig voor nu maar met wat meer velere kleuren.
-Net nog een lijntje bijgenomen, en het lijkt niet echt ergens anders op idd een mix van een helehoop zooi als je vice mage geloven"
-Echt wel een meetje psychedelic, maar meer de wazigheid van keta, niet echt de ademende visuals van andere psychedlics. met veel enegrie, ook wat euphorie maar de enrgie is meer aanwezig. En je hebt er niet veel voor nodig mischien 75mg gedaan...

Maarja inderdaad, doe voorzichtig! Iedere dealer blijkt er wat ander in te doen. Maar ik snap wel dat Zuid Amerika er los op gaat...
Wss al gepost maar vice heeft er ook een doc over gedaan: die heet "The pink cocaine wave"
Alhoewel ik verwacht dat deze pink cocaine gewoon in Nederland wordt denk ik dus niet dat er fentanyl in zal zitten. Zelf heb ik wel eens opium gerookt maar maar zoiets voel ik niet. Maarja je weet het niet zeker... Altijd voorzichtig zijn!

Laatst bewerkt:

Brakka Mang

Badass junkie
Hier in NL ken ik mensen die het verkopen schijnt iets van 2cb coke achtig nog iets mix te zijn wat mij is verteld. Wat er precies in zit weet je als je het laat testen. Wat de toegevoegde waarde is sn waarom het zo duur is zal vooral marketing zijn maar in Amsterdam wordt het goed verkocht. Dat je een OK van een cartel moet hebben om het te maken is onzin, in NL zijn geen kartels of bendes actief die de drugsmarkt controleren. Dit is allemaal individueel en iedereen die zin heeft om iets te fabriceren kan lekker zijn gang gaan😜

Even een update, heb nu wel 3 lijntjes genomen en het begint een meetje te golven. De energie is klein meetje toegenomen en van euphoria kan ik niet spreken. Als je het mij zou vragen heeft mijn dealer er 2cb, keta, 3mmc en vulpoeder bij elkaar gegooid. De dealer had het ook altijd op zijn lijst staan voor 50 euro, maar die is nu permanent verlaagd naar 30 en 2 voor 50. Dus ik denk dat het voornamelijk een manier is om geodkopere drugs als duurder te verkopen.

Het ruikt wel lekker, ga het ook wel opmaken, maar ga het niet nog een keer kopen. En ik denk dat je beter zelf je cocktailtjes kan maken. Tenzij je heel slecht met je eigen cocktailtjes maken bent. Zal ik je geld hier niet aan uitgeven.

• Like
Waarderingen: ljuv

Brakka Mang

Badass junkie
Ik lees dat het een riskant goedje is, ook door de combinatie van uppers en downers. Zou het idd lekker overlaten aan mensen die wel levensmoe zijn of graag russisch roulette spelen 😉

• Like
Ja zorgelijk, ik hoor ook van veel mensen dat ze keta met cocaine combineren.... Wie weet een goed artiekel over uppers and downers? Want iedereen roept wel dat je het niet moet doen maar voor veel mensen en voor mij is het ook niet duidelijk waarom niet precies?

• Like

Paranoize.

Badass junkie
in NL zijn geen kartels of bendes actief die de drugsmarkt controleren. Dit is allemaal individueel en iedereen die zin heeft om iets te fabriceren kan lekker zijn gang gaan😜
Zeker wel man, die zijn er zeker wel. Maar deze georganiseerde misdaad houdt zich niet bezig met straat dealertjes. Waar wij onze drugs van kopen. Maar betreft de coke handel is dit wel van toepassing als je kijkt naar de grote spelers

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja zorgelijk, ik hoor ook van veel mensen dat ze keta met cocaine combineren.... Wie weet een goed artiekel over uppers and downers? Want iedereen roept wel dat je het niet moet doen maar voor veel mensen en voor mij is het ook niet duidelijk waarom niet precies?
Ketamine is een dissociatief middel dat wat anders werkt dan andere 'downers' (zoals benzo's, alcohol, of opioïden).

Hier een artikel over de combi keta met coke:

Hier een algemeen artikel over combinatiegebruik:

Verder is een goede website om info over combinaties te raadplegen:

En ook op drugsinfo.nl staat een combinatie informatie module:

