• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

[Truffels] 2e trip!

Vondel

Newbie
Wie: J, M, N, mijn vriend T en ik
Waar: Bij ons thuis
Wanneer: afgelopen vrijdag
Wat: J,M,N : Dolphins
T: 10 gr. Atlantis
ik: 10 gr. Space shuttles
over de hele avond 8 joints verdeeld door ons 5-en

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

J, smste ons of we weer een keertje zin hebben om een avondje te truffelen. Dat was voor mijn vriend en ik weer een tijdje geleden (september 2009) dus dat leek ons wel weer vet om te doen!
Vrijdag zijn we naar de smartshop gereden en daar onze truffeltjes uitgezocht. De 1e keer hadden we met 3 man ieder 10 gr. Space shuttles gehad. Dat was een goede trip geweest. Dus ik wilde deze graag weer. Ik wil trippen rustig opbouwen dus wilde geen andere. T. wilde graag wat anders proberen, wat zwaardere. Dus hij koos voor een bakje Atlantis.

We hadden met zijn 5-en afgesproken om 22.30 in een park/bos hier in de buurt. T & ik hadden onze tas gepakt, ipod's mee, radio mee (om de ipod op aan te sluiten), dekentje (om op te liggen :mrgreen: ), drinken, enz. De fiets gepakt en op weg!
T & ik waren al eerder bij het park als de rest. We zagen politie patrouilleren op de parkeerplaats, ze waren met zaklampen aan het rondlopen. Het park hing blijkbaar al vol met jeugd. Dus dat ging hem niet worden. T & ik hebben de rest opgewacht en aan ze voorgesteld om bij ons binnen te gaan zitten.

Bij ons aangekomen installeerden we ons op de bank. Alles werd klaargelegd op tafel. Ook de truffels. Het was 23.00...We hadden er zin in. Voor M zou dit zijn eerste truffeltrip worden. De truffels hebben we gewoon opgegeten en goed gekauwd. Wat smaken die dingen nasty zeg. Gadverdamme zeg. Iederen spoelde het weg met wat drinken. And now we wait.... :P

Na 10 minuten begon ik de eerste effecten te voelen. Ik voelde me een beetje wazig worden.
Ook werd ik een beetje misselijk. Dat had ik eigenlijk wel verwacht want de eerste keer heb ik moeten nekken. Ik probeerde er niet aan te denken. Iedereen begon een beetje te lachen. Voor mij was het wel anders als de eerste keer. Toen heb ik zo'n ontzettende lachkick gehad, echt janken van de lol. Toen was ik 1 brok vrolijkheid.
Ik lachte wel en voelde me wel bij maar die misselijkheid bleef aanhouden. Ben toen gaan nekken en toen ging het wel weer. Inmiddels stond ZEN tv aan.. (dat is een HD UPC-zender met rustige muziek en beelden van stranden) Ik begon kleuren scherper te zien en geluiden werden intenser. Er werd veel gelachen en iedereen voelde zich goed. Ik begon de draad kwijt te raken en bleef zeggen dat ik er geen fuck meer van snapte :grin:

Toen besloot T de dvd van Minilogue - animals aan te zetten. Ideale dvd voor een tripavondje! Mooie visuals. Ik begon me weer misselijk te voelen en het leek niet minder te worden. Ben toen weer gaan nekken. Daardoor voelde ik me niet zo op mijn gemak en kon ik mijn draai niet vinden in de huiskamer. Ik was erg onrustig. Waardoor ik het gevoel had dat ik 'mijn' trip niet door kon zetten. Het leek wel of ik zwaar hard zat te gaan op xtc! De rest die voelde zich prima, alleen lagen die truffels ook wat zwaar op de maag.

Omdat ik erg onrustig was besloot ik om me even af te zonderen, Ik ging met mijn ipod op ons (nieuwe heerlijke) bed te gaan liggen. Dit deed me goed. Nu kon ik eindelijk verder de trip in.
Ik werd rustiger. Ik heb geen gordijnen op de slaapkamer dus kon ik vanuit het bed mooi de sterren bekijken. Het was donker op de kamer en heel de kamer leek zwart-wit te zijn. Ik was er gefacineerd door. Ik kon mijn ogen niet van het raam afhouden. Het leek wel een portaal naar een andere wereld. Inmiddels was ik muziek aan het luisteren.

Beetje rustige diepe techno, progressive enz. Aril Brikha met Winter, Booka Shade, Ripperton met Leonor's Lanugo... Nummers leken ontzettend lang te duren.
[youtube]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/oaKpVgKRXQE&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/oaKpVgKRXQE&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/youtube]
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8A0-dd-AIHM&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8A0-dd-AIHM&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RDSGGvNHgTc&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RDSGGvNHgTc&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

De raamkozijnen vibreerden op de muziek. Mijn arabisch behang leek te dansen. En dat alles in heel mooi zwart-wit. De sterren buiten leken zachtjes heen en weer te bewegen. Als ik mijn ogen sloot was het een kleurrijke kaleidescope, ik zag bloemachtige glas-in-lood figuurtjes.
Maar op de een of andere manier wilde ik mijn ogen open houden. Ik vond de zwart-witte visuals in de slaapkamer helemaal geweldig. De muziek raakte me in mijn hart. Ik voelde me intens gelukkig. Ik huilde van geluk. Ik huilde van dankbaarheid dat er zo'n mooie muziek bestaat. Het leven is mooi.

