Truffelthee

Hallo,

Ik heb een vraag over het maken van thee van truffels. Ik weet dat er al veel topics zijn gemaakt over dit onderwerp, maar hier word ik niet veel wijzer van aangezien overal wat anders word gezegd.
Ten eerste wil ik weten, als ik thee voor 1 persoon wil zetten, hoeveel water heb ik er voor nodig? Als ik dit water in een pan doe, moet ik het dan eerst laten koken en dan het vuur zachter zetten en de stukjes truffel toevoegen en het vervolgens op een laag vuur 20 minuten laten staan, of moet dit anders?
Als dat klaar is kan ik het dan overgieten in een mok en gewoon opdrinken of moet ik de truffels eruit filteren?
Dit zijn de voornaamste vragen die ik heb ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?
Ik heb namelijk helemaal geen ervaring met truffels en ken ook niemand die dat wel heeft.

:confused:

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Ik doe dit:

Gooi me truffels in een groot thee glas (300ml ong), pak het water uit de waterkoker (dus net niet meer kokend) en giet het in t glas. Pak dan de staaf mixer en mix het 1sec tot stukjes. Je kan natuurlijk ook gewoon snijden met een mes:P Dan hang ik mn sinaasappel-smaakjes theezakje erin en laat t 20min staan ofzo. Dan drink ik de thee en eet ik de stukjes. Op een vrijwel lege maag binnen 30minuten first signs of contact :)

Zolang de truffel (kleine stukjes) in het water zitten en ongeveer 15minuten hebben kunnen trekken is het prima. Je kan de stukjes eten, hoeft niet maar dat wat er mssn nog aan actieve stoffen inzit loop je dan mis. (maar volgnes komt wel degelijk heel veel in het water. Ik ken mensen die het niet eten en ook trippen:) )

kaasbaas

Badass junkie
Dit doe ik:

- Ik doe de inhoud van de theekop in een zo klein mogelijk pannetje en laat dit koken.
- Ondertussen snij ik de truffels fijn in kleine stukjes (pas wel op, het water kan al koken voordat je klaar bent met snijden!)
- Als het water kookt zet ik het vuur op zo laag mogelijk en laat het een minuutje of 3 wat kouder worden.
- Doe de truffels in het pannetje
- Begin met roeren voor 20 á 30 minuten (ik doe 30 minuten). Let op, als het water begint te borrelen zet het dan even op een pitje zonder vuur! Het water moet niet koken maar het is verre van een ramp als het een minuutje heeft geborreld.
- Voeg eventueel wat extra water toe als er veel verdampt is (hoewel water verdampt, blijft de actieve stof in truffels in het water van het pannetje).
- Eenmaal klaar, giet het in je kopje met de truffels en voeg eventueel nog wat extra koud water toe als er erg weinig uit het pannetje komt.
- Voeg het smaakje toe en even wachten :).

Ik eet altijd de stukjes truffels mee, je kunt ze ook boven het kopje uitknijpen (wat wel aan te raden is als je ze niet op eet), maar na een half uur in heet water gelegen te hebben is de "vieze" smaak er wel vanaf. Bovendien hebben de truffels ook wat van de smaak van het thee zakje opgenomen.

Bij mij komen de effecten altijd vrij snel, meestal rond een kwartier.

Veel trip plezier :).

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Die beschrijvingen zijn goed, maar als ik jou was zou ik die stukjes lekker weggooien ipv ze op te eten. Ik heb het beide een keer gedaan en zeker niet minder getript toen ik die stukjes niet opat. En aangezien het ook behoorlijk goor is, kan je ze beter weggooien als het 20 min heeft getrokken. Dus gewoon de gechopte truffels 20 min in het hete water laten trekken, filteren met een zeefje en je hebt psylocibine water.

Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb de manier waarop JOS de thee maakt gebruikt en dat heeft fantastisch gewerkt, ik heb zaterdag samen met mijn vriend een geweldige eerste trip gehad! Zeker voor herhaling vatbaar!

kaasbaas

Badass junkie
roksdepoks zei:
Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb de manier waarop JOS de thee maakt gebruikt en dat heeft fantastisch gewerkt, ik heb zaterdag samen met mijn vriend een geweldige eerste trip gehad! Zeker voor herhaling vatbaar!

Dat vind ik fijn om te horen :).

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Ik ga over 2 dagen truffels voor het eerst nemen met thee.
Ik ga 10 gram atlantis eten, en 5 gram wat ik nog over had ga ik in thee doen.
Even een vraagje:
Ik heb gedroogde truffels liggen, kan ik deze zo rechtstreeks in het water doen en er thee van trekken?

Tigg

Belezen gebruiker
Als je de truffels in kleine stukjes snijd dan kan nemen de stukjes het water veel sneller op, en lossen de werkzame stoffen dus sneller op in het water. Ik heb ook weleens gelezen dat een beetje citroenzuur (uit sap) het proces ook versnelt (zonder werkt het echter ook goed).

Als je de stukjes echt fijn gesneden hebt kan je ze zelfs in de thee laten zitten, dan drink je ze gewoon weg met de thee, dat doe ik als ik paddothee zet want ik vind het zonde om stukjes weg te gooien.

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Tigg zei:
Als je de truffels in kleine stukjes snijd dan kan nemen de stukjes het water veel sneller op, en lossen de werkzame stoffen dus sneller op in het water. Ik heb ook weleens gelezen dat een beetje citroenzuur (uit sap) het proces ook versnelt (zonder werkt het echter ook goed).

Als je de stukjes echt fijn gesneden hebt kan je ze zelfs in de thee laten zitten, dan drink je ze gewoon weg met de thee, dat doe ik als ik paddothee zet want ik vind het zonde om stukjes weg te gooien.
Pas op met het toevoegen van citroensap! Ik heb dit onlangs bewust gedaan (het zogeheten 'Lemon tekken') en het maakt het effect van je paddos echt tot 3x sterker :openmouth: Tripping my balls off!

Bovenaan