Truffels uit de smartshop

tripiton

Newbie
Beste mensen,

Allereerst wil ik mijn complimenten geven aan dit forum. Ik vind het een ontzettend mooi forum waar mensen eerlijk en waardevol reageren. Ik ben in ieder geval sinds vandaag lid van dit forum. Het gaat er om dat ik graag met een paar vrienden van mij truffels wil gaan uitproberen. Ik rook elke week mijn jointjes maar voor de rest geen hard-drugs. Ook heb ik nog geen ervaring op het gebied van paddo's. Ik heb gebeld met de smartshop Smokey's uit Enschede (waar ik in de buurt woon). Ik vroeg of ze truffels hadden en het antwoord was ja. Ik zei dat ik nog geen ervaring op dat gebied had maar dat ik het wel erg graag wou proberen. Ook vroeg ik of er nog verschil in sterkte zat. De vrouw antwoordde vervolgens dat ze mij zou aan raden om 4 bakjes van 20 gram te nemen (Aangezien we met 8 man zijn) zodat iedereen 10 gram zou kunnen op eten. Ik was vanplan om deze zaterdag de truffels op te gaan eten. Wat adviseren jullie mij? Ik heb geen ervaring op het gebied maar wil wel ontzettend graag een mooie trip met mooie kleuren, visuals en hallucinaties etc. Tien kilometer van mijn woonplaats licht een prachtig meer wel eens gevist word. Het licht tussen de bosjes en nu waren wij van plan om daar zaterdag nacht een tentje neer te gaan zetten en dan nacht te gaan vissen. Of er veel van vissen komt weet ik nog niet haha. Er gaan in ieder geval 4 sterke kerels mee als ''nuchtere'' jongens. Hebben jullie nog tips, ervaring etc? Alvast bedankt

TrippyShit

Badass junkie
Mijn 1e tip.. Met 8man trippen in in totaal met 12man zijn, ook nog 4 nuchtere, zou IK afraden. Ik heb er iig niets mee. Trippen doe je met zn 2en of een groepje van 4 ofzo, vind ik dan. Zoveel mensen kán je trip gewoon niet ten goede komen. Niet dat het per definitie slecht is, maar goed ook niet. Ik heb 1x met veel mensen getript, ook nuchtere, en dan resulteerde bij mij in een badtrip. 1 van de dingen was dus teveel drukte, teveel mensen.

Ook zou ik niet midden in de nacht met tentjes aan een meer gaan zitten. De 1e keer zou ik lekker met 1/2/3 beste vrienden doen op een zo vertrouwd mogelijke plek. Bij iemand thuis die alleen thuis is bijvoorbeeld. Als je vaak bij dat meertje chilled is het verder geen probleem maar vreemde plekken kunnen vreemde situaties opleveren..

Mijn grootste tip is om niet met zoveel mensen (ook om je heen) te gaan trippen. Verder is een half bakje prima voor de 1e keer.. Met paddo's kan je beter te weinig dan teveel hebben, zowiezo de 1e keer :wink: Paddo's geven flinke mindfucks en kunnen je echt heel flink op je donder geven als je ze verkeerd gebruikt.. Als je het te mild vond, wat ik overigens niet denk hoor, dan kan je altijd nog een 2e keer een hele portie proberen toch? Bijnemen zou ik zelf niet doen omdat je de trip vooral verlengt dan. Heb zelf een keer 7uur op paddo's getript en geloof me, met paddo's wordt je het na een tijdje zat.. Dan is het meer uitzitten en er maar wat van maken.. Gewoon beginnen met een half bakje.. Dat geeft wel de effecten die je zoekt..

Oh, ik lees net dat het meertje 10km van je woonplaats is.. Dan zou ik deze toch afraden. Zoek het dichter bij huis, zo vertrouwd en bekend mogelijk. Qua plek en qua mensen die meetrippen enzo..

Verder.. Als je de trip niet echt leuk (meer) vind of je wilt dat het nou wel ophoud.. NOOIT te ver in die gedachte meegaan en er tegen gaan vechten en denken 'ik wil eruit!'. Zo kom je namelijk alleen maar dieper in een negatieve spiraal terecht en heb je een grote kans op een badtrip. Als je dit denkt of voelt aankomen.. Neem je beste vriend mee naar een wat rustiger plekje.. Zorg dat er rustig op je ingepraat word.. Geef je over aan het effect want stoppen kan nou eenmaal niet.. Zet een rustig, mooi muziekje op en maak er het beste van..

Wat je verder met deze informatie doet moet je zelf weten natuurlijk :P

JoekeBouwsema

Belezen gebruiker
Mijn eerste keer was tegen de 20 gr verse mexicaantjes met een stuk of 13, waaronder nuchtere en onbekenden, wat toch goed ging. Zolang het goede vrienden zijn dan vind ik wel dat het kan, de groepssfeer zorgt er waarschijnlijk voor dat je daarop kan meedrijven. Als je met maar een paar man gaat en er gaat 1 iemand fout dan steekt ie mss de anderen aan.
10 gram truffels is niet zo veel, weinig kans dat je flipt denk ik. Grote kans dat je weinig tot geen visuals hebt. Setting is idd risky, maar als het goed gaat is het wel heel dope.

succes

Rammelslakje

Belezen gebruiker
10 gram truffels is een prima hoeveelheid voor de eerste keer. Maar ik zelf raad ook af om in een grote groep te gaan trippen.. Met z'n 2en tot 4en wat hierboven al gezegd is zal waarschijnlijk een veel succesvollere trip worden. Veel minder chaos zal je een stuk aangenamer vinden.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Ik denk dat een groep wel kan als je deze mensen echt goed ken en je van te voren weet dat het geen problemen op gaat leveren, als je twijfelt moet je het niet doen.