T kwam even kijken of alles wel goed ging. Ik overweegde om terug te gaan naar de woonkamer. Dit duurde een eeuwigheid want ik kon geen afscheid nemen van de slaapkamer. Toen terug gegaan naar de rest in de woonkamer. Daar was het een dolle boel. DVD van miniloge stond op repeat ofzo. Youtube stond aan voor de muziek.
Ik had de hele tijd het idee dat mijn trip verschillende fases had, 1e fase misselijkheid en een beklemmend, onrustig gevoel, 2e fase slaapkamer met innerlijke geluksmomenten en toen weer het vrolijke in de woonkamer. Besef van tijd waren we compleet kwijt. Het leek alsof we al uuuuren bezig waren, het was 1.30 we waren pas 2,5 uur verder.

Visuals namen een beetje af. We besloten om een paar jointjes te roken. Dit was echt grappig. De hele tafel was een grote teringzooi. De vloer ook, maar daar gaven we niks om.
Ik kreeg een fakking droge mond van die joints. We waren ontzettend wazig. Ik kan me ook niet meer echt herrineren hoeveel ik gerookt had. Denk 1,5 joint ofzo.
Dat gedeelte van de trip is een beetje vaag voor mij. We hebben muziek geluisterd... van Techno naar nederlande rap. Het was vet. Maakt niet uit wat voor muziek er op stond. Elk nummer was mooi en had een eigen verhaal. Er werd gelachen en gepraat over vanalles. En ook praatte iedereen door elkaar heen. Had constant het idee alsof we kei hard aan het praten waren en dat de buurvrouw dat kon horen. Opeens schrok ik op, dacht dat ik geklop op de deur te horen. Maar dat kloppen zat in de muziek. Niks aan het handje dus.
Naar de wc gaan was een hele opgave met mijn elastieken benen. Maar wel grappig.

Rond 3 uur werd ik moe, en toen vond ik het wel welletjes. Ben toen weer rustig op bed gaan liggen met mijn ipod. Ik heb niet echt geslapen maar het leek alsof ik in een lichte trance zat.
Om 4 uur kwam T weer kijken en toen ben ik wel in slaap gevallen. Werd wakker om half 5, toen ging de rest naar huis en kwam T naar bed. We hebben geslapen tot 11.00. We hadden lichte hoofdpijn en we waren nog niet helemaal scherp. De 1e keer trippen heb ik tegen het einde moeten accepteren en verwerken dat de trip over was en heb ik het helemaal uit laten werken. Nu ben ik eerder in slaap gevallen, dus weet niet of het daar aan lag dat ik me niet scherp voelde. Heb 'smiddags nog een paar uurtjes gelapen.

Dit was een heeel andere trip als de eerste keer. Eerste keer voelde me ik me 1 brok vrolijkheid, voelde me echt weer 'kind'.
Heb het idee dat ik nu dieper gegaan ben. Visuals waren sterker. Ondanks dezelfde dosis als de vorige keer. Slaapkamer moment ervaar ik als heel bijzonder. Heb me nog nooit zo intens gelukkig gevoeld. De rest heeft het ook super gehad. Dat het eerste gedeelte van de trip niet zo lekker liep ben ik alweer vergeten.

Ik heb het zo goed mogelijk proberen te omschrijven, maar sommige stukken zijn voor mij een beetje vaag. :mrgreen:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mooi report. Erg chille muziek ook voor tijdens het trippen! Vind zelf altijd de cd Random Album Title van Deadmau5 erg chill tijdens trippen of met XTC.

Vondel

Newbie
I love shrooms zei:
Mooi report. Erg chille muziek ook voor tijdens het trippen! Vind zelf altijd de cd Random Album Title van Deadmau5 erg chill tijdens trippen of met XTC.

Had ook nog Deadmau5 geluisterd... Strobe. Faxing berlin en nog wat oudere, progressive nummers van hem. Superchill

space jace

Belezen gebruiker
zeg, wat moet ik me voorstellen bij space shuttles? Bij mij zijn alleen mexicana, pajeritos, atlantis en tampanensis bekend.

Oh wat trouwens echt fijne nummer zijn om te luister tijdens een trip:
- Led Zeppelin, Kashmir
- Coldplay, Talk
Persoonlijk kan ik erg goed wegdromen op deze nummers omdat ze zo goed zijn opgebouwd, maar infected mushrooms is ook wel nice :grin:

Bovenaan