Raadpleeg altijd meerdere onafhankelijke bronnen om je info te checken!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hier in NL ken ik mensen die het verkopen schijnt iets van 2cb coke achtig nog iets mix te zijn wat mij is verteld. Wat er precies in zit weet je als je het laat testen. Wat de toegevoegde waarde is sn waarom het zo duur is zal vooral marketing zijn maar in Amsterdam wordt het goed verkocht. Dat je een OK van een cartel moet hebben om het te maken is onzin, in NL zijn geen kartels of bendes actief die de drugsmarkt controleren. Dit is allemaal individueel en iedereen die zin heeft om iets te fabriceren kan lekker zijn gang gaan😜
Zeker wel man, die zijn er zeker wel. Maar deze georganiseerde misdaad houdt zich niet bezig met straat dealertjes. Waar wij onze drugs van kopen. Maar betreft de coke handel is dit wel van toepassing als je kijkt naar de grote spelers
Volgens mij hebben jullie allebei gelijk. Drugshandel in Nederland bestaat uit een keten van relatief geïsoleerde 'cellen': kleine groepjes mensen die bepaalde deeltaken uitvoeren. Het beeld wat soms geschetst wordt van een piramide met één druglord aan het hoofd klopt daardoor niet (helemaal).

Er zijn wel een aantal van dat soort drug kingpins hoor. Denk bijvoorbeeld aan Ridouan Taghi. Hoewel hij nog verdacht wordt van allerlei misdrijven, is hij publiekelijk in ieder geval al schuldig verklaard aan een grote reeks drugs-gerelateerde liquidaties.
Het punt van @Brakka Mang is dat die moorden niet worden uitgevoerd omdat iemand geen toestemming heeft gevraagd aan de druglord om drugs te produceren. Dat lijkt inderdaad te kloppen. Maar er was wel een turf war tussen twee grote criminele organisaties, die ontstond bij een ruzie over de inbeslagname van 1200 kilo cocaïne in Antwerpen, waarna verschillende partijen elkaar beschuldigden van het lekken van informatie, waarop meteen actie werd ondernomen (lees: er moest bloed vloeien). Daarna ontstond er een reeks van wraakacties die alleen is opgehouden omdat beide drugsbazen konden worden opgepakt.

Ondertussen werden er nog genoeg drugs geproduceerd en verhandeld door allerlei andere ongerelateerde groeperingen.
Ik zocht net een tijdje naar een artikel van Bart de Koning over georganiseerde criminaliteit in Nederland. Hij legt namelijk in een van zijn artikelen goed uit hoe de losse ketens werken. Maar ik kan het even niet meer terugvinden, en nu twijfel ik of het in FTM, De Correspondent, of in Het Tijdschrift voor de Politie heeft gestaan. Dus als iemand me kan helpen..?

Paranoize.

Badass junkie
Volgens mij hebben jullie allebei gelijk. Drugshandel in Nederland bestaat uit een keten van relatief geïsoleerde 'cellen': kleine groepjes mensen die bepaalde deeltaken uitvoeren. Het beeld wat soms geschetst wordt van een piramide met één druglord aan het hoofd klopt daardoor niet (helemaal).

Er zijn wel een aantal van dat soort drug kingpins hoor. Denk bijvoorbeeld aan Ridouan Taghi. Hoewel hij nog verdacht wordt van allerlei misdrijven, is hij publiekelijk in ieder geval al schuldig verklaard aan een grote reeks drugs-gerelateerde liquidaties.
Het punt van @Brakka Mang is dat die moorden niet worden uitgevoerd omdat iemand geen toestemming heeft gevraagd aan de druglord om drugs te produceren. Dat lijkt inderdaad te kloppen. Maar er was wel een turf war tussen twee grote criminele organisaties, die ontstond bij een ruzie over de inbeslagname van 1200 kilo cocaïne in Antwerpen, waarna verschillende partijen elkaar beschuldigden van het lekken van informatie, waarop meteen actie werd ondernomen (lees: er moest bloed vloeien). Daarna ontstond er een reeks van wraakacties die alleen is opgehouden omdat beide drugsbazen konden worden opgepakt.

Ondertussen werden er nog genoeg drugs geproduceerd en verhandeld door allerlei andere ongerelateerde groeperingen.
Ik zocht net een tijdje naar een artikel van Bart de Koning over georganiseerde criminaliteit in Nederland. Hij legt namelijk in een van zijn artikelen goed uit hoe de losse ketens werken. Maar ik kan het even niet meer terugvinden, en nu twijfel ik of het in FTM, De Correspondent, of in Het Tijdschrift voor de Politie heeft gestaan. Dus als iemand me kan helpen..?
Een aantal zitten vast en een aantal zijn er koud gemaakt. Maar deze organisaties zijn nog veel groter dan je zou denken.

De media weet maar een klein deel bijvoorbeeld over de mocro maffia

Een jongen van mij zit heel diep in deze wereld en hij kent de huurmoordenaars, de spotters en bepaalde grote spelers.
Stash huizen/trap huizen

Hij zij me ooit het maakt niet uit wie je bent en wie je vrienden en vijanden zijn in die wereld, zodra je te groot wordt en de omzet te groot wordt, er wordt geen onderscheid gemaakt. Je wordt getimed en daarna uitgestippelt.

Bovenaan