Zelf zou ik kiezen voor iets binnen, is toch wat makkelijker, alles is bij de hand.
Eten, drinken, muziek, filmpje, bed etc.

Maak het helemaal af met eten dat je lekker vindt, spullen die je geweldig vindt, knuffels of kussens ofzo, nintendo 64.
Neem er goed de tijd veur. Oja, geen suiker!

cuber3

Experimenterende gebruiker
Ik heb een tijd geleden (dikke anderhalve maand geleden denk ik) mijn eerste trip met truffels gedaan.
Ik had daarvoor ook enkel ervaring met wiet, geen andere harddrugs of tripmiddelen (buiten Salvia, maar daar heb ik nooit echt van getript)

Mijn setting leek eigenlijk ook niet zo heel ideaal (we hadden een soort gamenight georganiseerd waarbij we met een stuk of 12 personen waren, enkel ik en mijn vriendin zouden gaan trippen)
We hadden 2 bakjes gedroogde truffels (~16 gram in totaal) waarvan ik er waarschijnlijk zo'n 6.5 tot 8 van heb verorberd, mijn vriendin iets minder (stuk of 5 gram waarschijnlijk). We hadden op het einde nog 1 grote truffel over.
Het duurde een goed half uur tot 45 minuten eer de effecten opkwamen.
Ik werd verrast door de intense body high (ik raad ook aan dat je iets comfortabel hebt om op te gaan liggen, ik vond rechtstaan en rondlopen echt een hele opgave)
Wij hadden zelf een luchtmatras op de grond gelegd met wat dekens, waar we ons wat afzonderden van de rest van de groep.
Ik had een vrij visuele trip, en vond vooral het patroon op het plafond heel interessant :P
Het patroon draaide en kronkelde door elkaar op een bijna organische manier, ik moet er zeker een paar uur op hebben liggen staren :)
Mijn vriendin was lichtjes misselijk en hield haar ogen dicht gedurende de grootste tijd van de trip. Ze had ook een interessante trip met CEV's, maar ze vond het jammer dat haar trip niet zo visueel (open-eye) was.
Na de trip duurde het nog een tijd om weer helemaal nuchter te worden (ik was nog licht misselijk/vermoeid/vaag 7 uur na inname, en toen ik in bed ging liggen raakte ik niet in slaap en brak het koud zweet me zelfs uit.
Ik had de truffels rond half 5 's nachts genomen, en ik voelde me pas rond 16u weer 100% normaal.
Ik heb daarna 's avonds mijn trip verwerkt en diep nagedacht. Vreemd genoeg maakte het zalige gevoel van de afterglow plaats voor een depri gevoel dat toch zeker 2 a 3 uur heeft geduurd. De dag daarna was ik er weer helemaal bovenop en zag ik de wereld in een ander licht.

Al bij al vond ik mijn trip zeer geslaagd. Ik ga proberen de volgende keer nog iets meer in mezelf te kijken in plaats van de hele tijd mijn ogen uit te kijken (lijkt me wel normaal als je voor de eerste keer OEV ervaart :P)
Maar ik heb me op geen enkel moment slecht gevoeld of ook maar iets ervaren dat richting 'bad' ging, truffels lijken me een zeer vriendelijke en zachte trip te geven (hoewel dat misschien van persoon tot persoon en hoeveelheid afhangt)

Ik stel voor dat je ervoor zorgt dat je een comfortabele plek uitkiest om te trippen, rustgevende omgeving, een bed/matras/sofa om eventueel op te gaan liggen, wat goeie muziek erbij, en in de goeie mindsetting bent.
En uiteraard je goed informeren voor je eraan begint..
Er wordt ook aangeraden om niet al te veel te eten op voorhand. Als je ze op nuchtere maag eet (6u op voorhand niet eten) zou het effect sterker moeten zijn, en heb je ook niet zo'n last van misselijkheid als het effect opkomt.

Verder gewoon genieten, er kan in mijn ogen weinig misgaan als je het goed aanpakt, zeker met die hoeveelheid (ik neem aan dat je 10 gram verse per persoon bedoelt, en niet 10 gram gedroogde?)
Enjoy :grin:

Zoekendezoeker

Belezen gebruiker
Mocht je nog niet geweest zijn...

Ik heb ook erg goede ervaring met zo'n 7,5 / 8 gram voor de eerste tripervaring met truffels..
Lekker thuis in de tuin en op de bank met een goede vriend (ook eerste keer).
Mijn visuele effecten waren best sterk, zowel closed als open eye. Op een gegeven moment gingen we een filmpje kijken van de lasers bij Awakenings die ik gemaakt had. De lasers vlogen als bliksemschichten over het schermpje van mijn telefoon, echt heel erg vet.

Setting lijkt me ietwat dichter bij huis fijner, maar dat verschilt nogal per persoon (zoals je hierboven kan lezen).(Bij een meer is wel heel vet, mocht je het daar gaan doen, let dan op de spiegeling van de maan in het water, als het helder en kalm is :hearteyes: )

Mijn ervaring met meerdere mensen (5+) trippen is ook niet echt geweldig....

Suite yourself and have fun :P

Bovenaan